De Winter Tetteraars

16-01-2011 10:12 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!

Ons 17e deel en het blijft leuk.

We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.

Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.

Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:

En de link naar ons vorige topic
Bor, ik heb ook zo'n brede interesse. Ben jij soms ook een tweeling? Ik wou vroeger naar de Kunstacademie (had tekenen in pakket) maar Forensisch onderzoek leek me ook leuk. Het is uiteindelijk Frans geworden (na MBO toerisme). Hoezo vanalles wat?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik ben wel een tweeling Olijf
Het Viva forum is papaja.
Hé, wat leuk voor Kaatje zeg!

Maarre Tonks, je kan met die stem nu wel voor 06-dame spelen?
quote:NymphadoraTonks schreef op 18 januari 2011 @ 22:46:

Ik ben wel een tweeling Olijf Veel leuk vinden maar er ook gauw weer op uitgekeken zijn, klopt dat?
quote:Olijfje_ schreef op 18 januari 2011 @ 22:48:

[...]

Veel leuk vinden maar er ook gauw weer op uitgekeken zijn, klopt dat?

Nee, dat zegt me helemaal niets.

of gewoon niet afmaken van dingen...
Het Viva forum is papaja.
Voorleesdagen starten morgen maar ik heb vandaag toevallig ook een verhaal voorgelezen om "de voorkennis te activeren". Het is wel een goed idee om volgende week ook nog iets te doen met voorlezen, al hebben we dat in de kinderboekenweek ook al volop gedaan.
auwww, arme Kong Kickeroo! Wel een leuk ding trouwens!

Leuk, in pyjama naar school. Wij hebben dat op de middelbare school een keer gedaan: gymles in pyjama.

Tonks kan nu juist voor 06-dame spelen, denk ik!
ik kom even zwaaien

en zeggen dat ik morgen bijlees en reageer.

kwam zoooo moe thuis.

ben in bad gegaan en daarna in de armen van MO op de bank gekropen...

nu slaaaapen.

truse allen
Slaap lekker Bieb! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Morgen in elk geval genoeg te doen, qua bijlezen.

Ratteke, voor jou ook nog een zachtzoen! Truste!
Vroon: jouw filmpjes had ik al gezien . Maar jij vertelde zo leuk over wat Y allemaal deed en ik bedoelde dus eigenlijk: nieuwe filmpjes .

Na de opmerking van Splinter ben ik ze nogmaals (met andere ogen) gaan bekijken, maar kan niks raars ontdekken, alhoewel het soms moeilijk te zien. Mocht het zo zijn dat hij een beetje krachteloos is met z'n achterpootjes, dan is het enige wat ik kan bedenken dat het misschien een milde vorm van ataxie is. Maar mischien maken we nu van een mug een olifantje en is hij alleen maar een onhandige slungel, die nog niet weet wat hij met dat lange lijf aan moet

Bij filmpje 7 kun je volgens mij nog net zien dat ze alletwee het trappengat inlazeren haha.
Haha das wel herkenbaar maar ik ben Schorpioen

Ik denk ook dat het een combi is van een soort faalangst soms; als je er niet aan begint kan het ook niet mislukken..

Trouwens, forensisch onderzoek is ook wel mega boeiend, al denk ik dat het leuker lìjkt dan het is (precies gepriegel en heel geordend en gestructureerd werken enzo, volgens mij kan ik dat wel, maar niet altijd en niet te lang hahaha)

Ik wilde schilder worden Splinter, gewoon kunstenaar zeg maar

En dan als ik geld nodig had wat cursusjes aan kinderen geven ofzo, of misschien wel af en toe les op een middelbare school, al trok me dat nou weer niet zo heeeeeel erg..

Voorleesontbijt is zò gezellig! Ik ging dan altijd in pyjama naar mijn werk (zon opa-exemplaar met streepjes), uitgebreid ontbijten met de kids, en we haalden het hele lokaal leeg en ik en mijn collega's namen dan alle luchtbedden en matrassen, dekens en slaapzakken die we hadden mee, en dan maakten we er een soort 30 persoonsbed van en dan gingen we de hele ochtend voorlezen

En Th; Kommaarop hoor (al beloof ik niet dat ik altijd goeie ideeën heb )
Ja, truste voor de slaperts natuurlijk
Das leuk zo'n Kickeroo. Zo te zien moet er wel een kilo kattenkruid inzitten . Hier wordt nooit zo druk gespeeld , stelletje saaie pieten. De enige die echt als een gek tekeer ging was Streepy.

Zo, ik ga zo ook maar eens stoppen en naar bed. Ik ben morgen overdag wel vrij, maar dan moet ik echt weer eens vacatures door gaan nemen en solliciteren! Ik loop een beetje achter met mijn mail , maar tetteren is ook zóóóóó leuk!!
Oh er was nog een pagina

Bieb truste en lekker slapen!!
En ratteke en Slof ook truste!!

Haha dat filmpje met die kong.

Storm deed altijd zo bij de kiwi plant, dan kreeg ie ook kleine pupillen en werd helemaal maf, en daarna ging ie een paar uur slapen

Schijnt ook gebruikt te worden door kattengedragskundigen kiwistokkies, maar bij de wortels was het nog erger.. toen we hier net woonden vroeg ik me af wat al die vreemde katten raar kwamen doen bij de kiwiplant..

Roest heb ik het nog niet zien doen.. maar geloof dat ie ook niet zo reageert op kattenkruid..
Inderdaad Borrie, niet alle katten reageren op kattenkruid. Schijnt te maken te hebben met een bepaald gen wat ze wel of niet hebben.

Flipje wordt er trouwens wel helemaal debiel van . Ik heb een babysokje gevuld met kattenkruid en het ding is inmiddels echt te vies om aan te pakken. Elke dag is hij er wel een poosje druk mee.
Dag allemaa!

Was kort nachtje zeg. Half twee naar bed, wekker om 6 uur. Vandaag tot half 8 gewerkt ivm examentraining die ik moest geven.... Daarna nog lekker koppie thee met taart bij vriendin gedaan en nu lekker thuis op bed met laptopje.Beetje lui doen.

Panta ik ga kijken, mooi prijsje. Hopelijk is er wat voor mij bij.

Verder heb ik alles gelezen maar ik weet niet meer wie en wat! Ohja, ik ben ook een vat vol interesses... best leuk maar qua studie... moeilijk!
Ja pcies zoiets, maar zit er over te denken en volgens mij had Storm er ook niks mee.. al koop ik het ook niet graag, dat dwangmatige mòeten spelen met zo'n speeltje trekt me op de een of andere manier niet zo.. misschien vinden ze het helemaal leuk hoor.. is gewoon mijn gevoel

Zo mag Roest van mij ook niet meer met het laserlampje spelen, dat beest word daar helemaal koekwaus van joh.. blijft als een idioot zoeken; klimt zowat tegen de muur op als dat lampje allang uit is, moet hem helemaal kalmeren en afleiden met iets lekkers, en soms blijft ie daarna nog als een idioot overal zoeken naar dat lichtje, echt maf..

Terwijl Storm dat gewoon een heel leuk spelletje vond en als het lampje uit ging keek ie misschien nog es achter de deur waar ie gebleven was, maar daarna ging ie weer iets anders doen..
Zo Bengelie, lange dag na zo'n kort dagjenachtje.. hopelijk slaap je lekker strakjes!
anoniem_64a2aee350280 wijzigde dit bericht op 18-01-2011 23:42
Reden: t is al wat later ;-)
% gewijzigd
quote:borrie2 schreef op 18 januari 2011 @ 23:06:

Ik denk ook dat het een combi is van een soort faalangst soms; als je er niet aan begint kan het ook niet mislukken..

Tijdens mijn studie heb ik dat ook een tijd gehad. Met als motto (om mijn zelf-sabotage goed te praten): je kunt maar beter de boot missen, om te voorkomen dat het schip strandt.

Sja....(overigens vond ik dat dan wel weer goed gevonden van mezelf )

Slof, Sil speelt ook niet zoveel zelf. Vind ik wel eens lastig: dan loopt ie aandacht te trekken om te spelen (lees: vechten) en als dat dan niet lukt, gaat hij weer teleurgesteld liggen slapen. Althans, die teleurstelling interpreteer ik dan zo. Om me vervolgens schuldig te voelen....

Zo'n kickeroo wil ik wel proberen voor hem. Hij reageert wel op kattenkruid, volgens mij.

Zo'n kiwiplant heeft dus hetzelfde effect? Ga ik dan eens op googelen.

Bor, schilderen, wauw! Knap hoor, en leuk! Zou ik ook wel willen kunnen.

Nu ga ik ook mijn luikjes toe doen.

Slaap lekker allemaal, tot morgen!
Oh ja, dat laserlampje gebruiken wij dus ook niet meer, om precies dezelfde reden. Is gewoon zielig!
Nou of het echt helemaal hetzelfde is weet ik niet, want van die kiwi weet ik dat als ze het vaak "gebruiken" dat de werking minder wordt, en dan na een tijd pauze is het weer terug zeg maar. ( mensen die regelmatig blowen hebben ook meer wiet nodig om hetzelfde te bereiken geloof ik)

Of kattenkruid ook zo werkt weet ik niet zo goed?

Oh ja en die stokjes vallen wel te googelen maar worden anders genoemd.. ik heb toen lopen zoeken omdat ik dus allemaal katten onder invloed in mijn kruidentuin had en me afvroeg of dat een bekend verschijnsel was bij kiwi Als ik heb gespit daar en de wortels komen boven is het nog veel heftiger!
quote:borrie2 schreef op 18 januari 2011 @ 23:28:

Zo mag Roest van mij ook niet meer met het laserlampje spelen, dat beest word daar helemaal koekwaus van joh.. blijft als een idioot zoeken; klimt zowat tegen de muur op als dat lampje allang uit is, moet hem helemaal kalmeren en afleiden met iets lekkers, en soms blijft ie daarna nog als een idioot overal zoeken naar dat lichtje, echt maf..

Terwijl Storm dat gewoon een heel leuk spelletje vond en als het lampje uit ging keek ie misschien nog es achter de deur waar ie gebleven was, maar daarna ging ie weer iets anders doen..

zie het helemaal voor me, zo herkenbaar. Maar je kunt ook zo denken dat Storm intelligenter was dan Roest

Wat jij vertelt doet me denken aan een voorval van een paar jaar geleden. Toen was er een vogeltje in huis terecht gekomen . Nou, je kunt je wel voorstellen hoe dom ze allemaal zaten te kijken en te springen haha. Om een lang verhaal kort te maken: katten de kamer uitgeschopt, ramen open, vogeltje eruit. En wie zat er 6 uur later nog onnozel naar boven te staren? speurend van links naar rechts?, terwijl alle andere katten alweer over waren naar de orde van de dag? Juist, het domme Slofje
quote:borrie2 schreef op 18 januari 2011 @ 23:37:

ik heb toen lopen zoeken omdat ik dus allemaal katten onder invloed in mijn kruidentuin had en me afvroeg of dat een bekend verschijnsel was bij kiwi Als ik heb gespit daar en de wortels komen boven is het nog veel heftiger! zie dit ook weer helemaal voor me
quote:Slofje schreef op 18 januari 2011 @ 23:39:

[...]

zie het helemaal voor me, zo herkenbaar. Maar je kunt ook zo denken dat Storm intelligenter was dan Roest

Dat heeft helemaal NIKS met intelligentie te maken hoor!

Sil is haske slim.

Tsss.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven