De Winter Tetteraars

16-01-2011 10:12 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!

Ons 17e deel en het blijft leuk.

We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.

Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.

Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:

En de link naar ons vorige topic
Bieb, wat een kutnacht.

Ben je wel ongesteld nu?

Ik zou morgen wel even de huisarts bellen en overleggen. Het klinkt niet normaal.
Biebs, dat klinkt niet goed hoor. Ik zou iig even de assistente bellen en het samen overleggen of je er voor naar de dokter moet of niet.

En wat ontzettend balen van de jas én staatsloten! Is ie echt weg of wist ie niet meer waar ie m opgehangen had? Misschien is ie ergens onder gekomen en ligt ie nu gewoon in de kroeg. Ik zou ff bellen als ik hem was.

En hoe is het nu met je? Nog steeds zo'n pijn? Al pillen ingenomen? Doe maar kalm aan vandaag en laat je lekker verwennen door je mannetje.

(glutenvrijbroodbakkenzuigt)
Jemig Bieb, ik zou hier idd mee naar de ha gaan. Even laten onderzoeken hoor want dit klinkt niet zoals het moet zijn. Hoe gaat het nu? Fijn dat MO er iig bij was (en wat balen van zijn jas!). Doe maar lekker rustig aan vandaag.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ploes Poging 3 ook mislukt? Wat enorm shit zeg... Misschien je licht eens opsteken bij een bakker voor tips ofzo?
Erwt, Errrrrrrrrrrrrwtje (je leest hier vast mee )!! Weet Xan iets af van glutenvrij brood?
Nou... poging 2 en 3 is in 1. Zooi in de bbm van Its (broodbakmachine), aangezet op programma 1, is voor witbrood, ding slaat aan, gaat kneden, maar mengt niet erg goed, dus gestopt, nog wat extra water erbij, programma herstart, en heeft 3 uur aangestaan. Kneden, rijzen en dan bakken. Alleen, dat laatste is niet gebeurt, ging wel na 3 uur piepen dattie klaar was. Dus deeg met bakblik in de oven gezet en afgebakken. Brood is redelijk gelukt, niet goed gemengd.

Nu, na tip van collega van E, broodbakblik besteld en een nieuwe mixer bij de hema met deeghaken (gelijk een rokje, jurkje en wat shirtjes besteld )

Nu eten we toastjes, die best goed te doen zijn. Overigens was het brood ook best te doen, maar E durft niet zo goed te eten omdat het niet goed gemengd is. Dus ik smeer extra dik beleg op zijn toastjes, zodat hij iig wel kcal binnen krijgt

Ohja, pap is nog steeds een probleem.

Voorstel van mij nu: Smoothies maken in de ochtend. Kan de avond daar voor ook wel gemaakt worden toch? Dat hij het dan de volgende ochtend hij dat naar binnen giet?

Hoe is het met jou Olijf? Trekt het 'ziekzijn' al weg?
Jullie zijn er maar druk mee

Het gaat redelijk met de snotkop. En met jouw snotkop?
Misschien een handige website voor glutenvrije smoothies: klik
Thnx!

Ohja, Xan is bakker/banketbakker geweest las ik laatst.

Xan!
Bieb, een belletje met ha(assistente) lijkt me wel op zijn plaats: zoveel pijn lijkt me niet oké en dat onwel worden in bad hoort er niet helemaal bij. Gaat het nu wel een beetje? En wat balen van jas + inhoud van MO. Was dat in de kroeg van vorige week? Dat leek me allemaal zo betrouwbaar. Hopelijk heeft iemand zich vergist en krijgt hij alles weer terug!

Pilous, de bbm is dus ook geen garantie voor lekker brood, jammer! Smoothies moet je wel een avond vantevoren kunnen maken lijkt me, zeker met verse ingrediënten en dan bewaren in de koelkast. Zo koop je ze ook en voor 1 nacht zijn conserveermiddelen geen vereiste.

Olijf, fijn dat snotkop een beetje beter gaat.
Nieuwe laarzen

Zwarte dus...want daar was ik op uit

En als bonus ook nog een paar bruine

Mooie laarzen TH!

En fijn ook, zwarte én bruine. Die heb je gewoon heel erg nodig

Bieb! Hoe is het met je?

Dank voor het meeleven,het gaat weer goed gelukkig.

Het rare was dat mijn stopweek eigenlijk al weer over zou moeten zijn,was al weer begonnen met pil slikken.

Ik ga morgen wel dokter bellen,even vragen hoe en wat (echo/onderzoek)

Zus dacht aan vleesboom oid ( "tja je bent al bijna 40 hé")

Hoe voelde dat bij jou Splint?

Balen van brood bakken Plous.

Oefening baart kunst????

Mooie laarzen TH!!

lekker hoor,twee paar tegelijk.

Olijf weer wat fitter nu?

snotkop bijna het durp uut?

Wij hadden gourmetten bij motorclub,was erg gezellig.

met 45 mensen,poeh....ik stink nu naar vette dampen.

Nu BZV aan het kijken en daarna ga ik echt even in bad,lekker.

(hopen dat dat nu wel goed gaat)
Na laten kijken kan geen kwaad lijkt me...

Lekker gourmetavondje dus

Wat eet jij dan zoal? Ivm vegetarisch enzo?
Het was hier iets minder luxe dan ik zelf zou doen.

Dat motorvolk wil vooral heel veel vlees en wat stokbrood en salade en sausjes.

Er was paprika,champignons,kaas,pannenkoekbeslag,geklutst ei en ik had vega "vleesjes" meegenomen.

(en wijn )
Ben je dan de enige vega Bieb? Nee toch?

Morgen idd maar ff bellen en met assistent overleggen. Je zus kan nog wel eens gelijk hebben met dr vleesboom. Hoop het niet voor je hoor! Lijkt me niks.

Ik heb mijn spelletje uitgespeeld vandaag. Verder erg weinig gedaan. Hond uitgelaten, gamen, hond uitgelaten in de polder in een dikke regenbui. Nou ja, regenbui... Het is volgens mij niet eens droog geweest vandaag.

Pilous, klote hoor van dat brood. Toch wel heel belangrijk dat dat er is en goed smaakt. Is zelf maken goedkoper dan kopen?
Ja de enige vega.

Maar dat ben ik wel gewend.

Degene die de boodschappen had gedaan had het niet doorgekregen (was iemand anders van de organisatie vergeten)

maar nu weet ze het en de volgende keer wordt er rekening mee gehouden.

We gaan natuurlijk vaker samen eten/weekendjes weg.

Enne een zondagje niks doen (nouja spelletjes en hond uitlaten is ook wat doen) is best fijn toch!

daar heb je weekend voor.
quote:Ratteke schreef op 27 februari 2011 @ 21:11:

Pilous, klote hoor van dat brood. Toch wel heel belangrijk dat dat er is en goed smaakt. Is zelf maken goedkoper dan kopen?

Een heel brood kost 5 euro

Een zak meel 3,25. Dus ja... dat.

Maar we doen het niet vanwege het geld, dit klooien, maar vanwege dat voorverpakt brood gewoon echt niet te eten is en zelfgebakken zou lekkerder, of eetbaarder moeten zijn. Nog niet gelukt

Morgenavond weer proberen.

Lekker dagje had je dus

Bieb, wat jammer van de organisatie. Maar je had er al rekening mee gehouden

Daarom vroeg ik het ook trouwens. Mannenclubs zijn vaak van het Vleesh
Pilous, dat scheelt nogal. Raar eigenlijk dat zo'n klein dingetje als een gluut (is dat het enkelvoud van gluten?) brood lekkerder laat smaken.

Maar ja, een bammetje mee naar je werk is toch wel fijn.

Is er niet een hoe-eet-ik-lekker-glutenvrij site? Waarin tips gegeven wordt over brood bakken?

Ik zag ook bij de Bas glutenvrij eten staan. Ik heb niet echt gekeken, mijn oog viel er op en toen moest ik aan jou en E denken.

Bieb, fijn dat ze nu beter door hebben dat je geen vlees eet. Heeft MO nog naar de kroeg gebeld voor zijn jas? Balen hoor. Een ex van mij had dat ook een keer. Maar toen heb ik m toch nog weer teruggevonden.

Het was idd een luie dag. Later kwam ik er achter dat we ook nog wel naar het graf van zijn vader hadden kunnen gaan. We moeten nog wat bloemen brengen. Maar ja, daar kom ik dan weer te laat achter.

Was je bad lekker of lig je daar nu in?

Nu nog ff Fringe kijken en dan naar bed.
Bad was nu wel heerlijk.

de gourmetlucht is weer weg en ik heb het heerlijk warm.

MO is nog op de motorclub en ik heb lekker het huis voor me alleen.

Ik ben eerder naar huis gegaan (met schoonzus die de kinderen naar bed moest gaan doen) en ik heb voor 20.00u nichtje ook stinkend naar gourmet thuis afgeleverd

MO werd btw nog gebeld door kroegbaas.

De dronken druppie die jas MO aan had gedaan had m vanmiddag teruggebracht.

Gelukkig maar.

Nu hopen dat de staatsloten er ook nog in zitten.

(hij had eindcijfers 4 en 0 gekocht....)

* 40 klinkt zoooo oud *
Wat een bedragen zeg voor dat brood ,sjemig!

Dat het niet lekker wilde mengen..kan dat te maken hebben met dat de gluten eruit zjn?

De smeuigheid ofzo?
Volgens mij bestaat het woord 'gluten' niet in enkelvoud, alhoewel 'een gluut' wel erg komisch klinkt

Bieb, die vleesboom moest ik ook aan denken (en dat voor een vegetariër) dus laat idd maar even checken. Beter het zekere enzo... Lekker trouwens Bieb, gourmetten! 'Vleesjes' klinkt ook al zo leuk. En fijn dat je de gourmetdampen weer kwijt bent door tweede bad.

TH, mooie laarzen hoor! Ik zit zelf vaag te denken over donkerblauwe laarzen ofzo, of juist heel lichtblauw. Nou ja, blauw in ieder geval

Hier trouwens ook een megaluie dag, tot een uur of 6 in hangpak/pyama rondgehangen en vanavond broodjes kroket gegeten. Buiten plensde het de hele dag, blehhh. Dus binnen extra gezellig.
@ Rat, ik heb me aangemeld bij het Coeliakieforum en daar staan wel heel veel tips ja. Dus moet nu wel lukken. Maar het wordt nooit lekker brood. Het is gewoon het beste van het slechtste zeg maar. Mochten we weer een meating hebben, neem ik wel mee, gewoon, om te proeven. Structuur is heel anders en smaak is ook niet erg lekker.

Het deeg is inderdaad anders dan bij gewoon brood. Heb inmiddels gelezen dat je ook bbm's hebt met een speciaal glutenvrijprogramma...

Nouja... gluten komen vrij als je tarwe maalt. Tarwe maakt het brood gewoon brood. Mja.. en nu beetje rommelen met maismeel, aardappelmeel en havermeel. Komt wel goed.

Fijn dat MO zijn jas weer terug heeft

En lekker in bad...

en ja... 40 klinkt oud ja. Maar dat is het niet. Het is maar een cijfer
Poeh ik heb even gegoogled op blauwe laarzen maar dat valt nog niet mee (om een paar mooien te vinden,er zijn er wel heul veel)

Maar kobaltblauwe platte leren heb ik ook nog altijd op mijn verlanglijstje staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven