Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 11 mei 2016 @ 06:55:

[...]

Al die woonkamers die zo schoon en minimalistisch zijn? Meestal zit je rechtop met je handen op je knieën? Hoeveel van die huizen ken je wel niet? En wat voor mensen wonen daar? Ik ken echt niemand met zo'n huis!

Ikke wel, mijn schoonouders

Glazen en bekers allemaal op een viltje, valt er een druppeltje op de salontafel dan wordt die gelijk weggepoetst. Alles zo schoon mogelijk is het motto van mijn schoonmoeder.

De woonkamer is eigenlijk een toonkamer van een meubelwinkel, alsof er niet geleefd wordt zeg maar.
Enjoy the little things in life
quote:ikke46 schreef op 11 mei 2016 @ 08:12:

[...]

Glazen en bekers allemaal op een viltje, valt er een druppeltje op de salontafel dan wordt die gelijk weggepoetst. Alles zo schoon mogelijk is het motto van mijn schoonmoeder.

De woonkamer is eigenlijk een toonkamer van een meubelwinkel, alsof er niet geleefd wordt zeg maar.Bij een vriendin idem. Als ik er alleen al aan denk mijn koffiekopje op te moeten tillen begin ik al te trillen, want stel dat ik mors.
quote:ikke46 schreef op 11 mei 2016 @ 08:12:

[...]

De woonkamer is eigenlijk een toonkamer van een meubelwinkel, alsof er niet geleefd wordt zeg maar.Bij ons moet drinken op een viltje gezet worden hoor, als er een druppel geknoeid is spring ik ook meteen op om een doekje te pakken hoor. Ik haat vieze huizen.
Kan iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe je met een fles of bakje water dan je kont schoonkrijgt nadat kw hebt gepoept?

Maak je het wc papier nat? Of hoe giet ke dat over je billen? Daar wordt toch niets schoon van? Dan mist toch zijn doel? Een slang die je kan richten snap ik nog maar verder...
quote:diaa schreef op 11 mei 2016 @ 07:47:

Gelukkig geen smetvrees hier maar vind harige huisdieren in huis niet fris. Heb ze om die reden danook niet.Daar wen je echt aan. Ik moest er ook niks van hebben, maar ben overstag gegaan door mijn kinderen en omdat ik katten leuk vind. We hadden een kitten, zo klein en schattig en ze verhaarde ook nog niet, daar kon ik niets vies aan vinden. En toen ze groter werd, ging dat natuurlijk heel geleidelijk. Ze ligt zelfs regelmatig op ons bed, dat had ik niet voor mogelijk gehouden
Ook dieren kun je stofzuigen hoor!
Wat ook al genoemd is en wat ik echt niet snap, is dat sommige kinderen met eten en drinken door het hele huis mogen lopen. Het dochtertje (20 maanden) van een vriendin doet dat altijd, die loopt bijvoorbeeld met stokbrood met kruidenboter door de kamer, haar handjes helemaal onder de kruidenboter en dan maar overal aanzitten en alles onder de kruimels en plakkerigheid.

Het ergste is nog dat ze haar bij ons ook zo laten lopen, dan moet ik zelf zeggen dat ze maar op een stoel moet zitten als ze aan het eten is.
quote:wyandotje schreef op 11 mei 2016 @ 09:03:

Ook dieren kun je stofzuigen hoor!Is niet aan te raden, zo verloor mijn moeder haar tamme parkietje
quote:absor schreef op 11 mei 2016 @ 09:06:

[...]

Is niet aan te raden, zo verloor mijn moeder haar tamme parkietje
quote:Monti schreef op 11 mei 2016 @ 08:18:

[...]

Bij een vriendin idem. Als ik er alleen al aan denk mijn koffiekopje op te moeten tillen begin ik al te trillen, want stel dat ik mors.

Je vriendin heet Hyacinth Bucket?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:pamelacourson schreef op 11 mei 2016 @ 09:05:

Wat ook al genoemd is en wat ik echt niet snap, is dat sommige kinderen met eten en drinken door het hele huis mogen lopen. Het dochtertje (20 maanden) van een vriendin doet dat altijd, die loopt bijvoorbeeld met stokbrood met kruidenboter door de kamer, haar handjes helemaal onder de kruidenboter en dan maar overal aanzitten en alles onder de kruimels en plakkerigheid.

Het ergste is nog dat ze haar bij ons ook zo laten lopen, dan moet ik zelf zeggen dat ze maar op een stoel moet zitten als ze aan het eten is.Gatverdamme zeg, die kwam echt niet in mijn huis. Ik ga wel naar hun dan.

[...]

Ik bedoelde honden en katten

Onze hond vind het fantastisch. Zodra ik de stofzuiger pak komt ie al aangesneld. Alleen uitkijken dat ik niet per ongeluk een oortje of zijn staart opzuig.
Ik vind extreem schone en opgeruimde huizen een beetje eng, want ik durf zelf niets aan te trekken om ergens te gaan zitten. Aan de andere van het spectrum, rommelige huizen vind ik ook irritant. Mijn eigen huis is ook niet extreem schoon en netjes, maar als ik dingen opzij moet leggen om ergens te kunnen zitten gaat het mij wat ver. Of het aanrecht staat helemaal vol, de tafel staat nog vol met ontbijtspullen etc. Dan krijg zelfs ik de neiging om eens goed op te gaan ruimen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik hou van schoon, van de geur van chloor en dettol. Heerlijk!
quote:pamelacourson schreef op 11 mei 2016 @ 09:05:

Het ergste is nog dat ze haar bij ons ook zo laten lopen, dan moet ik zelf zeggen dat ze maar op een stoel moet zitten als ze aan het eten is.

Ik had laatst een kind van een jaar of 10 op bezoek dat dat ook ging doen, en met open mond at, ik had op slag zelf geen honger meer

Ik heb een vriendin die altijd aan het freubelen is, ze maakt de prachtigste dingen, maar ik word bloednerveus van haar huis: werkelijk overal waar je kijkt liggen WIP's en ik moet op m'n handen gaan zitten om niet naar de action te rennen om een paar plastic bakken en alles netjes op te bergen.

Ik heb een tic met lege oppervlaktes, zij vindt mijn huis dan weer steriel
quote:Vera8 schreef op 11 mei 2016 @ 09:07:

[...]

[img]https://hellofrommetoyou.files.wordpres ... warden.jpg[/img]

Je vriendin heet Hyacinth Bucket? Haha ja zo heb ik haar wel vaker genoemd
quote:MadameQetesh schreef op 10 mei 2016 @ 23:06:

Een gieter in de wc??

Als ik dat zou zien zou ik denken dat je opeens heel nodig moest tijdens het planten water geven. Met gieter en al naar de wc bent gerent en het ding daar vergeten bent. Dat zou ik ook denken.

[...]

Arm pietje

Mijn honden stofzuig ik ook. Ze gaan er uitgebreid voor liggen.

Maar het is gewoon een feit dat je met huisdieren meer werk hebt en altijd haar, hoeveel je ook stofzuigt.
Echt no way dat ik mijn kat kan stofzuigen. Die sprint al weg alleen al als ik naar de stofzuiger toeloop om hem te pakken.
quote:wyandotje schreef op 11 mei 2016 @ 09:08:

[...]

Gatverdamme zeg, die kwam echt niet in mijn huis. Ik ga wel naar hun dan.Niet alleen in huis. Ook in de speeltuin schommelend met een broodje of met een ijsje in de zandbak.
Toch nog 1 bedacht: als er frituur/ borrelhapjes op komst zijn en de olie is overduidelijk over datum.
Kan iemand mij uitleggen hoezo je van een plens water tussen je bilnaad opeens schoon zou zijn?

Ik heb trouwens liever géén prullenbakje op de WC. Hoe nasty is dat met die broeierige tampons en snotlapjes van "even mijn neus snuiten"? Zelfs als ik zou beweren dat ik dat ding dagelijks leeg - wat waarschijnlijk niet het geval zou zijn - vind ik het al vies.

Hier staat de enige vuilnisbak buiten.

Verder vind ik het toch wel erg opvallend hoeveel dierenhaters er hier rondlopen hoor. Jeetje. Het is maar haar? Dat je niet je nieuwste outfit aantrekt, fine, maar om er gewoon standaard het liefste weg te blijven? Zulke mensen laat ik graag buiten in de kou staan.
Wat is er mis met een onderzetter? Ik heb een houten tafel en die wil ik graag mooi houden. Dus ja… ik gebruik onderzetters.
Ik maak 1 keer in de week goed schoon en 1 keer in de week ff snel een stofzuiger erdoor. Ik heb dus ook een hekel aan hele steriele huizen.

Waar ik echt niet tegen kan is een nat handdoekje in de keuken, bah!!
quote:Daantje1970 schreef op 11 mei 2016 @ 09:49:

Wat is er mis met een onderzetter? Ik heb een houten tafel en die wil ik graag mooi houden. Dus ja… ik gebruik onderzetters.Niks. Wij hebben een glazen tafel en gebruikten ze vroeger ook altijd. Nu met jonge kinderen is het praltischer zonder. En ben ik blij dar we geen houten tafel hebben. Zelfs de vingervlekken boven en onder zijn zo weg met glassex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven