De Ikea-stukken onder het topdesign
vrijdag 21 januari 2011 om 12:31
Er zijn van die Ikea meubelstukken die je bij iedereen ziet. De Billy, de expedit en de Karlstad bijvoorbeeld. Logisch, de prijs/kwaliteit verhouding is heel goed.
Sinds een tijdje ben ik wat meer aan het kijken naar duurdere meubelstukken. En het valt me op dat als je woonbladen leest, je dezelfde meubels telkens weer ziet. Dan heb je duizenden euro's uitgegeven om iets moois in huis te halen en dan heb je toch weer per ongeluk de iedereen-heeft-em-variant gekozen.
De kuipstoeltjes van Eames bijvoorbeeld:
Die was stiekem mijn onderbewustzijn binnen gedrongen. Pas toen ik heel marktplaats afgestruind had op 'plastic stoeltjes' en ontdekte dat het een klassieker was, besefte ik dat dit niet zo'n hele originele keuze was.
Het tafeltje van Eileen Grey (nou ja: een nepperd) is zo sneaky mijn huis binnengedrongen.
Andere die-zie-je-overallen:
Gispen stoel (wil ik ook)
Egg chair:
En nog een Eames:
Wie weet nog meer van die mooie-maar-cliché-klassiekers?
Sinds een tijdje ben ik wat meer aan het kijken naar duurdere meubelstukken. En het valt me op dat als je woonbladen leest, je dezelfde meubels telkens weer ziet. Dan heb je duizenden euro's uitgegeven om iets moois in huis te halen en dan heb je toch weer per ongeluk de iedereen-heeft-em-variant gekozen.
De kuipstoeltjes van Eames bijvoorbeeld:
Die was stiekem mijn onderbewustzijn binnen gedrongen. Pas toen ik heel marktplaats afgestruind had op 'plastic stoeltjes' en ontdekte dat het een klassieker was, besefte ik dat dit niet zo'n hele originele keuze was.
Het tafeltje van Eileen Grey (nou ja: een nepperd) is zo sneaky mijn huis binnengedrongen.
Andere die-zie-je-overallen:
Gispen stoel (wil ik ook)
Egg chair:
En nog een Eames:
Wie weet nog meer van die mooie-maar-cliché-klassiekers?
vrijdag 21 januari 2011 om 12:48
vrijdag 21 januari 2011 om 12:52