Burendilemma

29-04-2010 13:19 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
.
Ik zie het al, de buren zijn overal hetzelfde of anders hun visite wel.

Nederland is klein, misschien wonen we allemaal wel in dezelfde straat

Het was maar een idee van die muur.

Ik ken de situatie niet goed genoeg, maar als je het met de bevoegde/ toezichthouder of wat dan ook bespreekt, misschien dat het dan wel mag.

Kijk, ik krijg een bijna bekeuring al s ik mijn auto voor mijn deur parkeer, maar heb veel overlast van de visite van de buren die dat wel doen. Ik heb tegen een van de buren verteld dat ik en bekeuring op mijn auto had zitten (overdrijven mag voor het goede doel. Het was een waarschuwing en die zat er dagenlang op toen ik een keer ziek was) en opeens was de overlast een stuk minder.
.
Nee
Je weet toch!
P.S.: Ik had het zo verteld dat iedereen parkeert en ik zelf dat niet mag, omdat ik een bekeuring krijg. Die waarschuwing leek op een bekeuring. Heb er wel over gebeld en gevraagd of ze beter willen controleren, omdat bij mij gevaarlijke verkeer-situaties ontstaan.

Het is ook een stuk minder geworden.

Misschien ben je te netjes, was ik ook.

Dan blijven ze proberen totdat je er wel wat van zegt.
.
Lindy, ik vind het in ieder geval stoer van je dat je de buurman van de oorspronkelijke motor wel hebt aangesproken! Ik vond je OP ook erg helder, als je het op die manier naar hem hebt gebracht, zal het vast niet verkeerd gevallen zijn.

Debiel dat er nu een andere motor staat.... succes ermee!
.
quote:lindy schreef op 27 mei 2010 @ 16:08:

Nee, helemaal niet stoer, want de man heeft de buurman aangesproken. Maar ik ben wel bereid het verhelderen, aangezien hij nu nog steeds vindt dat het wel moet kunnen, maar ik vind dat dat helemaal zijn beslissing niet is.

Maar dat er nu een ander staat, je gelóóft het toch niet? Echt, het stoom kwam uit mijn oren vanmorgen.He, nou stel je me teleur!
.
Ohhhh erg Lindy. Ik kan me helemaal voorstellen dat je bijna stond te koken toen je die andere motor daar zag staan.

Als ik het goed begrijp mag je nog geen bordje aan die muur bevestigen, maar een ander kan wel overlast veroorzaken middels het vastzetten van een motor aan die muur?

Goed idee van DGS van die plantenbak (mag natuurlijk ook niet). Ik zou er echt zo klaar mee zijn dat ik die haak uit de muur zou (laten) slopen of die motor zou (laten) strippen.
Cum non tum age
Heb je niet een paar leuke buurkinderen die de motor die er nu staat leuk willen versieren?

Met plakband of andere dingen die er niet zo makkelijk af gaan

Alle oude rommel of plaatjes uit tijdschriften met plaksel eraan vast maken. Of een slinger met allemaal blikjes die er met allerlei zorgvuldig gemaakt en vooral strakke knopen eraan vast is gemaakt. Wel iets kiezen dat niet zo makkelijk door te knippen is, maar zonder het te beschadigen wel weer goed te krijgen.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb wel een keer een auto zien staan ergens waarmee ze dat geintje hadden uitgehaald.
P.S.: Ben je ook van het voetballen af...
.
Ja Lindy, daar ga je al de fout in. Voor jou (en mij en vele anderen) is dat idd logisch, maar er is dus ook een groep mensen die dat niet zo ziet. Dat moet je ook niet willen begrijpen hoor. Ik zeg altijd maar dat je een aapje ook niet kunt uitleggen wat wiskunde is, dit is net zoiets.
Cum non tum age
Ow, ik ken het!

Ik heb een supertoffe buurvrouw, met 2 volwassen zoons en een zoon van 10. Allemaal heel relaxte, aardige en lieve lui.

Alleen heeft zoonlief van 10 er een handje van om de complete wijk uit te nodigen voor een potje voetbal op de oprit, van de oprit (die schuinloopt) afsteppen/fietsen/skeeleren. Er worden fietsen op zowel hun als mijn oprit geparkeerd, er staan met regelmaat een stuk of 15 jongens leunend tegen mijn 31 jaar oude Chevy..... Er valt wekelijks een fiets tegen en plotseling was het stukje losgelaten bumper er helemaal afgescheurd. En vreemd genoeg had echt, echt, echt niemand er aan gezeten en "nee" die deuk kwam niet door de fiets die ik er 5 minuten geleden nog tegen aan zag vallen.

Al mijn moed bij elkaar geraapt en er wat van gezegd. Dat ik het écht niet leuk vond, zo hard voor die kar werk en het vreselijk vind dat ie gesloopt wordt omdat de kinderen zich vervelen. (en dat terwijl we voor onze huizen een voetbal en basketbalveld van 40 x 60 meter hebbe)

Buurvrouw zei er zelf ook al tijden last van te hebben, maar dat de lieve kindjes gewoon schijt hadden aan haar bezwaren.

Dus nu heb ik er maar een hekje tussen gezet (waar dan weer op gehangen word). Een camaraatje op het balkon gezet met de mededeling dat elke vallende fiets gefilmd en gedeclareerd wordt bij de ouders en............ de oprit is al dagen leeg.

Ik hoop zo dat het zo blijft!

Sterkte ermee hoor! Ik zou er ook vreselijke maagpijn van krijgen.
.
En staat de motor er nog???
.
Jemig Lindy, om gek van te worden. Heeft dat meisje zelf geen huis? Je zou toch zeggen dat mensen graag een oogje op hun dure spullen zouden willen houden.

Mijn vriend woont ook boven zo'n soort poort. Er gaat een soort oprit voor bestemmingsverkeer onderdoor. Motoren hebben er nog niet gestaan, maar het is ongelooflijk wat daar aan zwerfvuil, vuilniszakken, weesfietsen en afgedankte bankstellen wordt achtergelaten.
.
@Lindy: Maken zij/hij steeds of heel vaak de motor vast aan het haakje? Want dan zou ik gewoon naar de bouwmarkt gaan en een flinke voorraad haakjes halen en vervolgens in de buurt/straat bij iedereen (in ieder geval bij diegenen met een motor/scooter) een haakje bezorgen. Uiteraard vergezeld van een begelijdend schrijven:

"Geachte/beste buur/heer/mevrouw,

als bewoners van ...straat nr. hebben wij gemerkt dat het haakje ,welke zich bevind aan de zijkant van onze woning aan onze muur, zich onder een sterk groeiende belangstelling mag heugen. Vandaar dat wij hierbij jullie/u een zelfde haakje schenken zodat u voortaan uw eigen haakje heeft om te gebruiken.

Mocht u/jullie nog problemen hebben met het bevestigen, dan komen wij desgewent ook wel even langs om het voor u/jullie op te hangen. Met haakjes onder het slaapkamerraam hebben wij namelijk al meer dan genoeg ervaring.

Met vriendelijke groet...."

ps. bij diegenen die steeds schaamteloos hun motor/scooter bij een ander wegzetten zit er toch ook een haakje los ergens in het hoofd?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven