Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 20 januari 2018 om 22:50
Iemand van de club vertelde afgelopen week dat hij bij iemand was geweest die dus de garage en nog 3 kamers vol had staan met spellen. Echt vol, met kleine ruimtes tussen de spellen. Veel nog in het plastic en veel dubbel omdat er een mooie re-make of jubileumuitgave was uitgekomen. Dan vind ik mijn 3 kalaxkasten, waar ook nog een paar puzzels bij staan, toch wel genoeg
zaterdag 20 januari 2018 om 23:04
Ik was hier een gezellige avond. Nipt verloren met Pandemic en twee x gedeelde eerste plek met Qwixx. Wat ik overigens een leuke aanwinst vind!
Vanmiddag nog de nieuwe Trivial Persuit gedaan. Vond dat er relatief weinig vragen waren (helft tov mijn oude spel) en een beschadiging op het bord. Speel schijven oogde ook goedkoop dus ik twijfel wat ik ga doen. Misschien kijken of ik deel terug kan krijgen voor het kapotte bord. Wel leuke vragen. (Op zich had alleen een set vragen ook oké geweest voor mij, mijn oude set is mooier).
Vanmiddag nog de nieuwe Trivial Persuit gedaan. Vond dat er relatief weinig vragen waren (helft tov mijn oude spel) en een beschadiging op het bord. Speel schijven oogde ook goedkoop dus ik twijfel wat ik ga doen. Misschien kijken of ik deel terug kan krijgen voor het kapotte bord. Wel leuke vragen. (Op zich had alleen een set vragen ook oké geweest voor mij, mijn oude set is mooier).
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

zaterdag 20 januari 2018 om 23:41
boven op die kast tot het plafond nog ruimte genoegElizabethThatcher schreef: ↑20-01-2018 23:16Mijn huis staat te vol voor een grotere kast helaas.
Misschien daar eerst maar eens wat aan doen. Groter huis ofzo:
Alleen weer niet die hoofdprijs gewonnen helaas.![]()
zaterdag 20 januari 2018 om 23:57
Ik heb je geprobeerd te pb’en, maar staat in nog in mijn postvak uit, geen idee of dat goed gaat, nog niet eerder gedaanAnnelies1987 schreef: ↑19-01-2018 12:24Hoi allemaal,
theatime wees me op jullie topic. Dank je! Ik lees en praat graag mee.
Wij zijn zelf voor een spelletjesgroep in Apeldoorn op zoek naar nieuwe leden. Meld het hier ook nog maar even. Voor meer info stuur me maar een pb.
maandag 22 januari 2018 om 05:10
Ik was zaterdag bij Ducosim, een spellenbeurs in Amersfoort. Ik mocht het spel Azul demonstreren. Dat is ook een aanrader, het zit erg goed in elkaar en duurt 30-45 minuten dus fijn om tussendoor te spelen.
Je moet bij dit spel tegels van het midden pakken en die op je mozaïeken muur plaatsen. Doe je dit slim dan levert je dat veel punten op of kun je je tegenstander met veel minpunten in de maag splitsen
Je moet bij dit spel tegels van het midden pakken en die op je mozaïeken muur plaatsen. Doe je dit slim dan levert je dat veel punten op of kun je je tegenstander met veel minpunten in de maag splitsen

maandag 22 januari 2018 om 06:40
Hè Annelies,Annelies1987 schreef: ↑19-01-2018 12:24Hoi allemaal,
theatime wees me op jullie topic. Dank je! Ik lees en praat graag mee.
Wij zijn zelf voor een spelletjesgroep in Apeldoorn op zoek naar nieuwe leden. Meld het hier ook nog maar even. Voor meer info stuur me maar een pb.
Ik zie dat je 't topic gevonden hebt. Welkom!
Welke spellen speel jij graag?
En naar welke ben je nog benieuwd?

maandag 22 januari 2018 om 11:26
Dames, jullie zorgen er wel voor dat mijn lijstje steeds groter wordt.
Vriend en ik waren het er al over eens dat we grote boekenkasten nodig hadden voor onze boeken, als we gaan samenwonen, ooit, maar nu ook voor onze spellen.
Ik wil eigenlijk ook wel weer eens spelen, maar mijn vriendinnen hebben geen tijd en de vrienden van mijn vriend nog minder of wonen heel ver weg
Vriend en ik waren het er al over eens dat we grote boekenkasten nodig hadden voor onze boeken, als we gaan samenwonen, ooit, maar nu ook voor onze spellen.
Ik wil eigenlijk ook wel weer eens spelen, maar mijn vriendinnen hebben geen tijd en de vrienden van mijn vriend nog minder of wonen heel ver weg

maandag 22 januari 2018 om 12:53
maandag 22 januari 2018 om 13:05
maandag 22 januari 2018 om 13:05
maandag 22 januari 2018 om 13:09
beetje doorzoeken dan, er zijn vast wel clubs in de buurt die graag nieuwe leden verwelkomen.Azarole schreef: ↑22-01-2018 12:53Ga eens zoeken op een spellenclub in de buurt.
Van m'n vriend weet ik dat hij er een paar heeft, maar dat is echt eens per jaar, eens per anderhalf jaar.
Daar zijn ze overigens ook niet echt happig op nieuwe mensen, helaas. (Ik ben ook heel eng)
Ik ga ook lid worden van die Facebookgroep.
Thanks
https://www.bordspelmania.eu/spellenver ... 5b1a10e3d8
mischien staat hier iets tussen
maandag 22 januari 2018 om 13:12
Ik ben er net, ik loop niet zoooooo snel weg. Heb m'n tas met spellen bij hé.LunchLover schreef: ↑22-01-2018 13:05Klopt. We zijn naarstig op zoek naar Hollanders dus niet meteen weg rennen![]()
maandag 22 januari 2018 om 13:14
Ik zal straks thuis eens beter kijken. Nu zag ik in de gauwigheid dat m'n stad er niet in stond.nlies schreef: ↑22-01-2018 13:09beetje doorzoeken dan, er zijn vast wel clubs in de buurt die graag nieuwe leden verwelkomen.
https://www.bordspelmania.eu/spellenver ... 5b1a10e3d8
mischien staat hier iets tussen
Althans, op m'n telefoon..
maandag 22 januari 2018 om 15:20
Als er een spellenwinkel in jouw stad is, zou je daar eens kunnen informeren, die zijn meestal wel op de hoogte

maandag 22 januari 2018 om 15:35
O ik dacht al: Die heeft niks te klagen met zo'n kamerElizabethThatcher schreef: ↑22-01-2018 15:24Haha, dit is mijn huis niet hoor. Zoiets zou ik willen. Heb nu niet eens een hoekje over voor een kast, laat staan een hele wand.