de 'strijk'?

04-07-2011 16:48 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie er wel eens van gehoord dat 'de strijk' zichzelf strijkt?

Zo niet: denken jullie dat er iemand te vinden is die dat gratis en voor niks bij mij komt doen?
hier in de buurt zijn er aardig wat buurvrouwen die dit voor anderen doen om wat extra's te verdienen. Die vinden het echt niet erg. (ik kan me er niets bij voorstellen maar goed)

Wellicht heb je een buurvrouw of iets die dat wil doen tegen betaling? of misschien een kaartje op hangen in de supermarkt?
Ik strijk gewoon nooit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kan er iemand in zuid nederland voor mij een kinderoverhemd strijken? Het is te erg, maar ik strijk nooit en heb dus geen strijkbout. En kind moet perse in overhemd optreden woensdag.
Tip 1: leer je vriend/man zelf strijken. Als jij het kan kan hij het ook.

Tip 2: kinderen kunnen makkelijk met ongestreken kleding de deur uit.

Tip 3: kijk eens kritisch of het werkelijk gestreken moeten worden, want dekbedden, handdoeken e.d. kunnen ook ongestreken de kast in.

Tip 4: koop zo veel mogelijk strijkloze kleding. Ook bij overhemden en bloesjes bestaat dat.
Dekbedden/handdoeken/etc: zijn er mensen die dat ook strijken?! Oh my, nu voel ik me helemaal een mislukte huisvrouw.
Dandelion waar woon je?
Hier baal ik altijd als het beddegoed de droger in moet vanwege het slechte weer, want dat betekent dat ik het moet strijken. Ik vind niks erger als slapen onder een ongestreken dekbedhoes. Maar als het droog is hang ik het buiten op en hoef je alleen strak te vouwen en dan kan het ermee door. Ben altijd blij als mijn moeder komt en die even een wasje strijkt. In mijn stapel gesterken t-shirts kunnen er 20 van haar. Ze is nog naar de ouderwetse huishoudschool geweest en strijken kan ze als de beste (al heeft ze er net zo'n hekel aan als ik)
En als je de strijk leuker maakt?

Ik zie het als vlucht uit de drukte, rest v/h gezin ruimt af&op en ik sta boven te strijken met de tv aan

Geen straf!!
quote:marthesyl schreef op 04 juli 2011 @ 16:48:

Heeft iemand van jullie er wel eens van gehoord dat 'de strijk' zichzelf strijkt?

Zo niet: denken jullie dat er iemand te vinden is die dat gratis en voor niks bij mij komt doen?Heb d'r weleens van gehoord, helaas staat ie naast het fabeltje van de kabouters. Geloven dat kaboutertjes het doen, doe ik inmiddels ook niet meer. Of ze moeten wachten op een nog groteren uitdaging. Wat geen probleem is met de verkleedlust van dochterlief.
Hemden strijken die droog zijn is helemaal een crime... strijkdroog werkt beter.
quote:lilalinda schreef op 04 juli 2011 @ 19:12:

Ik zie het als vlucht uit de drukte, rest v/h gezin ruimt af&op en ik sta boven te strijken met de tv aan

Geen straf!!Zo doe ik het ook. MP3-speler op, hoor ik niks en gaan met die banaan. Vroeger vond ik het de ergste HH-klus.
Aha! Ze zijn er dus wel, de gratis-strijkers..!

Ik doe denk ik hooguit 6 a 7 overhemden in een uur, dus het is voor mij 2 uur werk voor de overhemden en dan zeker 1 uur denk ik voor de kinderkleding. Tja, is te overzien in principe, maar ik zit nu even op de bank met eten dat niet zo lekker is gevallen. Te veel haast, ofzo.

@Iris: manlief strijkt inderdaad zelf niks, maar aangezien ik minder werk dan hij is het wel zo netjes als ik ook meer in huis doe. Hij mag heus wel wat doen hoor, maar behalve strijken vind ik de administratie, banden plakken en de tuin ook niet geweldig. (wow, ik kom echt leuk over nu).

Als ik de kleding van de kinderen niet strijk ziet het er wel erg pauperig uit. Dat kan misschien aan de kwaliteit liggen, maar ik vind het wel stukken mooier als het gestreken is.

Beddengoed strijk ik niet (ook niet uit de droger). Overigens is het bij mij helemaal niet zo kreukelig als je het direct als de droger klaar is uit het apparaat haalt?

Strijkvrije overhemden heb ik wel gekocht maar na 2x wassen had het toch echt weer een strijkbout nodig. Strijkárm, noem ik ze nu maar. Maar dan nog. Tja.

Toch maar zelf doen denk ik, want ik vind het best duur om uit te besteden. Al zijn er natuurlijk nog steeds ook mensen hier die het idd gratis en voor niks doen! Incidenteel, neem ik aan dan, haha!

@Dandelion: net ten zuiden van Rotterdam woon ik. Je mag mijn strijkbout wel even lenen? Het ziet er toch niet naar uit dat ik m binnenkort ga gebruiken
Ik ken zo iemand! Mijn vriend! Heerlijk, ik strijk (zelden tot) nooit! en ik hoef hem niet aan te sporen oid. Echt het bestaat! Sterker nog, gister was ik 'm 'kwijt', stond ie op zolder te strijken.

Maar ik hou hem lekker voor mezelf
heb geeneens een strijkplank of strijkijzer meer.

bevalt me prima.

gewoon geen kleding kopen die je moet strijken.

scheelt een hoop gedoe.
Ik bezit geen strijkbout, ik breng de strijk naar mn moeder
ik heb een hele lieve tante die mijn strijk doet. Het liefste voor niets maar na aandringen accepteerd ze nu 2,50 per week maakt niet uit hoeveel strijk het is. Ideaal!!!
Wat een lieve familie hebben jullie!

En lieveleen, ik kan me er wat bij voorstellen, maar mocht hij zonder werk komen te zitten ofzo, die 2,50 per week (zie trotse ikbenik) kan ik dan wel weer missen.... !!
kleding die je echt niet hoeft te strijken en er dan toch nog leuk uitziet.... tja. Voor mezelf heb ik die wel, maar de shirtjes van mijn zoontje zien er dan echt niet uit hoor. Of het moet allemaal zo enorm synthetisch zijn. Of van Borz, die kun je gewoon goed strak opvouwen en dan ben je klaar.
quote:lilalinda schreef op 04 juli 2011 @ 19:12:

Geen straf!!

Dat werkt enorm. Ik heb het maandag, crime avond op rtl5, gedaan.

Verder zumba muziek werkt ook.

Dandelion, ik gok omgeving Rotterdam.
Ik heb er geen hekel aan. Vind het ook wel even lekker, boven op de waskamer staan (lekker warm daar) Er is altijd wel een kat die me gezelschap houdt en tegen me aan kletst. Ik klets dan ook altijd terug

Even geen geluid, heerlijk. Ik zit de hele dag al in muziek en geklets, telefoon etc, ben blij als mijn oren even niks horen.
quote:SexNJaZz schreef op 04 juli 2011 @ 19:11:

Dandelion waar woon je?Brabant...
Waar? Ik wil je wel helpen.
Fortis et liber
quote:drakenvrouw schreef op 04 juli 2011 @ 18:13:

Mijn 'nichtenvriendje' kun je niet blijer maken dan met strijkgoed.. Zijn favoriete deel van het huishouden.

Ben ik altijd heel erg blij mee. Woont hij in (de buurt van) Noord-Groningen ? Stuur maar langs !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat bij mij enorm geholpen heeft is investeren in een goed stoomstrijkapparaat. Zo'n ding met waterbak.

Strijken vind ik nog steeds niet leuk, maar het gaat wel gemakkelijker en sneller. Goede apparatuur scheelt dus écht.
Mijn moeder doet de strijk als ze oppast op mijn zoon.

Vind ze leuk, heeft ze wat te doen als hij slaapt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven