Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 11 mei 2016 @ 11:42:

[...]

Bah! Dat vind ik pas vies!Nogal ja..
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 11:43:

[...]

Ik heb ook wel de nodige klappen gehad. Mijn broertje kreeg vaak wel eens de slipper over zich geen of een riem. Hij vergat altijd zijn voetbal spullen uit te pakken, dat daarna weer stonk. Ik kreeg vaak klappen omdat ik mijn bord niet leeg at, je eet je bord leeg en daarna mag je van tafel ik heb wel eens tot 21:00 savonds aan tafel gezeten, en alsnog klappen met de riem gekregen. Ik kon altijd makkelijk kotsen dat deed ik dan wel eens kreeg een lepel erbij en moest mijn eigen kost opeten, figuurlijk dan he.

Je weet dat dit gewoon mishandeling was toch?
Tvp
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 11:38:

de dikste haal je met de wc papier weg en de rest was je weg. Je gaat een beetje naar voren zitten gieter achter langs, was je even met de handen dep het weer droog met een toiletpapiertje.

En na het plassen idem. Niks is zo lekker als je geplast hebt koude water tegen je vagina aan heerlijk.. Je wil niet weten hoeveel bacterie in je vagina zitten.Dit vind ik eigenlijk nog viezer dan alleen afvegen met een papiertje en 'pas' wassen als je onder de douche staat... No offense verder hoor, maar bacteriën haal je niet weg met een beetje water, dat noem ik geen wassen. Daar heb je zeep voor nodig. Ik was mijn kont dus ook onder de douche... en in de vagina horen bacteriën te zitten, die kun je beter niet eens "wassen". Althans, als je vatbaar bent voor schimmelinfecties.
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 11:43:

[...]

Ik heb ook wel de nodige klappen gehad. Mijn broertje kreeg vaak wel eens de slipper over zich geen of een riem. Hij vergat altijd zijn voetbal spullen uit te pakken, dat daarna weer stonk. Ik kreeg vaak klappen omdat ik mijn bord niet leeg at, je eet je bord leeg en daarna mag je van tafel ik heb wel eens tot 21:00 savonds aan tafel gezeten, en alsnog klappen met de riem gekregen. Ik kon altijd makkelijk kotsen dat deed ik dan wel eens kreeg een lepel erbij en moest mijn eigen kost opeten, figuurlijk dan he.Hier altijd met een patta. Meestal een die in de buurt lag
quote:nessemeisje schreef op 11 mei 2016 @ 11:45:

[...]

Je weet dat dit gewoon mishandeling was toch?Neuh zo zou ik het niet willen zien ht was gewoon om het duidelijk te maken dit gedrag tolereer ik niet. Hoorr gewoon bij opvoeding zachte heel meesters maken stinkende wonden. Kijk maar wat vrouw ik ben geworden. Mijn moeder sloeg ook niet hard.
Ik erger me echt nergens aan bij anderen. Ik ben zelfs blij als ik ergens een beetje stof of rommel zie liggen, maar dat zegt vast van alles over mijn eigen huishouden
Tjezus, wat vals
quote:wyandotje schreef op 11 mei 2016 @ 11:56:

[...]

Hier altijd met een patta. Meestal een die in de buurt lag Ja die schoen die zag ik wel eens aankomen vliegen van ver haha.
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 11:58:

[...]

Ja die schoen die zag ik wel eens aankomen vliegen van ver haha.

Precies ja!

Maar ik ben wel nog altijd dol op mijn ouders hoor. Ze wisten niet beter. Nu doen ze zulke dingen niet meer. Wel vreemd trouwens dat ze hun kleinkinderen op handen dragen, die kunnen niks fout doen. En als ze dat wel doen is volgens mijn ouders mijn schuld.
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 11:57:

[...]

Neuh zo zou ik het niet willen zien ht was gewoon om het duidelijk te maken dit gedrag tolereer ik niet. Hoorr gewoon bij opvoeding zachte heel meesters maken stinkende wonden. Kijk maar wat vrouw ik ben geworden. Mijn moeder sloeg ook niet hard.Kots op laten eten, slaan met riem en schoenen en dan jezelf op de borst kloppen dat je zo goed opgevoed bent? Damn...
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 11:31:

Als mijn huis niet fris zou ruiken, zou ik gek worden. Ik ruik het als mensen hun ramen niet openzetten als het winter is, het is broeierig en warm, daar word ik duizelig van. En wc's moeten ook fris ruiken.

Het is voor mij geen moeite, gewoon wat je gebruikt opruimen schoonmaken, dat heb ik als klein meisje meegekregen. Onze moeder was echt streng als 3 jarige moesten wij onze kamers netjes houden, als wij kleren uitdeden moesten wij het in de wasmand doen, geen speelgoed laten rondslingeren anders gooide mijn moeder het in de prullenbak. Is mij 1x overkomen mijn moeder gooide gewoon een keer mijn pop weg. Als ik bij mijn broertje op bezoek ga, is het ook altijd schoon en netjes. Ik denk dat het ook gewoon kwestie van opvoeding is. Als klein meisje had ik het al, ik jankte als ik vieze handjes had of vieze kleren.Maar die opvoeding heeft je dus ook gebracht dat je je aan van alles en nog wat ergert (tel maar op wat je allemaal genoemd hebt in dit topic), je krijgt er zelfs lichamelijke klachten van. Mijn ouders waren een stuk relaxter, en hoewel ik soms zou willen dat ik het schoonmaken en opruimen iets meer in mijn genen zou hebben, ben ik wel blij dat ik dat ik me echt nooit erger aan het huishouden van een ander en zelf ook relaxt kan zijn over mijn eigen huis.
Tjezus, wat vals
quote:blauwuiltje schreef op 10 mei 2016 @ 20:22:

Eten onafgedekt in de koelkast brrrr

Naast het open blik kattenvoer en dat bord eten van gister avond.

Krijg je een sapje aangeboden smaakt het helemaal naar iets vlezigs. Gatverdamme,e
quote:nessemeisje schreef op 11 mei 2016 @ 12:02:

[...]

Kots op laten eten, slaan met riem en schoenen en dan jezelf op de borst kloppen dat je zo goed opgevoed bent? Damn...Het is vrij normaal in mijn cultuur. Ik zou het zelf nooit doen bij mijn eigen kinderen maar destijds vond ik het volkomen normaal.
quote:Borgia schreef op 10 mei 2016 @ 20:15:

Vieze glazen of mokken. Als er gevraagd wordt of ik wat wil drinken dan bedank ik vriendelijk. Moet er niet aan denken om uit zo'n vieze glas te drinken

Maar ho check je dit dan? Hang jij in de kasten om de glazen en kopjes te bestuderen, of laat je je koffie staan? Wat zeg je dan?

Het overkomt mij ook, Vieze lepeltje met iets ondefinieerbaars wat er op kleeft in m'n koffie. Een hard stukje wat er ineens in drijft. Een lipgloss afdruk van een voorganger op m'n glas fris. Ik durf daar dan niks van te zeggen. Maar wat vind ik dat goor.
quote:nessemeisje schreef op 11 mei 2016 @ 12:02:

[...]

Kots op laten eten, slaan met riem en schoenen en dan jezelf op de borst kloppen dat je zo goed opgevoed bent? Damn...Kots opeten hoefde ik echt niet het was meer een statement. Omdat ik het makkelijk kon en dat wist mijn moeder ook. Ik wist niet beter, ze was wel echt een topvrouw vol met heel veel liefde.
quote:hiltje schreef op 11 mei 2016 @ 00:01:

Joh, ik lees hier dingen waar ik nog nooit bij stil gestaan heb.

Lucht die niet circuleert in een glas. Een bad helemaal na gaan drogen. Iebelig worden van 1 haar op de vloer. Iemand die in de fabriek de pleerol heeft vastgepakt. Geen afwaswater kunnen pakken na een emmer sop weg te gooien (moet je dan eerst de afvoerbak gaan schrobben met schoonmaakspul?), kindertjes die je iets lekkers aangeven.......

Ik heb echt zo verschrikkelijk erg geen smetvrees en ik ben ook niet erg schoonmakerig opgevoed. Ik zou het niet eens zelf kunnen bedenken dat het vies zou zijn.

Maar wel grappig eens te lezen, want ik sta er niet bij stil dat ik misschien dingen doe die anderen vies vinden, al had ik wel al wat bijgeleerd dacht ik (vaatdoekjes vaak in de was, handdoeken en lakens heet wassen etc.).Heel herkenbaar. Ik was een vriendin een weekend weg en die vind ook van alles vies. Echt, dingen waar ik nog nooit over nagedacht had. Deo met een roller = vies, in bad gaan in een hotel = vies (ik zou me drukker maken over het bed, maar goed) en zo ging het maar door.
Tjezus, wat vals
quote:pangea schreef op 10 mei 2016 @ 20:09:

Mensen die een boterham smeren en dat dan niet op een plank of bord doen maar gewoon op het aanrecht. Kan wel schoon zijn maar op de een of andere manier trek ik dat niet.

Edit: niet echt iets van het huishouden maar wel een ergernis als ik bij andere mensen ben.

Hoe verzinnen ze het idd.

Bahbahbah

Ik hou er sws niet van als ánderen mijn brood smeren. Ik ben miss wel overdreven daarin maar ik wil vooral dingen met

eten brandschoon !
quote:Yggdrasil- schreef op 11 mei 2016 @ 12:05:

[...]

Maar ho check je dit dan? Hang jij in de kasten om de glazen en kopjes te bestuderen, of laat je je koffie staan? Wat zeg je dan?

Het overkomt mij ook, Vieze lepeltje met iets ondefinieerbaars wat er op kleeft in m'n koffie. Een hard stukje wat er ineens in drijft. Een lipgloss afdruk van een voorganger op m'n glas fris. Ik durf daar dan niks van te zeggen. Maar wat vind ik dat goor.Gewoon bij de planten gieten als de gastvrouw niet kijkt. Of toch opdrinken en thuis direct je mond wassen?
quote:khemam schreef op 10 mei 2016 @ 20:04:

Remsporen of gele randen in het toilet.

Kopjes of glazen die niet goed schoon zijn

Een gang vol.met uitgeschopte schoenen, zou ze dan met liefde allemaal opruimen.

En mijn nr 1 ergernis is een bank vol honden of kattenharen en daar mag ik dan in gaan zitten. Dacht het niet!

Waar ga je dán zitten? Gewoon nergens. Draai je weer om en ga je naar huis.

Wat dóe je in zo'n geval?

Ik heb ook zulke vrienden en ik pas mij daar maar op aan. Maar meestal spreken we bij mij af
quote:Ivy_Signe schreef op 10 mei 2016 @ 20:03:

Ik hoef gelukkig niet in het huis van een ander te leven. Ik hoop altijd wel dat glazen, mokken, bestek, etc. schoon zijn en anders bedank ik beleefd voor een kop koffie o.i.d. Nogmaals hoe dóe je dit en hoe wéét je dit van te voren?
quote:Yggdrasil- schreef op 11 mei 2016 @ 12:09:

[...]

Nogmaals hoe dóe je dit en hoe wéét je dit van te voren?Waarschijnlijk heeft zij geleerd van eerdere ervaringen
Wat is écht ranzig vind en wat sommigen maar niet schijnen te begrijpen is natte snotterige handenneuzen die kwijlen en snotteren op mijn zwarte kleding.

Ik heb bijna alleen donker kleding en dat ga ik niet aanpassen voor hondeneigenaren maar die witte snotterigheid en kwijl die zo lekker hard opdroogt op mijn nette jurk of broek vind ik echt om te kotsen. En dan het liefste in je kruis. En elke keer wéér. Ik blijf mijn handen wassen en de snot eraf poetsen maar sommige mensen snappen het gewoon écht niet!

Zelfde categorie : katten in bed, en op het aanrecht/de eettafel.

Wáárom?

En dan haren die in mijn koffie dwarrelen of op mijn broodje kaas zitten. Why???
tvp
Ik let ook wel eens als ik op het werk ben of collega's hun handen wel wassen. Zoveel lopen gewoon de kraan voorbij. En dan vragen ze me wel eens Tas wil je ook een snoepje uit de snoep pot eeuh nee hartelijk dank! Graaien in zo'n snoep pot is het goorste wat er is tenzij jij de enige bent die het eet. Ik let ook wel eens op mensen die vieze nagels hebben bah wat goor
quote:wyandotje schreef op 11 mei 2016 @ 09:08:

[...]

Gatverdamme zeg, die kwam echt niet in mijn huis. Ik ga wel naar hun dan.

Zég je dat nu alleen maar of dóe je dat ook echt? Want ik roep ook zoveel maa als puntje bij paaltje komt slik ik en zet ik mijn vriendelijkste glimlach op.

Maar hier vd week een logeetje (ik ben meestal niet zo vd logeetje, dat geeft zo'n rommel weet je ) enfin die loopt dus het hele huis door met koekje n chips en tosti's en alles wat nogal kruimelt. Ik werd er Gek van. Eten doe je aan tafel.

En hij vond mij erg streng en vervelend op een gegeven moment, en voel me dan heel naar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven