Dierenbescherming bellen?

14-08-2012 11:13 55 berichten
Verwijderd ivm herkenbaarheid.

Vraag was of ik de dierenpolitie wel of niet moet inschakelen. Reacties hieronder zeggen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Zeker bellen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:kiwi87 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:27:

@Sugarmiss, ik heb ook veel te lang gewacht maar ik durf gewoon niet zo goed. Mijn zus is als de dood dat het een burenruzie wordt, terwijl zij wel goed met hun kan opschieten. Past ook op de kinderen enzo.Wie wil er nou omgaan met mensen die zo'n vreselijke dingen doen met hun huisdieren? Dat snap ik dan weer niet...
quote:kiwi87 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:30:

@caviahaar, dat is al te laat.. Hij heeft 3 kinderen van 3 verschillende vrouwen. Bij alle 3 vrouwen is hij overigens vreemd gegaan. Vaak met één van hun beste vriendinnen.

Triest. Jullie hebben gelijk, zo'n man moet ik niet langer in bescherming nemen.

Ben intussen even aan het smsen met mijn broer. Hij gaat nu wat foto's maken en kijken hoe ranzig het hok is e.d. We kunnen dan een volledig beeld geven van de situatie. Ikzelf woon er niet in de buurt helaas.Goed zo! Foto's maken en dan de dierenbescherming inschakelen. Deze vent mag nooit geen dieren meer bezitten!
Wat moet er dan gebeuren voordat jij (of je zus, broer of die buurvrouw) gaat bellen?
Ja hoor bellen!

En past je zus op zijn kinderen of laat ze hem op háár kinderen passen? Dat lijkt me helemaal 'spannend' om maar een understatement te gebruiken...
Goed bezig!

Proberen jullie je zus er zoveel mogelijk buiten te laten? Dat zou ik wel doen, denk ik. Als dit opgelost kan worden zonder dat zij ruzie krijgt met haar buren is dat het beste voor iedereen, lijkt me.
Ik snap werkelijk niet dat er nog niemand gebeld heeft. Die dieren zaten al een week zonder eten en drinken.
quote:lizettetje schreef op 14 augustus 2012 @ 11:28:

Bellen, zo snel mogelijk!

Maar wat ik niet zo goed begrijp uit je verhaal; de honden lopen gewoon los aangezien ze de mezenbollen uit de tuin van je zus opeten? Kunnen ze dus gewoon bij je zus in de tuin? En ze kunnen dus ook bij schapen en bij andere honden (aangevallen hond van die mevrouw)?

Nee, ze zitten in een soort zelfgemaakte kennel. Ze lopen af en toe los als de buurman thuis is. Ze zijn nog niet zo ver dat ze schapen aanvallen, wel lammetjes maar dat is vaak goed afgesloten waardoor ze er niet bij kunnen. Mijn zus heeft inmiddels een hekwerk laten plaatsen zodat ze niet meer in haar tuin kunnen komen, ook ivm poepen en de kat.

Toen één van de honden een andere hond had aangevallen was hij ontsnapt. Hij heeft er alles aan gedaan om wat te kunnen eten.
quote:kiwi87 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:30:

Ben intussen even aan het smsen met mijn broer. Hij gaat nu wat foto's maken en kijken hoe ranzig het hok is e.d. We kunnen dan een volledig beeld geven van de situatie. Ikzelf woon er niet in de buurt helaas.

Het is 25+ graden. Bel nou gewoon de dierenpolitie en laat die ter plekke kijken in plaats van eerst je broer foto's laten maken en die via een mail te moeten versturen die dan misschien pas morgen gelezen wordt.

Doe je verhaal, en als ze je niet op je woord geloven/heen willen gaan, kun je altijd nog de foto's laten maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben nu aan het bellen. Update volgt!
goed zo!
Wat de buurman doet is onthouden van zorg en dat is strafbaar. De dieren zullen hoogstwaarschijnlijk in beslag worden genomen en weer worden opgelapt en herplaatst. En buurman krijgt een proces verbaal aan zijn broek. Foto's maken is heel erg goed! Goed dat je belt!!!!

Echt hoor, zo'n man moet je niet in bescherming nemen.

Dat is precies waarom veel mishandeling en verwaarlozing nooit wordt gemeld....(hulp bieden is trouwens bij wet verplicht, maar geen politieagent of rechter zal je daar ooit aan houden).
144 gebeld. Ze kunnen alleen melding doen van de dingen die ik zelf heb waargenomen. Niets dus. Want ik heb alles via horen en zeggen.

Ik rijd er heen, ik ga zelf foto's maken en de conditie van de honden bepalen. De kennel moet verplicht aan een bepaalde afmeting voldoen, dus dat ga ik opmeten.

Ze gaan geen melding doen de week zonder eten, het eten van de lammetjes, de vetbollen, etc. Zucht
Tjee, daar wordt je ook veel wijzer van, zeg!

Dan inderdaad maar foto's nemen en opnieuw melding maken.

Maar dat ze een week zonder eten zitten, maakt dus niet uit?
Dan zou mijn zus zelf de melding moeten doen. Maar ik denk niet dat ik haar zover krijg.
quote:kiwi87 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:54:

Dan zou mijn zus zelf de melding moeten doen. Maar ik denk niet dat ik haar zover krijg.Liever de honden dood dat dat ze zelf de melding doet?
Welke regio is het? Denk niet bij mij in de buurt anders was ik wel voor je op de fiets gestapt (vaker zulke acties ondernomen). Maar ken her en der wel wat mensen van de dierenbescherming die bereid zijn om bewijs te verzamelen.
quote:feeks schreef op 14 augustus 2012 @ 11:58:

[...]

Liever de honden dood dat dat ze zelf de melding doet?Daar lopen heel veel melding van mishandeling en verwaarlozing op stuk, helaas. Mensen durven niet omdat het de buren, de familie ed zijn die het doen.
@Doxy, ik zal het eerst zelf eens proberen met wat foto's.
quote:himalaya schreef op 14 augustus 2012 @ 11:31:

[...]

En ondanks dat ze zo goed met ze op kan schieten, heeft ze nog nooit gezegd 'goh goede buurman, ik vind het wel vreemd dat je op vakantie gaat en de honden geen eten geeft/waarom liggen de honden in hun eigen poep/goh, dat konijn ziet er niet best uit, misschien moet je er even mee naar de dierenarts? +1 Bij zo'n mafkees liet ik mijn kind nog geen minuut alleen... Burenruzie of niet, hier had ik direct werk van gemaakt.
Je broer zou toch de foto's maken omdat je zelf niet in de buurt woont? Dan kan hij ook bellen en de eigen bevindingen doorgeven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb met mijn broer afgesproken dat ik vanmiddag bij hem kom en dat we samen de foto's gaan maken. Zo kan ik met eigen ogen alles bekijken en precies vertellen wat ik heb gezien.

Mijn broer gaat de dierenbescherming niet bellen. Hij kamt met wat issues en durft niet eens de kapper of dokter te bellen, laat staan de dierenbescherming. Ga daar verder niet op in.

Zus heeft al diverse keren aangegeven dat het zo niet langer kan. Buurman belooft steeds beterschap maar dat gebeurt niet. Dat ze zelf geen melding doet snap ik ook niet maar het is en blijft haar eigen keuze. Ik ga daar op het viva forum verder geen oordeel over geven.
Een tip om ertussen te komen! Politie via 09008844 laten doorverbinden met jou korps, anonieme melding maken, omdat je de mensen persoonlijk kent (is gelogen dus, maarja je moet wat). Ze gaan dan zelf kijken.....(evt. kan je zus daar ook anoniem een melding maken, dan is er niks van gelogen ;)).
mag ik vragen in welke regio/provincie dit is??

Ik kan evt. zelf ook nog wel helpen, ken namelijk aardig wat mensen persoonlijk die hier iets aan zouden kunnen doen!
quote:kiwi87 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:47:

144 gebeld. Ze kunnen alleen melding doen van de dingen die ik zelf heb waargenomen. Niets dus. Want ik heb alles via horen en zeggen.

Ik rijd er heen, ik ga zelf foto's maken en de conditie van de honden bepalen. De kennel moet verplicht aan een bepaalde afmeting voldoen, dus dat ga ik opmeten.

Ze gaan geen melding doen de week zonder eten, het eten van de lammetjes, de vetbollen, etc. Zucht

Ja, bah. Dit soort ervaringen heb ik ook, met verschillende instanties, dat je zelf heel veel moet doen voordat er actief gereageerd wordt op een melding. Niet altijd gelukkig, maar vaker wel dan niet.

Is je zus aanwezig om een melding te doen, evt. anoniem?

Wat ook zou kunnen helpen is de gemeente bellen. Bij ons in de gemeente wordt er in elk geval een onderzoek gestart als omwonenden klagen over dieren die gevaarlijk zijn. Dan zouden je zus en de vrouw van de aangevallen hond dus moeten bellen. En eventuele andere bezorgde mensen uit de buurt. Maar dan heb je het wel over lange termijn werk, minder acuut dan je zou verwachten van hulp van de dierenambulance. Misschien iets om in je achterhoofd te houden als het je niet lukt om snel iets te bereiken.

Vind het heel goed van je dat je vanmiddag langs gaat om je best te doen! Hoop echt dat daarop wel actie ondernomen zal worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven