Help kat is ziek?!

25-12-2010 22:21 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames

Zit ik dan met een zieke kat op 1e kerstavond. Heb mijn dierenarts al gebeld voor iemand roept hop hop naar de DA.

Maar eerst het geval! Kat gaat continu naar de kattenbak en doet poging tot poepen en dat lukt niet of hele klein beetjes wat zacht en slijmerig is. Maar nu zit ligt er ook wat bloed in de kattenbak!

Ze heeft pijn wat ze mauwt heel klagerig en ik mag haar niet aanhalen. Dus ik de DA gebeld en die zegt doodleuk mevrouw kan het wachten tot maandag dit klinkt niet heel erg.

Mijn kat is 11 en ik sta te bibberen want ik weet niet wat ik moet doen! Ik woon in een klein dorp en eerst volgende DA is 30 km verder op en nu niet bereikbaar voor second opinion.

Iemand een idee wat ik wel moet doen?

Sorry voor de lap tekst op 1e kerstdag en voor eventuele spelfouten zit zo wat in tranen hier.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Nog even snel! Voor mij is de rekening geen punt van discussie.

Je weet dat als je dieren hebt dat zoiets kan gebeuren (ziek worden he en dan niet zo'n lul van een DA) en dat het ook in de weekenden kan voorkomen.

Ik ben allang blij dat er iemand was die zei kom maar! Overigens kosten van dierenambu hoef ik niet te betalen alleen de kosten van DA van gister. Dus dat is voor mij afgedaan. Ik ga naar een andere DA en de klacht komt er zeker!

Nou ik ga er nu echt vandoor. Ook al wil ik niet maar goed.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 13:40:

[...]

Dit ken ik wel, want dat is IBS (irritable bowel syndrome) en dat is een variant van Colitis, een maag- en darmontsteking. Dit komt echter veel vaker voor bij honden dan bij katten.

Als dat zo is moet je kat een vezelrijk dieet krijgen. Wat zei je DA daarvan?IBS is NIET hetzelfde als Colitis. IBS = spastische darm, en het grote verschil met Colitis is dat bij IBS er géén ontstekingen zijn.
sterkte met je kat, en toppie hoe je met je dier omgaat!!
quote:Veronicas schreef op 26 december 2010 @ 13:55:

[...]

IBS is NIET hetzelfde als Colitis. IBS = spastische darm, en het grote verschil met Colitis is dat bij IBS er géén ontstekingen zijn.

Volgens het internet is het wel een vorm van Colitis. Lees maar na:

Maag- en darmproblemen bij kat en hond.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 20:39:

[...]

Volgens het internet is het wel een vorm van Colitis. Lees maar na:

Maag- en darmproblemen bij kat en hond.

Volgens die síte is het een vorm van colitis.

IBD gaat wel met ontstekingen gepaard, colitis ook. Maar IBS = spastische darm en daarbij heb je juist géén ontstekingen.

Crohn, Colitis Ulcerosa en IBD komen in mijn familie veel voor. Toen ik darmproblemen kreeg zocht men ook eerst in die hoek, maar het ontbreken van ontstekingen leidde (gelukkig) naar IBS.

Op de site van de Maag Lever Darmstichting vind je meer informatie er over.
quote:Kampen86 schreef op 26 december 2010 @ 13:40:

Ja dat hoop ik ook! Nou ik ga afsluiten oppas is er!

Ik hou jullie op de hoogte! Zal vanavond zijn of morgen ochtend!Hoe is het met je kat?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben net thuis en mijn kat maakt gelukkig een veel betere indruk. Ze kwam al knorrend op me af toen ik binnen kwam.

Volgens oppas knapte ze na mijn vertrek richtig werk per uur op. Ze eet en drinkt en speelt nu met een balletje

Ben zo verschrikkelijk opgelucht
Oh wat een fijn nieuws Kampen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja zeker goed nieuws! Ik heb bewust niet gebeld toen ik aan het werk was. Zag er toch best slecht uit toen ik wegging.

Maar nu ik haar zo zie denk ik
Voor jou en je je poes ff een knuffel van mij en mijn poes..

Ben zo blij dat het beter gaat, moest vaak aan jullie denken vandaag(JAJA onder het kerstdiner )

Als 1 van mijn katten iets had zou ik mn complete huisraad nog verkopen om haar te laten behandelen.(mn laatste rekening was 800 euri )
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
Gelukkig Kampen.
quote:Nikita Undercover schreef op 26 december 2010 @ 23:20:

Voor jou en je je poes ff een knuffel van mij en mijn poes..

Ben zo blij dat het beter gaat, moest vaak aan jullie denken vandaag(JAJA onder het kerstdiner )

Als 1 van mijn katten iets had zou ik mn complete huisraad nog verkopen om haar te laten behandelen.(mn laatste rekening was 800 euri )

Lief dankje maar aan ons denken tijdens kerstdiner had niet gehoeven hoor Ik zou ook alles verkopen om dr op te lappen.

Het was een prijzige rekening maar goed dat compenseert zich met hoe ze nu is!

Maar jeetje 800 euro dat haal ik niet!
Fijn dat het zo goed gaat met je kat!!!
quote:Kampen86 schreef op 26 december 2010 @ 23:19:

Ja zeker goed nieuws! Ik heb bewust niet gebeld toen ik aan het werk was. Zag er toch best slecht uit toen ik wegging.

Maar nu ik haar zo zie denk ik
I am surrounded by morons
Gelukkig Kampen, mooi hoe je gisteren in een topic zei; mijn zieke kat gaat voor een man! Ik haak af!

Blij dat het weer wat beter gaat.
Dacht dat het een grapje was dat topic! Maar dan nog, kat komt dan op nr 1!

Ze ligt nu lekker opschoot en ik zit maar schaapachtig te grienen terwijl ik eigenlijk nooit huil! Ben gewoon zo blij en erg gehecht aan haar
O Kampen wat fijn om te lezen dat het beter gaat. Lekker slapen vannacht!
Tuurlijk zit je te grienen, je grote liefde deed raar! Toen mijn kat voor het eerst naar buiten ging... nou.... echt mijn vriend wist niet wat hij meemaakte, dat ging van:

(even er enorme tranen bij denken) IK WIL DAT IE NU TERUGKOMT!! Schatje hij moet NU terug!!! Helemaal hysterisch...
Tikker haha sorry moest er even om lachen.

Grote liefde mwahh ;P maar wel mijn aller liefste maatje!
Het was ook om te lachen (toen niet hoor!) Je grootste lesbische liefde is ze wel toch
Haha Tikker nee sorry misschien is dat bij jou zo ow nee jij hebt een het

Maar goed ik ben blij en ondanks dat ik blij ben ga ik wel een klacht indienen. Kan er met de kop niet bij! Welke DA gaat er nou aan de zuip als hij dienst heeft?
Nou ja dat is misschien maar goed ook want dan zat je nu ipv te grienen hysterisch te huilen

Heel goed dat je een klacht indient. Ik zou hem ook nog even persoonlijk bellen om te vertellen wat er met poes aan de hand was en dat je een klacht indient. Vraag me serieus af of en wat er met zo'n klacht gedaan wordt.
Wat fijn dat je kat het goed maakt!!!!!
Wat een goed nieuws, Kampen!

Was dus een strakke actie om je probleem olp dit forum neer te leggen.

Good job!

Leve het forum!
Goed nieuws Kampen!

Heb je nog instructies mee gekregen voor de toekomst of is het afwachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven