Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 20 november 2018 om 20:21
Groezeltje schreef: ↑20-11-2018 19:52Ik twijfel al lang over Pandemic..nu idd korting bij Bol. Is het echt een leuk spel?
Ik heb het nog nooit gespeeld maar de recensies zijn goed, en het is een heel ander soort spel dan de berg die al in de kast ligt.
dinsdag 20 november 2018 om 20:27
Groezeltje schreef: ↑20-11-2018 19:52Ik twijfel al lang over Pandemic..nu idd korting bij Bol. Is het echt een leuk spel?
Jaaaaaa!

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 23 november 2018 om 00:29
Ik weet niet meer wie het vroeg maar hier afgelopen werken De kwakzalvers gespeeld. Met z’n tweeen en we vonden het erg leuk. Ben benieuwd hoe het is met meer spelers. Verrassend concept, niet heel moeilijk en speelt lekker weg. Het heeft wat weg van de deckbuilding van dominion maar het ziet er een stuk vrolijker uit.
vrijdag 23 november 2018 om 07:37
Risk, diverse varianten van Catan, Carcassonne met uitbreiding, Ticket to Ride in verschillende varianten maar ook monopoly, zeeslag, rummicub etc. En sinds gisteren Pandemic en Sushi Go voor mijn dochterGroezeltje schreef: ↑20-11-2018 20:25Even nieuwsgierig missfitz..wat ligt er dan allemaal in je kast?

vrijdag 23 november 2018 om 10:56
Dat was ik, hoop het dit weekend te kunnen spelen op Spel, of van de vrienden die daar zijn te horen dat zij het hebben, dus dat ik het daar kan spelen. (hoef ik het zelf niet te hebben om te spelen, scheelt ruimte in de kast voor iets anders)Lieveling schreef: ↑23-11-2018 00:29Ik weet niet meer wie het vroeg maar hier afgelopen werken De kwakzalvers gespeeld. Met z’n tweeen en we vonden het erg leuk. Ben benieuwd hoe het is met meer spelers. Verrassend concept, niet heel moeilijk en speelt lekker weg. Het heeft wat weg van de deckbuilding van dominion maar het ziet er een stuk vrolijker uit.
zondag 25 november 2018 om 19:27
Zo, Dynasties is gespeeld en hij valt zeker in de smaak! Kan het echt aanraden. Niet heel moeilijk maar wel net wat meer uitdaging dan bijv. het Stenen Tijdperk e.d..
Gisteravond ook de spellenavond van de buurtvereniging gehad. Patchwork, Azul en Lampionnen van Lanzhou zijn gespeeld. Zoals verwacht werd er ook Rummikub, Scrabble en sjoelen gedaan/speeld. Gelukkig was er wel interesse dus mogelijk (bij herhaling) kunnen we wat mensen bekeren ...
Gisteravond ook de spellenavond van de buurtvereniging gehad. Patchwork, Azul en Lampionnen van Lanzhou zijn gespeeld. Zoals verwacht werd er ook Rummikub, Scrabble en sjoelen gedaan/speeld. Gelukkig was er wel interesse dus mogelijk (bij herhaling) kunnen we wat mensen bekeren ...

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
zondag 25 november 2018 om 19:35
Och als de mensen zich maar amuseren he, en misschien zijn er ook tussen die nieuwsgierig worden, en over de angst voor het onbekende heen komenflip-flop schreef: ↑25-11-2018 19:27Zo, Dynasties is gespeeld en hij valt zeker in de smaak! Kan het echt aanraden. Niet heel moeilijk maar wel net wat meer uitdaging dan bijv. het Stenen Tijdperk e.d..
Gisteravond ook de spellenavond van de buurtvereniging gehad. Patchwork, Azul en Lampionnen van Lanzhou zijn gespeeld. Zoals verwacht werd er ook Rummikub, Scrabble en sjoelen gedaan/speeld. Gelukkig was er wel interesse dus mogelijk (bij herhaling) kunnen we wat mensen bekeren ...![]()

zondag 25 november 2018 om 23:00
Hey wat leuk een spelletjestopic. Favoriet hier op het moment is Ticket to Ride kaartspel. Speelt lekker snel even tussendoor met z’n tweetjes.
Vandaag ook voor het eerst naar de 999 games-outlet geweest. Vooral Sintkado’s gekocht voor allerlei familieleden & voor mezelf Koninkrijk Dominion voor maar €8,- en Doodle City voor €6,-. Daar val ik me dus geen buil aan als het tegen valt.
Vandaag ook voor het eerst naar de 999 games-outlet geweest. Vooral Sintkado’s gekocht voor allerlei familieleden & voor mezelf Koninkrijk Dominion voor maar €8,- en Doodle City voor €6,-. Daar val ik me dus geen buil aan als het tegen valt.
zondag 25 november 2018 om 23:58
Hallo Ieke, Doodle city is een leuk tussendoortje, koninkrijk dominion schijnt een soort instapje voor het gewone spel te zijn. ken die uitvoering verder niet. Ben nooit op die sale geweest omdat dat altijd met Spel Antwerpen samenvalt, en dat is iets dichter bij. maar leuk dat je ons gevonden hebt, kom gewoon langs als je zin hebt om iets te vertellen of te vragen
maandag 26 november 2018 om 09:07
Heb je kwakzalvers nog kunnen spelen op spel nlies?
Wij wel en vond het erg leuk. Vrienden van ons hebben hem, dus we hebben hem niet gekocht, maar ik hoop het regelmatig met hen te spelen.
Ik heb gisteren trouwens de eerste prijs gewonnen met de prijsvraag op spel! Had alle vragen goed en zat vijf gram van de schattingsvraag af haha (je moest het totale gewicht van de prijzenpot raden).
Viel me mee hoe druk het was. Naast kwakzalvers hebben we Holmes en hanamijoko (of zoiets, ben te lui om het op te zoeken) gespeeld, maar die vielen beide tegen.
Wij wel en vond het erg leuk. Vrienden van ons hebben hem, dus we hebben hem niet gekocht, maar ik hoop het regelmatig met hen te spelen.
Ik heb gisteren trouwens de eerste prijs gewonnen met de prijsvraag op spel! Had alle vragen goed en zat vijf gram van de schattingsvraag af haha (je moest het totale gewicht van de prijzenpot raden).
Viel me mee hoe druk het was. Naast kwakzalvers hebben we Holmes en hanamijoko (of zoiets, ben te lui om het op te zoeken) gespeeld, maar die vielen beide tegen.

maandag 26 november 2018 om 10:47
maandag 26 november 2018 om 10:59
maandag 26 november 2018 om 14:23
Ik was zelf ook net 1 minuut te laat op de prijsuitreiking

En inderdaad. Ik dacht, nu heb ik een vet suffe prijs, want iedereen voor mij kon al kiezen en er was vanalles leuks al weggegeven. Maar viel mee, ze hadden legacy: the testament of duke de crecy voor me bewaard. Die vind ik er gelukkig leuk uitzien!
Oja dat planet spel zag ik ook! Lag volgens mij op best wel veel tafels achteraan bij de "winkel". Zag er leuk uit op zich en vind het nu wel jammer dat ik het niet heb gespeeld, als jij aangeeft dat je het ook leuk vond. Op de een of andere manier dacht ik dat het meer iets voor kinderen was.
maandag 26 november 2018 om 14:24
Oh echt? Zo lyrisch? Wij waren 2x na 1 ronde al klaar. Dus ik totaal echt nog geen 10 minuten gespeeld. Dat vonden we zo suf, het is te makkelijk om meteen in de eerste ronde 11 punten te scoren.