Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 2 februari 2018 om 21:04
maandag 5 februari 2018 om 19:32
Hebben jullie misschien tips voor kortere spelletjes (Max 30 minuten) die we ook met de kinderen kunnen spelen. Kinderen zijn 9 en 10 jaar.
Qua langere spellen vinden wij Carcasonne, potion explosion, flahpoint, rummikub, kolonisten erg leuk. Kwartetten vinden ze niet meer zo leuk. Uno of kaartspellen spelen we ook. Kakkerlakkenpoker wordt leuk bevonden. Yahtzee. ...
Ik las over het spel De ark is vol. Dat klonk ook wel leuk. Zijn er hier ervaringen mee? Nog andere tips?
Qua langere spellen vinden wij Carcasonne, potion explosion, flahpoint, rummikub, kolonisten erg leuk. Kwartetten vinden ze niet meer zo leuk. Uno of kaartspellen spelen we ook. Kakkerlakkenpoker wordt leuk bevonden. Yahtzee. ...
Ik las over het spel De ark is vol. Dat klonk ook wel leuk. Zijn er hier ervaringen mee? Nog andere tips?
maandag 5 februari 2018 om 21:21
vlotte geesten/Muisgeflipt dat soort spellen misschien, zijn reactiespellen.
Anders is Majesty misschien wel leuk, niet moeilijk en duurt ook niet lang. Inwoners in je stad kiezen die punten opleveren.
Lampionnen van lanzhou is misschien ook wel leuk, tegeltjes leggen en bepaalde sets zien te vergaren om punten te kunnen scoren.
King(of Queen)domino is leuk voor kinderen maar heeft ook genoeg diepgang voor volwassenen.
Er zijn er zoveel. Het is in dit topic al vaak verwezen naar Nox' Spellenzolder, daar zou ik eens rond gaan snuffelen als je die youtuber nog niet kent
Succes!
Anders is Majesty misschien wel leuk, niet moeilijk en duurt ook niet lang. Inwoners in je stad kiezen die punten opleveren.
Lampionnen van lanzhou is misschien ook wel leuk, tegeltjes leggen en bepaalde sets zien te vergaren om punten te kunnen scoren.
King(of Queen)domino is leuk voor kinderen maar heeft ook genoeg diepgang voor volwassenen.
Er zijn er zoveel. Het is in dit topic al vaak verwezen naar Nox' Spellenzolder, daar zou ik eens rond gaan snuffelen als je die youtuber nog niet kent

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!

maandag 5 februari 2018 om 21:45
- Qwirkle cardshoera schreef: ↑05-02-2018 19:32Hebben jullie misschien tips voor kortere spelletjes (Max 30 minuten) die we ook met de kinderen kunnen spelen. Kinderen zijn 9 en 10 jaar.
- Qwixx
- Regenwormen
- Set
- Monopoly cards
- Patchwork (wel voor 2 spelers, kunnen ze mooi samen spelen)
- Splendor
maandag 5 februari 2018 om 22:59
Ik zou het zelf niet leuk vindenkopjekoffie70 schreef: ↑05-02-2018 22:45Misschien pictionary. Zouden kinderen dat leuk vinden? En hints.

donderdag 8 februari 2018 om 07:44
Ik vind Delphi erg leuk! Ik had het spel ook nipt verloren, op de tiebreaker. Het valt me op dat het spel vaak goed uitgebalanceerd is en je dus met maar een beurt verschil eindigt. Ik speel vaak de korte variant (van de 4x3 opdrachten doen wij dan 4x2 opdrachten), dat speelt dan net even wat vlotter. Ik vind het leuk hoe je je beurten moet uitdenken om gunstig uit te komen. Voordeel is dat je alvast je beurt kan uitdenken omdat je de drie dobbelstenen die je voor je beurt gebruikt meteen opnieuw gooit aan het einde van je beurt.
Het is een van mijn favoriete spellen op het moment

donderdag 8 februari 2018 om 15:00
Ik weet nog steeds niet of ik het wel of niet in mijn eigen kast wil. Voorlopig vind ik het prima om mee te spelen, maar kopen nog nietEendje_ schreef: ↑08-02-2018 07:44Ik vind Delphi erg leuk! Ik had het spel ook nipt verloren, op de tiebreaker. Het valt me op dat het spel vaak goed uitgebalanceerd is en je dus met maar een beurt verschil eindigt. Ik speel vaak de korte variant (van de 4x3 opdrachten doen wij dan 4x2 opdrachten), dat speelt dan net even wat vlotter. Ik vind het leuk hoe je je beurten moet uitdenken om gunstig uit te komen. Voordeel is dat je alvast je beurt kan uitdenken omdat je de drie dobbelstenen die je voor je beurt gebruikt meteen opnieuw gooit aan het einde van je beurt.
Het is een van mijn favoriete spellen op het momenthelaas niet makkelijk te spelen in de vriendengroep, want het is toch wat ingewikkelder dan Ticket to Ride of Stenen Tijdperk.

zondag 11 februari 2018 om 07:57
maandag 12 februari 2018 om 00:31
Vraagje voor wie hem kan beantwoorden...
Ik wil Pandemic Legacy season 1 kopen, er is 2, maar ik weet het verschil eigenlijk niet. Maar toch wil ik 1 lol. Maar nu is er een 1 red version en 1 blue version. Red is moeilijker te vinden (en die wil ik dan natuurlijk precies). Maar weet iemand het verschil tussen de Red en Blue version?
Is 1 ook echt leuk (-er) (en echt anders dan 2?)?
Ik wil Pandemic Legacy season 1 kopen, er is 2, maar ik weet het verschil eigenlijk niet. Maar toch wil ik 1 lol. Maar nu is er een 1 red version en 1 blue version. Red is moeilijker te vinden (en die wil ik dan natuurlijk precies). Maar weet iemand het verschil tussen de Red en Blue version?

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
maandag 12 februari 2018 om 07:33
Er is geen verschil. Het is gemaakt voor mensen die met meer groepen tegelijk spelen en zo de dozen beter uit elkaar kunnen houden.LunchLover schreef: ↑12-02-2018 00:31Vraagje voor wie hem kan beantwoorden...
![]()
maandag 12 februari 2018 om 11:14
Soms kan het antwoord zo simpel zijnKrullie-wullie schreef: ↑12-02-2018 07:33Er is geen verschil. Het is gemaakt voor mensen die met meer groepen tegelijk spelen en zo de dozen beter uit elkaar kunnen houden.

maandag 12 februari 2018 om 14:57
Krullie-wullie schreef: ↑12-02-2018 07:33Er is geen verschil. Het is gemaakt voor mensen die met meer groepen tegelijk spelen en zo de dozen beter uit elkaar kunnen houden.

maandag 12 februari 2018 om 19:26
IK heb hem besteld bij amazon.com. De enige waar ik hem nog vinden kon. Was wel effe vergeten dat ze in Amerika er achteraf nog tax bij rekenen, en dan de niet te geringe verzendkosten... conclusie, zo goedkoop als ik dacht dattie was... wastie niet lol.

maandag 12 februari 2018 om 21:13
Oh, verschil tussen season 1 en 2: het zijn echt twee verschillende spellen.
Pandemic Legacy season 1 lijkt in maand 1 op het 'gewone' pandemic zoals je dat al kent, daarna verandert het spel helemaal.
Season 2 is een ander soort spel met andere mechanismen dan season 1 (en het gewone pandemic). Je kan ze los spelen, maar ik denk dat de volgorde season 1-2 wel het beste is. Bij season 2 zit ook een proloog zodat je aan het spel kan wennen zonder pemanente schade aan je karakters of het bord. Tip: speel de proloog zo vaak dat je een paar keer hebt gewonnen (het is echt een ander spel namelijk).
Heel veel plezier!
Pandemic Legacy season 1 lijkt in maand 1 op het 'gewone' pandemic zoals je dat al kent, daarna verandert het spel helemaal.
Season 2 is een ander soort spel met andere mechanismen dan season 1 (en het gewone pandemic). Je kan ze los spelen, maar ik denk dat de volgorde season 1-2 wel het beste is. Bij season 2 zit ook een proloog zodat je aan het spel kan wennen zonder pemanente schade aan je karakters of het bord. Tip: speel de proloog zo vaak dat je een paar keer hebt gewonnen (het is echt een ander spel namelijk).
Heel veel plezier!
maandag 12 februari 2018 om 21:40

.
.
Krullie-wullie schreef: ↑12-02-2018 21:13Oh, verschil tussen season 1 en 2: het zijn echt twee verschillende spellen.
Heel veel plezier!
Tnx voor de tips Krullie! Het gaat nog wel 1 a 2 weken duren eer het spel aankomt. Ik vond dubbele verzendkosten zodat het er binnen 2 dagen was toch echt te veel van het goede. Zaterdag komt een vriendin spelletjes doen, en dan gaan we nog maar eens goed oefenen met de gewone Pandemic.