Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik vind wel dat het steeds meer voorkomt. Het is ook reuzehip voor de jeugd om hun gangsterrap op de bluetooth speaker te hebben wanneer ze over straat fietsen. Of wanneer ze staan te hangen voor de bejaardenflats hier. Want dat kan blijkbaar alleen op vol volume, schijnbaar zitten er geen volumeknoppen op die apparaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens buren gehad die lid waren van zo'n sekte-achtig kerkgenootschap. Iedere week hielden ze bij hun thuis een bijeenkomst. Dat begon gewoon informeel, en daarna gingen ze samen zingen. Ik heb echt nog nooit een groep mensen zo verschrikkelijk vals horen zingen, het was niet om aan te horen. En die mensen gingen compleet uit hun dak, met bijbehorend volume.

Na het zingen hield de buurvrouw een preek, die normaal begon, maar waarbij ze steeds harder en hysterischer ging praten. Op het laatste stond ze dan extatisch te schreeuwen, luidkeels aangemoedigd door haar volgelingen.

Verder waren het best normale en aardige mensen. Maar de herhaalde uitnodigingen om ook eens naar zo'n bijeenkomst te komen heb ik toch altijd maar vriendelijk afgewimpeld. Toen begon ze briefjes in de bus te stoppen, en begon ik het wat ongemakkelijk te vinden. Maar ja, we zijn niet lang daarna verhuisd, dus toen waren we daar ook weer vanaf.
liefie2003 schreef:
06-05-2019 12:17
Ligt het aan mij of komt geluidsoverlast (maakt niet uit wat maar voornamelijk muziek) gewoonweg meer voor dan toen ik (wij) jonger was (waren)?? Of konden wij vroeger meer hebben?
Ik bedoel ik erger me bv kapot aan rondrijdende auto's met harde muziek die door mijn straat rijden (ik woon aan een vrij drukke straat) maar het is ook zo vaak. En auto's die geparkeerd staan met harde muziek.. Doe dat gewoon uit!
Waren mensen vroeger wat socialer? Ik kan er niet mijn vinger opleggen.

Ik denk dat het alleen zo lijkt. Sjonnies met Opel Manta's met luide radio's had je vroeger ook al. Toen je jong was maakte je je daar wat minder druk om. En ik denk dat mensen die overlast veroorzaakten ook wat sneller werden gecorrigeerd. Tegenwoordig kan dat niet meer. Als je nu iemand aanspreekt op z'n gedrag dan heb je meteen dikke ruzie of een mes tussen je ribben.
HKr schreef:
06-05-2019 14:02
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik vind wel dat het steeds meer voorkomt. Het is ook reuzehip voor de jeugd om hun gangsterrap op de bluetooth speaker te hebben wanneer ze over straat fietsen. Of wanneer ze staan te hangen voor de bejaardenflats hier. Want dat kan blijkbaar alleen op vol volume, schijnbaar zitten er geen volumeknoppen op die apparaten.
Precies dit. En hetzelfde valt ook steeds vaker op in de trein. Filmpjes van YouTube en die K muziek moeten tegenwoordig blijkbaar altijd op de speakers. Tokkies.
hamaika schreef:
06-05-2019 16:47
Precies dit. En hetzelfde valt ook steeds vaker op in de trein. Filmpjes van YouTube en die K muziek moeten tegenwoordig blijkbaar altijd op de speakers. Tokkies.

Maar voordat er Youtube was en mp3-spelers etc. liep "de jeugd" met dit soort ongein rond, en daar kwam net zo goed een bak herrie uit. Dus helemaal nieuw is het niet.

Afbeelding
Ik ben grotendeels opgegroeid in volksbuurten, net zoals mijn moeder en mijn opa. En al in de tijd van mijn opa waren daar grote feesten, met geluidsoverlast. Ome Koos had dan een accordeon en Tante Truus zong er een liedje bij. En als schele Karel te lang naar de Zwarte Riek van Rooie Nelis had gekeken, dan werd er nog geknokt ook.
Van alle tijden dus.
Alle reacties Link kopieren
Terug op het spoor : Beter een goede buur...
Bovenburen krijgen eind van de week een nieuwe keuken. Zijn dus nu 'onthand' en al 4 buren hebben hen etentjes aangeboden. Wij plaatsten vorig jaar een nieuwe keuken en kregen toen ook van buren uitnodigingen om te komen eten of om dingen te maken die we in de magnetron op konden warmen.
Man bedacht dat we in die periode een elektrisch kookplaatje kochten en heeft dat naar de buren gebracht met de boodschap: Dit is te krijg en niet te leen, dus als je het niet meer nodig hebt sla je het maar op in je eigen box of geef je het weer weg :D Hilarische conversatie werd dat. Puntje bij paaltje kreeg ik vanochtend een foto van een gebakken ei met een grote thumbs up en morgen eten we samen in ons huis.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
06-05-2019 14:28
Ik denk dat het alleen zo lijkt. Sjonnies met Opel Manta's met luide radio's had je vroeger ook al. Toen je jong was maakte je je daar wat minder druk om. En ik denk dat mensen die overlast veroorzaakten ook wat sneller werden gecorrigeerd. Tegenwoordig kan dat niet meer. Als je nu iemand aanspreekt op z'n gedrag dan heb je meteen dikke ruzie of een mes tussen je ribben.
Veel van de klagers over belletje trekkende of sneeuwbal gooiende jeugd, zijn allang vergeten dat ze dat vroeger ook deden. Dus ja met het geluid zal er ook wel selectief geheugen zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nu ik dingen lees over 'vroeger'; ik denk dat wij zelf eerder (mijn vader en moeder dan, met de kinderen, mijn broer en ik) de buren waren waar men regelmatig 'last' van had.
Mijn moeder is hier in de jaren '70 gekomen als gastarbeider uit voormalig Joegoslavie, en hier getrouwd met mijn (Nederlandse) vader.
Ik weet nog dat onze buren ons luidruchtig vonden, en ik denk dat ze dat niet gewend waren/het extra opviel door de buitenlandse mensen en muziek.
Bij een feestje was er nl áltijd (luide) muziek, veel mensen, drank en dus lawaai.
Wij kinderen vielen wel ergens in slaap en kregen een paar jassen over ons heen als dekens, en de ouders feestten 'rustig' verder :D
We/ de 'groep' gastarbeiders werd toen ook gezien als erg luidruchtig en 'anders', met die rare, harde muziek en drukte in huis.
Als we dan een keer één van de buren uitnodigden dan was het goed; dan kwamen ze helemaal los, vergisten zich in de sterkte van de buitenlandse drank en kon vervolgens afgevoerd worden door z'n vrouw, of begonnen zelf 'raar' te doen :D
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen hier zeg! Gelukkig altijd vrij normale buren gehad.

Ooit eens een rondscharrelende cavia in mijn tuin aangetroffen. Beestje kunnen vangen en maar eens bij de bovenburen, van wie ik wist dat ze cavia's hadden, aangeklopt. Bleek dat ze t beestje al de hele dag aan t zoeken waren! Waarschijnlijk in een onbewaakt ogenblik op hun balkon terechtgekomen en hier afgerold!

Dezelfde bovenbuurman was nogal fan van een bepaalde voetbalclub. Thuiswedstrijden volgde hij gelukkig in het stadion, uitwedstrijden thuis. Dit ging dan gepaard met een cd met clubliedjes op vol volume en heel hard meezingend in de aanloop naar de wedstrijd (ook bij thuiswedstrijden trouwens) en heel hard zingen, juichen en meeleven tijdens de wedstrijd. Moest hier altijd wel hard om lachen. Gedurende de wedstrijd speelden zijn emoties steeds hoger op onder invloed van de nodige alcoholische versnaperingen en ging t ook steeds harder. Wedstrijden van deze club kon ik volgen zonder ze te hoeven kijken :)
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
07-05-2019 10:18
Nu ik dingen lees over 'vroeger'; ik denk dat wij zelf eerder (mijn vader en moeder dan, met de kinderen, mijn broer en ik) de buren waren waar men regelmatig 'last' van had.
Mijn moeder is hier in de jaren '70 gekomen als gastarbeider uit voormalig Joegoslavie, en hier getrouwd met mijn (Nederlandse) vader.
Ik weet nog dat onze buren ons luidruchtig vonden, en ik denk dat ze dat niet gewend waren/het extra opviel door de buitenlandse mensen en muziek.
Bij een feestje was er nl áltijd (luide) muziek, veel mensen, drank en dus lawaai.
Wij kinderen vielen wel ergens in slaap en kregen een paar jassen over ons heen als dekens, en de ouders feestten 'rustig' verder :D
We/ de 'groep' gastarbeiders werd toen ook gezien als erg luidruchtig en 'anders', met die rare, harde muziek en drukte in huis.
Als we dan een keer één van de buren uitnodigden dan was het goed; dan kwamen ze helemaal los, vergisten zich in de sterkte van de buitenlandse drank en kon vervolgens afgevoerd worden door z'n vrouw, of begonnen zelf 'raar' te doen :D
Hahaha! Zoooo herkenbaar!!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hier dan een raar verhaal over de nieuwe buren:

Tijdens het klussen hebben ze namelijk aan zo'n rode knop voor de brandweer gezeten, verplaatst of weggehaald waardoor nu heel onze brandkast (ons complex zit ernaast) is ontregeld.
Het pand is niet van hem, hij huurt het van de woningbouw. Ieder ruimdenkend mens weet toch dat je niet aan zoiets moet gaan zitten!?

Nu hebben ze (brandweer of firma van de kast) een hele nieuwe code nodig om hem weer goed te krijgen.

Misschien een beetje vaag, maar ik heb het ook maar gehoord en weet natuurlijk niet hoe die dingen werken
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
09-05-2019 07:08
Hier dan een raar verhaal over de nieuwe buren:

Tijdens het klussen hebben ze namelijk aan zo'n rode knop voor de brandweer gezeten, verplaatst of weggehaald waardoor nu heel onze brandkast (ons complex zit ernaast) is ontregeld.
Het pand is niet van hem, hij huurt het van de woningbouw. Ieder ruimdenkend mens weet toch dat je niet aan zoiets moet gaan zitten!?

Nu hebben ze (brandweer of firma van de kast) een hele nieuwe code nodig om hem weer goed te krijgen.

Misschien een beetje vaag, maar ik heb het ook maar gehoord en weet natuurlijk niet hoe die dingen werken
niet een beetje vaag, volkomen niet te begrijpen.
Een brandkast is een kluis
Een rode knop voor de brandweer? in een woning??

Ik zou nog even navragen wat er gebeurd is
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-05-2019 07:40
niet een beetje vaag, volkomen niet te begrijpen.
Een brandkast is een kluis
Een rode knop voor de brandweer? in een woning??

Ik zou nog even navragen wat er gebeurd is
in een woning kan hoor, zelf heb ik er ook 1
De nieuwe buren waar ik het over heb hebben een winkelpand naast ons en die knoppen die ik bedoel hebben winkels ook. Gister ook bij Van Haren gezien, weet alleen niet hoe ze heten.
Met die kast bedoel ik waarvan het alarm komt en je op het scherm kunt zien om welk appartement het gaat, je kunt hier ook het geluid van het alarm mee uitzetten
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
07-05-2019 21:56
Hahaha! Zoooo herkenbaar!!!
En herkenbaar omdat je onze buurvrouw was, of herkenbaar omdat jullie zelf zo'n gezin waren? :-D
Alle reacties Link kopieren
Met mijn buren lijkt het de goede kant op te gaan. Nadat ik al aantal keer 's avonds aangebeld hebt om te vragen of de muziek zachter kon, kon ik een paar weken 's ochtends om zes uur hetzelfde gaan vragen, omdat ik wakker werd van die herrie. Toen heb ik wel heel duidelijk uitgelegd dat wij de muziek letterlijk kunnen horen in ons huis. Sindsdien is het redelijk stil hiernaast, behalve als er een voetbalwedstrijd is, dan hoor ik de buurman juichen, maar daar kan ik dan wel weer mee leven. Je moet alleen niet aan mijn nachtrust komen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hier horen we ook altijd als er een voetbalwedstrijd is. Het is dan ook zo ongeveer het enige dat we van die buren horen. Ik vind het juist wel leuk als ik eerlijk ben ;-D Juist aan dat soort dingen hoor ik graag dat er mensen naast me wonen, het is een stuk gezelliger dan ruzie ook haha
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook reuzegezellig dat toen, een jaar of 12 geleden, de buren bij dat lekkere weer dat voetbaltoernooi buiten op het terras keken. Lekker doen!

Dat ze daarbij een week lang tot minimaal 2:00 uur 's nachts door gingen op werkdagen en wij 7:00 uur weer op moesten was minder 'gezellig'.
Oh, dat is minder leuk ja! Gelukkig doen de onze dat niet.
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
09-05-2019 11:53
En herkenbaar omdat je onze buurvrouw was, of herkenbaar omdat jullie zelf zo'n gezin waren? :-D
mijn man is opgegroeid in zo’n gezin (vader uit joego) en mijn vader was zo’n “buurman” toen hij voor het eerst aan de rakija zat.... :rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
09-05-2019 09:46
in een woning kan hoor, zelf heb ik er ook 1
De nieuwe buren waar ik het over heb hebben een winkelpand naast ons en die knoppen die ik bedoel hebben winkels ook. Gister ook bij Van Haren gezien, weet alleen niet hoe ze heten.
Met die kast bedoel ik waarvan het alarm komt en je op het scherm kunt zien om welk appartement het gaat, je kunt hier ook het geluid van het alarm mee uitzetten
Paniekknop?
...
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
09-05-2019 23:27
Paniekknop?
Nee, heeft met brandalarm te maken. Dit had ik ook in mijn vorige appartementencomplex. Als het alarm afging dan kon je zien waar er 'brand' was.
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee hoe het zou kunnen waarom de koffiekopjes die in mijn woonkamer op een kastje staan beginnen te trillen zodra mijn onderbruurvrouw gaat lopen?

Het vreemde is dat dit voorheen nooit was..
Ernstige gewichtstoename van je onderbuurvrouw?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
30-05-2019 18:58
Ernstige gewichtstoename van je onderbuurvrouw?
In zo'n korte tijd?
Zou kunnen hoor; maar ze was sowieso al fors..

Die kopjes staan er ook al een tijdje en het is me nooit opgevallen; of ze loopt nu als een olifant of op schoenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven