help 38 graden
zaterdag 18 augustus 2012 om 08:10
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:40
quote:houston77007 schreef op 18 augustus 2012 @ 11:35:
Ik snap dat gezeur over die hitte nooit zo. Je hoeft het niet leuk of lekker te vinden, maar waarom zeikt men toch altijd zo over het weer. Eerst hadden we geen zomer en zeikte men over de regen. En nu is het weer te warm.
Zieken, vrouwen met lymfoedeem na borstkanker en bejaarden die klagen prima. En ook voor baby's lijkt het me echt zwaar, maar voor de rest: get a life.
Zo nu stop ik met zeiken. Is het veel te warm voor Ik wil niet dramatisch doen, maar het aantal sterfgevallen stijgt enorm met dit soort weer in Nederland, het is echt niet alleen maar de lamlendigheid.
Ik snap dat gezeur over die hitte nooit zo. Je hoeft het niet leuk of lekker te vinden, maar waarom zeikt men toch altijd zo over het weer. Eerst hadden we geen zomer en zeikte men over de regen. En nu is het weer te warm.
Zieken, vrouwen met lymfoedeem na borstkanker en bejaarden die klagen prima. En ook voor baby's lijkt het me echt zwaar, maar voor de rest: get a life.
Zo nu stop ik met zeiken. Is het veel te warm voor Ik wil niet dramatisch doen, maar het aantal sterfgevallen stijgt enorm met dit soort weer in Nederland, het is echt niet alleen maar de lamlendigheid.
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:42
We hebben het geluk dat ons huis in een bosje staat, ons huis staat daardoor vrijwel geheel de schaduw in deze tijd van het jaar. Binnen wordt het daardoor ook niet echt warm, en buiten zitten we onder de bomen. Een nadeel om in een bosje te wonen zijn de vele insecten, draag geen parfum maar een DEET geur
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:44
Zo nu stop ik met zeiken. Is het veel te warm voor
Get a life?? Mag ik misschien zelf bepalen of ik klaag als het warm is. De hele natte zomer heb je mij niet horen klagen hoor, ik geniet zelfs als ik binnen zit en het regent lekker hard. Zolang het niet warmer is dan 23 graden hoor je bij absoluut niet klagen!
Ik gebruik medicijnen met als bijwerking geen zweetproductie. Gevolg is dat mijn lichaam de warmte niet kwijt kan en het oververhit raakt. Ik krijg het dan benauwd, hoofdpijn, vuurrood gezicht en in het ergste geval ook nog koorts. En dan moet ik gaan genieten van het kloteweer??? Kom nou zeg.
Get a life?? Mag ik misschien zelf bepalen of ik klaag als het warm is. De hele natte zomer heb je mij niet horen klagen hoor, ik geniet zelfs als ik binnen zit en het regent lekker hard. Zolang het niet warmer is dan 23 graden hoor je bij absoluut niet klagen!
Ik gebruik medicijnen met als bijwerking geen zweetproductie. Gevolg is dat mijn lichaam de warmte niet kwijt kan en het oververhit raakt. Ik krijg het dan benauwd, hoofdpijn, vuurrood gezicht en in het ergste geval ook nog koorts. En dan moet ik gaan genieten van het kloteweer??? Kom nou zeg.
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:47
@cateautje: dat zijn voornamelijk de ouderen, zwakkeren en zieken en voor hen vind ik het ook echt vervelend dat ze het zo warm hebben.
@some one: ik ben zelf chronisch ziek, en te warm geeft mij lichamelijk ongemak. Maar ik hou me gewoon rustig. Heel rustig. En ik zeik niet. Het gaat me vooral om de gemiddelde zeiknederlander die maandag wel weer iets anders te klagen heeft.
@some one: ik ben zelf chronisch ziek, en te warm geeft mij lichamelijk ongemak. Maar ik hou me gewoon rustig. Heel rustig. En ik zeik niet. Het gaat me vooral om de gemiddelde zeiknederlander die maandag wel weer iets anders te klagen heeft.
Waar zit de any-key?
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:51
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:51
@ Daantje: zoals je kan lezen vind ik het voor mensen als jij (ziek; ik neem aan dat je die medicatie niet voor niets hebt tenminste) oprecht vervelend. Daarnaast zijn er echter een hele hoop mensen die nooit tevreden zijn en altijd wat te piepen hebben (nu weer dat het zo warm is). Die zouden wat mij betreft gewoon eens een keven moeten krijgen en stoppen met jammeren.
Waar zit de any-key?
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:54
Goh..ik zou graag willen dat als het straks gaat regenen en later in het jaar gaat vriezen en sneeuwen dat mensen dan ook niet gaan zeuren dat het zo koud en nat is. Maar dat gaat toch niet gebeuren, mensen zeuren nu eenmaal.
Snap niet dat je je druk maakt om het feit dat anderen zich druk maken. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Snap niet dat je je druk maakt om het feit dat anderen zich druk maken. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:56
Nu weet ik zeker wie je in een eerder leven was
Er zijn genoeg mensen die er veel last van hebben, en niet allemaal aanstellen.
Nu weet ik zeker wie je in een eerder leven was
Er zijn genoeg mensen die er veel last van hebben, en niet allemaal aanstellen.
zaterdag 18 augustus 2012 om 11:57
quote:Daantje1970 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 11:54 Goh..ik zou graag willen dat als het straks gaat regenen en later in het jaar gaat vriezen en sneeuwen dat mensen dan ook niet gaan zeuren dat het zo koud en nat is. Maar dat gaat toch niet gebeuren, mensen zeuren nu eenmaal.
Snap niet dat je je druk maakt om het feit dat anderen zich druk maken. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. "Goh..ik zou graag willen dat als het straks gaat regenen en later in het jaar gaat vriezen en sneeuwen dat mensen dan ook niet gaan zeuren dat het zo koud en nat is."
Gelijk heb je!
Snap niet dat je je druk maakt om het feit dat anderen zich druk maken. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. "Goh..ik zou graag willen dat als het straks gaat regenen en later in het jaar gaat vriezen en sneeuwen dat mensen dan ook niet gaan zeuren dat het zo koud en nat is."
Gelijk heb je!
Waar zit de any-key?
zaterdag 18 augustus 2012 om 12:00
Ik heb gisteren het huis gedaan. Er ligt nog een heleboel was en strijkwerkwerk, maar ik laat het maar. Achter het huis nu een heerlijk windje in de schaduw.
Morgen wordt het lastiger. Twee keer over anderhalf uur in de auto, waaronder een keer rond 13u. Pfffffff
Daar wordt ik echt niet blij van, maar goed toen we dit planden was het nog niet bekend dat het zo warm werd en de reden van gaan is belangrijker dan het veels te warm vinden, dus we gaan.
Morgen wordt het lastiger. Twee keer over anderhalf uur in de auto, waaronder een keer rond 13u. Pfffffff
Daar wordt ik echt niet blij van, maar goed toen we dit planden was het nog niet bekend dat het zo warm werd en de reden van gaan is belangrijker dan het veels te warm vinden, dus we gaan.
zaterdag 18 augustus 2012 om 12:02
zaterdag 18 augustus 2012 om 12:04
quote:Star schreef op 18 augustus 2012 @ 12:02:
[...]
Tuurlijk, en ik geef ze geen ongelijk want hier in Nederland is 30 graden ook gewoon goor en plakkerig enzo, maar waarom meteen zo in paniek?
Nou ja, wat heet paniek?
Mensen laten zich wat ontvallen of nemen voorzorgsmaatregelen.
Maar paniek
ps, waarom quote je mn schrijffout?
[...]
Tuurlijk, en ik geef ze geen ongelijk want hier in Nederland is 30 graden ook gewoon goor en plakkerig enzo, maar waarom meteen zo in paniek?
Nou ja, wat heet paniek?
Mensen laten zich wat ontvallen of nemen voorzorgsmaatregelen.
Maar paniek
ps, waarom quote je mn schrijffout?
zaterdag 18 augustus 2012 om 12:05
Paniek vind ik ook niet nodig. Van paniek krijg je het alleen maar warmer.
Ik vind het trouwens leuk als mensen van het weer genieten, dat wil alleen niet zeggen dat ik er ook van geniet. En het lijkt wel alsof dat verplicht is of zo.
Lopen is al een hel en met dit weer is het helemaal een drama en voor mij is de pijn ook niet minder met hitte.
Ik vind het trouwens leuk als mensen van het weer genieten, dat wil alleen niet zeggen dat ik er ook van geniet. En het lijkt wel alsof dat verplicht is of zo.
Lopen is al een hel en met dit weer is het helemaal een drama en voor mij is de pijn ook niet minder met hitte.
zaterdag 18 augustus 2012 om 12:06
quote:eleonora schreef op 18 augustus 2012 @ 12:05:
zaterdag 18 augustus 2012 om 12:06
quote:Julus schreef op 18 augustus 2012 @ 11:58:
Het is warm, ja. Maar van korte duur waarschijnlijk, dus geniet ervan!Stop nou eens met het 'eisen' dat mensen ervan moeten genieten. Als mensen genieten prima, moeten ze zelf weten. Maar ga niet van iedereen verwachten dat ze ervan genieten. En wat mij betreft is het al veel te lang!
Het is warm, ja. Maar van korte duur waarschijnlijk, dus geniet ervan!Stop nou eens met het 'eisen' dat mensen ervan moeten genieten. Als mensen genieten prima, moeten ze zelf weten. Maar ga niet van iedereen verwachten dat ze ervan genieten. En wat mij betreft is het al veel te lang!
zaterdag 18 augustus 2012 om 12:25
quote:eleonora schreef op 18 augustus 2012 @ 12:05:
Snap ik. Moeder van collega met COPD bijvoorbeeld is hier ook totaal niet blij mee.
En genieten van mij hoeft ook niet, net als dat die BBQ van mij ook echt niet aanhoeft (lezen jullie mee, buren?)
Snap ik. Moeder van collega met COPD bijvoorbeeld is hier ook totaal niet blij mee.
En genieten van mij hoeft ook niet, net als dat die BBQ van mij ook echt niet aanhoeft (lezen jullie mee, buren?)