De Winter Tetteraars

16-01-2011 10:12 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!

Ons 17e deel en het blijft leuk.

We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.

Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.

Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:

En de link naar ons vorige topic

Ik kwam weer even voorbijzwaaien en zie dat jullie gezellig gemeet hebben gisteren, leuk!
Erwtje
Allemaal brak thuis? Nergens zin in? Of alleen maar zin in een tukkie?

Fran, heb je nog een stukkie appeltaart voor me? Ik heb de slagroom weer gevonden en dat vind ik wel lekker bij taart.

Hier een beetje saaie dag. Opstaan, koffie drinken, wasje er in, wasje er uit, was opvouwen, met de hond lopen, dochter weer de oren gewassen over haar gebruik van mijn spullen en dat ze er nu *&^&^%^&*&Y*() van af moet blijven, en een beetje gamen. Verzinnen wat we willen eten.

Hoe is het jullie allemaal vergaan? Laat thuis of niet?
Ha meiden!

Zijn alle Tettertjes weer veilig op hun honk?

Bieb, nog heel erg bedankt voor je gastvrijheid gisteren en voor iedereen: het was weer erg gezellig! Moest in de auto terug nog gniffelen om MO, die het huis vol vreemde dames vond (en Bieb was gevlogen) maar toch heel dapper op het puntje van een stoel ging zitten

En ZM is echt Fido 2...met andere oogjes. Verbazend hoor, hoeveel die twee op elkaar lijken!

Ik ga nog even mijn oogjes dichtdoen, tot strakkies!
Ik ben mijn eigen bananenschil
En heeeeeee Erwt ( ), was las ik?? Nieuwe auto?? leuk, vertel!!!!! Echt nieuw-nieuw of bijna soort van nieuw-nieuw?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Johoooooo erwtje

Iedereen weer thuis ondertussen?
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Net thuis...moesten nog ff naar MOpa en nu heerlijk languit met boek en dekentje EN de laatste eiersalde en een paar toastjes...mmmm

lekker Ratteke!

De boel is weer gezogen de afwas gedaan en Bibi in haar nieuwe mandje

ik vond het errug geslaagd!

Bedankt meiden voor alle gezlligheid!
oh.. En Olijf.

MO had gisteravond in de kroeg wel wat meer praatjes hoor en vanmorgen was ie ook weer gewoon zichzelf

...de haan in het kippenhok...

Weer thuis, man afgelebberd, kat tevreden gemaakt, kopje thee en nu even zwaaien.

Het was weer haske leuk, ik denk dat ze nog een week lang blommetjes zien daar. Bengeltje was wel de attractie van de avond in de kroeg. Arme mannen daar. En vrouwen.....

Bieb was heeft ons super gastvrij ontvangen in een heerlijk huis. En Bieb en MO zijn leuk samen.

Pas toen we vanmiddag het durp uitreden heb ik een paar brommerTs gezien.

Onderweg nog gekeken of ik TH en Panta kon inhalen, maar pas bij Amersfoort bedacht ik me dat ze al veel eerder een andere afslag hadden genomen. Jammerrrr.

Ik had wel ietwat brandende oogjes in de auto. Hetb ouwe lijf is dit niet meer zo gewend. Maar: geen kater. Wel een knoflookbek.

En verder: heerlijke chocotaart (die appetljes had je helemaal niet mee terug hoeven nemen hoor, Fran), mooi jurrekie en vest van Bengel, ketting van Olijf, heerlijke Amarguinha en een mooie kaars.

Sil is al helemaal blij met zijn speeltjes. Het beest is uitgelaten alsof ik een week ben weggeweest. Snuffeldesnuffel, wat ruik ik allemaal?

Enne, Tonks, rare snijboon, waar was je nou? Jammer dat je er niet was, we hebben je gemist! Hopelijk heb je wel kunnen doen wat je wilde en ben je er volgende keer weer bij. Net als Slofje en Vroon en Borrie en Fantje! En en en wie nog meer?
hah..je zegt het mooi : de attractie van de avond

heeft Sil al een worstje geproefd?
Haha, hij kwam dus echt net thuis toen je mij naar het station bracht? Wat een timing.

Jammer dat ik hem gemist heb.

Lekker he de eiersalade. Heel makkelijk zelf te maken. Eieren hard koken. Met behulp van een eiersnijder eerst dwars en dan in de lengte in plakjes/reepjes snijden. dan met een mesje er nog kleinere stukjes van maken. Een uitje héél erg fijn snijden. Die er bij doen. Dan een paar eetlepels mayonaise uit een pot en een beetje aromat. Alles roeren en even laten in trekken. Deze salade doet het al járen goed in de familie.

Ik maak nu de vega versie zodat jij ook kan mee genieten maar eigenlijk hoort er nog wat ham door. Gewoon doodsimpele achterhamplakjes. Die in kleine stukjes snijden en er bij doen.

Voor Splinter, mijn dressing voor sla:

een schepje suiker in een kommetje doen

een beetje Italiaanse keukenkruiden (flinke dessertlepel ongeveer)

veel zwarte peper

walnootolie

balsamicoazijn

eventueel een theelepel mosterd

een beetje mayonaise

klein scheutje limoensap

Dit alles door elkaar roeren en over de sla doen. De kleur is niet je van het maar het is heel lekker. En af en toe proeven of je het lekker vind of niet, of er nog wat balsamico bij moet of wat suiker of zo.

Ik vond het ook een geslaagde dag!
Oh lekker Ratje!

Hopelijk zet TH ook het recept van de venkelsalade hier neer.

Ik vond het ook echt heel erg geslaagd. Wanneer doen we dit weer?

Bieb, de worstjes zijn in de smaak gevallen. Wat heet, ik zat op de grond eentje uit te pakken (nou ja, de tweede dan) en Sil vloog zowat bovenop me om mee te helpen.

Zie hier: mijn super-intelligente kat:

En de andere kant snapt hij ook!

Die ballen blijven er dus niet op liggen hè. Ik had ze netjes terug gelegd, zonder snoepjes eronder, maar toen ik terug de kamer in kwam, lagen ze weer keurig verspreid over de vloer.

Volgens mij vind ie het leuk Fran. Thanx!
De kattencadeautjes zijn goed in de smaak gevallen dus.

Zo te lezen was het een geslaagde dag en zijn er weer veel spulletjes van eigenaar verwisseld.

Wat een leuke foto's Splinter! Sil is helemaal blij met zijn nieuwe speeltje, zo te zien, en hij kijkt er inderdaad super intelligent bij

En wat lees ik nou? Is Tonks toch afgehaakt op het laatste moment? Wat jammer.

Zijn er nog foto's gemaakt?????
quote:Olijfje_ schreef op 20 februari 2011 @ 16:55:

En heeeeeee Erwt ( ), was las ik?? Nieuwe auto?? leuk, vertel!!!!! Echt nieuw-nieuw of bijna soort van nieuw-nieuw?Jaja, stoer he? Niet nieuw hoor, ruim 5 jaar oud. Nieuwer dan dat past niet in ons budget . Zelfde merk als onze auto's, maar dan mijn auto + 101 , een stationwagen. Jaja, heel gezinnerig enzo
Wat een geweldig slimme-katten-speelgoed hierboven trouwens! Leuk! Volgens mij is Grijs Monster daar niet slim genoeg voor
Wat een geweldig slimme-katten-speelgoed hierboven trouwens! Leuk! Volgens mij is Grijs Monster daar niet slim genoeg voor
Oh, dubbele tong
Ja, je hebt er wel een heul slimme kat voor nodig, Erwt.

De mijne is dat.

(bij gebrek aan kinderen mag ik dat wel over mijn kat zeggen hè?)

Slofje, ja foto's zijn gemaakt! Ik heb er al een paar geplaatst her en der.
tetters, ik ben inmiddels weer zo'n anderhalf uur terug op eigen bodem en het was gewoon heul erg leuk!

Bieb, superbedankt voor alle gastvrijheid en ik ben het helemaal met Splinter eens (goh ), jullie zijn leuk samen .

En ook zonder brommers was het leuk stappen in het oosten . Ik ben wel tamelijk gaar nu (als ik lang stil zit gaan de luikjes vanzelf dicht) maar het is het meer dan waard. Ik heb een paar leuke boekjes mee, de kaarsen staan op tafel en alle gezelligheid zit in mijn hoofd .

Tonksie, ik hoop je volgende keer weer te kunnen ophalen en een volgende keer ook graag Slofje, Fantje en Borrie zien.

De katten hebben hier aan alle tassen en spullen gesnuffeld want ik bracht natuurlijk allemaal nieuwe luchtjes mee.

Recept van de venkelsalade volgt op korte termijn!
Leuk dat Sil er zo blij mee is!

Ik had vanmiddag mijn beste vriendin hier en de taart is zo goed als op nu

Foto's:

Hee, dat zijn mijn benen!

(hm, valt me nog niet tegen... )

Ja Fran, daar is ie de komende tijd wel weer even zoet mee.

Als ik heel hard zeur om die appeltjestaart, maak je hem dan volgende keer weer?

TH, fijn dat je weer veilig thuis bent! En dat gesnuffel, dat was hier ook ja.

Panta ook al thuis? Of zit zij nog in je auto?
Ik haak morgen weer in en ga dan op zoek naar de foto's! Ik heb ontzettende pijn in mijn rug en kan niet langer achter de PC blijven zitten en ga proberen een makkelijke houding op de bank te vinden en hoop dat ik morgenochtend weer redelijk kan bewegen, want nu is het absoluut K..
Getver Slof, balen. Misschien ook lekker vroeg gaan slapen met een stevige pijnstiller? En dan hopen dat het morgen wat beter is.

Olijfje, ik ben helemaal vergeten om de thee aan je te geven...
Ik kan geen foto's zien Fran.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven