Burendilemma

29-04-2010 13:19 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
.
.
Ben je bang dat het leuke contact over is als je er iets van gezegd hebt?
Ok, gewoon zeggen dat je geen moeite hebt met die motor en het feit dat hij tegen je huis staat. Maar wel even aangeven dat je dat starten niet zo fijn vind. Gaat ie misschien nadenken en trap je niet tegen zijn zere been.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zit met hetzelfde dilemma. Aardige buurman maar verschrikkelijke luidruchtige motor die hij luid brullend en gassend onder ons slaapkamerraam start. Ben te laf om er over te zeuren want dat wordt zeker weten bonje. Die man leeft voor zijn motor en begrijpt niet dat andere mensen niet van benzinedamp houden. Ik laat het dus maar zo.
Lindy,

waarom zaag je met een ijzerzaagje die haak niet weg?

Of doe je een briefje in de deur bij buur.

Beste Buur,

Ik wil ons goede contact hier niet mee op het spel zetten, vandaar dat ik dit per brief doe.

Het zit me niet lekker dat uw motor onder onze poort staat. Ik weet dat het een stoep is, maar in de VVE is duidelijk vast gelegd dat er niets onder die poort (vast) mag staan.

Uw motor staat bij mijn slaapkamerraam, waardoor ik iedere morgen wakker wordt van uw motor, met de bijbehorende benzine dampen.

Ook ben ik bang voor brand als gevolg van kortsluiting of brandstichting (wat een tijdje geleden ook gebeurt is met die brommertjes in de buurt)

Ik hoop dat u hier begrip voor op kunt brengen, en dat we elkaar hierom niet scheef hoeven aan te kijken.

Vriendelijjke groet Buur Lindy
quote:Fame schreef op 29 april 2010 @ 14:08:

Ok, gewoon zeggen dat je geen moeite hebt met die motor en het feit dat hij tegen je huis staat. Maar wel even aangeven dat je dat starten niet zo fijn vind. Gaat ie misschien nadenken en trap je niet tegen zijn zere been.Maar daar heeft Lindy dus wél problemen mee...
.
Ja, ik zou toch het gesprek aangaan met je buur.

Waarschijnlijk is de man best voor rede vatbaar en heeft hij nog niet zelf bedacht dat jullie er last van hebben.

Succes met je buur.
.
Watmaken jullie het groot..brieven schrijven etc.

Ga naar buurman en zeg: heej buurman, ik weet dat het vervelend is, maar van de VVE mag er niets onder de poort staan, dus helaas ook jouw brommert niet.

Zou je die ergens anders neer kunnen zetten? Dankjewel
Oh jee Lindy, jij hebt dus nog een heel lijstje af te werken

Ik ben sowieso niet goed in dat soort gesprekjes...of ik mensen nou aardig vind of niet...zakelijk of prive...
Met een vriendelijk woord zijn de meeste problemen wel te voorkomen, zeker bij een drankje.
Ik zou niet beginnen met "het mag niet van de VVE". Jij hebt er last van, dus dat is de boodschap toch gewoon? Doet hij dan moeilijk, dan kun je altijd nog zeggen:sorry buum, heel flauw, maar dan haal ik de regels van de VVE erbij: het mag gewoon niet.

Maar als het echt zo'n aardige kerel is, dan begrijpt hij het toch gewoon, lijkt me. Ik zou het rete-irritant vinden als de motor van de buurman tegen míjn muur staat onder míjn poort en dat je dan 's ochtends ook nog vergast wordt.
De enige oplossing is inderdaad gewoon zeggen, maar ik zou het niet op zijn verjaardag doen. Probeer het zo relaxed mogelijk te zeggen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan...ik heb mijn vriend op de buurman afgestuurd (zeg jij het maar!) nadat ik mij al een hele tijd zat te ergeren aan het feit dat hij elke dag een aantal keer zijn hond tegen ons huis liet zeiken met grote donkere pisvlekken als gevolg...
.
.
.
Hij is toch degene die een motor wil? Ik neem aan dat hij er dan ook zelf de ruimte voor moet maken en niet bij iemand anders tegen de muur?

Waarschijnlijk gaat hij ervan uit dat je er geen problemen mee hebt, omdat je er niets van zegt en vind het dit wel makkelijk.
anoniem_103992 wijzigde dit bericht op 29-04-2010 14:43
Reden: typfout
% gewijzigd
quote:lindy schreef op 29 april 2010 @ 14:37:

[...]

Je hebt gelijk! Maar ik bedenk dan natuurlijk weer dat hij dan zegt, nee, ik laat 'm staan. En dan kun je zeggen dat het niet mag volgens de VVE en dat je bang bent dat vandalen m in de fik zetten. En da's zonde van zijn motor..

Alles met een zoetgevooisd en charmant stemmetje uiteraard. En een decolleté.
.
Zoiets als op je profielfoto
.
Nou dan ben je er. Als het goed is hoort ie dan niet eens wat je zegt
quote:lindy schreef op 29 april 2010 @ 14:56:

O, dat heb ik wel hoor.

Zó flauw als belangrijke informatie in de OP wordt weggelaten

Succes in elk geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven