Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het niet altijd en alles delen met mijn buren zou ik ook geen trek in hebben. In Nederland ontkom je er bijna niet aan dat je wel iets van je buren hoort. Zo is het nou eenmaal. Zelfs hier in het buitengebied hoor ik een hysterische haan soms, ondanks dat de buren een paar honderd meter van mij vandaan zitten.

Ik had er vroeger ook niet zo'n last van als de buurman met zijn dronken kop om half 4 's nachts de trap op banjerde, of als er eens een tuinfeestje gegeven werd maar alles moet tegenwoordig ook maar kunnen of je krijgt een grote bek.

Ik heb onlangs nog bij mijn buren op de deur moeten bonken omdat ze doordeweeks een feestje gaven met de muziek zo hard dat daar geen oordop tegen op kon. Tot een uurtje of 12 tolereer ik het nog maar als mijn wekker om 6 uur afgaat en ik weer een hele dag fris en fruitig mijn werk moet doen dan ben ik daar gewoon niet van gediend. Maar dit soort dingen moet allemaal maar gewoon kunnen of zo want ja... YOLO of zo.

Als ik van tevoren weet dat er weer een feestje wordt gegeven dan ga ik weg (op zich ook belachelijk natuurlijk, maar goed) maar op een donderdagavond zonder aankondiging? Nee, dat vind ik echt enorm aso. Als mijn buren zoveel last van mij hadden zou ik me echt dood schamen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-04-2019 12:55
Natuurlijk heeft het alles met opvoeding te maken. Nederland barst gewoon van de tokkies tegenwoordig. Die hebben van huis uit nooit meegekregen dat je een beetje rekening houdt met anderen en dat gaan ze hun eigen kinderen dus ook niet leren.

Mijn tokkiebuurman vond het geen probleem om mij te bedreigen waar zijn zoon bij stond. Dus dat joch nam dat gedrag al snel over.
Met Oud & Nieuw stond het hele gezin lachend vuurpijlen op ons huis af te vuren, vader voorop.
Ja eens. Hier mishandelde dochter'lief' van de buren mij terwijl haar vader en moeder lachend stonden toe te kijken en haar aan stonden te moedigen. Tsja....
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
17-04-2019 13:20
Ja eens. Hier mishandelde dochter'lief' van de buren mij terwijl haar vader en moeder lachend stonden toe te kijken en haar aan stonden te moedigen. Tsja....
O_O Wat zijn er toch asociale mensen op deze planeet !
Ik hoop niet dat je er wat aan over hebt gehouden en aangifte hebt gedaan tegen deze mafketels
Dat geven van een grote bek tegenwoordig is echt niet meer normaal, ik liep vorige week met mijn man op het zebrapad en er kwamen 2 wielrenners hard aanfietsen.
Let wel, we liepen al half op het zebrapad en kregen toegesnauwd dat we op moesten optyfen en doorlopen stelletje kutvoetgangers.
Het is dat ze te snel voor ons waren anders was er zeker 1 van zijn fiets getrokken door man.

Onze oude buurman in het ouderlijk huis (2 onder 1 kapper) was echt compleet van het padje qua geluid. Hij kwam al klagen als de koelkast aansloeg, koekoek !
Hij zat de hele dag in een stoel naast de gemeenschappelijke muur te luisteren of hij iets hoorde en dan kwam ie klagen.
Alle reacties Link kopieren
Kameelperd schreef:
17-04-2019 13:37
O_O Wat zijn er toch asociale mensen op deze planeet !
Ik hoop niet dat je er wat aan over hebt gehouden en aangifte hebt gedaan tegen deze mafketels
*poef*
calamitycat wijzigde dit bericht op 17-04-2019 16:43
Reden: weggehaald ivm privacy
65.31% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ongelooflijk, ook dat de andere buren je niet te hulp kwamen of de politie hebben gebeld !
Ik hoop dat je snel van deze terreur kan worden verlost :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook :)
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan toch ook mijn duit in het zakje. Ik ga over twee weken verhuizen uit een koop appartement waar ik nu inmiddels 13 jaar heb gewoond.

Toen ik hier kwam wonen had ik een stel losgeslagen Brazilianen boven mij waarvan de moeder van twee kinderen in het gezin in de gevangenis zat omdat ze de minnares van haar man had neergestoken. De twee kinderen waren alleen thuis en vader kwam af en toe eens kijken, gekkenhuis wat een overlast heb ik daar van gehad. Moeder kwam uit de gevangenis en toe werd het nog een graadje erger. Gelukkig zijn ze er uitgezet en werd eerst de elektriciteit afgesloten dus de muziek stopte.
Daarna even rust en kreeg ik een Surinaamse buurman boven mij, op het eerste gezicht niks aan de hand. Hij woonde er net een dag en toen begin het al, keiharde muziek. Dit is bijna 9 jaar doorgegaan. Met verbouwingen, dj-set, drumstel, piano enz enz. Ondertussen kreeg hij ook nog eens 4 kinderen...doodsbedreigingen voor mijn deur, mij willen slaan enz enz.

Ik merk echt dat het mij beschadigd heeft en ondanks dat ik nu naar een prachtige nieuwbouw eengezinswoning verhuisd ik maar niet blij kan zijn. Ik ben zo bang voor een herhaling van deze ellende. Het is nu redelijk rustig in het flat omdat bovenbuurman zijn huis heeft verkocht maar ik moet hier ook weg omdat het langzaam in elkaar stort, schimmel, vocht, scheurende muren, betonrot enz..en heb er een redelijke prijs voor gekregen...maar wat zie ik er tegenop zeg...
Nummer*Zoveel schreef:
14-04-2019 20:36
Wij hebben eigenlijk allemaal rustige en vriendelijke buren. Heel gemoedelijk allemaal. Men loopt de deur niet bij elkaar plat, maar als je eens hulp nodig hebt...

Toch was ik eens verbaasd over mijn zwaar gereformeerde buren. Ze gaven een tuinfeestje op zaterdagavond. Dat kwamen ze ook netjes melden, dus we waren op het ergste voorbereid. Maar we hoorden helemaal niets. Iedereen zat braaf met koffie of thee in de tuin op fluisterniveau te praten. Tot een uur of 10, toen begon “het”. Heel zachtjes hoorden we ze opeens kerkelijke liederen met elkaar zingen. Dat ging nog een half uurtje zo door, en toen namen ze afscheid van elkaar. Tegen 11 uur was iedereen weer vertrokken, want tsja, voor zondag moest men weer thuis zijn.
:rofl: Die mogen zeker elke week een feestje geven :rofl:
luiwammes schreef:
14-04-2019 21:23
Toen ik 25 was had ik een oud echtpaartje als buren, ze waren in de 90 en erg vriendelijk. Ons huis was erg gehorig.

Op een avond gaf ik een feestje voor mn verjaardag. Ik had van te voren een briefje in de bus gedaan. Ik kreeg antwoord van de buurman: een grote reep chocolade en een kaartje met gefeliciteerd met je verjaardag, 'ga maar lekker feestvieren met de jongelui'. Het werd een gezellig feestje, maar mijn bezoek had op het balkon staan roken en drinken en er lagen peuken en dopjes van flessen op de stoep. Met mijn kater liep ik de volgende dag naar buiten met de bezem. Stond het fragiele buurmannetje al de stoep te boenen, compleet met sop. 'Oh maar buurman, sorry van de troep, ik kom net schoonmaken'. 'Ben je gek,' zegt de buurman 'jullie jongelui moeten altijd al zo hard werken.'

Een paar weken later had ik het met deze stokoude buurman over hoe gehorig onze huizen waren. Dat ik altijd bang was dat hij mij zou horen, of dat mijn vriend misschien hard snurkte (ja, zo gehorig is het). Zegt de oude man: 'Ja hoor, ik hoor wel meer van jullie.... Jullie hebben het vast leuk samen. Schaam je niet hoor, Ans en ik doen het ook nog steeds, dat hoort er gewoon bij'. :-o
Wat een lieve buurman :love:
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
22-04-2019 09:05
Nou dan toch ook mijn duit in het zakje. Ik ga over twee weken verhuizen uit een koop appartement waar ik nu inmiddels 13 jaar heb gewoond.

Toen ik hier kwam wonen had ik een stel losgeslagen Brazilianen boven mij waarvan de moeder van twee kinderen in het gezin in de gevangenis zat omdat ze de minnares van haar man had neergestoken. De twee kinderen waren alleen thuis en vader kwam af en toe eens kijken, gekkenhuis wat een overlast heb ik daar van gehad. Moeder kwam uit de gevangenis en toe werd het nog een graadje erger. Gelukkig zijn ze er uitgezet en werd eerst de elektriciteit afgesloten dus de muziek stopte.
Daarna even rust en kreeg ik een Surinaamse buurman boven mij, op het eerste gezicht niks aan de hand. Hij woonde er net een dag en toen begin het al, keiharde muziek. Dit is bijna 9 jaar doorgegaan. Met verbouwingen, dj-set, drumstel, piano enz enz. Ondertussen kreeg hij ook nog eens 4 kinderen...doodsbedreigingen voor mijn deur, mij willen slaan enz enz.

Ik merk echt dat het mij beschadigd heeft en ondanks dat ik nu naar een prachtige nieuwbouw eengezinswoning verhuisd ik maar niet blij kan zijn. Ik ben zo bang voor een herhaling van deze ellende. Het is nu redelijk rustig in het flat omdat bovenbuurman zijn huis heeft verkocht maar ik moet hier ook weg omdat het langzaam in elkaar stort, schimmel, vocht, scheurende muren, betonrot enz..en heb er een redelijke prijs voor gekregen...maar wat zie ik er tegenop zeg...
Waar zie je precies tegenop??

Wat een ellende zeg heb jij meegemaakt. Maar denk nu alleen maar aan je volgende huis, het kan alleen maar meevallen met de overlast nu je dit hebt meegemaakt. Succes met de verhuizing!
Ik hoop dat je rustige buren krijgt, Sjaantje :)
Alle reacties Link kopieren
liefie2003 schreef:
23-04-2019 12:35
Waar zie je precies tegenop??

Wat een ellende zeg heb jij meegemaakt. Maar denk nu alleen maar aan je volgende huis, het kan alleen maar meevallen met de overlast nu je dit hebt meegemaakt. Succes met de verhuizing!
Tegen de buren eerlijk gezegd. De keren dat ik in mijn nieuwe huis was hoorde ik de muziek bij de buren. De huizen zijn gebouwd in 2010 maar tegen bassen is niets opgewassen.

Ondanks de hoge huurprijzen en dat het vrije sector woningen zijn is de buurt al behoorlijk verpauperd. Maar gelukkig is het een tussenoplossing totdat ik weer een huis kan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-04-2019 13:06
Tegen de buren eerlijk gezegd. De keren dat ik in mijn nieuwe huis was hoorde ik de muziek bij de buren. De huizen zijn gebouwd in 2010 maar tegen bassen is niets opgewassen.

Ondanks de hoge huurprijzen en dat het vrije sector woningen zijn is de buurt al behoorlijk verpauperd. Maar gelukkig is het een tussenoplossing totdat ik weer een huis kan kopen.
Mij hielp het heel erg om te bedenken dat erger niet mogelijk was.

Ik hoop dat je normale buren krijgt en een rustige overbruggingstijd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-04-2019 13:06
Tegen de buren eerlijk gezegd. De keren dat ik in mijn nieuwe huis was hoorde ik de muziek bij de buren. De huizen zijn gebouwd in 2010 maar tegen bassen is niets opgewassen.

Ondanks de hoge huurprijzen en dat het vrije sector woningen zijn is de buurt al behoorlijk verpauperd. Maar gelukkig is het een tussenoplossing totdat ik weer een huis kan kopen.
Als je spullen er in staat is de kans groot dat je minder hoort. Bas is inderdaad afschuwelijk. Mijn buren houden van muziek en vaak hoor ik alleen de bas. Ik weet zeker dat ze de muziek dan niet eens heel hard hebben staan maar het dreunt gewoon door.

Ik hoop dat het straks allemaal meevalt. Erger dan wat je nu hebt kan volgens mij bijna niet. 13 jaar in de ellende zitten... hoe heb je dat in godesnaam volgehouden?
ivm herkenning verwijderd
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 11:26
98.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gekste wat ik ooit heb meegemaakt was met de buren van mijn ouders. Mijn moeder heeft nooit een goede band met de buurvrouw gehad maar ik weet niet waarom. Er was dus minimaal contact tussen mijn ouders en de buren.
Toen mijn moeder ernstig ziek werd, lag zij in bed voor het grote woonkamerraam aan de tuinkant.
Op de dag dat zij stierf, zat mijn man aan haar bed en ineens zag hij door de heg het hoofd van de buurvrouw komen om onze woonkamer in te staren. Ze zat op handen en knieen door de heg heen en schrok enorm toen zij mijn man recht in het gezicht keen en was weer verdwenen.
Ze is bij de condoleance bij ons thuis ook niet komen opdagen, haar man wel met een slap excuus waarom zij er niet was.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-04-2019 13:06
Tegen de buren eerlijk gezegd. De keren dat ik in mijn nieuwe huis was hoorde ik de muziek bij de buren. De huizen zijn gebouwd in 2010 maar tegen bassen is niets opgewassen.

Ondanks de hoge huurprijzen en dat het vrije sector woningen zijn is de buurt al behoorlijk verpauperd. Maar gelukkig is het een tussenoplossing totdat ik weer een huis kan kopen.
Heb je al kennis gemaakt met je buren of weet je al wie je buren worden? Misschien kan je als je hun beter kent zeggen dat je hun muziek hoor. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Inderdaad Sjaantje, maak vooral kennis met je buren! Al is het maar om voor jezelf een stukje van het 'enge' er vanaf te halen. En om er makkelijker op af te kunnen stappen als er wat is. Misschien zelfs benoemen dat je zo blij bent dat je verhuist, want ontzettend nare ervaringen met geluidsoverlast in je oude huis, maar dat moet je zelf bekijken of je dat durft, en wilt bij deze buren, en goed/niet verwijtend naar deze buren kunt doen. Misschien dat ze wat extra rekening met je willen houden (of, dan weten ze tenminste dat áls je een keer 'flipt' om die bas, terwijl hun muziek voor hen wel op normaal volume stond, dat er nou eenmaal wat meer achter zit en dat je geen zeikwijf bent zeg maar).
Alle reacties Link kopieren
2 panden onder mij opent over 2 weken een scharenslijperij. Vanaf gisteren zijn ze bezig met timmeren, boren en schuren en nu wist ik wel dat dit oude huizen zijn, maar dat je het helemaal hier hoort had ik niet verwacht.
(ik woonde eerst in het appartement hieronder)

en ook al is het een winkel, ze hebben nog geen initiatief genomen kennis te maken en hebben ook niet aangegeven wanneer ze gingen klussen.
Michella_1991 schreef:
30-04-2019 16:45
2 panden onder mij opent over 2 weken een scharenslijperij. Vanaf gisteren zijn ze bezig met timmeren, boren en schuren en nu wist ik wel dat dit oude huizen zijn, maar dat je het helemaal hier hoort had ik niet verwacht.
(ik woonde eerst in het appartement hieronder)

en ook al is het een winkel, ze hebben nog geen initiatief genomen kennis te maken en hebben ook niet aangegeven wanneer ze gingen klussen.
Oh jee wat erg.
Een slijperij, dan hoor je dadelijk de gehele dag die slijpmachine!!

Ik heb nu al medelijden met je
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige huis had ik een ehm.. apart echtpaar naast me. Beide zo tussen de 60-70 jaar oud. Ik woonde destijds alleen. Wanneer ik in de tuin bezig was of gewoon buiten zat, kwam de buurman vrijwel gelijk ook buiten. Ging vaak opzichtig iets doen wat mij een vrij onnodig klusje leek, maar soit.
Echter bracht hij ook vaak dan eieren van zijn kippen. Prima, goed bedoeld. Maar wanneer ons gesprek te lang duurde naar de zin van zijn vrouw, begon zij heel hard op bijvoorbeeld de schutting te slaan, aan hun kant. Of te schoppen. Buurman mompelde iets in de zin van dat zijn vrouw gek en jaloers was, maar ging niet naar huis. Ik werd ongemakkelijk en het bonken steeds luider.
Oh, en mijn twee katten deed ik maar beter niet naar buiten, want hun hond had er al meerdere verslonden. Aldus buurman.
Mis deze buren absoluut niet.
Verlang naar wat je al hebt
Mijn eerste huisje, een buurvrouw die zich heeft opgehangen in het trappenhuis.
Mijn tweede huis, buren met 4 jonge kinderen die 24/7 afgingen. Wat een sirenes
Mijn derde huis, vlak bij een pizzaria, hele avonden dat geluid van die k brommers
Nu buitengebied, buren 1 km verderop! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
30-04-2019 17:18
Oh jee wat erg.
Een slijperij, dan hoor je dadelijk de gehele dag die slijpmachine!!

Ik heb nu al medelijden met je
Nou, ik mag hopen van niet :O
Iemand enig idee of een scharenslijper veel geluid produceert?
Alle reacties Link kopieren
Woon in een rijtjeshuis met rechts buren die ik nooit hoor. Over en weer worden vriendelijkheden uitgewisseld.

Links woont er nu twee jaar en zij houden wel van een feestje. Afgezien van de eerste zomer met regelmatig buiten muziek, heb ik ze op een paar feestjes na niet meer gehoord. Soms doe ik er een borrel. Prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven