Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja, vergeten: Het dringt niet tot mijn onderbuurvrouw door hoe gehorig het hier is. Het ergste is dat ze d'r voordeur vaak keihard dichtgooit en ik hier de bas van de tv/muziek hoor omdat hij hard staat.
En als ik er dan iets van zeg wordt ze boos en zegt ze ook last van mij te hebben, waarschijnlijk uit frustratie want nu hoor ik haar er niet meer over

De laatste 2 weken was ze weg, dus heerlijk rustig..
Alle reacties Link kopieren
Als je je buren te vriend wil houden zou ik niet om 22.30 nog even lekker doorgaan met timmeren, iets wat die nieuwe scharenslijper wel doet. Ik kan hem wel wat..
En het is niet dat hij weinig tijd heeft hoor, hij is hier vanaf zondag al hele dagen bezig en hij heeft nog een week de tijd.
Valt daar brood mee te verdienen, met scharen slijpen?

Ik gok dat ie over een jaar weer weg is.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
02-05-2019 22:33
Valt daar brood mee te verdienen, met scharen slijpen?

Ik gok dat ie over een jaar weer weg is.
Hiervoor zat hij hier ook ergens in de omgeving, zeker wel 4 jaar (misschien wel langer)
Ik ben benieuwd of ik er iets van ga merken hier als hij eenmaal open is..
Michella_1991 schreef:
02-05-2019 22:42
Hiervoor zat hij hier ook ergens in de omgeving, zeker wel 4 jaar (misschien wel langer)
Ik ben benieuwd of ik er iets van ga merken hier als hij eenmaal open is..
Ik neem aan dat hij in de avond gesloten is, dus dan heb je er hopelijk niet veel last van.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
03-05-2019 07:39
Ik neem aan dat hij in de avond gesloten is, dus dan heb je er hopelijk niet veel last van.
Ik ben 2 middagen vrij en op zaterdag is hij ook open.
ik wacht gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie het accepteren van de (nieuwe) buren als ze in het weekend om 08.30 uur al gaan boren en doen?
Alle reacties Link kopieren
Op zaterdag ja, op zondag liever een uur of 10.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
04-05-2019 08:38
Zouden jullie het accepteren van de (nieuwe) buren als ze in het weekend om 08.30 uur al gaan boren en doen?
Nee, maar die van mij stampen me wel vaak al om 6 of 7 uur wakker.... Klussen doen ze wel pas vanaf een uur of 10. Dat weer wel dan.
Michella_1991 schreef:
04-05-2019 08:38
Zouden jullie het accepteren van de (nieuwe) buren als ze in het weekend om 08.30 uur al gaan boren en doen?
Dat is geen gekke tijd. Het is toch zaterdag, dan kan dat gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik aan het klussen was begon ik op zaterdag rond 9:30 maar om heel eerlijk te zijn vind ik 8:30 niet asociaal vroeg of zo. Irritant maar niet aso.
Ik werd toevallig vanochtend om 08.15 wakker van gezaag en gebonk drie huizen verderop. Men heeft de werkbanken maar even op straat neergezet. Ik denk dan: wacht daar lekker een uurtje mee en doe dat zagen lekker binnen.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
04-05-2019 08:38
Zouden jullie het accepteren van de (nieuwe) buren als ze in het weekend om 08.30 uur al gaan boren en doen?
ja hoor, ieder uur extra is meegenomen. En bij nieuwe buren is het maar tijdelijk over het algemeen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ooit gewoond in een flat waar ook mensen werden geplaatst die uit een psychiatrische inrichting kwamen en met spoed woonruimte nodig hadden. Daar zaten nogal wat 'bijzondere' types tussen. De onderbuurman klom af en toe vanaf zijn balkon naar mijn balkon en dan stond ie me ineens aan te staren. Bewegingloos, en maar staren. Serieus creepy.

Een andere bewoner dacht op een dag dat hij van God vleugels had gekregen en wilde van t dak springen om het aan de wereld te bewijzen. Net op tijd hulpverlening ter plaatse om m van t dak af te praten.

En twee keer brand gesticht. Eenmaal bewust brandstichting, en eenmaal dacht iemand dat het verstandig was om op oudjaarsavond vuurwerk af te steken in de gangen die waren voorzien van een soort pluizige vloerbedekking...

En een andere bewoner ging, als je hem iets 'misdaan' had (zonder dat je je daar bewust van was...), voor je deur poepen.

Ik was daar altijd op mijn hoede. Voor brand, voor griezelige kerels, voor vanalles. Dat is niet prettig wonen.

Op een later adres iemand die steeds de planten uit mijn tuin weghaalde. Enorm irritant. Pas veel later hoorden we dat hij psychoses had en dan zeer angstig was voor alles wat op margrieten leek. Die heeft ook eens al zijn meubels van de trap af gegooid, zodanig dat bij zijn onderbuurman (was een soort oude duplexwoning) de plafondlampen en gipsplaten naar beneden kwamen).

Ik woon inmiddels vrijstaand en net buiten het dorp. Heeeeerlijk...
Michella_1991 schreef:
04-05-2019 08:38
Zouden jullie het accepteren van de (nieuwe) buren als ze in het weekend om 08.30 uur al gaan boren en doen?
Ja hoor. En zeker als het tijdelijk is ivm verhuizing/verbouwing. 's Ochtends vind ik sowieso veel minder vervelend dan herrie 's avonds (of dat nou boren is of discofeestje...).
@Michella, ik vind 8:30 niet echt vroeg. Lijkt me een normaal tijdstip om aan de slag te gaan, ook in het weekend.
@Appeltjesgroen, wat een enge buren! Wat deed je als de benedenbuurman op je balkon stond? Ging hij vanzelf ook weer weg?

Ik kwam gisteren thuis en mijn irritante buurman (die van het restaurant) was bezig op zijn terras. Hij maakte net aanstalten om naar binnen te gaan toen ik langs liep. Hij bleef staan en bleef me aanstaren tot ik voorbij was gelopen en ging toen naar binnen. Rare kwibus.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-04-2019 20:36
Wij hebben eigenlijk allemaal rustige en vriendelijke buren. Heel gemoedelijk allemaal. Men loopt de deur niet bij elkaar plat, maar als je eens hulp nodig hebt...

Toch was ik eens verbaasd over mijn zwaar gereformeerde buren. Ze gaven een tuinfeestje op zaterdagavond. Dat kwamen ze ook netjes melden, dus we waren op het ergste voorbereid. Maar we hoorden helemaal niets. Iedereen zat braaf met koffie of thee in de tuin op fluisterniveau te praten. Tot een uur of 10, toen begon “het”. Heel zachtjes hoorden we ze opeens kerkelijke liederen met elkaar zingen. Dat ging nog een half uurtje zo door, en toen namen ze afscheid van elkaar. Tegen 11 uur was iedereen weer vertrokken, want tsja, voor zondag moest men weer thuis zijn.
:rofl: wat een braaf feestje

@Luiwames :rofl: hahahaha wat schattig

mijn 1ste buurman was opzich wel oke, alleen zwaar aan de drank inclusief beschadige lever, gelukkig nooit vreselijke taferelen meegemaakt. zei altijd gedag.
mijn huidige buurman is opzich een apart geval, denk wel is dat hij zijn huis via Airbbverhuurt, hij rookt graag wiet dus het trappenhuis stinkt regelmatig, gebeurt ook vaak dat mensen bij ons aanbellen in plaats van bij hem. doe nooit open, 1x had hij vrienden op bezoek en blijkbaar waren ze uitgeweest want een van ze presteerde het om 3.00 nachts 2x bij ons aan te bellen de 3de keer werd vriend wakker en die stampte nog net niet naar de intercom en snauwde wat de persoon moest was even bang dat het op vechten zou uitdraaien maar gelukkig niet.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
liefie2003 schreef:
23-04-2019 12:35
Waar zie je precies tegenop??

Wat een ellende zeg heb jij meegemaakt. Maar denk nu alleen maar aan je volgende huis, het kan alleen maar meevallen met de overlast nu je dit hebt meegemaakt. Succes met de verhuizing!
Helaas is dit een gevalletje van de regen in de drup. Mijn buren zijn wederom muziek liefhebbers. Afgelopen zaterdag van 15.00 tot 22.00 en gisterenavond (zondagavond) gooide ze de volumeknop om 21.30 open tot 22.30.

Benieuwd of dit incidenteel was, zeker op een zondagavond laat...maar daar gaan we weer...pfffffffff
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje, ik zou zsm kennis met ze maken en ook laten weten dat het toch gehoriger is dan ze denken. Misschien hebben ze het niet door hoe hard het doorklinkt.

Ik heb een keer geklaagd bij mijn buren omdat ze tot 7 uur 's ochtends de stereo echt loeihard aan hadden staan en ik kreeg een verbaasde reactie terug. Ze hadden geen idee want niemand had ooit eerder geklaagd... Sindsdien is het stukken beter maar nog steeds hoor ik ze wel.

Ik word er ook wel een beetje bang van. Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwbouwappartement in de hoop dat het goed geisoleerd is. Ik wil niet de hele dag in de herrie van een ander zitten.
Dan heb je toch een steekje los, als je de muziek zo hard zet en verwacht dat je buren het niet kunnen horen. Ik denk eerder dat het ze niets kan schelen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ze geven geen feestjes tot 7 uur in de ochtend meer. Laatst nog wel op een donderdagavond tot een uurtje of 2 waar ik ook not amused over was.

Maar goed, ik ben dan ook wel een zeikwijf met een zeer lage tolerantie. Ik wil eigenlijk nooit meer dan een half uur naar de muziek van de buren luisteren. Ook niet overdag.
Nee, ik bedoel dat ze verbaasd waren dat je hun loeiharde muziek kon horen. Dat kunnen ze toch zelf ook wel bedenken?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zou je wel denken. Maar misschien denken ze dat deze 100 jaar oude huisjes met enkele stenen supergoed geisoleerd zijn want ze horen mij namelijk nooit ;)
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
06-05-2019 09:47
Helaas is dit een gevalletje van de regen in de drup. Mijn buren zijn wederom muziek liefhebbers. Afgelopen zaterdag van 15.00 tot 22.00 en gisterenavond (zondagavond) gooide ze de volumeknop om 21.30 open tot 22.30.

Benieuwd of dit incidenteel was, zeker op een zondagavond laat...maar daar gaan we weer...pfffffffff
Ah, dit is echt rot!!! Ik ken het, dit kan je opvreten. Je zit ook niet relaxed op de bank want elk moment kan de harde muziek weer aan. dat is best naar.
Misschien in gesprek gaan? Of met de andere buren een gesprek aanknopen of ze er ook last van hebben?
Succes!
liefie2003 wijzigde dit bericht op 06-05-2019 13:47
8.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ligt het aan mij of komt geluidsoverlast (maakt niet uit wat maar voornamelijk muziek) gewoonweg meer voor dan toen ik (wij) jonger was (waren)?? Of konden wij vroeger meer hebben?
Ik bedoel ik erger me bv kapot aan rondrijdende auto's met harde muziek die door mijn straat rijden (ik woon aan een vrij drukke straat) maar het is ook zo vaak. En auto's die geparkeerd staan met harde muziek.. Doe dat gewoon uit!
Waren mensen vroeger wat socialer? Ik kan er niet mijn vinger opleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven