Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:iris1969 schreef op 10 mei 2016 @ 23:15:

[...]



In Westerse landen heeft bijna niemand een bakje water of een bidet in de wc staan, maar in andere landen zie je dat wel heel vaak, maar daar hebben ze dan weer geen wc-papier.



In Japan hebben ze het beiden en hun wc's zijn echt fantastisch: een voorverwarmende wc-bril, diverse muziekjes, automatische wc en wc-bril-reiniger enz. Dat zou echt jouw land zijn



[afbeelding]Love it in marokko hebben zelfs een waterslang in de wc ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 10 mei 2016 @ 22:56:

Grappige is: juist vanwege onze katten zul hier nooit resten eten of drinken terugvinden. 1 kat heeft n plasticobsessie, dus dat geldt ook voor verpakkingsmateriaal. Maar haren hebben we hier dus wel. Overigens zijn katten ontzettend schone dieren, dus het is lastig, maar eigenlijk niet vies. Ik ken gelukkig niemand die een huis met huisdieren mijdt, dat zou mijn soort mens ook niet zijn. Te schoon is zelfs schadelijk voor de gezondheid. Natuurlijk maak ik t snoetje van mn dochtertje schoon na het eten, net als haar vingers. Ik heb alleen ook weleens kattenvoer uit haar mond moeten vissen, krijgt ze niets van. Nu ze bijna 1,5 is komt ze overigens naar me toe gekropen met kattenhaar in haar knuistje 'bah! Zegt ze dan' :-)oooh herkenbaar! Hier ook zo eentje, kan echt geen plastic tasje laten liggen. Stiekem ben ik daar wel blij om, want ik ben heel opruimerig en vriendlief niet zo, nu het echt moet ivm kat is het makkelijker hem te motiveren want dan is er noodzaak en niet 'omdat vriendin het zo graag wil en ik eigenlijk geen zin heb'. Thanks kittie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebra123 schreef op 10 mei 2016 @ 23:03:

[...]





Een gieter? Een bidet ofzo?Wij gebruiken gewoon een oude wijnfles, met een gieter gaat dat toch niet?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 22:44:

Wat ik het meest erge vind zijn mensen met kinderen die hun kind overal maar een tuitbeker geven op de bank tijdens het spelen die krengen lekken overal of vieze kinderstoelen wat is er mis met gelijk afnemen als je kind gegeten heeft.

Toen ik nog gastouder was no way dat kinderen met een tuitbeker aan de wandel mochten eten en drinken aan tafel heb je dorst krijg je drinken aan tafel. Lunch gehad prima stofzuiger ging erdoor kindjes mochten pas van tafel als ze schone handjes hadden eerder niet.





Wat ook goor is zijn vinger vet afdrukken op deuren of vieze ovens vreselijk. Hoe kan je je oven zo vies laten? Wat is er mis mee na gebruik schoonmaken?Wat is er mis met komma's?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Zo'n plastic (of andere oneetbare dingen) obsessie bij katten heet Pica. Het kan onschuldig zijn, maar ook ernstig worden, dus altijd goed in de gaten houden.



Wat info: pica bij katten



(sorry voor de off topic)
Alle reacties Link kopieren
Joh, ik lees hier dingen waar ik nog nooit bij stil gestaan heb.



Lucht die niet circuleert in een glas. Een bad helemaal na gaan drogen. Iebelig worden van 1 haar op de vloer. Iemand die in de fabriek de pleerol heeft vastgepakt. Geen afwaswater kunnen pakken na een emmer sop weg te gooien (moet je dan eerst de afvoerbak gaan schrobben met schoonmaakspul?), kindertjes die je iets lekkers aangeven.......



Ik heb echt zo verschrikkelijk erg geen smetvrees en ik ben ook niet erg schoonmakerig opgevoed. Ik zou het niet eens zelf kunnen bedenken dat het vies zou zijn.



Maar wel grappig eens te lezen, want ik sta er niet bij stil dat ik misschien dingen doe die anderen vies vinden, al had ik wel al wat bijgeleerd dacht ik (vaatdoekjes vaak in de was, handdoeken en lakens heet wassen etc.).
quote:hiltje schreef op 11 mei 2016 @ 00:01:

Joh, ik lees hier dingen waar ik nog nooit bij stil gestaan heb.



Lucht die niet circuleert in een glas. Een bad helemaal na gaan drogen. Iebelig worden van 1 haar op de vloer. Iemand die in de fabriek de pleerol heeft vastgepakt. Geen afwaswater kunnen pakken na een emmer sop weg te gooien (moet je dan eerst de afvoerbak gaan schrobben met schoonmaakspul?), kindertjes die je iets lekkers aangeven.......



Ik heb echt zo verschrikkelijk erg geen smetvrees en ik ben ook niet erg schoonmakerig opgevoed. Ik zou het niet eens zelf kunnen bedenken dat het vies zou zijn.



Maar wel grappig eens te lezen, want ik sta er niet bij stil dat ik misschien dingen doe die anderen vies vinden, al had ik wel al wat bijgeleerd dacht ik (vaatdoekjes vaak in de was, handdoeken en lakens heet wassen etc.).Idem. Ik noem mezelf gewoon India-proof .
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 10 mei 2016 @ 23:37:

[...]



Wat is er mis met komma's?Die zullen wel niet hygiënisch genoeg zijn.
Ik ben verbaasd hoeveel mensen hier smetvrees hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 10 mei 2016 @ 23:15:

[...]



In Westerse landen heeft bijna niemand een bakje water of een bidet in de wc staan, maar in andere landen zie je dat wel heel vaak, maar daar hebben ze dan weer geen wc-papier.



In Japan hebben ze het beiden en hun wc's zijn echt fantastisch: een voorverwarmende wc-bril, diverse muziekjes, automatische wc en wc-bril-reiniger enz. Dat zou echt jouw land zijn



[img]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/03/ ... 454853.jpg[/img]O ja wij waren in japan in een hotel, en daar lag in de douche/wc een afstandsbediening, overal op gedrukt en er gebeurde niks. Tot ik een keer op de wc zat en nog eens op al die knopjes drukte, heel onverwacht gevoel daar uit de pot
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Rommelige huizen, daar kan ik niet tegen. Gek genoeg vind ik het daar vaak het gezelligst, maar zodra ik thuis ben overvalt me een opruimwoede... Leeg moet het!



Nu is ivm een naderende baby de hoeveelheid spullen in huis opeens substantieel toegenomen, maar de kinderkamer nog niet klaar: gek word ik van de 'zooi'! Vandaag dan ook de keuken opgeruimd en begonnen aan de berging: gelukkig heb ik inmiddels verlof!



En plakkende kinder-huizen: brrr. Ik snap dat kinderen vieze dingen doen, maar plakkende vloeren en vieze banken omdat ze overal mogen eten en drinken:
Alle reacties Link kopieren
Open kattenbakken

Dieren Haren

Een luier verschonen en dan niet daarna de handen wassen

Eten over de datum
Alle reacties Link kopieren
Katten op tafel..op het aanrecht..eigenlijk overal..
Alle reacties Link kopieren
Een luier verschonen op de eettafel! I saw it happen!
Hoe een ander het huishouden doet, moet hij zelf weten. Zijn huis dus zijn keuze en verantwoordelijkheid. Toch is er 1 puntje dat ik nooit begrijp en waar ik niet blij van word. Een vies toilet. Zeker niet wanneer een ander weet dat er bezoek komt, dan maak je je toilet toch even schoon???
quote:ippy schreef op 11 mei 2016 @ 00:58:

Een luier verschonen op de eettafel! I saw it happen!



In het zwembad bij dr zwemlessen van dochter kon je altijd boven kijken via twee grote ramen en daar waren een soort van heel brede vensterbanken. Waar iedereen dan hutje mutje tegenaan geleund staat om wat te kunnen zien.

Er hing daar standaard een briefje met gelieve niet hier de luier van uw kind te verschonen.

Dat was ook niet overbodig, want de meur die uit dat hout kwam was niet te verdragen. Dat valt ook niet meer te poetsen. De stank was daar volledig in het hout getrokken

Als je iets te ver naar voren leunde dan rook je continu die penetrante geur van poepluiers die daar in het verleden zijn verschoond.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 11 mei 2016 @ 01:20:

Hoe een ander het huishouden doet, moet hij zelf weten. Zijn huis dus zijn keuze en verantwoordelijkheid. Toch is er 1 puntje dat ik nooit begrijp en waar ik niet blij van word. Een vies toilet. Zeker niet wanneer een ander weet dat er bezoek komt, dan maak je je toilet toch even schoon???Dat snap ik ook niet. Ik kom het bij vrienden dan ook eigenlijk niet tegen. Sinds de kinderen zindelijk zijn, liggen er 2 extra soorten doekjes op de wc: billendoekjes (lagen eerst bij de commode) en hygienische doekjes. Dus mocht het bezoek toch bedenkingen hebben, of er vlak voor/tijdens het bezoek wat misgaat, kunnen ze er zelf nog een doekje overheen halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 10 mei 2016 @ 23:38:

Zo'n plastic (of andere oneetbare dingen) obsessie bij katten heet Pica. Het kan onschuldig zijn, maar ook ernstig worden, dus altijd goed in de gaten houden.



Wat info: pica bij katten



(sorry voor de off topic)



Jaaa klopt! Ik ben nog met haar naar de dierenarts geweest, kan ook vitaminetekort oid zijn las ik eens, dan gaan ze rare dingen eten. Ze was kerngezond, ook qua verder gedrag geen problemen. Moeder woont hier ook, dus ook niet te vroeg bij moeder weggehaald.. Het blijft gewoon een geval apart. Dierenarts zei nog dat het ook kan dat ze de structuur van plastic gewoon lekker vind kauwen/likken (het is specifiek rekbaar plastic, dus bijv. boodschappentasjes en boterhamzakjes, tupperware etc boeit haar niet, evenals hele dunne plastic die niet rekbaar is (bijv dat plastic dat om pakjes sigaretten heen zit). Apart beest



ook sorry voor de off-topic :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het meest rommelig, dus erger mij aan weinig. Maar de geur van dieren (vooral honden) als je 's ochtends bij iemand anders thuis wakker wordt. Ugh
Wij hebben geen gieter in het toilet. Bij ons zit het kraantje in de toiletpot. Net als een bidet. Inderdaad wel zo schoon. Onze oudste zoon, gaat alleen thuis poepen zodat hij gelijk kan wassen. Onze 2e wil altijd waar we zijn ook gewassen worden dus dan gebruiken we gieter, een plastic bekertje of een fles (bottol Tjebok) en ik verwacht dat onze jongste straks ook niet beter weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan al die woonkamers die zo schoon en minimalistisch zijn als een museum. Alles is heel mooi en je mag er niet aankomen. Je voelt je bijna schuldig voor je voetstappen, tenzij je gedwongen werd je schoenen uit te doen. Ook zo fijn altijd, zal je net zien dat er een gat in je sok zit.



Onder je glas moet een onderzetter. Je mag niet languit hangen op de bank. Niet aan de spullen komen! Mijn zintuigen, ik heb alleen mijn ogen en oren nodig. Geur is er niet en aanraken mag niet. Je mag natuurlijk niet je hond meenemen! Je mag niet poepen op de wc want je bent op visite. Je mag niet roken, natuurlijk niet, dat doe je buiten, aso! Of de theedoeken muf ruiken, zal je nooit achter komen want we doen geen ronde door het huis ofzo. Je mag alleen in de woonkamer en als het echt moet, naar de wc. Die je eigenlijk niet mag bevuilen maar ja. Meestal zit ik dan rechtop met mijn handen op mijn knieen , me ongelovelijk a-relaxed te voelen. Vindt men dat ik stink? Vast wel, ik heb honden. En meer dieren. O nee! Ik heb een hondenhaar op de bank achtergelaten. Nou, nu word ik nooit meer uitgenodigd. Zelf verpest.



Klinkt gezellig he!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 11 mei 2016 @ 05:00:

Ik erger me aan al die woonkamers die zo schoon en minimalistisch zijn als een museum. Alles is heel mooi en je mag er niet aankomen. Je voelt je bijna schuldig voor je voetstappen, tenzij je gedwongen werd je schoenen uit te doen. Ook zo fijn altijd, zal je net zien dat er een gat in je sok zit.



Onder je glas moet een onderzetter. Je mag niet languit hangen op de bank. Niet aan de spullen komen! Mijn zintuigen, ik heb alleen mijn ogen en oren nodig. Geur is er niet en aanraken mag niet. Je mag natuurlijk niet je hond meenemen! Je mag niet poepen op de wc want je bent op visite. Je mag niet roken, natuurlijk niet, dat doe je buiten, aso! Of de theedoeken muf ruiken, zal je nooit achter komen want we doen geen ronde door het huis ofzo. Je mag alleen in de woonkamer en als het echt moet, naar de wc. Die je eigenlijk niet mag bevuilen maar ja. Meestal zit ik dan rechtop met mijn handen op mijn knieen , me ongelovelijk a-relaxed te voelen. Vindt men dat ik stink? Vast wel, ik heb honden. En meer dieren. O nee! Ik heb een hondenhaar op de bank achtergelaten. Nou, nu word ik nooit meer uitgenodigd. Zelf verpest.



Klinkt gezellig he! Al die woonkamers die zo schoon en minimalistisch zijn? Meestal zit je rechtop met je handen op je knieën? Hoeveel van die huizen ken je wel niet? En wat voor mensen wonen daar? Ik ken echt niemand met zo'n huis!
Ik snap inderdaad niet dat je wasmachines met een tandeborstel schoonmaakt en magnetrons na elk gebruik poetst maar dan wel een kat hebt. En zo'n ranzige bak in huis. Katten zijn zo schoon, ik hoor m al galmen, maar een beest wat nooit doucht, afval vlees eet, zn eigen vacht aflikt en dan vervolgens op je bank ligt te verharen...ik zou dat als ik smeetvrees zou hebben niet kunnen.



Gelukkig geen smetvrees hier maar vind harige huisdieren in huis niet fris. Heb ze om die reden danook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:gucciguilty schreef op 11 mei 2016 @ 01:43:

[...]





Jaaa klopt! Ik ben nog met haar naar de dierenarts geweest, kan ook vitaminetekort oid zijn las ik eens, dan gaan ze rare dingen eten. Ze was kerngezond, ook qua verder gedrag geen problemen. Moeder woont hier ook, dus ook niet te vroeg bij moeder weggehaald.. Het blijft gewoon een geval apart. Dierenarts zei nog dat het ook kan dat ze de structuur van plastic gewoon lekker vind kauwen/likken (het is specifiek rekbaar plastic, dus bijv. boodschappentasjes en boterhamzakjes, tupperware etc boeit haar niet, evenals hele dunne plastic die niet rekbaar is (bijv dat plastic dat om pakjes sigaretten heen zit). Apart beest



ook sorry voor de off-topic :P



Ik kende de term idd. Onze kat doet het al van kitten af aan, maar eet het eigenlijk niet op. Hij likt en kauwt zich helemaal suf, maar dat is natuurlijk ook ongezond.

Behoorlijk schokkend hoeveel mensen hier geen huisdieren tolereren. Maar zoals ik al zei, dat zijn dan waarschijnlijk ook niet mijn soort mensen. Heb er nu ook een dreumes bij. Ze maakt weinig vies, maar mag haar antilekbeker wel overal drinken. Ik merk dat ze dan veel meer vocht binnen krijgt dan als ze in 1 keer een grote hoeveelheid aangeboden krijgt. Tis gewoon water en de beker lekt idd bijna niet, dus zie niet hoe je je daar aan zou moeten ergeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dutchy83 schreef op 10 mei 2016 @ 20:07:

Zo'n vies, goor schuursponsje op het aanrecht. Want daar kun je namelijk tot in de eeuwigheid mee blijven 'schoonmaken'... In de magnetron met dat vieze ding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven