emaille broodtrommel

14-09-2013 20:57 18 berichten
Ik heb een ouderwetse broodtrommel in de keuken staan, en ben er heel trots op want hij ziet er nog heel mooi uit. En gekocht op mp, en ik ging ervanuit dat het emaille was.

Komt er een vriendin langs, zegt ze leuk die ijzeren trommel. Ik zeg ja en wat mooi nog hè? Voor een ouderwetse emaille geval. Maar volgens haar is het geen emaille.

Prima hoor, vindt hem nog steeds mooi, maar vraag me nu wel af hoe je emaille dan herkent. Ik dacht dat het emaille was.
Alle reacties Link kopieren
Emaille is een gekleurde glaslaag die over metaal is gebakken

De oude brabantia blikken zijn vaak wit, grien of oranje. De nieuwe blikken zijn feller van kleur.
Ja het is crème wit, beetje geelig.

Vanbinnen witter en de deksel heeft een roestige handvat...

Ziet er volgens mij uit als emaille.

Zeker geen spierwit in ieder geval en lijkt alsof er blazen zitten.

Nouja ik vind hem mooi oud.
Ik heb ook een crème-witte, van een oudtante gekregen. Volgens mij is het wel emaille, die van mij is een stuk van af gesprongen, heel glad.

Wat zou het anders zijn, volgens je vriendin ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
http://www.google.nl/sear ... &biw=962&bih=553&dpr=1.33

Ik heb die van het tweede plaatje.
Zo is die van mij ook, ook glad.

Ze zei dat het gespoten ijzer was??
Da's emaille!
quote:Snoesje666 schreef op 14 september 2013 @ 21:36:

http://www.google.nl/sear ... &biw=962&bih=553&dpr=1.33

Ik heb die van het tweede plaatje. Ik heb de 3e
Ook mooi pina!

Wil er nog wel een, voor chips enzo in te bewaren.

Dat gewolkte grijs vind ik prachtig maar daar wordt meteen de hoofdprijs voor gevraagt.
Ik heb de eerste met nog een klein broodtrommeltje erbij. Wel echt emaille en antiek, er is namelijk een stuk afgesprongen. Hebben we hier in de grond bij de stallen gevonden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Oh wat gaaf Mrs.

Ik heb een broodtrommeltje van Disney, van toen ik nog klein was. Maar ik denk dat dat blik is

Die is schattig, Pien.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ja lief he, en het loopt ook helemaal door de tekening naar achteren en onderen. Onderkant zie je de assen en de wielen. Achter/zijkant zie je ook echt de achterkant en de zijkant van de schoolbus.

Na de verhuizing krijgt het een prominent plekje, samen met andere mooie spulletjes.
Wat schattig,

Over dat stuk afgesprongen, die van mij is nog puntgaaf dus kan het zo niet controleren. Maar zou je het op nog een manier kunnen zien?

Als je hem bekijkt in het licht, dan lijkt het alsof er een soort van blazen op zitten. Een wat hogere bobbels.
Ik heb ook die tweede, van mijn oma ge-erfd. Ik weet niet beter dan dat het emaille is hoor!
Ik zag dat er op de achterkant een stukje af is, er zit zwart onder. Dus het is toch echt emaille.

Vond al zo raar, je ziet dat de trommel oud is, de scharnieren en handvat is wat roestig. En lijkt me niet dat ze toen al staal konden spuiten in die kleur. Dan had het meer "geverfd" moeten zijn.
quote:PinaColada schreef op 15 september 2013 @ 00:54:

Oh wat gaaf Mrs.

Ik heb een broodtrommeltje van Disney, van toen ik nog klein was. Maar ik denk dat dat blik is

[afbeelding]
quote:PinaColada schreef op 15 september 2013 @ 00:54:

Oh wat gaaf Mrs.

[img]http://i1260.photobucket.com/albums/ii5 ... /foto1.jpg[/img]Wat schattig zeg! Zo jammer dat ze dit soort dingen niet meer maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven