Help kat is ziek?!

25-12-2010 22:21 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames

Zit ik dan met een zieke kat op 1e kerstavond. Heb mijn dierenarts al gebeld voor iemand roept hop hop naar de DA.

Maar eerst het geval! Kat gaat continu naar de kattenbak en doet poging tot poepen en dat lukt niet of hele klein beetjes wat zacht en slijmerig is. Maar nu zit ligt er ook wat bloed in de kattenbak!

Ze heeft pijn wat ze mauwt heel klagerig en ik mag haar niet aanhalen. Dus ik de DA gebeld en die zegt doodleuk mevrouw kan het wachten tot maandag dit klinkt niet heel erg.

Mijn kat is 11 en ik sta te bibberen want ik weet niet wat ik moet doen! Ik woon in een klein dorp en eerst volgende DA is 30 km verder op en nu niet bereikbaar voor second opinion.

Iemand een idee wat ik wel moet doen?

Sorry voor de lap tekst op 1e kerstdag en voor eventuele spelfouten zit zo wat in tranen hier.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Haha wat zou jij doen?? Ik zou mijn baas ook een lel verkopen hoor!

Ik moest een keer een shetlandpony zijn jaarlijkse spuit geven want ze hadden 'm in het land niet kunnen vangen. Dus ik kom met die spuit aanlopen en beest wordt al helemaal zenuwachtig en begint rondjes te rennen in zijn stal. Kan dat? Hij wel! Ik vlieg 'm om z'n nek en in één keer ram ik die spuit er in. Een milimeter naast mijn eigen arm...

Zou MV niet weten dat we op haar zitten te wachten
Het is geen spuit met een naald het goedje moet gewoon in dr bek.

Haha arme jij en pony neem aan dat hier wel een naald aan zat?

Nee denk niet dat ze het weet. Blijven jullie katten ook zolang boos? De mijne blaast al als ik even lang loop zonder spuit in mijn hand.
Ja dat doen mijn katten ook en na een paar dagen vertrouwen ze me niet meer. Ik moet dan weer bij nul beginnen.

Heb je yoghurt of vla al geprobeerd?
Nee aan jou spuit zit geen naald. Maar aan de spuit waar ik het over had wel en die zat dus net niet in mijn arm.

O ja kat is snel op zijn teentjes getrapt hoor. Nieuw halsbandje, wormenkuur, te lang weggeweest, niet op schoot mogen liggen...Daarom vind ik ze ook zo enorm te gek!

Mijn kat blaast nooit trouwens. Weet niet eens of hij dat kan (vast wel maar echt nog nooit gehoord)
Ja yoghurt en vla ook maar geen succes.

Nou ze lag net opschoot en kat zo van je gaat me niks geven he. Maar easypil werkt nu wel maar die spuit blijft zuur.

Ow tikker slimpie lekker ben je bijna met een naald in je arm wat voor goedje moest jij je mini paard geven dan?
quote:Tikker schreef op 27 december 2010 @ 19:53:

[...]

Hoe doe je dat dan? En moet je dat aanleren als het nog een kitten is?

He ik ben er weer .

Het makkelijkste is om alles te leren als ze nog kitten zijn. Bo heb ik het geleerd toen hij 1,5 jaar was. Ik heb ervoor gekozen om het alleen te leren met als beloning een aai over zijn bol en de woorden "goed zo". Niet met snoepjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hihi wat grappig om te lezen dat er meer katten zijn die dol zijn op groene olijven...

Mijn katten lusten ook maar wat graag smeerboter en eentje likt graag aan een schijfje komkommer.

Gelukkig zijn ze verder niet echt kieskeurig qua voedsel en kattenbakvulling.

Oja, grappige anekdote: poes kruipt heel graag in tassen, dus visite die de tas ergens neerzet: 3 tellen en ze zit er in...

(of doet daar een poging toe) hahaha
Hey MV!! Sorry doe nu net alsof ik intimi ben maar was zo nieuwsgierig en dus enthousiast...

Maar ik weet nu eigenlijk nog niets. Wat leer je je katten? Pootjesgebaren (2x schrapen over de vloer is ik wil je fleecedeken ofzo) of 3 kopjes achter elkaar is kattenbak verschonen aub. Zoiets of is het echt met geluiden?
Ja MV details!

Trouwens leuk dat je niet met snoepjes als beloning werkt, doe ik ook nooit bij honden.
Kampeeeeeeeeeeeeeen! Waar ben je nou? Ik mis je, ik moet je op msn!
668, the neighbour of the Beast
*Pssst Kampen is aan het werk*
Ja ik was heel hard aan het werk kuch kuch kuch

Met kat gaat alles nog steeds goed
Fijn dat het goed gaat!
Zit de dierenarts al in de nor?
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
Nope heb wel een klacht ingediend dus we zien wel.

Ben allang blij dat kat op knapt
Dat is ook het voornaamste. Wat zal je geschrokken zijn geweest .
Onwijs geschrokken en nu nog bij elke scheet die dwars zit schiet ik op ;-p nee dat valt mee maar ben wel erg waakzaam.

Maar gaat nog steeds goed
Hoi Kampen. Het is inmiddels 3 jaar later sinds die afschuwelijke nacht voor je met je poes...maar ik vroeg me af hoe het nu met haar gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven