En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:Zoebie schreef op 17 februari 2010 @ 21:34:

Oh jij durft. Een zwarte kat op vrijdag de 13e.

Nou ja misschien voor anderen, ik ben niet zo bijgelovig.

Hoewel ik wel denk dat Lot een seintje aan Siep heeft doorgegeven dat het tijd werd dat het weer rustig werd op het forum. Ja, goed he! Soms hou ik er van om de Goden te verzoeken
Met lood in mijn schoenen kom ik maar weer eens kijken of Lotje en Siep terecht zijn, maar veel hoop had ik niet meer. En ziedaar, zijn ze gewoon allebei weer thuis. Leo en Zoebie, ik ben zoooo blij voor jullie. Mariannas, Etosh en Bumper, ik ga door met duimen voor jullie.
@ Biebelie. Oh ja, heb je je kat nog gewogen of is het nog geen tijd er voor. Donderdag's was het toch? Hoe gaat het nu?
haha, zwarte kat en bijgelovig. Daar weet ik nog wat grappigs over. Ik heb een beetje getwijfeld om mijn kater Lucifer te noemen, ook omdat hij helemaal zwart is. En toen vertelde ik dat een keer aan een heel bijgelovig iemand, en die keek me echt aan of ik gek was ofzo. Alsof ik dan alleen maar ongeluk over me af zou roepen, omdat ik al een geheel zwarte kat in huis had.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik moet eerlijk bekennen dat ik na het weekend naar het asiel had willen gaan voor een andere poes. Zo saai zonder dat harige monstertje. Ik ga zo even proberen er wat eten in te krijgen.

Ik heb nog paté in de koelkast. En anders maar vis ontdooien uit de diepvries. Eten zal hij.;-)
quote:Maleficent schreef op 17 februari 2010 @ 21:48:

haha, zwarte kat en bijgelovig. Daar weet ik nog wat grappigs over. Ik heb een beetje getwijfeld om mijn kater Lucifer te noemen, ook omdat hij helemaal zwart is. En toen vertelde ik dat een keer aan een heel bijgelovig iemand, en die keek me echt aan of ik gek was ofzo. Alsof ik dan alleen maar ongeluk over me af zou roepen, omdat ik al een geheel zwarte kat in huis had.Als ik ooit een kater neem/krijg dan gaat ie Mephisto heten.... Ik heb wat met moeilijke kattennamen met een M
Leo en Zoebie: goed nieuws!!! Ik hoopte het al toen ik zag hoeveel pagina's erbij waren gekomen en jawel, Lotje en Siep liggen weer lekker in hun eigen huis!!! En andere tetteraars hebben geleerd hoe ze leuke smilies kunnen plakken . Ik zal die site ook aan mijn favorieten toevoegen, als ik nog kan vinden op welke pagina Bieb m gevonden heeft. En ff een korte offtopic opmerking: leuke gordijnen .

We duimen verder voor Bumper, Mariannas en Etosh. En een voor Alice voor het droevige nieuws. Ik denk dat ik het spul hier ga leren dat ze voortaan aangelijnd (we hebben tuigjes) naar buiten mogen. Gaan ze nu steeds van liggen, want niet leuk, maar ik vrees dat ik iets meer dan emotioneel incontinent zou raken als er 1 zoek raakt.

Leo en Zoebie, ik schenk zo een lekker glas rood in, proosten jullie mee?
Biebel wat een mooie kat. Ik heb tot nu toe alleen poezen zoals Siepie gehad. Onze eerste poes was Siep1 die was van Nienke (mijn overleden dochtertje). Die had ze niet op een heel eerlijke manier gekregen. Toen ze eens zo misselijk van de chemo was en al dagen niet kon eten, wilde haar pappa haar wat beloven als ze het probeerde. Oh ja. Ze wilde een poes. Manlief was altijd anti katten. Maar ze kreeg het voor elkaar. At wat. Spuugde het ook meteen weer uit, maar ze had het geprobeerd en belofte maakt schuld. Siepie1 kwam in huis. Moet nog glimlachen als ik er aan denk. Siep1 zat op haar bed toen ze overleed.

Helaas is die poes vergiftigd. En ik wilde geen kat meer zolang ik daar woonde. Er werden daar steeds katten en honden dood gevonden. Tot ik ging verhuizen en Siep2 bij de buren in de tuin zat. Hij zat al drie dagen klagelijk te miauwen en ik hoorde hem wel maar kon hem niet vinden. En daar baalde ik behoorlijk van. Tot de buurvrouw hem tussen de aardappelen vandaan viste. Twee druppels water Siep1 en dus werd het weer een Siepie. Ik heb altijd gezegd dat Nienke hem op mijn pad heeft gebracht.
Zoeb, probeer de pillen/poeder met een likje roomboter.

En qua voer inspuiten: ik zou poes niet proberen te dwangvoeden. Geef wat catmilk en als hij dat niet wil, spuit het in de bek. Maar voer zou ik niet doen. Katten weten van zichzelf vaak goed wat wel en niet goed voor ze is. Een kat die ziek is, verteert het voer vaak niet goed.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Nee Poez, als hij niet eet heb ik nog een blikje kattenmelk staan. Dan probeer ik het daar mee. Hij is gek op melk, maar krijgt het bijna nooit. Hij slaap nog lekker dus ik laat hem nog maar even liggen. Hij heeft ook een of andere injectie gekregen van de dierenarts, dus medicijnen heeft hij er al in en ik denk dat hij daarom zo rustig slaapt. Ik hoor hem nu ook niet meer hoesten.
Wat een mooi verhaal Zoebie.
http://vadrouilles.moto.free.fr/smileys/

Smileys voor telking.....

En bieb, wat een kat, ik hou daar wel fijn, lekkere mollige katten. Tijgertje heeft ook zo'n mooi frubbeltje onder zn buik bungelen. balthasar weegt evenveel maar heeft iets meer spier. Luna is een klein slank dametje, met wel een klein vetrolletje. Die had ze trouwens al toen ze 3 maanden was. Tijgertje eet onvoostelbaar veel als ie de kans krijgt, dus hij is samen met de rest op een dieet van veeeel minder snoepjes en lekkers.
I can do anything i want, and so can you....
Zijn er hier mensen die ook zebravinken in huis hebben en daar ontzettend veel plezier aan beleven? Ik zou wel eens van gedachten willen wisselen.
quote:salandermillenium schreef op 17 februari 2010 @ 22:04:

Zijn er hier mensen die ook zebravinken in huis hebben en daar ontzettend veel plezier aan beleven? Ik zou wel eens van gedachten willen wisselen.Nee, maar als je zelf een leuk zebravinkverhaal hebt, ben je van harte welkom het hier te spuien
Zoebie, beterschap voor Siep natuurlijk! En succes met pillen geven/eten voeren...hopelijk is dwangvoederen niet nodig, want dat is traumatisch voor hem en voor jou. Wij "moesten" ooit wel omdat onze kat door heftige schildklierklachten (en naar later bleek ook nog iets anders) helemaal niet meer at. Dwangvoer had de eetlust op gang moeten helpen, dat werkte eventjes maar niet voldoende. En ik hoop het nooit meer te hoeven doen. Dit haalt weer wat emoties terug, tijd voor een zakdoek geloof ik.
Mijn oma had die, maken vage geluidjes.....
Miek, thenks!

Voel me al de hele dag dus duik zo lekker met mijn bed in (met dat glas rood dan).

Hopelijk morgen weer goed nieuws van het kattenfront!
Slaap lekker Talkinghead......ik twijfel nog of ik ga slapen, ben ook moe, of op vriend wacht maar weet niet hoe laat hij thuis is. Niet te laat kan nog 2 uur worden, dat weet je nooit. Mobiel niet bereikbaar op dit moment, hij vergeet soms dat ie er een heeft, of ik bel hem en dan gaat de telefoon af onder de bank ofzo....
ok, ik zal eens wat vertellen over onze zebravink. Wij hebben een hele bijzondere, springende zebravink. Deze is zo tam dat je hem kan aaien dat je je nagelriemen door hem kunt manicuren doordat hij erin pikt, en grote vriend is van Ted de parkiet. Hij begint te trompetteren (zo noemen we dat als hij fluit) als je binnenkomt of als hij muziek hoort. Het is gewoon een ontzettend lief klein gezellig diertje, die we al 5 jaar hebben. O ja, hij heet Tazzy.
Ik zou ook wel een vogel willen maar dat is niet verstandig met mijn katten. Dus ik hou het daarbij. Vogeltjes zijn wel ontzettend schattig.....
quote:salandermillenium schreef op 17 februari 2010 @ 22:04:

Zijn er hier mensen die ook zebravinken in huis hebben en daar ontzettend veel plezier aan beleven? Ik zou wel eens van gedachten willen wisselen.

Toen ik een jaar of 13 was kocht ik 2 zebravinkjes. Binnen no time had ik er meer dan 2 want die beesten houden er wel van Leuk handeltje want de kleine vinkjes verkocht ik dan weer aan de dierenhandel.

Leuke beestjes waren het, ik liet ze regelmatig los rondvliegen in mijn kamer. Op een gegeven moment had ik een nest van 6; 5 vrouwtjes en 1 mannetje. Zo zielig dat er maar 7 vinkjes naast elkaar op een stokje pasten Er viel er dus altijd 1 buiten de boot. Zodra die ook op het stokje probeerde te gaan zitten, kukelde er ergens anders in de rij ééntje naar beneden

's Avonds zaten ze altijd in een soort nest/broedhokje. Op een gegeven moment zat ma Pieper (zo heetten ze nl: Pa en Ma Pieper) met al haar dochters in het nesthokje en waren Pa en zoon er uit gebonjourd. Ik heb toen maar gauw een nieuw hokje erbij gekocht en de volgende avond zaten Pa en zoon heerlijk ruim in hun eigen slaapkamer.

Op een gegeven moment was ik de vinkjes toch wel een beetje beu en heb er een grasparkietje bij genomen. Alleen kunnen die dus erg goed imiteren zodat ik, toen de laatste vink het loodje had gelegd, nog een paar maanden met een parkiet-met-zebravinkenpiep opgescheept heb gezeten

Parkietje was leuk, hij is uiteindelijk bijna 10 jaar geworden!
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:salandermillenium schreef op 17 februari 2010 @ 22:22:

ok, ik zal eens wat vertellen over onze zebravink. Wij hebben een hele bijzondere, springende zebravink. Deze is zo tam dat je hem kan aaien dat je je nagelriemen door hem kunt manicuren doordat hij erin pikt, en grote vriend is van Ted de parkiet. Hij begint te trompetteren (zo noemen we dat als hij fluit) als je binnenkomt of als hij muziek hoort. Het is gewoon een ontzettend lief klein gezellig diertje, die we al 5 jaar hebben. O ja, hij heet Tazzy.Pa Pieper was ook zo'n leukerd. Die kwam lekker op je schouder zitten en wreef dan soms zijn kopje tegen mijn wang (zo lekker zacht, die veertjes!). Hij had ook een heel grappig 'trompettertje' inderdaad.
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:delphicat schreef op 16 februari 2010 @ 12:27:

Haha Ibi, het lijkt nu net of ze net woorden hebben gehad, en nu stug voor zich uitkijken op de bank

Mooie katten trouwens, ik houd wel van schildpad. En wat voor ras is je hond? Hij heeft wel een beetje een Collie-neus?

Trof ze vorige week ineens zo aan op de bank. Vond het ook zo grappig dat ik heel stilletjes de camera ben gaan pakken. Gebeurd niet vaak dat ik ze alle 3 zittend op 1 foto kan zetten.

Grappig dat je zegt dat die een Collie neus heeft. Zijn naam is namelijk Collie!

We hebben hem uit het asiel en niemand kan ons zeggen dat het precies is. Duidelijk dat vader of moeder een Sheltie is en de ander waarschijnlijk een windhond maar daar is nog twijfel over.

Ben heel benieuwd hoe ze de verhuizing vinden. Collie vind het nu al niks dat alle vloer weg is en dat hij nu moet liggen op een koude vloer. Normaal ligt hij dus op de bank maar er is nu nog maar 1 bank en daar liggen of veel spullen op of wij zitten er.

De katten gaan hier normaal naar buiten. Als we eenmaal verhuisd zijn willen we ze minimaal 6 weken binnen houden, Ben benieuwd hoe ze dat vinden. Zeker de jongste is gek op naar buiten gaan.

Fijn dat een aantal van de vermiste dieren hier weer terecht zijn! Voor de anderen zal ik duimen dat die ook veilig en wel thuis komen.
anoniem_94998 wijzigde dit bericht op 17-02-2010 23:10
Reden: helaas toch nog vermiste dieren
% gewijzigd
Kootje is een lekker ding. Ik heb hier ook een kootje, een enorme goddelijke catcandy. Probleem is dat hij het zelf ook weet, en dus een verrot karakter heeft vanwege overmatige arrogantie.
Ik heb ook een kater die is transseksueel, hij wil graag een poes zijn. Heeft een hoog stemmetje, en verwijfde gebaartjes. Doet ook of ie krols is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven