gewatteerde jas wassen

03-01-2011 10:56 19 berichten
ik heb een 100% polyester gewatteerde jas die op 30 graden gewassen mag worden maar niet in de droger.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
op 30 graden wassen en niet in de droger....je zegt het zelf al.

Om snel te laten drogen zou je de jas voor de verwarming kunnen hangen.
Ik zou hem op 30 graden wassen en dan niet in de droger stoppen...
Bij sportwinkels kun je speciaal wasmiddel halen voor dat soort jassen, ze hebben ook een middel om 'm weer waterdicht te krijgen.

Was je jas gewoon in de wasmachine en daarna nogmaals met het spul om 'm waterdicht te maken, wijduit laten drogen op een droogrekje.
naar de stomerij brengen?
Ja dat snap ik zelf ook nog wel, maar ik lees hier op internet dat een gewatteerde jas altijd in de droger moet
Was er niet ook iets met een tennisbal, omdat anders de vulling verkleeft?
quote:marcaro schreef op 03 januari 2011 @ 11:00:

Ja dat snap ik zelf ook nog wel, maar ik lees hier op internet dat een gewatteerde jas altijd in de droger moetIk heb mijn gewatteerde jassen nog nooit in de droger gedaan, het idee alleen al, maar wel in de wasmachine, gaat prima.
Ik heb een paar van die jassen.

Gewoon wassen, als je dat in de avond doet en hem dan op een hangertje ergens in huis ophangt, is hij de volgende dag droog en kun je hem gelijk weer aan .Ik doe het elke week wel een keertje.
In de droger met tennisballen!! Vooral bij dons etc heel handig!

Zorgt ervoor dat de inhoud beter verdeeld blijft en niet gaat "kleven"

En als er staat op 30 graden wassen en niet in de droger.... Lijkt het me niet zo moeilijk...
Gewoon wassen op 30 graden, niet te hard centrifugeren en dan ophangen op een hanger. Anngezien de jas nog zou druppen bijvoorbeeld in de badkamer.. Of buiten in het zonnetje.

Gebruik geen waspoeder, maar een vloeibaar wasmiddel. Geen wasverzachter.
quote:Cateautje schreef op 03 januari 2011 @ 11:04:

Gewoon wassen, als je dat in de avond doet en hem dan op een hangertje ergens in huis ophangt, is hij de volgende dag droog en kun je hem gelijk weer aan .Ik doe het elke week wel een keertje.Wow... was je je jas elke week? Nee toch? Ik hoop dat het komt door hele kleine kinderen die hun jasje vies maken.
quote:Ratteke schreef op 03 januari 2011 @ 11:17:

[...]

Wow... was je je jas elke week? Nee toch? Ik hoop dat het komt door hele kleine kinderen die hun jasje vies maken.Ik heb er meerdere en ze gaan gemiddeld één keer in de drie weken in de was. Ik vind het belangrijk dat mijn jassen ook schoon zijn. Als ik vroeg in de ochtend met de metro of de tram moet tijdens de spits, weet ik altijd weer waarom.
quote:Cateautje schreef op 03 januari 2011 @ 11:25:

[...]

Ik heb er meerdere en ze gaan gemiddeld één keer in de drie weken in de was. Ik vind het belangrijk dat mijn jassen ook schoon zijn. Als ik vroeg in de ochtend met de metro of de tram moet tijdens de spits, weet ik altijd weer waarom.

Veegt iedereen zijn/haar snotneus dan aan je af?

Ik was mijn jas ook regelmatig, wel wat minder dan jij, ik denk zo'n 2x per winter. Maar dat is meer omdat ik me rot erger aan die smoezelige manchetten.

En idd, gewoon ophangen in de badkamer voor de verwarming en hij is de volgende dag weer goed to go!
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 03 januari 2011 @ 11:29:

[...]

Veegt iedereen zijn/haar snotneus dan aan je af?

Ik was mijn jas ook regelmatig, wel wat minder dan jij, ik denk zo'n 2x per winter. Maar dat is meer omdat ik me rot erger aan die smoezelige manchetten.

En idd, gewoon ophangen in de badkamer voor de verwarming en hij is de volgende dag weer goed to go!Er is geen plek waar het zo erg stinkt, als in de metro en de tram tijdens de spits. Allemaal jassen die al talloze malen zijn opgedroogd aan de kapstok en tussen andere jassen hebben gehangen, vreselijk. Lijkt wel een vochtige tweede handswinkel.
God er gaan winters voorbij zonder dat ik mijn jas was bedenk ik me nu....
Ik was jassen ook heel regelmatig. Sjaals en handschoenen ook. Zou niet weten waarom niet.
quote:Cateautje schreef op 03 januari 2011 @ 11:04:

Gewoon wassen, als je dat in de avond doet en hem dan op een hangertje ergens in huis ophangt, is hij de volgende dag droog en kun je hem gelijk weer aan .Ik doe het elke week wel een keertje.echt? ik was mijn jas alleen als er een golf bier overheen is gegaan ofzo
Ik was mijn jas ook maar zo'n 2 keer per jaar, voornamelijk voor de manchetten. Ik schrik een beetje van de 1 keer per drie weken van cateautje.

en eens met de rest: drogen op een hangertje in de badkamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven