Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebra123 schreef op 11 mei 2016 @ 09:59:

Ik maak 1 keer in de week goed schoon en 1 keer in de week ff snel een stofzuiger erdoor. Ik heb dus ook een hekel aan hele steriele huizen.

Waar ik echt niet tegen kan is een nat handdoekje in de keuken, bah!!Een keer per week stofzuigen maar? Ik moet bijna huilen als ik een dag niet heb gestofzuigerd.
[quote]lonelyryder schreef op 11 mei 2016 @ 09:41:

[...]

Niet alleen in huis. Ook in de speeltuin schommelend met een broodje of met een ijsje in de zandbak.[/quote.]

Ik geef toe dat ik zulke kinderen niet wil aanraken en ik wil ook niet dat ze aan mij komen
quote:absor schreef op 10 mei 2016 @ 20:01:

ik zet mijn glazen altijd ondersteboven in de kast,

begrijp niet dat mensen dat niet doen juistIk ook.
quote:wyandotje schreef op 11 mei 2016 @ 10:13:

[...]

Een keer per week stofzuigen maar? Ik moet bijna huilen als ik een dag niet heb gestofzuigerd.Ik stofzuig alleen als ik stof zie liggen. En aangezien ik een aardige blinde vlek voor stof heb, kan het zo maar langer dan een week duren voor ik de stofzuiger weer pak.
quote:wyandotje schreef op 11 mei 2016 @ 10:13:

[...]

Een keer per week stofzuigen maar? Ik moet bijna huilen als ik een dag niet heb gestofzuigerd.

Nee 2 keer. Staat er niet echt duidelijk maar dat doe ik dus als ik goed schoonmaak en dan nog een keer ff snel.

Ik haat schoonmaken, zou echt niet dagelijks kunnen schoonmaken.

Ik woon met vriend, geen huisdieren, dat scheelt.
quote:Zebra123 schreef op 11 mei 2016 @ 09:59:

Ik maak 1 keer in de week goed schoon en 1 keer in de week ff snel een stofzuiger erdoor. Ik heb dus ook een hekel aan hele steriele huizen.

Waar ik echt niet tegen kan is een nat handdoekje in de keuken, bah!!

Toen ik het zelf door mijn gezondheid niet kon, heb ik jaren geleden de eerste huishoudelijke hulp ingeschakeld. Dit was er eentje van de oude stempel. Ieder hoekje moest schoon worden geboend. Als zij geweest was, voelde ik me nooit thuis in mijn eigen huis. Ik kon dat gevoel nooit plaatsen. Totdat ik een artikel las over eigen bacterieen die zo een 1,5 m om iedereen heenwaren en zo ook een eigen stempel drukken op je woonomgeving. Dat verklaarde voor mij het gevoel om mij niet meer thuis te voelen in mijn eigen huis. Jammer, want alles was echt superschoon met haar.

De hulp op zich beviel wel. Nu komt wekelijks iemand die iig de keuken/badkamer/wc doet, en dweilt als het uitkomt. De rest doen we zelf, samen met rumba. Nog steeds schoon, iets minder grondig, maar ik voel mij geen vreemde meer in mijn eigen huis.
quote:wyandotje schreef op 11 mei 2016 @ 10:17:

[quote]lonelyryder schreef op 11 mei 2016 @ 09:41:

[...]

Niet alleen in huis. Ook in de speeltuin schommelend met een broodje of met een ijsje in de zandbak.[/quote.]

Ik geef toe dat ik zulke kinderen niet wil aanraken en ik wil ook niet dat ze aan mij komen jammer genoeg laten ze de geknoeide etensresten vask liggen. Leuk voor het volgende kind.
Ik erger me aan huizen waarbij je je schoenen uit moet 'vanwege de vloer' en onderzettertjes onder je glas moet zetten 'vanwege de tafel'. Pff, koop dan een vloer en een tafel die je wèl kunt gebruiken.

En als je helemaal onder de honden/katten/cavia haren/kwijl zit na een bezoekje. Goor.
Tja, ik ben dol op poetsen. Heb er zelfs mijn werk van gemaakt
quote:lonelyryder schreef op 11 mei 2016 @ 10:22:

[...]

jammer genoeg laten ze de geknoeide etensresten vask liggen. Leuk voor het volgende kind.Ieeuuw!
Ik koop een tafel die ik mooi vind. En als ik die mooi kan houden door het gebruiken van zoiets simpels als een onderzetter dan gebruik ik een onderzetter. Ik heb geen dure spullen, heb 2 katten dus dat vind ik zonde. Maar ook al is het niet duur als ik iets mooi vind wil ik het wel netjes houden. Wat niet altijd lukt, want mij vriend dacht dat een theedoek onder een hete pan met soep wel voldoende was. Dus niet, heb een flinke brandplek op de tafel.
Ja, dat vroeg ik me ook af. Hoe maak je je gat dan schoon met water na toiletbezoek? Gooi je er een plens tegenaan, of laat je er met de gieter een straaltje langs lopen. Dan wordt het toch niet schoon? Je moet toch boenen? Met je hand en een papiertje? Volgens mij heb je gewoon echt je vingers erbij nodig dan maar dat lijkt me niet waarschijnlijk bij al die schone mensen hier.

En je moet ook alles weer zien droog te deppen voordat de broek weer omhoog kan.

Zo'n bidet snap ik nog, maar een gieter of fles water?

Please enlighten me over het reinigen met water na het toiletbezoek.
Haha oi oi oi, dan voldoet ons huishouden aan bijna alles wat hier genoemd wordt En eerlijk? Wij geven er niet om. Het is altijd opgeruimd (ik kan niet tegen rondslingerende spullen en overvolle tafels) en naar onze maatstaven schoon genoeg. Bed wordt iedere dag gelucht en iedere dag keurig opgemaakt, de ramen staan lekker open en wij zijn blij.

- Wij hebben geen wastafel in het toilet beneden, handen worden gewassen in de keuken (prullenbakje etc staat er dan weer wel)

- Vaatdoekjes blijven iets te lang op het aanrecht liggen, vergeten we gewoon te vervangen. Doen we 2 keer per week ofzo.

- Er loopt een kat rond (nu veel buiten, dat scheelt) maar we stofzuigen echt niet iedere dag, twee keer per week max. Oh en de gesloten kattenbak staat in een bijkamer en ruikt niet (goed voer), uitscheppen vergeten we maar gooien we eens in de anderhalve/twee weken gewoon helemaal leeg en wordt wel schoongemaakt.

- Glazen staan hier (komen gedroogd uit de vaatwasser) op de kop in de kast

- Emmer met een sopje gebruiken we eigenlijk maar heel zelden, meestal met het stofzuigermondje even de meubels af en met van die lekker naar citroen ruikende wegwerpdoekjes de oppervlakken even afnemen. Eens per week wat bleek in de toiletten en borstelen. Soms wat vaker, als we ziek zijn geweest of bezoek krijgen.

- Bad spoelen we alleen uit na het douchen (hebben een combi), vinden we een rotklus om schoon te maken (doen we eens in de twee maanden ofzo). Wasbak in de badkamer kan zo een paar dagen onder de blauwe tandpastarestjes zitten, halen we dan ook even zo'n doekje doorheen.

- Ramen zemen doe ik als we het stadium matglas bereikt hebben (ellendig groot raam). Nu hebben we een streepvenster

- Schoenen doe ik binnen alleen uit als ik echt een hele dag of avond thuis ben en blijf, anders denk ik daar niet eens over na en houd ik ze gewoon aan. Ook op het vloerkleed.

Ik kan nog ontelbaar veel dingen opnoemen, maar eerlijk? Ik verbaasde mijzelf een beetje over sommige reacties, nooit aan gedacht dat mensen daarover konden vallen. Dat daar zo streng naar gekeken wordt. Onze vrienden zijn gelukkig van hetzelfde kaliber, waardoor we samen tijd over houden voor een biertje op het terras
Onderzetters vind ik zelf niet nodig. Manlief heeft er echt wel n goed argument voor. Geen kringen betekent dat je die ook niet schoon hoeft te maken. Daar heeft hij natuurlijk een punt.. ik draag zelf nooit schoenen binnen, die zijn voor buiten. Ik krul me graag op op de bank. Bovendien neem je altijd zand, modder, vocht en ander vies spul mee naar binnen. Gasten zijn het niet verplicht, maar ik vind het wel fijn. De trap op lopen zeker niet met schoenen, al is het maar vanwege de herrie (hout).
quote:hiltje schreef op 11 mei 2016 @ 10:43:

Ja, dat vroeg ik me ook af. Hoe maak je je gat dan schoon met water na toiletbezoek? Gooi je er een plens tegenaan, of laat je er met de gieter een straaltje langs lopen. Dan wordt het toch niet schoon? Je moet toch boenen? Met je hand en een papiertje? Volgens mij heb je gewoon echt je vingers erbij nodig dan maar dat lijkt me niet waarschijnlijk bij al die schone mensen hier.

En je moet ook alles weer zien droog te deppen voordat de broek weer omhoog kan.

Zo'n bidet snap ik nog, maar een gieter of fles water?

Please enlighten me over het reinigen met water na het toiletbezoek.Ik heb dat ook nooit begrepen Zo'n wc met ingebouwde waterstraal lijkt me dan wel weer heel fijn, maar no way dat ik met een gieter en mijn handen de boel ga schoonmaken.
Playingtheangel, maar als iemand dan met schoenen aan naar boven loopt, dan vraag je dus of ze de schoenen willen uittrekken?

En dan bedoel ik aan mensen buiten het gezin.
Echt waar? Waarom zou je je ergeren aan andermans huishouden, je hoeft er toch zelf niet in te wonen.
Die gieter begrijp ik ook nog steeds niet. Nog nooit gezien ook.

Lijkt me ook dat alles zeiknat wordt, waaronder het toilet en de vloer. En dan met wc papier deppen? Dat scheurt dan toch en blijft zo lekker plakken. Heb je allemaal klontjes wc papier tussen je billen.
Als mijn huis niet fris zou ruiken, zou ik gek worden. Ik ruik het als mensen hun ramen niet openzetten als het winter is, het is broeierig en warm, daar word ik duizelig van. En wc's moeten ook fris ruiken.

Het is voor mij geen moeite, gewoon wat je gebruikt opruimen schoonmaken, dat heb ik als klein meisje meegekregen. Onze moeder was echt streng als 3 jarige moesten wij onze kamers netjes houden, als wij kleren uitdeden moesten wij het in de wasmand doen, geen speelgoed laten rondslingeren anders gooide mijn moeder het in de prullenbak. Is mij 1x overkomen mijn moeder gooide gewoon een keer mijn pop weg. Als ik bij mijn broertje op bezoek ga, is het ook altijd schoon en netjes. Ik denk dat het ook gewoon kwestie van opvoeding is. Als klein meisje had ik het al, ik jankte als ik vieze handjes had of vieze kleren.
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 11:31:

Als mijn huis niet fris zou ruiken, zou ik gek worden. Ik ruik het als mensen hun ramen niet openzetten als het winter is, het is broeierig en warm, daar word ik duizelig van. En wc's moeten ook fris ruiken.

Het is voor mij geen moeite, gewoon wat je gebruikt opruimen schoonmaken, dat heb ik als klein meisje meegekregen. Onze moeder was echt streng als 3 jarige moesten wij onze kamers netjes houden, als wij kleren uitdeden moesten wij het in de wasmand doen, geen speelgoed laten rondslingeren anders gooide mijn moeder het in de prullenbak. Is mij 1x overkomen mijn moeder gooide gewoon een keer mijn pop weg. Als ik bij mijn broertje op bezoek ga, is het ook altijd schoon en netjes. Ik denk dat het ook gewoon kwestie van opvoeding is. Als klein meisje had ik het al, ik jankte als ik vieze handjes had of vieze kleren.Haha ik ook! Mijn Surinaamse moeder zei altijd dat ze me zou zwepen als ik de boel niet netjes en schoon hield
quote:Zebra123 schreef op 11 mei 2016 @ 11:22:

Playingtheangel, maar als iemand dan met schoenen aan naar boven loopt, dan vraag je dus of ze de schoenen willen uittrekken?

En dan bedoel ik aan mensen buiten het gezin.

Gasten hebben eigenlijk geen reden om naar boven te gaan. Als iemand blijft logeren oid dan zijn het goede vrienden aan wie ik dat idd vraag als ik eraan denk. Werklui vraag ik het niet. Het hangt ook van de situatie af, maar straks heb ik weer een baby en dan vind ik het niet fijn als het klinkt alsof iemand op klompen naar boven stampt.

Overigens is vragen niet hetzelfde als bevelen. Een vriend heeft weleens gezegd dat hij zn schoenen liever aanhoudt, dat vind ik dan ook geen probleem.
de dikste haal je met de wc papier weg en de rest was je weg. Je gaat een beetje naar voren zitten gieter achter langs, was je even met de handen dep het weer droog met een toiletpapiertje.

En na het plassen idem. Niks is zo lekker als je geplast hebt koude water tegen je vagina aan heerlijk.. Je wil niet weten hoeveel bacterie in je vagina zitten.
quote:matroesjka_ schreef op 10 mei 2016 @ 20:03:

Mensen die tijdens het koken alle afvalresten in de spoelbak gooien.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 11:38:

de dikste haal je met de wc papier weg en de rest was je weg. Je gaat een beetje naar voren zitten gieter achter langs, was je even met de handen.Bah! Dat vind ik pas vies!
quote:wyandotje schreef op 11 mei 2016 @ 11:35:

[...]

Haha ik ook! Mijn Surinaamse moeder zei altijd dat ze me zou zwepen als ik de boel niet netjes en schoon hieldIk heb ook wel de nodige klappen gehad. Mijn broertje kreeg vaak wel eens de slipper over zich geen of een riem. Hij vergat altijd zijn voetbal spullen uit te pakken, dat daarna weer stonk. Ik kreeg vaak klappen omdat ik mijn bord niet leeg at, je eet je bord leeg en daarna mag je van tafel ik heb wel eens tot 21:00 savonds aan tafel gezeten, en alsnog klappen met de riem gekregen. Ik kon altijd makkelijk kotsen dat deed ik dan wel eens kreeg een lepel erbij en moest mijn eigen kost opeten, figuurlijk dan he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven