Gezocht: iets dat vreselijk woekert

17-03-2011 15:02 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurman vond het nodig om de coniferenhaag weg te halen en daar een spuuglelijke schutting voor in de plaats te zetten. Ik zoek nu een plant of iets wat die schutting zo snel mogelijk omtovert in een groene zee van bladeren.

Iemand een tip?
ik zou zeggen: als je er nooit meer vanaf wilt: ga gewoon voor de ouderwetse klimop. Dat groeit zelfs in de winter als kool
Bruidssluier.

Maar over een jaar heb je spijt....

Maar goed even serieus, ik vind zelf een coniferenhaag spuuglelijk, heb liever een schutting.

Ik heb zelf tegen mijn schutting een klimhortensia en een kamperfoelie

Hang wat leuke bakken op aan de schutting met voorjaarsbloeiers.
Oh, daar zou ik ook van balen!!

Klimop misschien? Of zolang plantenbakken aan de schutting hangen? Bamboe er voor?

Hop is ook een snellerd!
Aan jouw kant van de schutting schermen zetten kan ook.

http://www.tuin-schermen. ... nmatten-heidematten-kopen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Klimop, wat ik zelf een rotplant vind, met wat Clematissen tussendoor voor de kleur.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hedra groeit als een speer (als je de snelgroeiende hebt) en is makkelijk in onderhoud. Tussen de Hedra kun je bijvoorbeld Clematis zetten voor de mooie bloemen. Passiebloem kan ook snel groeien, ook leuk voor de bloemen.

Maar alles wat snelt groeit, gaat woekeren en diet dus regelematig (2x per jaar) gesnoeid te worden.

Bamboe is niet geschikt, wat een rotzooi is dat zeg. Daar kom je echt niet meer vanaf.
Zet er idd iets van klimop of clematis voor en tot die tijd aanvullen met schitterende stokrozen, ben je de komende zomer in ieder geval gered.
Je kunt er ook Sterjasmijn of Kamperfoelie tussen zetten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Dahlia74 schreef op 17 maart 2011 @ 15:11:

Bamboe is niet geschikt, wat een rotzooi is dat zeg. Daar kom je echt niet meer vanaf.Ja echt wel! Hier waren de wortels in de grond net van cement en ze gingen de hele tuin door (ook onder de tegels) Het zou verboden moeten worden!!
Bruidssluier is een echte woekeraar. De ergste die ik ken. Binnen no time is je schutting bedekt.

Veel mooier is een clematis (eventueel verschillende kleuren, groot- en kleinbloemig) of een passievruchtenplant. Passievruchtenplanten zijn klimplanten en geven bijzondere bloemen.
Zevenblad!
hop woekert als de pest,ooit had ik n 1/2 tuin vol.

wilde wingerd de naam zegt t al

klimop is leuk maar ook dat moet je goed bijhouden

eenjarige klimmers groeien loeihard,na n seizoen zijn ze dood en kun je wat anders kopen

een schutting kun je mooier maken als een coni haag.

verf of beits erop,spiegels,posters op plaat(action) veel planten.

met fantasie kom je er wel.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Er bestaan ook niet-woekerende bamboe-soorten hoor. Wij hebben er die maximaal 2m hoog wordt en waarvan de wortels mooi recht naar beneden gaan (bij wijze van spreken).
quote:pearle schreef op 17 maart 2011 @ 15:07:

Bruidssluier.

Ik zag op TV iets over een man die met een bruidssluier bezig was op t balkon en toen van t balkon viel. Ik snapte het hele verhaal niet want wat deed ie dan met die sluier?

Maar het is dus een plant. Bedankt voor de info.

(totaal offtopic sorry)
welke bamboesoort is dat pinkel, weet je dat?

Zo te lezen is klimop een mogelijkheid, maar ik zou ook liever iets met bloemen willen. Passiebloem heb ik weleens geprobeerd aan die kant van de tuin, maar die groeide niet zo hard omdat er niet veel zon staat. En alles wat wel groeide werd meteen gesnoeid door dezelfde buurman :(

Dus ik moet iets hebben waar niet tegenop te snoeien valt zeg maar
Een wingerd groeit inderdaad ongelooflijk snel maar wordt helemaal kaal in de herfst/winter. Dan schiet het zijn doel voorbij in dit geval.

Een bruidssluier blijft groen in de winter en groeit ook heeeeel snel.
quote:Moonlight82 schreef op 17 maart 2011 @ 15:19:

[...]

Ik zag op TV iets over een man die met een bruidssluier bezig was op t balkon en toen van t balkon viel. Ik snapte het hele verhaal niet want wat deed ie dan met die sluier?

Maar het is dus een plant. Bedankt voor de info.

(totaal offtopic sorry)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 maart 2011 @ 15:09:

Aan jouw kant van de schutting schermen zetten kan ook.

http://www.tuin-schermen. ... nmatten-heidematten-kopenDie zijn mooi!
*googlelt op bruidssluier*
Wingerd.

Maar daar moet je echt nooit aan beginnen.
Ah, die is ook mooi! Maar die bloemen vallen er af in de winter neem ik aan?
Ik zou dus kiezen voor een niet snel groeiend klimop. Dat duurt misschien iets langer, maar dan heb je tenminste niet de komende jaren elk jaar containers vol snoeiafval.

Ik zou er inderdaad clematissen tussen zetten (en dan even kijken of je verschillende bloeiperiodes kunt combineren). Klimhortensia en Klimjasmijn zijn ook heel mooie planten.

Voor dit jaar zou je voor wat kleur kunnen kiezen voor siererwten, volgens mij zijn dat een jarige die best hard kunnen groeien en lang bloeien. En je kunt er ook aan denken om plantenbakken aan schutting te maken.

Misschien is het ook handig om eens met de buurman te overleggen wat hij wil, een begroeide schutting of een mooie kale houten vlakte. Anders gaan je planten het natuurlijk alsnog moeilijk krijgen en moet je elke week zorgen dat je planten alleen aan jouw kant van de schutting groeien :D
eerlijk gezegd vind ik een schutting mooier dan coniferen.

Maar dat komt ook omdat de coniferen van mijn buurvrouw 6 meter hoog waren geworden, En eindelijk vorige maand zijn weggehaald.

Maar wij hebben klimmop en dat groeit echt hard, En weinig onderhoud aan.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 17 maart 2011 @ 15:25:

Ik zou dus kiezen voor een niet snel groeiend klimop. Dat duurt misschien iets langer, maar dan heb je tenminste niet de komende jaren elk jaar containers vol snoeiafval.

Ik zou er inderdaad clematissen tussen zetten (en dan even kijken of je verschillende bloeiperiodes kunt combineren). Klimhortensia en Klimjasmijn zijn ook heel mooie planten.

Voor dit jaar zou je voor wat kleur kunnen kiezen voor siererwten, volgens mij zijn dat een jarige die best hard kunnen groeien en lang bloeien. En je kunt er ook aan denken om plantenbakken aan schutting te maken.

Misschien is het ook handig om eens met de buurman te overleggen wat hij wil, een begroeide schutting of een mooie kale houten vlakte. Anders gaan je planten het natuurlijk alsnog moeilijk krijgen en moet je elke week zorgen dat je planten alleen aan jouw kant van de schutting groeien :D

Bedankt voor de tip! Maar die buurman zorgt er zelf wel voor dat zijn kant van de schutting kaal blijft. Alles wat er maar 1 cm overheen groeit wordt meteen afgeknipt. Zo heeft hij mijn passiebloem al om zeep geholpen en mijn roos gekortwiekt.

Dus echt veel rekening met hem ga ik niet meer houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven