Burendilemma

29-04-2010 13:19 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:jackie23 schreef op 30 april 2010 @ 22:15:

[...]Misschien is vriendin wel helemaal geen fan van die motor en is ze blij dat dat rotding niet in hun kleine tuintje staat Daar zeg je zowat. Dan het toch maar de mannen onderling laten oplossen. Is je man/vriend daartoe bereid lindy?
.
Heej Lindy,

Ja klote zijn dat soort dingen he. Herken het ook hoor, héb je fijne buren.. "moet" je gaan zeuren over iets.

Tja je hebt wel helemaal gelijk, op alle fronten dus wat dat betreft niets onredelijks maar ja, hoe breng je het over.

Denk dat ik zelf gewoon letterlijk zou zeggen wat m'n angst is:

Buurman, uhm.. ik kom zeuren

Ja u lacht maar serieus, ik voel me echt een ontzettende zeikstengel dat ik hier nu bij je sta maar nou ja ik heb echt ergens last van en probeer het al een hele tijd gewoon opzij te zetten maar het lukt niet dus pff nou ja sorry maar ik kom dus toch maar bij je met m'n vraag.

Buurman natuurlijk heul nieuwsgierig wat je nu dan toch gaat vertellen. Ik denk dat je best wat sympathie opwekt door gewoon maar te vertellen dat je het super shit vindt om hem ergens op aan te spreken omdat je helemaal geen zeiktype bent of wilt zijn.

Nou ja dan dus "de motor" buurman... het gaat om je mooie stalen ros. En dan je verhaal.

Ik schat in dat hij je direct gerust wil gaan stellen qua ontploffingsgevaar en daar ga jij hem dan toch niet van overtuigen dus misschien dat punt niet zo sterk naar voren brengen maar de stank en het lawaai natuurlijk zeker wel.

Mocht hij helemaal niet meegaand zijn zou je als tussenoplossing dan in ieder geval kunnen vragen of hij met zijn motor een heel stuk naar voren zou willen lopen en hem daar zou willen starten zodat je niet zo misselijk wordt van die damp: jaa buurman, overdag zou ik echt niet misselijk worden van een beetje benzine hoor, maar 's morgens als ik nog wakker moet worden poeh.

Zoiets.

Succes
Klinkt goed Twompie!
.
Euw fuck zeg, 2e motor !?

Straks zet hij die er ook nog bij/voor/achter.

Ja nou ja ook weer meer reden om snel wat te gaan zeggen.
quote:lindy schreef op 29 april 2010 @ 13:26:

Ja, dat vind ik eigenlijk ook, maar toch baal ik ervan. Ik baal er vooral van dat ik nu moet gaan zeuren -bij iemand die voor de rest heel tof is- voor iets wat ik omgekeerd zelf nóóit zou doen, zo'n ding parkeren bij een ander.

Misschien bestaan er ook nog echt toffe tolerante mensen, die je ergens op kunt aanspreken en die dan denken; Joh, had dat eerder gezegd want ik had werkelijk geen idee.

Dus gewoon een keer erop af gaan als hij met zijn motor aankomt, en dan zeg je; Gaaf ding, erg mooi, maar jammer dat ik hem elke ochtend ruik. Met een stralende lach, en als je dan nog even laat weten dat je je bewust bent van het feit dat hij daar gewoon niet bij heeft stil gestaan moet dat geen probleem zijn. Hij gaat dan hoe dan ook reageren, en dat is een perfect moment om te zeggen dat je niet wilt zeiken, maar er wel een beetje last van hebt. Probleem zal binnen no time opgelost zijn.
Wat ik me nou afvraag is waarom die buurman nou nooit eens aan jullie gevraagd heeft of jullie last hebben van zijn motor.

Wanneer je met de buurman gaat praten bedenk dan dat die motor daar sowieso niet mag staan van de VVE. Daar zal wel een goede reden voor zijn.
Cum non tum age
.
Kan je niet vragen of ze willen opschieten met die brief en of ze een kopie bij buurman in de bus willen gooien ?
.
Hihi, ik vind het wel een beetje komisch (sorry). Nu ALWEER iemand die je motor aan jouw huis vast maakt. Kunnen die mensen niet gewoon een tuinhuisje maken ofzo?

Ik zal trouwens als eerst maar even die ring uit de muur halen, blijkbaar zien mensen dat als een uitnodiging?
Ik zou de politie bellen idd en zeggen dat het brandgevaarlijk is en dat je wenst dat ie verwijderd wordt.

Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt!
Jezus wat een asocialen zeg!!

Ach een of ander wijf dat bij mij in de buurt woont (ik woon er net 3 weken ) heeft bedacht dat mijn keukenraam een ideale plek is voor haar fiets. Die 2 lekke banden heeft. Volgens de andere buurtbewoners is dat mens al een half jaar aan het nadenken of ''ze haar fietsbanden laat maken of de fiets weggooit''.

Nou, als zij hem niet binnen nu en een paar weken weggooit, dan doe ik het wel hoor. Dan ziet ze hem alleen niet meer terug!

Tssss.....zulke mensen zou je werkelijk met een stuk hout bewerken.
.
.
Wauw wat aso Lin, ik zou daar ook heel slecht tegen kunnen. De visite van mijn overbuurtjes heeft er een handje van om hun auto voor mijn carport neer te zetten waardoor ik mijn eigen huis dus niet uit kan met mijn auto, maar eerst aan moet bellen en vragen of ze bij gods gratie hun auto op de parkeerplaats ( 15 meter van mijn carport) neer willen zetten.
Politie bellen en zeggen dat die het ding maar weg moeten halen/ de eigenaar moeten bekeuren o.i.d.

Komop zeg, dit liet ik ook niet over mijn kant gaan.

Banden leksteken is misschien ook een optie.

Denk dattie dan geen 2de keer komt parkeren.
Gewoon opschrijven OP LAST van de Brandweer en de politie.
.
Lin,

De door u hier geplaatste motoren/fietsen/ brommers zullen als MIJN eigendom worden beschouwd en per opbod op marktplaats worden verkocht.
.
Wat ik niet zo goed snap, is dat het jouw poort is, maar die staat over openbare stoep? Dat kan toch niet, een stukje openbare weg overdekken?

Als het echt gewoon jouw grond is en jouw poort, kun je dan niet een bordje maken: motoren/fietsen/auto's worden verwijderd, met een of ander wetsartikel erbij.

Disclaimer: heb niet alles gelezen
.
Ah, je hebt al een bordje gemaakt, zie ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven