domme katten naam
vrijdag 8 juni 2012 om 12:42
Morgen hebben we onze kat alweer een week. Hij komt uit het asiel is ongeveer 4 maanden oud en hij heet Meneer. Vonden ze daar in het asiel heel erg leuk. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo,n hele handige naam. Want als hij straks naar buiten mag moet ik hem roepen voor zijn eten en dan sta ik daar op straat te schreeuwen: Meneer!!!!!! Eten!!!!!!! Alle mannen die dan langs fietsen of lopen zullen gaan denken dat ik het tegen hen heb. Ooh wat zal ik rood worden. En mensen die bij ons zijn geweest om meneer te bewonderen vinden hem vreselijk zielig dat ie zo heet. Maar mijn kat zal het worst wezen. Hij is echt niet zielig hij heet gewoon zo. En ik kan hem geen andere naam geven want hij luistert dan niet. Heeft mijn kat de domste naam die je ooit gehoord hebt? Of heb jij of ken jij een kat(of ander dier) met een nog dommere naam dan de mijne?
vrijdag 8 juni 2012 om 12:54
quote:schorpioentje28 schreef op 08 juni 2012 @ 12:48:
Volgens mij is er trouwens geen ene kat die écht luistert, maar dat is weer een ander verhaal
Die van mij luistert alleen maar naar het geknisper van het zakje kattensnoepjes
en ik heb ze wel n naam gegeven, maar noem haar altijd gewoon Poes
Volgens mij is er trouwens geen ene kat die écht luistert, maar dat is weer een ander verhaal
Die van mij luistert alleen maar naar het geknisper van het zakje kattensnoepjes
en ik heb ze wel n naam gegeven, maar noem haar altijd gewoon Poes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 8 juni 2012 om 12:55
quote:lughnasadh schreef op 08 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Ha, die is leuk. Maar die van ons heeft na zijn castratie geen noemenswaardige balzak meer over, is helemaal gekrompen.Oh ja, mijn vriend overwoog nog de kat Snowball te noemen. Want ja, de ballen van onze zwarte kat zijn wit (maar ook gecastreerd, dus dat vond ik toch wat pijnlijk voor 't beest)
[...]
Ha, die is leuk. Maar die van ons heeft na zijn castratie geen noemenswaardige balzak meer over, is helemaal gekrompen.Oh ja, mijn vriend overwoog nog de kat Snowball te noemen. Want ja, de ballen van onze zwarte kat zijn wit (maar ook gecastreerd, dus dat vond ik toch wat pijnlijk voor 't beest)
vrijdag 8 juni 2012 om 13:01
hihi dan geef je hem toch een andere naam?
mijn je-weet-wel-kater heet Jeroentje (van Jan Jans e.d kinderen). eerst zeiden we vaak gewoon Jeroen en kreeg ik reacties van 'Je noemt je kat toch geen Jeroen'? als ik dan uitlegde hoe het zat (dat ie dus Jeroentje heet, van Jan Jans) dan was het wel goed.
niet daarom hoor, maar tegenwoordig zeggen we meestal Jur of Jurrie.
mn dames heten Kwebbel (noem haar sinds een tijdje ook 'Mien', dat is per ongeluk gegaan... ik zei dat vaak tegen haar en opeens merkte ik dat ze daar op reageerde. was ik erg verbaasd over) en Zoë.
mijn je-weet-wel-kater heet Jeroentje (van Jan Jans e.d kinderen). eerst zeiden we vaak gewoon Jeroen en kreeg ik reacties van 'Je noemt je kat toch geen Jeroen'? als ik dan uitlegde hoe het zat (dat ie dus Jeroentje heet, van Jan Jans) dan was het wel goed.
niet daarom hoor, maar tegenwoordig zeggen we meestal Jur of Jurrie.
mn dames heten Kwebbel (noem haar sinds een tijdje ook 'Mien', dat is per ongeluk gegaan... ik zei dat vaak tegen haar en opeens merkte ik dat ze daar op reageerde. was ik erg verbaasd over) en Zoë.
vrijdag 8 juni 2012 om 13:04
Kat van 'n vriendin gaat oma heten. OMAAAA KOM VAN DE KAST AF! OMAAA KOM ONDER DIE AUTO VANDAAN! Om dat effect. Ik heb eigenlijk al mijn huisdieren etenswaren als naam gegeven. Salami, Noga, Muffin... Klinkt ook leuk.
Ik vind Meneer eigenlijk een zeer toffe naam. Kan je hem anders niet een naam geven die erop lijkt? En anders... conditioneer hem gewoon op een andere naam.
Roep naam, heft hij zijn kop op, -> snoepje. Roep naam, kijkt hij op, zet hij een stapje -> snoepje. En zo maar door... Zo moet het wel te conditioneren zijn.
Ik vind Meneer eigenlijk een zeer toffe naam. Kan je hem anders niet een naam geven die erop lijkt? En anders... conditioneer hem gewoon op een andere naam.
Roep naam, heft hij zijn kop op, -> snoepje. Roep naam, kijkt hij op, zet hij een stapje -> snoepje. En zo maar door... Zo moet het wel te conditioneren zijn.
vrijdag 8 juni 2012 om 13:08
Dat is het betere werk. Je kan er nog een naam aan toevoegen zodat niet elke meneer zich aangesproken voelt. Meneer van Puffelen bijvoorbeeld. Kan trouwens nog komische situaties opleveren als je roept dat meneer kan komen eten en er komt dan echt een meneer naar je toe: joh, lekker, ik heb wel trek eigenlijk!
vrijdag 8 juni 2012 om 13:15
vrijdag 8 juni 2012 om 13:18
quote:boterblommetje schreef op 08 juni 2012 @ 13:05:
[...]
ik ken een hond die zo heet.
Jansen voor intimi
hihi ja of oom Leo, of idd. iets wat op meneer lijk.
*gaat alvast ff brainstormen* dan wordt het dus
Peer of Beer of iets in die richting...
oww een van mijn katten die dus zoë heet noem ik vaak ;zoefzoefzoë, die rent niet door de gang en huiskamer, die zoeft
[...]
ik ken een hond die zo heet.
Jansen voor intimi
hihi ja of oom Leo, of idd. iets wat op meneer lijk.
*gaat alvast ff brainstormen* dan wordt het dus
Peer of Beer of iets in die richting...
oww een van mijn katten die dus zoë heet noem ik vaak ;zoefzoefzoë, die rent niet door de gang en huiskamer, die zoeft