Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
theatime schreef:
22-01-2018 06:40
Hè Annelies,
Ik zie dat je 't topic gevonden hebt. Welkom!
Welke spellen speel jij graag?
En naar welke ben je nog benieuwd?
Jazeker :-). Inmiddels 2 leden erbij. Spellen die ik leuk vind:

Ticket to ride, carcasonne 'rad van Fortuin' versie, wizard, koehandel, cluedo kaartspel, qwixx, bonanza dobbelspel. Voor wat nu in me opkomt ;)
nlies schreef:
22-01-2018 11:10
@ eendje, demonstreer jij vaker? Azul is leuk ja
Ja, ik demonstreer al een aantal jaren :) Bij Ducosim, maar ook een keer bij het Spellenspektakel in Eindhoven. Ik vind het leuk om zo de spellenclub te kunnen helpen.

En ook ik ga dit jaar op spellenweekend. Super leuk! Alleen maar spelletjes spelen ;-D in leuk gezelschap. We gaan met de club meestal met 20-25 man. Ooit begonnen vanwege een jubileum, maar zo succesvol dat we elk jaar weer gaan. Nu alweer mijn vijfde jaar.

Beetje jammer dat ik niet meer elke week kan spelen bij de club. Ben er twee jaar wekelijks geweest en toen verhuisde ik een uur rijden verderop. Maar gelukkig blijf ik met speldagen, spelweekenden en demos wel gewoon komen :D
Bij Ducosim ben ik nog nooit geweest. Ga wel altijd naar Antwerpen, Eindhoven en Veldhoven. Misschien kom ik je daar dan wel een keer tegen.
Onze club is volgens mij ook met een jubileumweekend begonnen
Ik heb vandaag voor het eerst Orleans gespeeld. Het was echt een heel leuk spel! Wel even inkomen, met uitleg en dergelijke, maar vond het zeker niet slecht gaan voor een eerste keer spelen.

:cheer2:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Mooi Lunchlover dat je het een leuk spel vond, ja de uitleg is best overweldigend(al ken ik spellen die nog lastiger zijn uit te leggen )
De uitleg vind ik soms het vervelendst. Vaak omdat ik de enige ben die het nog nooit gespeeld heb.
Azarole schreef:
25-01-2018 10:13
De uitleg vind ik soms het vervelendst. Vaak omdat ik de enige ben die het nog nooit gespeeld heb.

Ja en ik ben meestal (altijd) degene die het spel nog niet kent. Blugh. Ook omdat ik dan niet weet of ik iets leuk ga vinden.
LunchLover schreef:
25-01-2018 10:29
Ja en ik ben meestal (altijd) degene die het spel nog niet kent. Blugh. Ook omdat ik dan niet weet of ik iets leuk ga vinden.
Heel herkenbaar inderdaad X-D.
Blijven volhouden lunchlover, als je er meer speelt wordt het makkelijker. Ik weet zzo al dat ik spellen met slagen halen of veel handelen niet leuk vind. Het enige slagenspelletje wat ik dan nog wel leuk vind is UGO
En nu zo langzamerhamd bedenken wat er meegaat naar het weekend: Le Havre, Terra Mystica, Alhambra en Rasende Robots, staan al op de voorlopige lijst
nlies schreef:
25-01-2018 12:01
En nu zo langzamerhamd bedenken wat er meegaat naar het weekend: Le Havre, Terra Mystica, Alhambra en Rasende Robots, staan al op de voorlopige lijst

Ik zou Pixie Queen ook meenemen. Misschien Orleans als coöperatief? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar moet eerst maar eens het basisspel onder de knie krijgen lol
LunchLover schreef:
25-01-2018 12:39
Ik zou Pixie Queen ook meenemen. Misschien Orleans als coöperatief? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar moet eerst maar eens het basisspel onder de knie krijgen lol
oeps pixie queen, ja ik wist dat ik er een over het hoofd zag
LunchLover schreef:
24-01-2018 23:34
Ik heb vandaag voor het eerst Orleans gespeeld. Het was echt een heel leuk spel! Wel even inkomen, met uitleg en dergelijke, maar vond het zeker niet slecht gaan voor een eerste keer spelen.

:cheer2:
Mijn favoriet!
Alohamora schreef:
25-01-2018 20:00
Mijn favoriet!
De uitbreiding met de coöperatieve variant is ook leuk
We gaan een weekendje weg, wat is als eerst ingepakt? Natuurlijk een spel.
Verder zijn we niet verslaafd enzo
nlies schreef:
25-01-2018 20:12
De uitbreiding met de coöperatieve variant is ook leuk

Ik ben niet zo van de coöperatief... heb de neiging voor iedereen te gaan spelen dan. Gevalletje fanatiek en eigenwijs
Zo terug van het weekendje weg.Het was weer heel gezellig, heel wat gespeeld
@ Alohamora echt alles naar je toetrekken kan niet bij Orleans, iedereen heeft toch zijn eigen volgelingen en ook nog een persoonlijke opdracht
even een greep uit wat ik gespeeld heb (volgens mij ben ik de helft vergeten, volgende keer toch maar een lijstje maken.
Raiders of the Northsea
Terra Mystica
Le Havre
Orleans, coop en de basis
Rasende robots
nmbr9 (puzzelspelletje dat er makkelijker uitziet dan het is
The cure
Istanbul dobbelspel
Splendor
Century
het dorp
Majesty
Ubongo
Oh wauw, dat is een aardig lijstje.

Gisterenavond hebben we kittens in the blender gespeeld, maar ik ben te soft voor dat spelletje.
Het is máár een spelletje, dat weet ik.
@Azarole , is dat uit de exploding kittens serie?
Ja het is een heel lijstje en ik ben er vast nog wel een paar vergeten, maar vooral die bovenste 3 zijn bijna middagvullend de normale Orleans niet, de coop wel
nlies schreef:
01-02-2018 11:08
Ja het is een heel lijstje en ik ben er vast nog wel een paar vergeten, maar vooral die bovenste 3 zijn bijna middagvullend de normale Orleans niet, de coop wel

Geen Pixie Queen gedaan?
LunchLover schreef:
01-02-2018 12:13
Geen Pixie Queen gedaan?
Nee, neem ik volgende keer wel weer een keer mee naar de club, ik schat dat er zo'n 125-150 spellen stonden, dus ja dan is de keus enorm, en zelfs in een weekend blijft de tijd beperkt
nlies schreef:
01-02-2018 11:08
Zou heel goed kunnen.
Kwam er gisteren achter dat ik ook Exploding Kittens had gespeeld.
Hier heel populair: Weerwolven - Het pact.

Leuk om al jullie tips te lezen. Ik ga Orleans nader bestuderen.
Hallo Eerstekeerhier. Is het hier ook de eerste keer? Welkom dan, kom maar op met vragen mededelingen opmerkingen wat dan ook. gezellig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven