Extra slaapkamer schuifdeursysteem

17-06-2019 20:58 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien iemand tips voor een schuifdeursysteem, om een extra ruimte te creëeren? En waar/hoe kun je dat laten doen? Wij hebben zelf 2 linkerhanden:(

Iets met verhuizen, maar toch maar niet :nope:

Locatie waar we wonen is erg mooi, maar we komen net 1 extra ruimte te kort. Idee is dat hier een bed komt te staan, maar vanwege ventilatie kan de eventuele schuifdeur snachts dan gewoon open staan.... Oppervlakte is in totaal 32 vierkante meter, daar zal dan een hoek van 10 vierkante meter vanaf gaan voor de extra ruimte.

Ervaringen? Goed idee, iemand betere tips? Plaatjes zijn welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Ps. Ik ga zo op bed:) Maar kom morgen weer terug!
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel handig om even een plattegrondje van de kamer te uploaden. 32 m2 klinkt namelijk als best een goede ruimte om te splitsen. Hoezo geen ventilatie?
Alle reacties Link kopieren
Ja er wel even bij vertellen dat het de woonkamer betreft! Is nu 32 vierkante meter.
We hebben een vrij apart huis:)
We willen dus op de begane grond wat van de woonkamer afsnoepen voor een extra slaapkamer. Slaapkamer zal dan voor mij en partner zijn!
Boven heeft dochter dan eindelijk haar eigen slaapkamer. Verder hebben we boven een kantoorruimte, maar dat kan echt geen slaapkamer worden.
Kan geen plaatjes plakken volgens mij:(
Gewoon kasten er tussen zetten om de ruimte af te scheiden.
Waarom maak je geen kantoorhoek in de woonkamer? Is veel logischer.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik vroeger op studentenkamer wel eens gedaan, echter wil ik dat soort taferelen nu niet meer in de woonkamer, tenzij het een super mooi afgewerkt kastenhoogslaperiets is (wat overdag weggemoffeld kan worden). Alleen waar vind je dit soort dingen/ideeën?
Alle reacties Link kopieren
En er is geen ventilatie want geen raam of zo?

Kun je een bedstee bouwen?
Blauwkleedje31 schreef:
17-06-2019 21:10
Ja dat heb ik vroeger op studentenkamer wel eens gedaan, echter wil ik dat soort taferelen nu niet meer in de woonkamer, tenzij het een super mooi afgewerkt kastenhoogslaperiets is (wat overdag weggemoffeld kan worden). Alleen waar vind je dit soort dingen/ideeën?
Paxkasten naast elkaar en aan 1 kant mooi aftimmeren en lakken. Hoef je geen wonder voor te zijn om dat te kunnen toch?
Blauwkleedje31 schreef:
17-06-2019 21:00
Ps. Ik ga zo op bed:) Maar kom morgen weer terug!

Handig als mensen nog vragen hebben.

Wordt het een slaapplaats voor dagelijks gebruik of een soort logeerbed?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad geen raam in die hoek dan! Bedstee is misschien wel grappig idee.... En kijk van die pax kasten timmeren etc was ik zelf ook niet opgekomen!!!
Als je van een deel van de woonkamer een slaapkamer maakt, dan houd je altijd het risico van wakker worden doordat er één in de woonkamer langer op blijft/tv kijkt/er juisr vroeger uit moet en daar eet enzovoort. Dus vandaar: kantoor beneden, slaapkamers boven.
Blauwkleedje31 schreef:
17-06-2019 21:06
Ja er wel even bij vertellen dat het de woonkamer betreft! Is nu 32 vierkante meter.
We hebben een vrij apart huis:)
We willen dus op de begane grond wat van de woonkamer afsnoepen voor een extra slaapkamer. Slaapkamer zal dan voor mij en partner zijn!
Boven heeft dochter dan eindelijk haar eigen slaapkamer. Verder hebben we boven een kantoorruimte, maar dat kan echt geen slaapkamer worden.
Kan geen plaatjes plakken volgens mij:(

Een bed is vier vierkante meter, hooguit, dan zou ik eerder iets van een bedstee creëren. Tien vierkante meter inleveren op tweeëndertig vierkante meter zou ik te veel vinden.
Als je zorgt dat je de boel niet tot bovenaan afsluit heb je nog wat ventilatie. Maar kantoor beneden lijkt me veel handiger. Tenzij het een praktijkruimte oid is.
Alle reacties Link kopieren
Ja kantoorruimte beneden kan in dit geval helaas echt niet. Slaapkamer boven splitsen ook niet. Het bedstede idee vind ik echt subliem! Ga eens even googlen....
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-06-2019 21:13
Handig als mensen nog vragen hebben.

Wordt het een slaapplaats voor dagelijks gebruik of een soort logeerbed?
Voor dagelijks gebruik !
Alle reacties Link kopieren
Ben echt helemaal blij! Dat bedstede idee is echt precies wat ik zocht. Partner lijkt nog iets minder enthousiast. Maar neemt ook weinig ruimte in beslag.
Alle reacties Link kopieren
https://makeover.nl/inspiratie/inrichti ... ne-bedstee
Alle reacties Link kopieren
ik zou dan wel proberen om de bedstede vanaf de gang kant (als dat kan) toegankelijk te maken, zodat het echt een aparte ruimte is. Dat als jouw partner nog wakker is, jij er geen last van hebt (of andersom)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bedstee in mijn woonkamer. Ik slaap er zelf niet maar de vorige bewoonster wel. Ik zie het wel vaker in kleine huisjes hier in de stad. Ik vind het eigenlijk wel ideaal.

Toen ik nog samenwoonde met mijn ex hadden we een loft waar alles open was. Hij werkte 's nachts en ik overdag. Als we tv keken deden we dat met een koptelefoon en degene die lag te slapen had oordoppen in. Als je een beetje rekening met elkaar houdt kan het prima.
Maar kruip je dan over je partner heen als je ;s nachts naar de wc moet?
Met mijn wc gang van 3 x per nacht, zou dit bij ons echt not done zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je vaak naar de wc moet is het handig om wel aan de 'open' kant van de bedstee te slapen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is misschien nog wel even een dingetje. En als 1 tv wil kijken en de ander naar "bed" wil of als dochter vroeg wakker is, gaat normaliter 1 van de 2 met haar naar beneden.....
Maarrrrr ik ben nog steeds enthousiast. Vanwege de ligging etc willen we hier niet weg. En inmiddels zou het voor dochter wel heel fijn zijn een "echte" kamer voor zichzelf te hebben.
Ben nu even wat ideeën aan het opdoen via Google. Denk wel dat het een grote+ luxe bedstede moet worden. Waarbij de deuren in z'n geheel open kunnen snachts.
Vrees alleen dat wel de hele woonkamer verder ook op de schop moet :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-06-2019 22:15
Ik heb een bedstee in mijn woonkamer. Ik slaap er zelf niet maar de vorige bewoonster wel. Ik zie het wel vaker in kleine huisjes hier in de stad. Ik vind het eigenlijk wel ideaal.

Toen ik nog samenwoonde met mijn ex hadden we een loft waar alles open was. Hij werkte 's nachts en ik overdag. Als we tv keken deden we dat met een koptelefoon en degene die lag te slapen had oordoppen in. Als je een beetje rekening met elkaar houdt kan het prima.
Wat leuk! Waar gebruik je de bedstede nu voor?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-06-2019 18:21
Maar kruip je dan over je partner heen als je ;s nachts naar de wc moet?
Met mijn wc gang van 3 x per nacht, zou dit bij ons echt not done zijn.
Als je met je voeten naar de opening van de bedstee toe ligt, kun je er ook via het voeteneind uit :idea:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven