Dettol bij de was doen ?
dinsdag 31 januari 2012 om 22:47
Same here Maaique. Ik heb een witte was (de handdoeken) een bonte was en een zwarte/donkere was. Alles scheiden is m.i. niet nodig (zeker bij lagere temperaturen).
Handdoeken was ik minimaal op 40 graden, soms 60. Ik was eigenlijk niet vaak op 30 graden. Alleen bij 'gevoelige, kwetsbare' kleding wat niet heel erg vies is.
Handdoeken was ik minimaal op 40 graden, soms 60. Ik was eigenlijk niet vaak op 30 graden. Alleen bij 'gevoelige, kwetsbare' kleding wat niet heel erg vies is.
woensdag 1 februari 2012 om 15:29
Schimmels, mijten en bacteriën leggen het loodje als je bij 60 graden wast. Warmer levert vooral een hogere energierekening op.
Één keer in de drie maanden (net wat minder vaak dan je je beddengoed wast, denk ik ) een kookwas is voor je machine genoeg.
Ontsmettende zeep voor babyspul heb ik nooit gebruikt, maar ik heb alles wel 1 keer gestreken. Daarna is het volgens mij wel zo'n beetje steriel
Één keer in de drie maanden (net wat minder vaak dan je je beddengoed wast, denk ik ) een kookwas is voor je machine genoeg.
Ontsmettende zeep voor babyspul heb ik nooit gebruikt, maar ik heb alles wel 1 keer gestreken. Daarna is het volgens mij wel zo'n beetje steriel
woensdag 1 februari 2012 om 15:39
vrijdag 3 februari 2012 om 09:57
Jullie mogen het overdreven vinden, maar heb inderdaad alle kleertjes van zoon indertijd ook gewassen met wasmiddel van sagrotan. Ook het beddengoed enz. Vind het wel een fris idee.
En wat is er mis met wel 2e hands kopen maar toch graag schoon willen zijn ? Kleding neemt vaak toch het luchtje van de drager over en ik probeer dat te neutraliseren door het te wassen met sagrotan. En het werkt ook nog eens !
Gelukkig maar dat we allemaal anders zijn.
En wat is er mis met wel 2e hands kopen maar toch graag schoon willen zijn ? Kleding neemt vaak toch het luchtje van de drager over en ik probeer dat te neutraliseren door het te wassen met sagrotan. En het werkt ook nog eens !
Gelukkig maar dat we allemaal anders zijn.