domme katten naam

08-06-2012 12:42 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen hebben we onze kat alweer een week. Hij komt uit het asiel is ongeveer 4 maanden oud en hij heet Meneer. Vonden ze daar in het asiel heel erg leuk. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo,n hele handige naam. Want als hij straks naar buiten mag moet ik hem roepen voor zijn eten en dan sta ik daar op straat te schreeuwen: Meneer!!!!!! Eten!!!!!!! Alle mannen die dan langs fietsen of lopen zullen gaan denken dat ik het tegen hen heb. Ooh wat zal ik rood worden. En mensen die bij ons zijn geweest om meneer te bewonderen vinden hem vreselijk zielig dat ie zo heet. Maar mijn kat zal het worst wezen. Hij is echt niet zielig hij heet gewoon zo. En ik kan hem geen andere naam geven want hij luistert dan niet. Heeft mijn kat de domste naam die je ooit gehoord hebt? Of heb jij of ken jij een kat(of ander dier) met een nog dommere naam dan de mijne?
quote:schorpioentje28 schreef op 08 juni 2012 @ 12:48:

Volgens mij is er trouwens geen ene kat die écht luistert, maar dat is weer een ander verhaal :-)

Die van mij luistert alleen maar naar het geknisper van het zakje kattensnoepjes ;)

en ik heb ze wel n naam gegeven, maar noem haar altijd gewoon Poes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:lughnasadh schreef op 08 juni 2012 @ 12:52:

[...]

Ha, die is leuk. Maar die van ons heeft na zijn castratie geen noemenswaardige balzak meer over, is helemaal gekrompen.Oh ja, mijn vriend overwoog nog de kat Snowball te noemen. Want ja, de ballen van onze zwarte kat zijn wit (maar ook gecastreerd, dus dat vond ik toch wat pijnlijk voor 't beest)
Lughnasadh: ja dat is lastig, nu moet ik zeggen dat ik niet weet of de kat in kwestie nog een noemenswaardige balzak heeft. Maar ik vind het wel tof klinken.

Mijn schoonvader noemt al zijn dieren trouwens Gerrit. Hond, kat, konijn, hamster, duif. Alles is Gerrit.
hihi dan geef je hem toch een andere naam?

mijn je-weet-wel-kater heet Jeroentje (van Jan Jans e.d kinderen). eerst zeiden we vaak gewoon Jeroen en kreeg ik reacties van 'Je noemt je kat toch geen Jeroen'? als ik dan uitlegde hoe het zat (dat ie dus Jeroentje heet, van Jan Jans) dan was het wel goed.

niet daarom hoor, maar tegenwoordig zeggen we meestal Jur of Jurrie.

mn dames heten Kwebbel (noem haar sinds een tijdje ook 'Mien', dat is per ongeluk gegaan... ik zei dat vaak tegen haar en opeens merkte ik dat ze daar op reageerde. was ik erg verbaasd over) en Zoë.
Mijn poes heette Muts(ie)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kat van 'n vriendin gaat oma heten. OMAAAA KOM VAN DE KAST AF! OMAAA KOM ONDER DIE AUTO VANDAAN! Om dat effect. Ik heb eigenlijk al mijn huisdieren etenswaren als naam gegeven. Salami, Noga, Muffin... Klinkt ook leuk.

Ik vind Meneer eigenlijk een zeer toffe naam. Kan je hem anders niet een naam geven die erop lijkt? En anders... conditioneer hem gewoon op een andere naam.

Roep naam, heft hij zijn kop op, -> snoepje. Roep naam, kijkt hij op, zet hij een stapje -> snoepje. En zo maar door... Zo moet het wel te conditioneren zijn.
Haha! Superleuke naam juist!

En hoe vaak zal het in praktijk voorkomen dat je de kat moet roepen voor het eten?
quote:susanh schreef op 08 juni 2012 @ 12:51:

Noem hem dan Meneer Jansen

ik ken een hond die zo heet.

Jansen voor intimi
Mijn katten luisteren wel naar hun naam(klank) hoor. Je moet de naam alleen wel vaak tegen ze blijven zeggen in het begin.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 08 juni 2012 @ 13:04:

Mijn poes heette Muts(ie)dat is ook leuk!!!
Dat is het betere werk. Je kan er nog een naam aan toevoegen zodat niet elke meneer zich aangesproken voelt. Meneer van Puffelen bijvoorbeeld. Kan trouwens nog komische situaties opleveren als je roept dat meneer kan komen eten en er komt dan echt een meneer naar je toe: joh, lekker, ik heb wel trek eigenlijk!
Mijn 3 katten weten ook precies wie ik bedoel als ik hun naam zeg/roep/schreeuw.

Of ze er ook wat mee doen ligt er maar net aan of ze er zin aan hebben.
Maar hoezo moet je kat roepen voor eten? Het is toch geen kind?

Onze kat heet "Dikke" (lijkt mij duidelijk dat we hem nooit hoeven te roepen voor eten... )

Ik zou meneer houden, is toch leuk?
quote:susanh schreef op 08 juni 2012 @ 12:51:

Noem hem dan Meneer Jansen

Wilde ik net zeggen

Of noem hem Mysty, lijkt er toch een beetje op.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gewoon fluiten als er eten klaar staat. Komen ze op een fluitje af ipv hun naam.

Ik vind 'Meneer' trouwens een leuke naam
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 juni 2012 @ 13:11:

[...]

Of noem hem Mysty, lijkt er toch een beetje op.haha lijkt er op MV?
Ik vind Meneer ook een leuke naam. Maar goed, mijn kat luistert niet naar zn naam. Wel naar mijn stemgeluid (of beter gezegd, dat herkent hij wel). En ik heb nog nooit een kat geroepen voor het eten...
mijn katten hebben prachtige namen

maar ik vind Meneer eigenlijk ook een leuke naam (maar er komt echt geen vijfde kat)

ik roep eigenlijk nooit, ik hoef alleen maar de deur van de berging open te doen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
De kat van mijn buren heet Buurman,de hond van mijn ouders heette Aapje (ze logeerde weleens bij mij en idd dat roepen buiten ).
Onze kat heet Apie of Monkers kabonkers. Ook vrij debiel, maar goed, kan er ook niks aan doen dat hij in ons plantenboompje klom op het moment dat we geen naam voor hem hadden en dus aan het bedenken waren.
quote:boterblommetje schreef op 08 juni 2012 @ 13:05:

[...]

ik ken een hond die zo heet.

Jansen voor intimi

hihi ja of oom Leo, of idd. iets wat op meneer lijk.

*gaat alvast ff brainstormen* dan wordt het dus

Peer of Beer of iets in die richting...

oww een van mijn katten die dus zoë heet noem ik vaak ;zoefzoefzoë, die rent niet door de gang en huiskamer, die zoeft
De kat van de achterburen van mijn oma heette Soep (en de hond Patat, maar dat terzijde )
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Olijfje_ schreef op 08 juni 2012 @ 13:18:

De kat van de achterburen van mijn oma heette Soep (en de hond Patat, maar dat terzijde ) erg flauw maar zo grappig...
Kun je naam geven die er op lijkt? Beer ofzo?

Toen ik mijn hond kreeg heette ze Serena... :puke: Heb haar toen Hera genoemd, wende ze heel snel aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven