En we tetteren door over onze dieren
maandag 15 februari 2010 om 22:16
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier

vrijdag 12 maart 2010 om 14:10
Mijn hond is loops. Ze is 2 jaar en voor de 3e keer loops nu. Ik vind het geen probleem. Maar elke keer als ik bij de dierenarts kom, begint hij over een sterilisatie. Ik twijfel. Aan de ene kant denk ik: laat de natuur zijn gang maar gaan en aan de andere kant hebben zijn criteria ook wel wat voor het zeggen. Baarmoeder ontstekingen, tumoren, stabiel gedrag etc. Nou is er met het gedrag volgens mij niks aan de hand. Maar omdat we niet van plan zijn om haar te laten dekken en dus de kans op baarmoederontstekingen toenemen weet ik het ook niet eigenlijk. Wat ik wel zielig vind dat ze op het moment wel onrustig is. Gaat er netjes voor staan, staart opzij als er een reu in de buurt is. Ik lijn haar dan snel aan omdat Ik geen pups wil. Zou het dan toch beter zijn om haar te castreren? Heeft iemand ervaring met dit probleem?

vrijdag 12 maart 2010 om 14:10
quote:Etosha schreef op 12 maart 2010 @ 14:07:
Missphoebe, klinkt als niesziekte. Waarom ga je tot maandag wachten?
nee niesziekte is het niet. was al eerder naar dierenarts en ze heeft antibiotica gehad toen. het vele niezen is toen opgehouden. maar nu is het echt maar uit 1 neusgat. en ze is verder absoluut niet ziek, eet en drinkt gewoon enz. en het kon ook niet eerder trouwens. maar nogmaals ze is niet doodziek of zo.
waaaaaarom lukken die foto's niet? wat doe ik fout? ik probeer ze vanuit mijnalbum.nl te plaatsen maar het lukt echt niet... helluuup!!
Missphoebe, klinkt als niesziekte. Waarom ga je tot maandag wachten?
nee niesziekte is het niet. was al eerder naar dierenarts en ze heeft antibiotica gehad toen. het vele niezen is toen opgehouden. maar nu is het echt maar uit 1 neusgat. en ze is verder absoluut niet ziek, eet en drinkt gewoon enz. en het kon ook niet eerder trouwens. maar nogmaals ze is niet doodziek of zo.
waaaaaarom lukken die foto's niet? wat doe ik fout? ik probeer ze vanuit mijnalbum.nl te plaatsen maar het lukt echt niet... helluuup!!

vrijdag 12 maart 2010 om 14:16
Nee joh Chatterly, dat lijkt maar zo! De katten zijn hier wel in de meerderheid maar andere dieren zijn hier ook te vinden hoor!
Ik zou voor jouw hond, toch wel een sterilisatie overwegen eigenlijk. Ik heb geen hond, dus ook geen ervaring op dit gebied maar het lijkt me voor jouw hond zelf een stuk rustiger.
Ik zou voor jouw hond, toch wel een sterilisatie overwegen eigenlijk. Ik heb geen hond, dus ook geen ervaring op dit gebied maar het lijkt me voor jouw hond zelf een stuk rustiger.
Ik ben mijn eigen bananenschil
vrijdag 12 maart 2010 om 14:32
Ik moet nu toch even heel hard huilen hoor, ik heb net mijn verzekeringsarts van het UWV aan de lijn gehad (een schat van een vrouw overigens) en ik ga overgedragen worden aan het WIA-team. Dus hieperdepiep, ik ga het WIA-traject in.
Ik wist wel dat het er aan zat te komen, maar toch...het is nu wel heel definitief....
Ik wist wel dat het er aan zat te komen, maar toch...het is nu wel heel definitief....

vrijdag 12 maart 2010 om 15:20
Ow wat zijn jullie toch ontroerend lief weer.....
Olijf, lekker wijf, jij bent ook een schat en Praathoofdje, wat een lief bericht kreeg ik van je, ben heel blij met je woorden.
Hahaha Toos, vinger* er maar op los, wat heerlijk om dat weer eens te zeggen!
*
Etosha en ik hebben samen in een sub-groepje gezeten, De Havettes (Havo meiden) genaamd.
We hadden een heel eigen taal en duimen was bijvoorbeeld 'vingeren', en respect was in het Havets 'reetspek'
Hahahahaahahaaa!
Olijf, lekker wijf, jij bent ook een schat en Praathoofdje, wat een lief bericht kreeg ik van je, ben heel blij met je woorden.
Hahaha Toos, vinger* er maar op los, wat heerlijk om dat weer eens te zeggen!
*
Etosha en ik hebben samen in een sub-groepje gezeten, De Havettes (Havo meiden) genaamd.
We hadden een heel eigen taal en duimen was bijvoorbeeld 'vingeren', en respect was in het Havets 'reetspek'
Hahahahaahahaaa!

vrijdag 12 maart 2010 om 15:23
Chatterly, honden zijn ook meer dan welkom hier en het is ook nog eens een leuk exemplaar . Als je geen nestjes wilt is sterilisatie misschien toch de beste oplossing: hond zal er rustiger van worden, je hoeft niet bang te zijn voor een "ongelukje" en zo te lezen heeft het op lange termijn ook voordelen qua gezondheid. Ik weet niet hoe het bij honden is, maar katten zijn doorgaans snel weer op de been na deze ingreep.
vrijdag 12 maart 2010 om 15:25
vrijdag 12 maart 2010 om 15:28
quote:eleonora schreef op 12 maart 2010 @ 15:20:
*
Hahahahaahahaaa! Bij de sport die ik beoefen geef ik tekens aan degene die de bal naar mij moet gooien. En zij vindt niks leuker dan tijdens de warming-up hard te roepen: ga maar vingeren hoor! Waarop wij in hard gelach uitbarsten als we de gezichten van anderen zien. Om nog even lekker offtopic door te gaan .
*
Hahahahaahahaaa! Bij de sport die ik beoefen geef ik tekens aan degene die de bal naar mij moet gooien. En zij vindt niks leuker dan tijdens de warming-up hard te roepen: ga maar vingeren hoor! Waarop wij in hard gelach uitbarsten als we de gezichten van anderen zien. Om nog even lekker offtopic door te gaan .

vrijdag 12 maart 2010 om 15:28
quote:Chatterly schreef op 12 maart 2010 @ 14:14:
Oh dit topic gaat over katten! Sorry hahaha
Ik tetter hier ook heel hard over mijn hond hoor. Maar je hebt een klein hondje. Ik een best grote... Zij is vorig jaar koninginnedag loops geworden. Daarna niet meer. En ik verwacht het binnenkort ook nog niet eigenlijk.
De voor- en nadelen van castreren zijn groot. Ik laat het bijvoorbeeld niet doen. Er is een verhoogde kans dat ze nu borstkanker zou kunnen krijgen. Dat risico neem ik (wij eigenlijk) Er is een link geplaatst door Spijker, ik moet ff zoeken.
artikel
Ik hoop dat ie het doet. Anders moet je zelf even kijken in het topic Het Hondenhok, pagina 13, post van Spijker om 7.43.
Maar ik moet er bij zeggen dat mijn hond heeeeel erg gemakkelijk is. Andere honden vind ze maar niks dan.
De nadelen: o.a. karakterverandering en urine druppelen. Op karakterverandering zitten wij niet te wachten. Onze hond is voor ons helemaal goed nu. Ik zou het risico niet willen dat dat veranderd.
Oh dit topic gaat over katten! Sorry hahaha
Ik tetter hier ook heel hard over mijn hond hoor. Maar je hebt een klein hondje. Ik een best grote... Zij is vorig jaar koninginnedag loops geworden. Daarna niet meer. En ik verwacht het binnenkort ook nog niet eigenlijk.
De voor- en nadelen van castreren zijn groot. Ik laat het bijvoorbeeld niet doen. Er is een verhoogde kans dat ze nu borstkanker zou kunnen krijgen. Dat risico neem ik (wij eigenlijk) Er is een link geplaatst door Spijker, ik moet ff zoeken.
artikel
Ik hoop dat ie het doet. Anders moet je zelf even kijken in het topic Het Hondenhok, pagina 13, post van Spijker om 7.43.
Maar ik moet er bij zeggen dat mijn hond heeeeel erg gemakkelijk is. Andere honden vind ze maar niks dan.
De nadelen: o.a. karakterverandering en urine druppelen. Op karakterverandering zitten wij niet te wachten. Onze hond is voor ons helemaal goed nu. Ik zou het risico niet willen dat dat veranderd.
vrijdag 12 maart 2010 om 15:29
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes. Jaaa, lekker Leo, slinger die lange armen maar even om me heen
Ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten, en ik als opper-planner en alles-in-de-hand-willen-houden-houder kan daar niet zo goed tegen. Gelukkig heeft de kliniek in Lelystad ook een deskundige op dit gebied in dienst dus die ga ik maar eens aan zijn jasje trekken. Volgende week ofzo, ik ga er nu verder even niet aan denken.
Etosh, ik wil NU kleine katjes!!
Ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten, en ik als opper-planner en alles-in-de-hand-willen-houden-houder kan daar niet zo goed tegen. Gelukkig heeft de kliniek in Lelystad ook een deskundige op dit gebied in dienst dus die ga ik maar eens aan zijn jasje trekken. Volgende week ofzo, ik ga er nu verder even niet aan denken.
Etosh, ik wil NU kleine katjes!!
vrijdag 12 maart 2010 om 15:33
Klopt MV, het is nu ook moeilijk vol te houden. Maar ik weiger te breken. Dat wil ik niet en dat mag ik ook niet van mezelf want daar schiet ik niks mee op. Gelukkig heb ik verder een positief en vrolijk karakter, dat helpt me heel goed om toch overal de lol van in te blijven zien en bij dipjes weer snel op de been te komen.
Donderdag ga ik weer naar Lelystad en laat ik daar bij de psych mijn emoties wel weer even los.
Leo en MV, ik ga jullie vast nog wel het hemd van het lijf vragen over dat WIA traject (als jullie dat niet vervelend vinden althans) maar nu zet ik mijn hoofd op standje weekend!
Donderdag ga ik weer naar Lelystad en laat ik daar bij de psych mijn emoties wel weer even los.
Leo en MV, ik ga jullie vast nog wel het hemd van het lijf vragen over dat WIA traject (als jullie dat niet vervelend vinden althans) maar nu zet ik mijn hoofd op standje weekend!
olijfje_ wijzigde dit bericht op 12-03-2010 15:37
Reden: het hemd Olijf...niet de hemd
Reden: het hemd Olijf...niet de hemd
% gewijzigd