Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:Monti schreef op 10 mei 2016 @ 21:56:

Kwam jaren geleden bij mensen thuis met zo'n kat of 30 in huis. Zodra je binnenkwam sloeg de ammoniak lucht je in de keel. Overal stapels boeken en post echt overal. Op de aanrecht een kilo kaas , de katten liepen op het aanrecht langs diezelfde kaas. Een keer koffie genomen die vreselijk lauw en oud was en de katten haren zag je erop drijven.

Op het toilet een harig vachtje om de toiletbril die denk ik in geen jaren gewassen was.

Ooit was er een leiding geknapt omdat katten daar stelselmatig tegen sproeiden.Ik ben echt een gigantische sloddervos maar zelfs ik word een beetje misselijk als ik dit lees.. Getver.
quote:ibbeltje12 schreef op 10 mei 2016 @ 22:27:

[...]



Ik ben echt een gigantische sloddervos maar zelfs ik word een beetje misselijk als ik dit lees.. Getver.Ja dit is denk ik ook wel een uiterste. Kom ivm werk vaak in dit soort uitersten terecht.
Ik heb zelf een huishouden van Jan Steen, dus ik vrees dat andere mensen daar best moeite mee kunnen hebben. Als ik dus bezoek krijg zorg ik er zeker voor dat de bank en stoelen kattenhaar vrij zijn en dat ze schone kopjes en glazen krijgen.



Bij een ander erger ik me aan rondslingerend speelgoed, handdoeken waar "het weer" in zit, vieze dweiltjes en duizend schoenen in de gang.
quote:Liberty97 schreef op 10 mei 2016 @ 21:59:

Ttasss28, Jij klinkt wel echt obsessief hoor, lekker gastvrij ook. Mijn god... Je gasten terugsturen om de badkuip schoon te maken...



Enige waar ik me inderdaad echt aan erger zijn vieze theedoeken, vaatdoeken en half vergane afwasborstel/schuursponsjes.Tuurlijk wat denkje dat ik andermans haren uit bad ga halen ofso echt niet, ik vind het ook dat de verantwoordelijkheid ligt bij de persoon zelf. en daarbij ik boen mijn badkamer heel erg en ik wil geen kalkresten op mijn muren of op de glazen deuren en badkuip. Als mensen een bad willen gebruiken mag maar zou je ook vriendelijk willen zijn om het schoon te maken als je er gebruik van gemaakt hebt. Meestal hoef ik dat niet te zeggen mensen die bij mij slapen kennen mij door en door die weten wel wat ik verwacht.
quote:Annelaure schreef op 10 mei 2016 @ 22:23:

[...]



Voor mensen als jij heb ik een fauteuil met een grand foulard er overheen. Dan kan ik ze een haarloze zitplek aanbieden. Gelukkig komen al mijn geliefden zelf al onder dierenhaar binnen, dus ik hoef die fauteuil bijna nooit te gebruiken.



hier idem!



En met +5 honden wordt hier 2 keer per dag gezogen en op vrije dagen en bij visite vaker.
Alle reacties Link kopieren
Rommel (niet té) is naar mijn mening nog niet eens zo erg, als t maar schoon is.



Waar ik me ook echt aan irriteer is als er op de wc-rol echt nog maar twee velletjes zitten. Hang gewoon een nieuwe op, wat is de moeite haha
Het schijnt dat je niet té schoon moet zijn en dat je meer weerstand opbouwt als je van jongs af aan aan viezigheid bent blootgesteld.



Bovendien kun je bacteriën niet vermijden, want de grootste hoeveelheid zit in geld, je telefoon, het toetsenbord van je computer, de trapleuning, deurknoppen enz., dus dan heeft het weinig zin om je druk te maken over bijvoorbeeld kattenharen of vieze kopjes. Dat zit dan eigenlijk voornamelijk in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Oja heb trouwens wel een vriendin met een opvang voor zwerfdieren aan huis. Kom daar regelmatig helpen schoonmaken etc maar dan loop ik dus bewust in mijn ouwe zooi en weet dat ik niet op de koffie kom.



Haar huiskamer en keuken zijn trouwens wel spik en span altijd.



Verder ben ik het grotendeels wel met Iris eens over weerstand opbouwen. Dat harenprobleem zit ook misschien wel tussen mijn oren. Ik vind bijna niets zo smerig als honden of kattenharen op mojn kleding of huid. Daarom borstel ik mijn hond ook elke dag en gaat ze regelmatig naar de trimmer.
Ben ik nu de enige die het absurd vindt om bij een ander de wc-rol om te hangen?

Ik vind het knap onbeschoft om het huis van iemand anders te veranderen. Een soort arrogantie.



En nee, ik erger me eigenlijk nooit bij iemand anders. Als het erg smerig is, dan denk: mooi, een boost voor mijn immuunsysteem
Wat ik het meest erge vind zijn mensen met kinderen die hun kind overal maar een tuitbeker geven op de bank tijdens het spelen die krengen lekken overal of vieze kinderstoelen wat is er mis met gelijk afnemen als je kind gegeten heeft.

Toen ik nog gastouder was no way dat kinderen met een tuitbeker aan de wandel mochten eten en drinken aan tafel heb je dorst krijg je drinken aan tafel. Lunch gehad prima stofzuiger ging erdoor kindjes mochten pas van tafel als ze schone handjes hadden eerder niet.





Wat ook goor is zijn vinger vet afdrukken op deuren of vieze ovens vreselijk. Hoe kan je je oven zo vies laten? Wat is er mis mee na gebruik schoonmaken?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 10 mei 2016 @ 20:03:

Mensen die tijdens het koken alle afvalresten in de spoelbak gooien.Ja, vreselijk... Mijn vriend doet dat ook... Mag ie ook alles er zelf uitvissen... Ik denk dat ik maar een gootsteenafvalbakje voor hem ga kopen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Roodhaarr schreef op 10 mei 2016 @ 22:41:

Ben ik nu de enige die het absurd vindt om bij een ander de wc-rol om te hangen?

Ik vind het knap onbeschoft om het huis van iemand anders te veranderen. Een soort arrogantie.



Ik doe dat ook vaak, maar je hebt gelijk hoor dat het arrogant is. Leermomentje.
Alle reacties Link kopieren
Ons buurjongetje likt thuis aan ramen, overal van die gore speekselvlekken. Zou als moeder daar best kriebelig van worden denk ik.
Ik vind het altijd fijn als het rommelig is bij een ander, dan valt het bij mij nog een beetje mee

Ik heb altijd de regel dat het thuis binnen tien minuten netjes moet kunnen zijn.

Dus rommel prima maar niet vies en alles heeft een eigen plek dus je hebt het zo weer spik en span als het moet.
Wat ik ook irritant vind is dat bij de meeste mensen geen gieter in de wc ligt na de behoefte. Bij mij ligt er standaard een gieter in de wc voor na de behoefte denkje dat een papieren doekje je kont goed schoonmaakt het veegt hooguit weg maar het zit er nog wel.



En als ik buiten de deur naar de wc moet wat sporadisch voorkomt dan heb ik vochtige doekjes in mijn tas standaard zodra ik thuis ben doe ik mijn onderbroek uit en die gaat de was in. En ga alsnog met water schoonmaken daar beneden. En net zoals met wasmanden onderbroeken apart van kleren, vreselijk als mensen kleren en onderbroeken bij elkaar doen.
Alle reacties Link kopieren
Grappige is: juist vanwege onze katten zul hier nooit resten eten of drinken terugvinden. 1 kat heeft n plasticobsessie, dus dat geldt ook voor verpakkingsmateriaal. Maar haren hebben we hier dus wel. Overigens zijn katten ontzettend schone dieren, dus het is lastig, maar eigenlijk niet vies. Ik ken gelukkig niemand die een huis met huisdieren mijdt, dat zou mijn soort mens ook niet zijn. Te schoon is zelfs schadelijk voor de gezondheid. Natuurlijk maak ik t snoetje van mn dochtertje schoon na het eten, net als haar vingers. Ik heb alleen ook weleens kattenvoer uit haar mond moeten vissen, krijgt ze niets van. Nu ze bijna 1,5 is komt ze overigens naar me toe gekropen met kattenhaar in haar knuistje 'bah! Zegt ze dan' :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 22:51:

Wat ik ook irritant vind is dat bij de meeste mensen geen gieter in de wc ligt na de behoefte. Bij mij ligt er standaard een gieter in de wc voor na de behoefte denkje dat een papieren doekje je kont goed schoonmaakt het veegt hooguit weg maar het zit er nog wel.



En als ik buiten de deur naar de wc moet wat sporadisch voorkomt dan heb ik vochtige doekjes in mijn tas standaard zodra ik thuis ben doe ik mijn onderbroek uit en die gaat de was in. En ga alsnog met water schoonmaken daar beneden. En net zoals met wasmanden onderbroeken apart van kleren, vreselijk als mensen kleren en onderbroeken bij elkaar doen.Een gieter? Een bidet ofzo?
quote:Zebra123 schreef op 10 mei 2016 @ 23:03:

[...]





Een gieter? Een bidet ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Een gieter in de wc??



Als ik dat zou zien zou ik denken dat je opeens heel nodig moest tijdens het planten water geven. Met gieter en al naar de wc bent gerent en het ding daar vergeten bent.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 22:51:

Wat ik ook irritant vind is dat bij de meeste mensen geen gieter in de wc ligt na de behoefte. Bij mij ligt er standaard een gieter in de wc voor na de behoefte denkje dat een papieren doekje je kont goed schoonmaakt het veegt hooguit weg maar het zit er nog wel.



En als ik buiten de deur naar de wc moet wat sporadisch voorkomt dan heb ik vochtige doekjes in mijn tas standaard zodra ik thuis ben doe ik mijn onderbroek uit en die gaat de was in. En ga alsnog met water schoonmaken daar beneden. En net zoals met wasmanden onderbroeken apart van kleren, vreselijk als mensen kleren en onderbroeken bij elkaar doen.Een gieter... juist ja. Wij hebben een hogedrukspuit, gieters zijn zó 2015.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 22:51:

Wat ik ook irritant vind is dat bij de meeste mensen geen gieter in de wc ligt na de behoefte. Ik spoel mijn behoefte gewoon door.
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 22:51:

Wat ik ook irritant vind is dat bij de meeste mensen geen gieter in de wc ligt na de behoefte. Bij mij ligt er standaard een gieter in de wc voor na de behoefte denkje dat een papieren doekje je kont goed schoonmaakt het veegt hooguit weg maar het zit er nog wel.



En als ik buiten de deur naar de wc moet wat sporadisch voorkomt dan heb ik vochtige doekjes in mijn tas standaard zodra ik thuis ben doe ik mijn onderbroek uit en die gaat de was in. En ga alsnog met water schoonmaken daar beneden. En net zoals met wasmanden onderbroeken apart van kleren, vreselijk als mensen kleren en onderbroeken bij elkaar doen.

In Westerse landen heeft bijna niemand een bakje water of een bidet in de wc staan, maar in andere landen zie je dat wel heel vaak, maar daar hebben ze dan weer geen wc-papier.



In Japan hebben ze het beiden en hun wc's zijn echt fantastisch: een voorverwarmende wc-bril, diverse muziekjes, automatische wc en wc-bril-reiniger enz. Dat zou echt jouw land zijn



quote:iemand_anders schreef op 10 mei 2016 @ 23:08:

[...]



Ik spoel mijn behoefte gewoon door. Om je billen mee af te spoelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook katten, en eigenlijk is er altijd wel wat kattenhaar in huis te vinden. Een paar weken geleden waren ze in de rui, dat was echt erg. Het liefst had ik een mooie stoffen bank, maar dat kan ik ook wel vergeten, dan blijf ik bezig Ik heb ook het idee dat je altijd wel een beetje ruikt dat ergens een kattenbak staat, hoe schoon hij ook is.



Ik ben met de dagelijkse schoonmaakklussen heel neurotisch, echt het type van 'ik doe het liever zelf, want als een ander het doet vind ik het niet goed genoeg' haaha! De klussen die niet dagelijks gedaan moeten worden ben ik eerlijk gezegd wat slonzig in; ramen lappen, alle deuren eens helemaal goed afnemen van top tot teen, keukenkasten goed uitsoppen. Een keer in de zoveel tijd krijg ik een aanval en moeten alle dingen die lastig te verschuiven zijn van hun plek af en ga ik helemaal los, van onder de koelkast schoonmaken tot de kasten uitmesten en dingen weggooien (van keukenkast tot kledingkast). Dingen die dagelijks gebruikt worden ben ik dan wel neurotisch in (ook al zal je die niet elke dag schoonmaken)- de koelkast bijvoorbeeld, daar ben ik ook erg opgeruimerig en schoonmakerig in. Gasfornuis, oven en magnetron maak ik na elk gebruik ook schoon.



Mijn 'tic' is allergisch zijn voor rommel, als in dingen die overal slingeren. Ik kan niet tegen volle wasmanden en kasten waarin alles schots en scheef door elkaar heen ligt, ik ben daarin echt pietje precies (ookal is de kastdeur dicht en zie ik het niet, nog steeds vind ik het irritant). Bij anderen thuis trek ik dat ook slecht; volle tafels, rondslingerende spullen. Ik krijg dan de neiging tot opruimen of ga dan aanbieden om even de afwas of was te doen



Ook heb ik iets obsessiefs met alles met een afvoer; doucheputjes die goor zijn word ik raar van (ik kan hem ook nooit zelf leeghalen, dat mag vriendlief doen ), gore afwasbakken en kranen. Of dat mensen de vloer dweilen, het dweilwater in de wasbak weggooien, 20 sec de kraan aanzetten ('even schoonspoelen') en vervolgens de stop erin douwen en dan de afwas gaan doen Ik ben ook iemand die de wasmachine ook schoonmaakt na elk gebruik (ook mede om kattenhaar)- je kleding hoort er schoon uit te komen, maar soms zie ik wasmachine met een gore bruine vettige rand van zeeprestanten, waar dan gewoon weer was in gemieterd wordt. Dat vind ik dan niet schoon, daar word ik kriebelig van hahahaa! Er gaat bij mij altijd een wegwerpschoonmaakdoekje langs de rand, dan trek ik het rubber opzij en kan ik met een oude tandenborstel er even tussendoor, af en toe even een kookwas met een vaatwastablet erin en ik ben weer rustig. Ik heb zelf geen vaatwasser, maar kom soms ook bij mensen thuis gore tegen, beetje hetzelfde als bij de wasmachine; zeepresten, gore vlekken, vettig aanvoelend... Dan was ik liever af met de hand :P



Mijn vreemdste cleanfreak-eigenschap is toch wel mijn mensenhaar fobie, als ik op bijvoorbeeld een badkamervloer een natte haar zie liggen (of nog erger, een pluk), dan trek ik dat heel slecht, ik kan dat echt niet oppakken, of het nou mijn eigen haar of van een vreemde is. Zie je zo vaak in zwembad/saunakleedkamers/douches, ik wil daar dan echt niet met blote voeten lopen.

Het stomme is dat ik van kattenhaar dan weer niet vies ben Over het algemeen vind ik mensen eigenlijk viezer dan dieren, vraag me niet waarom, echt geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Botel tjebok..(fles of gieter met water).om je schoon te spoelen.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven