Help kat is ziek?!

25-12-2010 22:21 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames

Zit ik dan met een zieke kat op 1e kerstavond. Heb mijn dierenarts al gebeld voor iemand roept hop hop naar de DA.

Maar eerst het geval! Kat gaat continu naar de kattenbak en doet poging tot poepen en dat lukt niet of hele klein beetjes wat zacht en slijmerig is. Maar nu zit ligt er ook wat bloed in de kattenbak!

Ze heeft pijn wat ze mauwt heel klagerig en ik mag haar niet aanhalen. Dus ik de DA gebeld en die zegt doodleuk mevrouw kan het wachten tot maandag dit klinkt niet heel erg.

Mijn kat is 11 en ik sta te bibberen want ik weet niet wat ik moet doen! Ik woon in een klein dorp en eerst volgende DA is 30 km verder op en nu niet bereikbaar voor second opinion.

Iemand een idee wat ik wel moet doen?

Sorry voor de lap tekst op 1e kerstdag en voor eventuele spelfouten zit zo wat in tranen hier.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Goeie tip Luna ga het eens proberen vandaag!

Hoeveel katten heb jij eigenlijk?
Mijn katten lusten geen vis (hoe is het mogelijk, haha), maar die doen een moord voor een groene olijf. Mijn pillen gaan daar dus in .
Haha een olijf?? Zijn ze vegetarisch?

Nou ik moet met dat een spul een week aan de gang. Dus als ze mij dadelijk neer mept ga ik wel met wat anders komen.

Ga straks even koolvis halen en zonder medicijnen proberen of ze het lust

Ik heb maar een 1 kat maar iris jij hebt er 2 of meer?
Vorige week is 1 poes ingeslapen (ze had vergevorderde kanker zonder dat ik of de DA een vermoeden hadden, maar ik was op tijd voor ze pijn kreeg), maar ik heb verder nog 2 katers en nog 1 poes. Allen getraumatiseerde asielkatten.

En dan is er nog de kat van de buren die bij mij een tweede huis heeft.

Drukke boel .
Een drukke maar gezellige boel Geef je zulk lekker eten dat de buurtkat erbij komt of is hij gewoon dikke maatjes met je katten?

Wat verschrikkelijk sneu voor jou en je kat maar wel erg fijn dat ze geen pijn heeft gehad.

Mijn kat komt ook uit asiel maar heeft er denk ik geen trauma aan over gehouden
Ik heb 2 katten ook uit het asiel trouwens.

Ben benieuwd of ze de vis lust Kampen!
Wat zielig van je kat Iris, gelukkig heeft ze niet hoeven lijden.
Heftig Kampen! Ik vind dat je het wel heel kordaat hebt aangepakt. Die dierenarts, wat een soepjurk...
Ben er ook benieuwd of ze het lust! Hopelijk wel word ze toch een beetje verwend

Leuk om te lezen dat jullie katten ook uit het asiel komt.

Dierenasiel waar mijn kat vandaan komt heeft net gebeld om te vragen of alles goed ging! Erg attent!

Ja een kloothommel is het! Ben blij dat ik zo kordaat heb opgetreden! Wil niet weten hoe ik er nu bij had gezeten als ik er niks was gebeurd.
quote:iris1969 schreef op 27 december 2010 @ 13:38:

Mijn katten lusten geen vis (hoe is het mogelijk, haha), maar die doen een moord voor een groene olijf. Mijn pillen gaan daar dus in .

Hihihi, gevulde olijven.

Fijn dat je kat iig geen pijn heeft gehad. Katten geven pas zo laat aan als er iets niet goed is. Mijn eerste 2 katten hadden ook geen pijn en bloed werd afgenomen maar dat hebben ze niet eens overleefd. 4 dagen. Waarbij de laatste dag pas echt ziek. Daarvoor voelde ik gewoon dat er iets was. Zijn eigenwijze lieve mormeltjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Kampen86 schreef op 27 december 2010 @ 13:56:

Een drukke maar gezellige boel Geef je zulk lekker eten dat de buurtkat erbij komt of is hij gewoon dikke maatjes met je katten?

Ze wordt verwaarloosd door de buren , maar bij mij en mijn katten is meer dan welkom.

Wat verschrikkelijk sneu voor jou en je kat maar wel erg fijn dat ze geen pijn heeft gehad.

Mijn kat komt ook uit asiel maar heeft er denk ik geen trauma aan over gehouden

Ze waren al zwaar getraumatiseerd vóór het asiel en daarom wilde niemand ze hebben. Bij mij zijn het eenkennige gezellige knuffelaars geworden .
Jeet Mylene_V dat is ook heftig zeg!

Ja valt mij ook op, zouden ze een hoge pijn grens hebben? Ik merkte ook niks aan haar. Ze lag eerst gewoon lekker opschoot etc. Nu ligt ze naast me en ik praat een beetje tegen haar. Zo van: poes je hebt me zo laten schrikken wil je dat aub nooit meer doen. En het is net alsof ze het begrijpt want ze geeft me kopjes en mauwt zo van ja baas sorry!

Mijn kat is een echte prater hebben jullie katen dat ook?

Ja ben gek met mijn kat haha, sommigen zeggen veelste gek
Mijn katten praten niet, maar knuffelen wel veel en overleden Noortje was een echte spinmachine, daar was een snurkende man niets bij .
quote:Kampen86 schreef op 27 december 2010 @ 14:12:

Jeet Mylene_V dat is ook heftig zeg!

Ja valt mij ook op, zouden ze een hoge pijn grens hebben? Ik merkte ook niks aan haar. Ze lag eerst gewoon lekker opschoot etc. Nu ligt ze naast me en ik praat een beetje tegen haar. Zo van: poes je hebt me zo laten schrikken wil je dat aub nooit meer doen. En het is net alsof ze het begrijpt want ze geeft me kopjes en mauwt zo van ja baas sorry!

Mijn kat is een echte prater hebben jullie katen dat ook?

Ja ben gek met mijn kat haha, sommigen zeggen veelste gek

Ja katten hebben een hele hoge pijngrens. Dus daarom ben ik ook altijd bezorgd als je hier dingen leest, dan is er al wat vooraf gegaan vaak wat je niet kan zien of merken.

Ik kan heel goed communiceren met mijn katten gelukkig maar ook dan kan het gebeuren. 1 kat kent ook gebarentaal die ik hem geleerd heb en daar maakt hij graag gebruik van om mij te vertellen wat ik moet doen. Vooral dat ik elke dag zijn bak moet verschonen. Dat is iets minder wat hij heeft opgepakt, verder is het wel handig dat hij duidelijk kan maken wat hij wil.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lief van je iris dat die kat bij jullie welkom is!

Grappig Mylene van je gebarentaal. Ik weet wel dat ik nu nog beter op signalen ga letten. Want ik denk nu ook heb ik wat gemist over het hoofd gezien? Ze at en dronk namelijk wel.

Had ik hier al neer gezet dat ik blij met jullie ben. Heb echt veel aan jullie steun en praatjes gehad hoor!
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 december 2010 @ 14:16:

[...]

Ik kan heel goed communiceren met mijn katten gelukkig maar ook dan kan het gebeuren. 1 kat kent ook gebarentaal die ik hem geleerd heb en daar maakt hij graag gebruik van om mij te vertellen wat ik moet doen. Vooral dat ik elke dag zijn bak moet verschonen. Dat is iets minder wat hij heeft opgepakt, verder is het wel handig dat hij duidelijk kan maken wat hij wil.Hoe doe je dat dan? En moet je dat aanleren als het nog een kitten is?
quote:Tikker schreef op 27 december 2010 @ 19:53:

[...]

Hoe doe je dat dan? En moet je dat aanleren als het nog een kitten is?Ik ben daar ook echt heel nieuwsgierig naar
I am surrounded by morons
Ik ook! wacht geduldig op Mylene_V
Ik ook, clickeren ken ik (en dat gaat fantastisch met een slimme kat), maar dit is nieuw voor mij.

* zet een bankje voor de wachtenden neer *
* zet ik even koffie of thee voor de liefhebber*
iemand chips bij de koffie?
Doe maar een rose bij de chips

Kat is nog steeds boos heb net een lel gekregen toen ik medicijnen aan het voeren was. Ze moet nog ander half tablet en 1 spuit met zooi. Heb de eerste helft erin. Maar tweede helft probeer ik zo weer.

Easypil werkte bij de 1e twee pillen maar bij de laatste 2 niet.

* klapt de uitklapbedden uit *
quote:Kampen86 schreef op 27 december 2010 @ 21:26:

Doe maar een rose bij de chips

Kat is nog steeds boos heb net een lel gekregen toen ik medicijnen aan het voeren was. Ze moet nog ander half tablet en 1 spuit met zooi. Heb de eerste helft erin. Maar tweede helft probeer ik zo weer.

Easypil werkte bij de 1e twee pillen maar bij de laatste 2 niet.Wat een gedoe hè. Doe het liever snel en "hardhandig" dan voorzichtig en langzaam, dat geeft minder stress.
Nou alle pillen zitten er in. Die spuit net gedaan en de helft zit er in. Heb het snel en hardhandig gedaan maar jeetje dat beest gaf me nog een lel. Dus straks de rest.

En dat te bedenken dat die spuit 3x op een dag moet en dat was sarcastisch he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven