Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Of ze heeft nieuwe schoenen of zo. Iets met hakken. Het zal wel iets simpels zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien had ze eerder een vloerkleed wat de boel wat dempte. Of je let er nu meer op.
Lady_Day schreef:
30-05-2019 20:05
Misschien had ze eerder een vloerkleed wat de boel wat dempte. Of je let er nu meer op.
ik ben er al eens binnen geweest en een kleed had ze niet, nieuwe schoenen kan.
en ik let er niet meer op dan anders.
Ze heeft er niet toevallig luide muziek bij aan?😏
Well behaved women rarely make history.
Zijdus schreef:
31-05-2019 00:31
Ze heeft er niet toevallig luide muziek bij aan?😏
Nou ja, Het valt me wel op dat haar tv door het hele portiek te horen is..
Oeps, afgelopen vrijdag was ik zo'n goede buur..

Ik was aan het koken met de muziek lekker hard. Ik weet dat de buren naast/boven me dat niet horen, daar hebben we het wel eens over gehad.

Wel had ik een raam open staan.

De benedenbuurman, de restauranteigenaar die mijn autobanden had lek gestoken, zag ik ineens op de stoep staan gebaren dat de muziek zachter moest.

Ik dacht aan alle slapeloze nachten die ik heb gehad omdat hij, tegen de regels van de gemeente in, een hoop feesten heeft gehad. Ieder weekend en vaak ook doordeweeks.
Aan de grote bek en de bedreigingen die ik kreeg toen ik het waagde aan hem te vragen of de muziek wat zachter kon. Aan het gedoe met de gemeente en geluidsmetingen die ik heb gehad.
Dus eerlijk is eerlijk, toen ik hem zag gebaren en begreep dat hij er wél last van had, heb ik niet metéén de muziek zachter gezet. Wel na vijf minuten.

In die vijf minuten heeft hij overigens de politie gebeld en mij gefilmd (volgens mij mag je niet van buiten bij iemand naar binnen filmen?).
Politie heeft wel met hem gepraat maar is niet bij mij aan de deur geweest.

Dus ja, nu ik was ik zo'n buur en ik voel me er nog schuldig over ook, ondanks alle ellende die ik heb gehad en nog steeds heb door deze man.
Abso, dat jij daar nog woont.... dat klinkt echt als de hel met die gast. Ik snap dat wel, dat even wachten met de muziek zachter zetten en je dan toch nog een eikel voelen.

Je moet ook wel een beetje geluk hebben met je buren. Ik woon in een heel gehorig huis en de buuf rechts van mij, die hoor ik echt nooit. Ik vraag me wel eens af of ze niet dood in huis ligt. Waren ze allemaal maar zo.

Op 2 appartementen na heb ik altijd in meer of mindere mate last van mijn buren gehad. In de ene was het dankzij hele dikke betonnen muren en vloeren en in het andere appartement (voornamelijk jongeren, ik was de enige 40 plusser daar) had ik heel rustige buren.

Ik ga nu weer verhuizen. Ik heb een complex op het oog dat heel goed geisoleerd schijnt te zijn. Het is belachelijk duur maar mijn rust is me ook wat waard.
oh, ik heb net nieuwe buren en die zijn druk aan het klussen. Gaat op zich helemaal prima, goed contact. Omdat de hele woning van binnen gesloopt werd, maakte zij, als ik thuis was, gebruik van mijn toilet en gebruikten mijn wifi-code.

Maar zouden gezamenlijk een nieuwe schutting plaatsen en ik ben er achter gekomen dat zij de rekening even met 300 euro verhoogd hadden, waardoor ik te veel had betaald voor de schutting. En toen ik er achter kwam, bleven ze liegen hierover. Ik heb de leverancier van het hout gebeld en wat mijn buren ook beweerden, het klopte allemaal niet. Na veel gezeur en nog een gesprek heb ik het geld terug gekregen, maar ja, het contact is nu wel voorbij natuurlijk. Wifi-code veranderd en dat was het dan. Jammer hoor dat het zo moet
friezinnetje2014 schreef:
03-06-2019 19:47
oh, ik heb net nieuwe buren en die zijn druk aan het klussen. Gaat op zich helemaal prima, goed contact. Omdat de hele woning van binnen gesloopt werd, maakte zij, als ik thuis was, gebruik van mijn toilet en gebruikten mijn wifi-code.

Maar zouden gezamenlijk een nieuwe schutting plaatsen en ik ben er achter gekomen dat zij de rekening even met 300 euro verhoogd hadden, waardoor ik te veel had betaald voor de schutting. En toen ik er achter kwam, bleven ze liegen hierover. Ik heb de leverancier van het hout gebeld en wat mijn buren ook beweerden, het klopte allemaal niet. Na veel gezeur en nog een gesprek heb ik het geld terug gekregen, maar ja, het contact is nu wel voorbij natuurlijk. Wifi-code veranderd en dat was het dan. Jammer hoor dat het zo moet
Dat hebben ze dan toch echt zelf verprutst zeg. Knap dat je achter dat geld bent aangegaan. En inderdaad jammer. Maar wel heel helder waar de onwil zit toch?
Michella_1991 schreef:
30-05-2019 18:55
Iemand enig idee hoe het zou kunnen waarom de koffiekopjes die in mijn woonkamer op een kastje staan beginnen te trillen zodra mijn onderbruurvrouw gaat lopen?

Het vreemde is dat dit voorheen nooit was..
Ze is zo maar ineens spiritiste geworden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Friezinnetje... wat suf zeg. En wat gemeen ook. Voor een paar centen de buurrelatie op het spel zetten. Niet te geloven. Hoop dat ze verder rustig blijven.
Lady_Day schreef:
03-06-2019 19:39
Abso, dat jij daar nog woont.... dat klinkt echt als de hel met die gast. Ik snap dat wel, dat even wachten met de muziek zachter zetten en je dan toch nog een eikel voelen.
Ik wil heel graag verhuizen, maar met mijn negen jaar meettijd bij de sociale woningbouw kom ik nergens en particulier is belachelijk duur.

Ondertussen hoop ik nog steeds dat onderbuurman bijna failliet is. De deurwaarder was er twee keer, al is dat alweer enige tijd geleden, en het restaurant is altijd vrijwel leeg.
Volgens mij had ik hier al geschreven dat mijn buurman mijn autobanden tot twee keer toe had lek gestoken.
Sinds die tijd parkeer ik mijn auto iets verderop, op een parkeerplaats die niet zichtbaar is vanaf de straat en waar een openbaar gebouw met camera is.
Ik reed dan een beetje om zodat ik niet langs buurman hoefde te rijden en vanaf de parkeerplaats liep ik via een voetgangerpad naar een andere straat, zodat als buurman me thuis zag komen het leek alsof ik vanuit een andere richting kwam.
Ja, je moet er wat voor hebben, wil je je autobanden heel houden.

Afgelopen weekend toch weer raak. Twee lek gestoken banden. Vandaag afgesproken om te kijken of er iets op camera staat. Ik hoop het.

Behalve dat ik natuurlijk heel erg baal, vind ik het ook fascinerend als ik er van een afstandje naar kijk. Wat bezielt zo iemand? Is hij actief op zoek gegaan naar mijn auto? Struint hij het dorp af naar mijn auto of houden andere dorpsbewoners dit ook in de gaten? Is dit zijn wraak omdat ik een maand geleden de muziek even hard had staan? Komt hij thuis bij zijn vrouw en kinderen met de blijde mededeling dat hij m'n auto eindelijk weer te pakken heeft en proosten ze daar dan samen op? Die man is echt voer voor een psycholoog.

Ik overweeg om op mijn Facebook een openbaar bericht te plaatsen met de vraag of die man van restaurant....... in.......... echt niks beters heeft te doen dan mijn autobanden lek te steken. Zijn restaurant draaiende houden bijvoorbeeld.
Wat erg Abso... ik hoop dat het op camera staat. Het FB bericht zou ik dan weer niet doen, zeker niet omdat je momenteel geen keihard bewijs hebt.

Sowieso al erg dat je je auto op een andere plek moet neerzetten.

Ik ben benieuwd...
Lady_Day schreef:
08-07-2019 08:13
Wat erg Abso... ik hoop dat het op camera staat. Het FB bericht zou ik dan weer niet doen, zeker niet omdat je momenteel geen keihard bewijs hebt.

Sowieso al erg dat je je auto op een andere plek moet neerzetten.

Ik ben benieuwd...
Je kan wél op facebook zetten Hoera! heb de mafklapper die mijn banden steeds lek prikt eindelijk op camera!!!
Ik weet nog niet of het op camera staat, Nina.. Ik hoop het.

Lady Day, ja stom he, dat ik m'n auto zo moet verstoppen.

Mijn garage vond het trouwens zo zielig voor me dat ze gaan kijken of ze nog banden hebben liggen die ik gratis kan krijgen :heart:
Wat wordt het zo steeds meer een rotsituatie, Abso! Hopelijk is er inderdaad wat te zien op de camerabeelden.
Dat facebookbericht zou ik inderdaad ook niet doen. Daarmee snijd je nu jezelf vooral in de vingers.
Ik weet het Nanny, maar ik wil gewoon IETS doen. Toen ik de kattenbak leeg schepte heb ik ook even overwogen om dat uit het raam op zijn terras te flikkeren maar ik heb me kunnen beheersen ;-D
AbsoFabso schreef:
08-07-2019 08:07
(...) Wat bezielt zo iemand? Is hij actief op zoek gegaan naar mijn auto? Struint hij het dorp af naar mijn auto of houden andere dorpsbewoners dit ook in de gaten? Is dit zijn wraak omdat ik een maand geleden de muziek even hard had staan? Komt hij thuis bij zijn vrouw en kinderen met de blijde mededeling dat hij m'n auto eindelijk weer te pakken heeft en proosten ze daar dan samen op? Die man is echt voer voor een psycholoog.

Zo'n buurman had ik dus wel. Na twee keer lekke banden gingen we de auto een paar straten verderop parkeren. En dan via een omweg naar huis lopen, net als jij. Even later weer lekke banden! Was hij dus inderdaad op zoek gegaan naar onze auto. Dit keer had hij als beloning ook nog even de hele auto bekrast. Dus ja, dat soort mensen bestaan. En ze zijn echt niet goed in hun hoofd.
Ik snap die gevoelens om íets te willen doen heel goed hoor. In een gehorig huis wonen is al erg genoeg maar als je dan ook nog van die treiteraars als buren hebt, dat is verschrikkelijk.

RikM, wat erg zeg. Nee, dat soort mensen sporen niet maar het is verdomd lastig om er geen last meer van te hebben (op een legale manier).
RikM schreef:
08-07-2019 08:58
Zo'n buurman had ik dus wel. Na twee keer lekke banden gingen we de auto een paar straten verderop parkeren. En dan via een omweg naar huis lopen, net als jij. Even later weer lekke banden! Was hij dus inderdaad op zoek gegaan naar onze auto. Dit keer had hij als beloning ook nog even de hele auto bekrast. Dus ja, dat soort mensen bestaan. En ze zijn echt niet goed in hun hoofd.
Zou het dezelfde zijn of bestaan er méér van dat soort idioten? Ik had nu ook wat krassen in plaats van alleen lekke banden.

Ik ga nu even langs de bieb, hopen dat er iets op camera staat..
Helaas, niks op beeld. Camera staat niet op de parkeerplaats gericht.
Heb mijn autootje weer opgehaald bij de garage en heb niks hoeven te betalen, echt top!
Garagehouder zal vanaf nu wat oude banden voor me apart houden, want met zo'n gek als buurman kan het zomaar een vierde en vijfde en zesde keer gebeuren.
Garagehouder vroeg ook of hij mijn verhaal mocht delen met anderen, hij kent zo ongeveer het hele dorp (ik kom ergens anders vandaan). Van mij mag ie. Buurman staat al niet zo goed bekend in het dorp, laat z'n reputatie nu maar helemaal naar de klote gaan.
Abso, wat een topper van een garage zeg!

Waarom zet je je auto niet zo neer waar jij zelf een camera kan plaatsen?
Daar heb ik ook aan gedacht Lady, maar ik kan hem alleen op openbare parkeerplaatsen zetten en daar mag ik niet filmen.
Anders kon ik zo een camera achter mijn raam zetten.
Ja, je mag ook niet eigendom van een ander vernielen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven