etagetoeslag Ikea

02-05-2010 13:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil van de week iets van Ikea thuis laten bezorgen. Weet iemand of de etagetoeslag van Ikea per etage geldt, of dat het een eenmalig bedrag is? Ik woon namelijk op de vierde etage en heb geen zin om vier keer het bedrag te betalen.

http://www.ikea.com/ms/nl_NL/pdf/servic ... ice_NL.pdf
Ik betaalde volgens mij per etage..

Anders bezorgen ze het beneden en moet je het zelf naar boven brengen, vaak niet erg handig.
Is er geen telefoonnummer die je kan bellen van de klantenservice?

Hadden wij wel, maar was 3 jaar terug.

Wij waren niet tevreden over de bezorgers die door IKEA waren ingehuurd als extra ondersteuning bij de vakantiedrukte.
Ja ik zal sowieso morgenochtend even bellen. Maar het liefst wil ik morgenochtend al langsgaan, en als het inderdaad per etage wordt gerekend, moet ik vandaag toch maar hulptroepen inschakelen om het zelf te doen.
Van wat ik me ervan kan herinneren verschilt het bedrag per etage. Stel dat het op de 1e 10,- is, dan op de 2e 20,- Zoiets. Ik vind het wel begrijpelijk.
Cum non tum age
Ai, dat is jammer. Het is inderdaad wel begrijpelijk, maar het wordt me dan wel erg duur.
Tante, ik weet het ook niet zeker. Ik heb wel gebruik gemaakt van de etagetoeslag, maar woon op de eerste etage. Heb je een lift of moet het echt vier trappen op?

De pakketten van IKEA (kasten, laminaat), altijd loei- en loeizwaar en onhandig groot. Tenzij je heel krap bij kas zit, zou ik die toeslag betalen. Anders heb je straks geen vrienden meer over... Als je het zelf wil doen, moet je ze waarschijnlijk beneden lossnijden en dan plank voor plank naar boven sjouwen.

In mijn ervaring word je nog wel eens gematst bij de toeslagbalie. Ik heb twee keer net boven het gewicht gezeten (105 kilo of zo terwijl de prijs voor 50-100 kilo ging). Toen vroeg ik of er losse onderdelen waren, die ik dan met de bus kon meenemen. En toen rekende hij het tarief van de lagere groep.
Ik weet nog wel dat ik het best prijzig vond het bezorgen.

Nu mochten ze bij mij 3x terugkomen door de fouten van de eerste bezorgers dus liep het zo weer in en kreeg als 'excuus' een lunch voor 2 in hun restaurant.

Per etage en naar gewicht moet je betalen.
Per gewichtsklasse is er een etage toeslag, maar dat maakt niet uit naar welke etage het moet, de 1e of de 10e, dat is altijd hetzelfde bedrag.

Ik ga morgen ook naar IKEA om iets te kopen en te laten bezorgen en heb dit vorige week nog nagevraagd in de winkel.
Wauw lapie, dat is goed nieuws. Al is het wel gek dat de anderen iets anders gezegd hebben.
Ik heb even op de site van Ikea gekeken en bij de afleveringsvoorwaarden staat:

1.6 Codering: Lift en trap

Voor bezorgingen waarbij van lift en trap gebruik gemaakt moet worden

wordt eerst de etagetoeslag van de lift berekend en vervolgens de toeslag

van de trap in rekening gebracht. Een opgang van 7 treden of meer, wordt in

rekening gebracht als trap.
Cum non tum age
Kijk anders zelf even bij

Transportservice
Cum non tum age
Ik had deze voorwaarde inderdaad gelezen, maar ik word er eerlijk gezegd niet veel wijzer van. Als je dus een lift én een trap hebt worden beide in rekening gebracht. Maar er staat niet dat er per trap apart gerekend wordt. Of lees je dit er wel in?

Het suffe is dat ik inderdaad die transportvoorwaarden doorgenomen heb, maar het antwoord op mijn vraag niet heb kunnen vinden. Uiteindelijk kom ik er morgen vanzelf achter, maar nu wil ik het gewoon weten!
wij hebben met z'n tweetjes een hele keuken (ja, inclusief koelkast, combimagnetron en vaatwasser!!) naar boven gesjouwd. Ook op 4 hoog. Wij hadden zo'n speciaal steekwagentje (met 3 wielen) gehuurd; daar ging het erg goed mee.

Het is wel zwaar en fiks zweten en spierpijn, maar ja, het was te doen! En geen bezorg/etage-toeslag.
Op het fok forum is een IKEA topic, waarin ook mensen reageren die werken bij IKEA.

Misschien een idee om daar even te vragen.
quote:tante schreef op 02 mei 2010 @ 13:58:

Ik had deze voorwaarde inderdaad gelezen, maar ik word er eerlijk gezegd niet veel wijzer van. Als je dus een lift én een trap hebt worden beide in rekening gebracht. Maar er staat niet dat er per trap apart gerekend wordt. Of lees je dit er wel in?

Het suffe is dat ik inderdaad die transportvoorwaarden doorgenomen heb, maar het antwoord op mijn vraag niet heb kunnen vinden. Uiteindelijk kom ik er morgen vanzelf achter, maar nu wil ik het gewoon weten! Er wordt per etage gerekend. Als je dus zoals ik een maisonette hebt met de ingang op de derde verdieping maar de huiskamer op de vierde verdieping en het moet daar heen worden gebracht betaal ik dus voor 4 verdiepingen. en het bedrag is per etage, dus voor 4 verdiepingen betaal je bij een pakket van 50 kilo in totaal 40 euro extra.
Waarom bel je IKEA niet? Die hebben een prima klantenservice en kunnen je het vast vertellen.
Ik wilde jullie niet de uitkomst onthouden: mijn aankomst staat hier te stralen in mijn huiskamer. Het is voor 10 euro vier trappen opgetild; gelukkig hoefde ik dus niet per trap te betalen. Het aantal kilo's maakt - zoals ook uit de tabel blijkt - wél uit in de prijsberekening. Halleluja! En bedankt voor jullie reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven