Ervaring ligbed

05-04-2020 17:33 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een ligbed voor in de achtertuin. Mijn 'wensen':
  • Je kunt er zowel op je buik als op je rug prettig op liggen
  • Er is een hoofd/rug-gedeelte dat in hoogte verstelbaar is
  • Hij ligt comfortabel en zakt niet te snel door
Ik weet dat je bij de willekeurige LeenBakker / Intratuin naar binnen kunt lopen, en dan genoeg ligbedden vindt, maar ik ben echt op zoek naar ervaringen. Vorig jaar namelijk een gekocht na wat 'proefliggen' in de winkel, maar thuis lag het na een paar uur echt niet lekker meer (harde stangen). Niet te beginnen over hoe slecht het voelde, als ik op mijn buik wilde liggen...

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Een hangmat.
Egidius. Niet Eggie.
Alle reacties Link kopieren
Een hangmat en daar op je buik in liggen? Auw.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
05-04-2020 17:51
Een hangmat en daar op je buik in liggen? Auw.
En hoe wil je in een hangmat het hoofd- en ruggedeelte verstellen?

Om nog maar te zwijgen van het gebrek aan steun aan je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Je moet een karper stretcher hebben. Die liggen pas lekker :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze sinds vorig jaar: https://www.ikea.com/nl/nl/p/applaro-li ... -90208543/
Wel met een kussen erop natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van wicker waarvan het hoofdeind verstelbaar is. Wel een dik kussen natuurlijk. Het lekkerste zijn de ligbedden waarvan de knieën ooK verstelbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
malty wijzigde dit bericht op 05-04-2020 23:55
99.28% gewijzigd
.
Al op diverse gelegen, maar gewoon die standaard plastic bedden liggen het lekkerst vind ik. Ook prima op je buik, want hij kan helemaal plat. Kussen erop en liggen :)

Afbeelding

Of zo’n bedje die je op stranden altijd krijgt. Die gaan ook nog wel, maar wel sneller kans op doorzakken dan zo’n plastic bed :

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit even volgen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik ben ook op zoek naar n fijn ligbed/stoel. Ik vind t belangrijk dat je er lekker in kan lezen maar ook af en toe even in kan slapen.

Iemand ervaringen met zo'n soort stoel?
Of goede tips..?

Hmm plaatjes plakken lukt me niet 🙈
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips dusverre! Een hangmat is niet waar ik naar op zoek ben inderdaad, al kan het wel heerlijk liggen.

Dolfje, ligt 'jouw' ligbed na bijvoorbeeld een uur ook nog lekker?

Whomi, ja daar zat ik zelf ook al aan te denken. Ze zijn alleen zo lelijk 😅
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind van wel, heb er wel een vrij dik kussen op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel fijn dat een ligbed zonder kussen er ook redelijk mooi uitziet. Er ligt tenslotte heel vaak geen kussen op als je hem niet gebruikt. Zo’n wit ding wordt ook zo snel vies.
veensteker schreef:
06-04-2020 16:56
Ik vind het wel fijn dat een ligbed zonder kussen er ook redelijk mooi uitziet. Er ligt tenslotte heel vaak geen kussen op als je hem niet gebruikt. Zo’n wit ding wordt ook zo snel vies.
Mijn ouders hebben een opklapbare en die staat altijd binnen in de winter. Is al zo’n 30 jaar oud, maar nog steeds mooi wit. Is dus maar net hoe goed je ermee om gaat :)
En ik vond comfort belangrijker dan uiterlijk.
Je ziet ook veel houten ligbedden. Kan je makkelijk verstellen, zelf een goed liggend kussen bij kopen en zowel buik/rug liggen als rechtop zitten. En ziet er zonder kussen ook nog leuk uit in de tuin. Oh en kan zelfs nog worden ingeklapt!
Hier helaas geen ruimte voor een ligbed, maar ik zou het dus wel weten!

Wat ook nog interessant kan zijn: je hebt van die relax stoelen (intratuin enzo) die je volledig in ligstand kan slingeren. Fijne houding voor je benen en goede steun in de rug. Alleen zelf nooit geprobeerd of dit ook voor op je buik te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Heb zelf zo'n witte van 30 jaar oud en die ziet er écht niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee van die ligbedden-met-zonnedak van de Lidl besteld (FLORABEST aluminium ligstoel met zonnedak, mocht je willen Googlen, kan geen plaatjes plakken) Ooit heb ik op zo’n zelfde soort stoel een hele vakantie aan ‘t zwembad doorgebracht, dus ik heb high hopes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ik kiezen met textileen. Wel met een kussen, maar dat hoeft door het veren van de textileen niet dik te zijn. Op vakanties vraag ik, op de standaard harde plastic ligbedden, altijd een extra kussen. Helaas ligt dat op den duur ook niet meer lekker.

Die van de Lidl ziet er wel goed uit voor het geld.
Afbeelding
Afbeelding
https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Alum ... p100286718

Ook in grijs

https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Alum ... p100286719
tickel wijzigde dit bericht op 06-04-2020 21:51
8.89% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Jij kan wél plaatjes plakken :cheer2: Die, inderdaad.

Heb wel nog kussens erbij besteld, is mijn verjaardagscadeau dus ik heb ‘t breed laten hangen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga die van de Lidl eens nader bekijken. Klinkt goed inderdaad! Hebben jullie ook ervaring met op je buik liggen op deze bedden?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij kan echt helemaal plat, net als ‘n stretcher.
Alle reacties Link kopieren
Hij is besteld! Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Dat je maar lekker in de zon mag liggen dan!
Ik heb de mijne net afgesopt en gooi er straks het kussen op en ga ook lekker buiten liggen vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
08-04-2020 11:25
Dat je maar lekker in de zon mag liggen dan!
Ik heb de mijne net afgesopt en gooi er straks het kussen op en ga ook lekker buiten liggen vanmiddag.
En heb je lekker gelegen?

Die van mij komt morgen 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven