Help kat is ziek?!

25-12-2010 22:21 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames

Zit ik dan met een zieke kat op 1e kerstavond. Heb mijn dierenarts al gebeld voor iemand roept hop hop naar de DA.

Maar eerst het geval! Kat gaat continu naar de kattenbak en doet poging tot poepen en dat lukt niet of hele klein beetjes wat zacht en slijmerig is. Maar nu zit ligt er ook wat bloed in de kattenbak!

Ze heeft pijn wat ze mauwt heel klagerig en ik mag haar niet aanhalen. Dus ik de DA gebeld en die zegt doodleuk mevrouw kan het wachten tot maandag dit klinkt niet heel erg.

Mijn kat is 11 en ik sta te bibberen want ik weet niet wat ik moet doen! Ik woon in een klein dorp en eerst volgende DA is 30 km verder op en nu niet bereikbaar voor second opinion.

Iemand een idee wat ik wel moet doen?

Sorry voor de lap tekst op 1e kerstdag en voor eventuele spelfouten zit zo wat in tranen hier.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Veel sterkte! Hoop dat alles goed goedkomt. Erg vervelend als er iets met je dier is, zeker als je alleen bent.
Jeetje, ongelooflijk dit zeg! Die dierenarts, wat een $%^&((*)(!!

Heel veel sterkte, ik zelf heb 2 katten en zou zeker het zelfde doen.
Ach wat zielig zeg, zo`n zieke kat. Echt heel naar. Ik hoop maar dat alles goed komt.

En inderdaad, die kat boft maar met jou als baasje, zo lief en zorgzaam en oplettend!

En die klacht, die zou ik zeker indienen, echt bespottelijk!!

Sterkte!
Sterkte! En goed dat je de dierenambulance hebt gebeld!

Ik hoop dat alles goed komt met je kat.

En zou zeker een klacht indienen bij je dierenarts en als het kan veranderen van dierenarts. Belachelijk dit!
Dit kan niet wachten tot maandag, klinkt als blaasontsteking of gruis
O, goed dat je doorpakt. Sterkte
pfff wat erg, en die dierenarts??? Als hij dienst heeft mag ie niet eens drinken.......laml*l

Zou 7 doden sterven. En als mn kat iets heeft is er altijd een bereikbaarheidsdienst voor nood.

(vorig jaar nieuwjaar reed ik door de vuurpijlen heen om 23.30 naar een dierenarts met ongeveer zelfde probleem)

Bleek later(dachten eerst verstopping of anaalklier) met ongeluk jaar ervoor bekken niet okay gegroeid, Koste me 800 euro operatie.

Maar wel een gezond/ spinnend poesje nu op mn bank

Succes hoop dat het snel opgelost is en geef je vader dan nog maar een borrel straks!!! (hij is toch op de fiets)
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
Zo dan.... Wat een heftige avond, zeg. Ik blijf het even volgen. Ben erg benieuwd wat er nou aan de hand was en wat er verder gebeurt met de lakse dierenarts. Je hebt in ieder geval prima gehandeld.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik hoop dat alles goed is met de kat.

Hopelijk komt er snel een update en schrijft TO dat alles goed is!
Kampen, ook ik ben zeer benieuwd hoe het verder is gegaan...

Ik heb er zowaar over gedroomd vannacht.
wat een eikel die DA om te drinken tijdens zijn dienst

hoop dat het goed gaat met je kat , Kampen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ben ook erg benieuwd hoe het met je kat gaat. En zou idd ook een klacht indienen tegen de DA. Wat een achterlijk verhaal zeg!
I am surrounded by morons
Hoe is het met je kat?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kampen hoe is het nu met je arme kat?
Dames

Was een hels en laat nachtje! We zijn dus mee gegaan naar een DA verder op.

Het bleek acute darmverkramping/maagverkramping te zijn waardoor maag en darmen samen knijpen en niet ontspannen. Het had volgens de DA echt niet kunnen wachten tot maadag. Ze hebben een soort foto gemaakt en daarna kreeg ze diverse spuiten. Tegen de pijn 1 en 1 om alles te rust te laten en komen. Oorzaak is onbekend kan diverse redenen hebben zegt DA.

Maar met mijn kat is nu alles gelukkig weer rustig! Alleen heeft ze veel stress en gaat nog vaak naar de bak. Maar pijn is denk ik minder want ze komt opschoot liggen en mag haar aanhalen

Ben blij dat ik heb door gepakt!

Alleen de rekening was schrikken zeg haha in weekend rekenen ze dubbel tarief ofzo maar goed dat heb ik er wel voor over. Ik moet straks werken en heb oppas geregeld wil niet dat het weer gebeurd als ik er niet ben. Of overdrijf ik nu?

Maar nogmaals bedankt allemaal ik vond het echt een geruststelling en ik dien wel een klacht in de DA waar ik gister was zei ik heb gewoon plaats vervangende schaamte en ik zou er echt wat mee doen!
Arme kat, wat zal ze een pijn gehad hebben. Goed dat je doorgepakt hebt.

Gek dat ze niet weten hoe deze acute darm- en maagkrampen veroorzaakt worden, want ik heb er echt nog nooit van gehoord bij katten. Kan ze dit nu weer krijgen of weten ze dat ook niet? (sorry voor al deze vragen, maar ik wil graag alles leren ).

Gelukkig is ze wel weer aan de beterende hand!
Geeft niks Iris! Ze kan het inderdaad weer krijgen! Nou zoals de DA het in jip en janneke taal uitlegde is het een soort knik in maag en darmen. Bijna net zoiets als bij honden waarbij de maag kanteld. Hoe het komt kan door heel verschillend zijn. Voer niet goed kunnen verteren door ouderdom, te veel haren in dr maag die het weg kunnen werken, of plotseling rare beweging maken waardoor de maag en darmen knikken.

Verder stond die Da ook een beetje voor een raadsel hij had het ook niet vaker gezien.
gelukkig dat je kat weer in orde is Kampen, ik zou idd een klacht indienen tegen die DA

waar doe je zoiets eigenlijk? Een klacht indienen
Aha, weer wat geleerd . Geen drol dus die dwars zat .

Maar dit is dan wel vervelend voor de toekomst. Heb je tips ter voorkoming mee gekregen? Want anders kun je nooit meer onbezorgd weg.
Sorry dames ik vertrek weer naar DA! vertel later meer,
ah nee! Sterkte
Zeker een aanklacht indienen.

Arm hommeltje. Hoop dat het snel beter gaat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Sterkte Kampen!
Oei Kampen, toch niet goed met kat? Ik hoop dat alles meevalt.
668, the neighbour of the Beast
Pfff wat een pannenkoek die diensthebbende dierenarts *&^%$#@#$* Ik vind eigenlijk dat hij jou rekening mag betalen Kampen.. kloothommel.

Is er een rontgenfoto gemaakt van poezebeest?

Ik zie dat je weer opweg bent naar de DA. Wederom veel succes!

Zo klote als er iets met je huisdier is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven