Help, ik word stapelgek van onze kat!

14-03-2010 11:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij hebben twee poezen van 11 jaar. Zusjes, die goed met elkaar overweg kunnen. Nr 1 is altijd relaxter geweest dan nr 2 maar voor grote problemen heeft het nooit gezorgd. Toen onze dochter werd geboren, anderhalf jaar geleden, zijn ze wel even van slag geweest maar ook dat is gelukkig na een paar maanden weer goed gekomen.

Nu sinds een aantal weken krijst nr1 de hele dag om eten. Mee de dierenarts geweest. Poes is mager maar niet te mager. Ze blijkt wel een hele hoge hartslag te hebben, boven de 200. Dat kan of aan haar schildklier liggen of aan stress, wat ze altijd wel wat heeft. Om stress uit te sluiten heb ik een apparaatje meegekregen dat feromonen afgeeft, moet in het stopcontact. Ik moet nu eind maart terugkomen om opnieuw haar hartslag op te meten.

Het probleem is dat ik stapelgek ben op de poes maar nu ook echt gek van haar wordt. Bij elke beweging die ik of man maakt, denkt ze dat ze eten krijgt en wordt ze helemaal gek. En ze krijgt genoeg want de dierenarts gaf aan dat ze mag hebben wat ze wil omdat ze aan de magere kant is.

Ik vraag me oprecht af of poes niet diep ongelukkig is bij ons en of we elkaar nu niet gek maken. Ik wil niet lelijk tegen haar doen maar soms doe ik dat toch..... Ik wil haar niet kwijt maar dit kan ook niet veel langer.

Herkenbaar voor iemand? Of tips?
quote:Marielle29 schreef op 14 maart 2010 @ 14:12:

er staan de hele dag droge brokken. Wat ze wil is brokjes in saus. Normaal kreeg ze die 1 keer per dag maar nu kan ze daarvan blijven eten. Ik had achteraf ook liever gezien dat de dierenarts meteen naar de schildklier had gekeken. Ik maak maar snel een nieuwe afspraak, ik vind het zielig voor haar. Fijn dat jullie meedenken.

Ah. Wij noemen dat hier thuis lékkere honger.... ja, dat hebben die van mij ook altijd

Als ze echt honger zou hebben, zou ze die brokjes echt wel eten hoor.
quote:mamalelie schreef op 14 maart 2010 @ 16:05:

[...]

Ah. Wij noemen dat hier thuis lékkere honger.... ja, dat hebben die van mij ook altijd

Als ze echt honger zou hebben, zou ze die brokjes echt wel eten hoor.Niet als het inderdaad schildklierproblemen zijn, want dan hebben ze de hele dag een opgefokt hongergevoel, ook als ze helemaal geen trek hebben.
quote:bosma120 schreef op 14 maart 2010 @ 15:25:

bij is het precies hetzelfde de kat zeurt de hele dag om eten

ben al bij de dierenarts geweest de nieren zijn er slecht aan toe

als ik eten neerzet dan ruikt de kat eraan en loopt dan weg

maar drinkt ontzettend veel water

word af en toe helemaal gek van de katEen kat met nierproblemen MOET eten, want anders vergiftigt hij zichzelf. Als hij het ene merk nierdieetvoer niet lust kun je dus beter een ander merk nierdieetvoer proberen en als hij dat niet eet dan maar weer gewoon voer geven. Het maakt dan niet meer uit welk merk (en ook niet of het blikvoer of brokjes zijn), als hij maar eet!
O ja, een kat met serieuze nierklachten hoort ook Fortekor medicijnen te krijgen. Even terug naar de DA dus, want zo kan je kat niet door blijven lopen.
Mijn kat zeurt ook de hele dag om eten. Volgens mij heeft ie dat aangeleerd omdat ie buiten komt en overal wel wat kreeg, in mn ouwe buurt dan. Heeft ook nierdieet, waar ie niet te veel van mag hebben, maar maak dat de kat maar eens wijs!

Hele dag brokjes hebben staan, kan dus niet, want dat vreet ie in 1 keer op. En dik is ie al. En hij kan 10 minuten na z'n maaltje alweer mauwen om nieuw eten! Word er ook wel eens gek van, maar ja.

Hoop dat het niets ernstigs is bij jou!
Ben zo blij met jullie reacties! Leer nu meer nieuws dan bij de DA. Ga morgen meteen een afspraak maken en hoop dat ik binnen niet al te lange tijd onze oude poes weer terug heb!

Dat met die pilletjes, mocht het een schildklierprobleem zijn, wordt een probleem als je die via het bekje moet geven. Dat is hier altijd drama. Maar goed, eerst maar eens uitzoeken wat het probleem is.

Voel me nu een beetje schuldig over mijn OP. Want hoewel ik echt soms gek van haar word, vind ik het vooral erg zielig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven