Dutje doen

11-08-2019 22:02 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen ik klein was moest ik verplicht een dutje doen thuis op woensdagmiddag. Mijn moeder deed dan mee. Ik kon toen echt de slaap niet vatten.
Tegenwoordig doe ik elke dag een dutje tussen de middag van 13:00 tot 15:00 uur. Ik vind het heerlijk!
Ik weet niet of ik makkelijk een dutje had kunnen doen als ik kinderen had gehad.

Doen jullie regelmatig een dutje?
RikM schreef:
12-08-2019 21:08
Van 13:00 tot 15:00 uur dat noem ik geen dutje meer, dat zijn twee volledige slaapcyclussen!
Slaap je dan 's nachts nog wel?
Een slaapcyclus duurt toch 90 minuten?
Marigold1986 schreef:
12-08-2019 22:05
Een slaapcyclus duurt toch 90 minuten?

Ja je hebt gelijk, het is minder dan twee. Maar hoe dan ook zou ik het geen "dutje" willen noemen.
Alle reacties Link kopieren
Mormoon schreef:
12-08-2019 13:32
Ik ben volledig afgekeurd. Ik heb een Wajong uitkering en hoef niet meer te werken tot mijn 65ste.

...huh...je had een drukke baan, je werkte 80 uur per week, je had bewust geen kinderen en daarom kon je zonder oppas 8 weken op retraite in een klooster.

Dat is wel erg duur voor iemand met een wayong uitkering. Als je een wayong uitkering hebt heb je die niet sinds kort, maar al langer. Dan kun je je geen 80 uur per week werken..
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Mormoon schreef:
12-08-2019 17:31
Wat kan jullie het schelen dat ik lieg? Ik ben toch niet jullie vriendin. Hier liegen wel meer mensen op dit forum. Ik zal beslist de enige niet zijn. Over hun inkomsten bijvoorbeeld in het topic “Hoeveel verdien jij?”. Tegen mijn echte vrienden lieg ik niet, anders is het einde vriendschap. Dat begrijp ik terdege!
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Net of jullie perfect zijn.....😂😂😂
Hier heb je wel een steen .....uhhh een punt gezet. ;)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het dutje nooit bij een half uur houden.
Gisteren ook niet.
Wekker gezet na half uur.
Wekker uitgezet toen die afging.
Daarna vreselijk duf dus nog even liggen met de ogen dicht....juist weer in slaap gevallen.
TO is inmiddels gepermaband (is dat een goed Nederlands woord? )

Alle tijd dus voor een dutje
Alle reacties Link kopieren
Heel goed, anders had ik haar wel op de negeermodus gezet.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
13-08-2019 13:58
Ik kan het dutje nooit bij een half uur houden.
Gisteren ook niet.
Wekker gezet na half uur.
Wekker uitgezet toen die afging.
Daarna vreselijk duf dus nog even liggen met de ogen dicht....juist weer in slaap gevallen.
Na 20 minuten of een half uur kan ik ook niet wakker worden. Zet hem dan na 1,5 uur als ik daar tijd voor heb. Zolang duurt een gemiddelde slaapcyclus.
En dan gaat het beter
Het is persoonlijk, maar 30 minuten is doorgaans echt de max voor een dutje omdat je dan richting de diepe slaap gaat en daaruit word je echt erg duf wakker en blijf je ook lang duf. Beter is 10 tot 20 minuten aanhouden, maar bij mij persoonlijk werkt 5 tot 15 minuten eigenlijk het beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer ook wel eens een powernap, zet de wekker op 30 minuten en meestal slaap ik na 15 minuten nog niet, terwijl ik wel doodmoe ben op zo'n moment.

Vallen jullie gelijk in slaap?
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
13-08-2019 23:57
Ik probeer ook wel eens een powernap, zet de wekker op 30 minuten en meestal slaap ik na 15 minuten nog niet, terwijl ik wel doodmoe ben op zo'n moment.

Vallen jullie gelijk in slaap?
Bij mij gaat het andersom: ik lig op de bank voor tv of met een boek en zak gewoon in slaap.
Later is nu
bitterbal schreef:
13-08-2019 23:57
Ik probeer ook wel eens een powernap, zet de wekker op 30 minuten en meestal slaap ik na 15 minuten nog niet, terwijl ik wel doodmoe ben op zo'n moment.

Vallen jullie gelijk in slaap?
Ik heb hetzelfde. Mijn kop moet eerst alles overdenken. Soms slaap ik na een half uur nog niet...
Alle reacties Link kopieren
1 keer per week in de middag vallen op mijn vrije dag mijn ogen dicht en wat ligt mijn bed dan heeeerlijk zeg, ik moet dan echt ff bijslapen.
Eerst werd ik brak wakker maar middagdutjes gaan me steeds beter af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven