Goed bedoeld maar helaas ........

07-07-2010 18:42 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrrrrr, met veel moeite heb ik er een weten te scoren. EEN KATTENSPA. Krijg je op dit moment gratis bij Proplan HB. Ik begin nu toch ernstig aan hun intelligentie te twijfelen , ze vinden het niets. Of ze begrijpen het niet dat het lekkere bostels zijn en dat ze zichzelf dus ook lekker kunnen borstelen.

Nou moet ik ook zeggen dat het plaatje heel vertekend is, de achterkant is 20 cm en aan de voorkant iets van 35? Nou niet de 45 die ze hadden beloofd.

Ik ging jubelend naar huis om hun verbaasde blije koppies te zien, dat waren ze ook maar toen het geen eten bleek en even aan gesnuffelt te hebben, dachten ze, laat maar, wat is het? Het heeft niet eens hun interesse. Ik ben er net maar zelf naast gaan zitten in de hoop dat ze wilde kijken wat het was maar ik vrees dat het binnenkort de kast in gaat.

Hebben jullie ook wel van die "verrassingen" voor jullie katten die jezelf blijkbaar leuker lijkt dan de katten zelf?

Ik heb maar weer een (gratis) balletje voor Kane gemaakt van aluminiumfolie. Hij weer zielsgelukkig. Ik ook met mijn stomme ideeën.

waarderen jouw katten nieuwe speeltjes?

Totaal aantal stemmen: 50

ja (4%)
nee (6%)
soms (12%)
hangt vanaf wat het is (18%)
gratis speeltjes zijn meer favoriet (12%)
leuk voor baasje om mee te spelen (10%)
zonde van je geld (32%)
alleen als ik het gratis krijg (2%)
anders (4%)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja he Suus, ik heb meer foto's waar ze nog meer op elkaar lijken maar even niet bij de hand, ja klopt, Floyd is een Brit.

Ohhhh nog iets stoms, als een klein kind heb ik van die beessies lopen sparen voor mijn katten, die vinden ze ook wel leuk. En dan een kind "afsnauwen" als die mijn beessie wilde. Afsnauwen is een geintje hoor, maar wel dat ik niet zei waarom ik dat ding wilde houden .
quote:itsme26 schreef op 07 juli 2010 @ 19:49:

en actie

[afbeelding]

[afbeelding]

luisteren waar de bal ligt

[afbeelding]HUH werkt dat echt of deden ze alsof voor de foto?
Mijn kat speelt het liefst met een in elkaar geknoopt "balletje" dat ik van een stuk of 4 boterhamzakjes maak. Ook wel eens met een olijf of laserlampje.

Alles wat speciaal voor zijn plezier is ontwikkeld, boeit hem niet.
dubbel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:mylenevalerie schreef op 07 juli 2010 @ 19:54:

[...]

HUH werkt dat echt of deden ze alsof voor de foto? mijn katten doen nooit wat ik zeg
Hahaha, iedereen weet toch dat alles wat je speciaal voor je katten koopt gewoon wordt genegeerd?
ze gaan het liefst liggen op je nieuwe jurk of op je schoot als het 35c is
en zo speelden we toen ze hier pas waren

quote:meds schreef op 07 juli 2010 @ 19:59:

Hahaha, iedereen weet toch dat alles wat je speciaal voor je katten koopt gewoon wordt genegeerd?dat wist ik maar bij dat oranje-blauw-gele ding zei die mevrouw dat het echt niet kon dat mijn katten dat zouden negeren. En dat moet ik dan toch even bewijzen
leuk:

planten (grrrrr) van de week antikattenspray gekocht)

bloemen

muisje

krabpaal

schoon wasgoed

stoffen mandje

tentje (maar alleen omdat het eten erin staat)

niet leuk;

opwindmuisje

kraaktunnel

stokjes met visjes/veertjes/etc
quote:itsme26 schreef op 07 juli 2010 @ 20:02:

[...]

dat wist ik maar bij dat oranje-blauw-gele ding zei die mevrouw dat het echt niet kon dat mijn katten dat zouden negeren. En dat moet ik dan toch even bewijzen die mevrouw liegt of ze heeft zelf geen katten. Katten spelen niet met kattenspeelgoed, ze spelen met jouw tenen of de nieuwe gordijnen
de beessies zijn hier favoriet momenteel
quote:dangeensuus schreef op 07 juli 2010 @ 19:50:

[...]

action....12 voor 2 euro

aluminiumfolieballen doen het hier briljant.Nee, helaas... Die action ballen sloopt ie voordat je ze goed en wel uit de verpakking hebt... Tis echt een tijger in dat opzicht.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik kan die beessies dus echt niet aan mijn katten geven.. vooral mijn maincoon (1) bijt hem in 1x kapot.. piepende hondenspeeltjes vind hij daarentegen wel heel erg interessant!! (die leven trouwens ook maar een dag, om daarna in 100 rubberen stukjes door heel het huis te liggen)

We hebben ook zo'n drinkfontein, waar meer water uitgeslagen word (door wederom de coon) dan dat er uit gedronken word.

Nou is mijn Noor (1) zowieso lui (speelt liever met 1 pootje terwijl hij ligt) en mijn HTK een beetje oud (8 jaar,slaapt liever)
quote:itsme26 schreef op 07 juli 2010 @ 20:00:

en zo speelden we toen ze hier pas waren

[afbeelding]

[afbeelding]Waar heb jij je twee katten vandaan? Ze lijken echt sprekend op een broertjes duo die een tijd bij ons in de praktijk in de opvang hebben gezeten... Zijn uiteindelijk naar het asiel gegaan omdat hun baasje ze niet meer terug wilde... Ze heetten toen Mermal en Stimpie...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~

Hiermee is 1 dag, 5 uur achtereen gespeeld door Noor toen hij net een maand of 4 was, om daarna nooit meer aangeraakt te worden..

Die rode bandjes van de mediamarkt doen het trouwens erg goed, evenals grote dozen

Eigenlijk alles wat niet voor hun bestemd is, is leuker dan iets speciaal voor hun
quote:10tje81 schreef op 07 juli 2010 @ 20:03:

leuk:

planten (grrrrr) van de week antikattenspray gekocht)

bloemen

muisje

krabpaal

schoon wasgoed

stoffen mandje

tentje (maar alleen omdat het eten erin staat)

niet leuk;

opwindmuisje

kraaktunnel

stokjes met visjes/veertjes/etcWat voor antikattenspray heb je gekocht? Ik had eerder 'kattenschrik' maar dat bestaat alleen nog maar in korrels...
quote:Soezie81 schreef op 07 juli 2010 @ 20:15:

[...]

Waar heb jij je twee katten vandaan? Ze lijken echt sprekend op een broertjes duo die een tijd bij ons in de praktijk in de opvang hebben gezeten... Zijn uiteindelijk naar het asiel gegaan omdat hun baasje ze niet meer terug wilde... Ze heetten toen Mermal en Stimpie...Ze komen uit het asiel hier in mijn woonplaats. Het waren wilde katers en ze heette in het asiel Harley en Norton. Wij hebben ze van angstige wilde katers ondertussen proberen op te voeden dat echte huiskatten. En dat wil steeds iets beter lukken
quote:meds schreef op 07 juli 2010 @ 19:59:

Hahaha, iedereen weet toch dat alles wat je speciaal voor je katten koopt gewoon wordt genegeerd?Ik was vergeten te zeggen tegen ze dat we het gratis kregen bij een zak duur voer .
Hoe herkenbaar

Mijn krabpaal wordt door een van mijn katten volledig genegeerd. Hij gebruikt liever een van de stoelen. Ook hier de voorkeur voor goedkope speeltjes:

- Beesies,

- haarelastiekjes (bij voorkeur gejat uit de badkamer),

- tampons (bij voorkeur uit een openstaande tas gejat)

- Lege (schoenen)dozen

- De weerkaatsing van de zon op een horloge (lichtjes volgen is echt favoriet)

Alles wat voor katten bedoeld is wordt gewoon genegeerd, zelfs als het gratis is (de muisjes bij de Whiskas) en de krabpaal is verzamelplaats geworden voor alle oneigenlijke speeltjes...
Om katten aan het drinken te krijgen, heeft ProPlan ook eens een keer een druppelfonteintje weggegeven bij voer:

Nou hoeven onze katten echt niet meer op drinkles, omdat ze heel goed drinken, maar voor hun speelplezier was het best een geinig ding, dachten we.. Ja, het was best leuk; het bakje kon los en het reservoir ook, dus binnen de kortste keren lag het ding om en kreeg de goedkope laminaatvloer een gratis plensbeurt. Fontein is nu kastvulling. Bij de dierenzaak hadden we overigens we mazzel en kregen we de fontein mee bij aankoop van onze reguliere maandelijkse zak Royal Canin (gniffel), dus gelukkig heeft het ons verder niks gekost...
Lig, wat een briljante uitdrukking heeft die kat, is dat de jouwe??
Hengeltjes? Ik heb bij Zooplus een keer een mooi houten hengeltje met een alllerschattigst muisje eraan gekocht, kosten: ¤ 4,99. Toen het pakje binnenkwam, heb ik het hengeltje uit de doos geplukt en welgeteld tien seconden ermee kunnen zwaaien, voordat onze killerbuffel het elastiek had doorgebeten. No fun...
quote:dangeensuus wrote on 07 July 2010 @ 20:25:

Lig, wat een briljante uitdrukking heeft die kat, is dat de jouwe??Nee, maar ze kunnen wel precies zo kijken...
Hier zijn de Ikeaspeeltjes (bijtje en muisje) trouwens erg favoriet

en van deze (althans, zoiets) hebben ze er ook al een paar versleten:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven