Dutje doen

11-08-2019 22:02 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen ik klein was moest ik verplicht een dutje doen thuis op woensdagmiddag. Mijn moeder deed dan mee. Ik kon toen echt de slaap niet vatten.
Tegenwoordig doe ik elke dag een dutje tussen de middag van 13:00 tot 15:00 uur. Ik vind het heerlijk!
Ik weet niet of ik makkelijk een dutje had kunnen doen als ik kinderen had gehad.

Doen jullie regelmatig een dutje?
Alle reacties Link kopieren
Een paar minuten wat indutten is wel lekker, maar op de een of andere manier heb ik altijd moeite om weer goed wakker te worden als ik overdag wat langer slaap. Voel me dan de rest van de dag brak. En vervolgens val ik dan 's avonds weer niet in slaap.

Herkenbaar?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan ik echt niet, tenzij ik ziek ben. Ik hoop dat zo lang mogelijk uit te stellen, vind dat echt iets voor bejaarden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als ik thuis ben doe ik graag een middagdutje. Ga ook echt naar bed en val meestal een halfuurtje in slaap en dan sterf ik weer van de energie voor de rest van de dag.
Ik werk maar 2 dagen dus zeker in de wintermaanden komt het heel regelmatig voor dat ik even een tukkie ga doen
Komt ook omdat ik een avond mens ben en standaard te laat naar bed gaat en mijn wekker op half 6 staat voor de kinderen.
Slaap gemiddeld maar 5 uurtjes per nacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig veel op bed (heb er één in de woonkamer). Maar probeer zo min mogelijk te slapen om in de nacht niet wakker te liggen. Ik slaap erg slecht en vrees dat middagdutjes het verergeren. Wel slaap ik overdag, als het lukt, als ik eens .s avonds weg ga, anders houd ik het niet vol.
Rusten kan je ook zonder te slapen. Ik luister graag naar muziek als ik overdag op bed lig of juist naar de stilte. Of zet de schuifpui open en luister naar de vele vogels in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang slaap je ‘s nachts dan als je niet werkt, TO? Want ik vermoed dat je dan ook best wel wat uurtjes maakt omdat je niet vroeg op hoeft.

Ik ben net zo oud als jij en ik slaap ‘s nachts niet heel veel, ongeveer 6 uurtjes tot 6,5 uur, maar ik doe echt nooit een dutje overdag. Ook niet als ik moe ben. Ik kan en wil dat ook gewoon niet.

2 uur slapen vind ik overigens geen dutje meer, dat is als je een half uurtje slaapt of zo. En ik denk daarbij aan bejaarden, niet aan mensen van 41.
Alle reacties Link kopieren
Mormoon schreef:
11-08-2019 22:10
Ik ben 41 en heb geen werk.
Ben je ziek dan? Een gezond mens heeft dat toch niet nodig? Tenzij slaapproblemen of tropenjaren met kleine kinderen of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor een siësta! Ik werk onregelmatig en vaak als ik uit de slaapdienst kom, duik ik in de ochtend nog even m'n eigen bed in! Zet dan geen wekker maar ik word meestal na anderhalf uur wakker, weer vol energie. Ook in het weekend gaan we soms weer samen terug naar bed na een ontbijtje en een douche.. "even opwarmen in bed", maar dat is meestal in de winter :)
15 Mei ben je getrouwd en 21 Juni ben je vrijgezel?
Zo werk je en zo heb je een wajong uitkering?

Het is me wat.
En dan werkweken van 60-80 uur. Hoe krijg je het in een dag gepropt? Is het leuk in het klooster?
Alle reacties Link kopieren
Op werkdagen doe ik wel regelmatig een 'powernap' op de bank van een half uur. Soms ook in het weekend.
Ik ben 28 maar doe dit mijn hele leven al. Het is wel erger/meer nodig zo vlak voor de zomervakantie.

Ik zeg het verder tegen niemand omdat er vaak wordt gereageerd zoals ik hier een paar keer las: 'het is voor bejaarden'.

Ik denk dat ik het gewoon nodig heb want in de avond kan ik ook goed slapen. Vroeger maakte ik mij wel eens zorgen want een gezond iemand hoeft toch niet overdag te slapen? Maar inmiddels heb ik mij erbij neergelegd want mij helpt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk niet maar doe ook geen dutjes. En ben sowieso niet van het slapen, na een uur of vijf ben ik er echt wel klaar mee.

Dutjes vind ik ook typisch iets voor kleine kinderen en zwaar bejaarden. Of als je ziek bent.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
11-08-2019 22:17
Eerst was je druk en nam je aantal weken vakantie om in klooster te gaan.
En nu heb je geen werk?

Hoe zit het nu?

Hij liegt wel vaker. In zijn eerste bericht heeft hij een man, later schrijft hij dat hij single is. Er klopt niet veel van zijn berichten.

En ik vind het bizar als je als gezonde volwassene twee uur gaat liggen slapen overdag.
trotter wijzigde dit bericht op 11-08-2019 22:44
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
11-08-2019 22:37
15 Mei ben je getrouwd en 21 Juni ben je vrijgezel?
Zo werk je en zo heb je een wajong uitkering?

Het is me wat.
Vraagje tussendoor, kunnen forummers gebanned worden als het overduidelijk is dat ze aan het liegen/trollen/verhalen verzinnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Oooh je zit in een klooster? Ik lees net het volgende in één van je topics

Zo ik heb net mijn spullen ingepakt en ga voor 8 weken op retraite in een klooster, 22 september kom ik terug . Ik hou erg van stilte en rust. Het is 3 uur rijden van mijn huis. Lekker tot bezinning komen en héél veel slapen en uitrusten. Ik heb bewust geen kinderen, dus ik hoef geen oppas te regelen.

Ja, dan zou ik ook dutjes doen. Van verveling. Maar die dutjes waren toch ook het doel in het klooster? Geniet er van.
Zanahoria schreef:
11-08-2019 22:43
Vraagje tussendoor, kunnen forummers gebanned worden als het overduidelijk is dat ze aan het liegen/trollen/verhalen verzinnen zijn?
Vast wel.
Of de mods het doen is altijd een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Hij is inderdaad wel slecht aan het trollen. Maar het onderwerp vind ik op zich wel interessant, er zijn blijkbaar best wat mensen die overdag slapen.
Alle reacties Link kopieren
Mormoon schreef:
11-08-2019 22:10
Ik ben 41 en heb geen werk.

Je maakte toch werkweken van 80 uur , en bent vorige week voor acht weken naar een klooster gegaan voor de rust stilte en bezinning. Hoe kan het dan dat je nu achter je pc zit? In een retraite moet je telefoon en laptop thuis laten.
LOEP ME MAAR aub.
Het is inmiddels algemeen bekend dat dutjes overdag - vooral in de vroege middag - zeer goed zijn. Tegenwoordig heet dat ineens heel hip powernap, maar het is hetzelfde. Maar slaap niet langer dan 5 tot 20 minuten, hooguit 30 minuten. Als je langer slaapt kom je in een diepe slaap en als je dat na korte tijd onderbreekt verstoor je je slaapritme en word je brak wakker en dat blijf je dan ook lang. Een kort dutje is juist extreem verfrissend en zorgt voor nieuwe energie.

Ondanks de overtuigende bewijzen voor het nut van een middagdutje is het nog steeds niet echt geaccepteerd op de werkvloer. Jammer, want het komt de effectiviteit, de gezondheid en het werkplezier zeer ten goede.

Ik werk vaak thuis dus ik geniet van de vrijheid die ik dan heb om dutjes te doen wanneer ik maar wil. Als ik bij klanten op locatie werk gaat dat dus niet en dan duurt een dag oeverloos lang en vecht ik 's middags vaak tegen de slaap. De enige manier is dan om 5 minuten op de plee te gaan zitten en even de ogen dicht doen. Maar dan kun je niet echt slapen dus dat is behelpen. Of ik ga zogenaamd een ommetje maken maar ga een kwartier in mijn auto slapen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen baan buitenshuis, maar met 2 kinderen om me heen is er van dutjes geen sprake. Maar ik heb ook overdag activiteit nodig anders ben ik gewoon niet moe genoeg om te slapen ‘s avonds. vandaag had ik een redelijk luie dag en ben nu dus nog klaarwakker.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
11-08-2019 23:04
Je maakte toch werkweken van 80 uur , en bent vorige week voor acht weken naar een klooster gegaan voor de rust stilte en bezinning. Hoe kan het dan dat je nu achter je pc zit? In een retraite moet je telefoon en laptop thuis laten.
TO schreef dat ze in een klooster 2.0 zit en dat ze daar gewoon online kan zijn...
Die 2 keer per jaar dat ik het doe is heel mijn ritme naar de knoppen, voel ik me ellendig en heb ik het de rest van de dag steenkoud tot klappertanden aan toe.


Vandaar dus dat het bij 1 à 2 keer per jaar blijft, waarna ik mezelf vervolgens vervloek dat ik toch weet hoe ellendig ik me nadien voel.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ieb eens verder geloept dan alleen dat kloostertopic.
TO is dus een man met een gespleten persoonlijkheid. De ene persoon had tot voor kort een 80-urige werkweek en woonde alleen, de andere heeft al heel lang een wajong uitkering en is getrouwd met een man.
Verwarrend hoor....
Bij mijn vorige werkgever stond een fijne bank waar inderdaad mensen wel eens een minuutje of 20 languit op gingen. Niet dagelijks ofzo maar gewoon af en toe.
Dus ja ik deed daar wel eens een dutje. Eerlijk gezegd denk ik dat het soms best helpt om daarna weer productiever te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ik overdag slaap, slaap ik ‘s nachts helemaal niet meer. Zonder gedut net vier uur gemiddeld. Vandaag is geen beste dag voor het gemiddelde trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Overdag doe ik het heel af en toe, een 20 - 25 minuten in de auto, of gelijk na het eten 18:30 ongeveer een 30 minuten op de bank. Maar alleen op momenten dat ik echt moe ben. misschien 1 keer per maand max.
En ik ben ondertussen zo halverwege de 50. Toen ik 41 was deed ik het eigenlijk nooit.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven