Help, mijn pup is ziek

04-01-2010 17:23 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal, onze pup is 7 en-een-halve week oud. Ze heeft bloed in de ontlasting en in de urine. Wat kan dat zijn? We denken zelf aan een blaasontsteking. Ze krijgt Bento Kronen puppybrokjes. 4x per dag 35 gram. Vandaag heeft ze nog niks gegeten en het is al bijna 17.30 uur. We maken ons echt zorgen.
Dat krijg je er van als je help gaat roepen op een forum, ipv de pup gelijk naar een dierenarts te brengen.
fijn he misschicken?

Dus als iemand een vraag stelt en niet gelijk naar de AA, psych, dokter, tandarts, Riagg of dierenarts gaat dan mag je al je frustraties gaan botvieren op die persoon. Mmmmmmmmm................. ik had toch een ander idee over dit Viva-forum.
Eeen erkende fokker???

Terwijl het geen rashond is?

Kan dat dan.

Gelukkig ben je ermee naar de dierenarts gegaan en was het niet al te ernstig.
Blij om te horen dat je puppy weer opgeknapt is.

Maar wat ik niet zo goed snap is dat je de pup bij een erkende fokker vandaan hebt, en het een kruising is?

Dacht dat erkende fokkers alleen maar rashonden fokten, met als doel het ras te verbeteren, en niet als doel vermeerderen.

Anyway, jou pupke is weer vrolijk.
Laat ik even wat voro je recht zetten.

Ik ben het forum niet. Ik heb geen frustraties. En ik ga met een zieke hond inderdaad naar de dierenarts ipv hier om diagnoses te gaan vragen. Ik weet namelijk dat er bar weinig helderziende dierenartsen op dit forum komen.
Een labradoodle is ook een kruising en komt ook bij een erkende fokker vandaan.
Tjelsy wel fijn dat, je nog even komt reageren trouwens.

Het is misschien wel hard maar waar, je had direct naar de DA moeten gaan ipv hier op het forum te vragen, dat begrijp je toch zelf ook wel neem ik aan.

Als je pasgeboren kind bloed bij de ontlasting heeft en al de hele dag niks heeft gedronken dan zit je toch ook bij de HA en niet hier, lijkt mij tenminste.

Verder vind ik dat je hand in eigen boezem kan steken want de opmerkingen die je terug maakt zijn ook niet mals.
Ja een labradoodle is hard bezig een erkend ras te worden maar dat is iets anders dan een kruizing herder en labrador, kan me niet voorstellen dat ze daar express mee gaan fokken, maar wie weet.
Ik vraag me ook af hoe het zit, ik neem aan dat je geen stamboom krijgt voor een kruising labrador/herder.
Volgens mij is een labrador x witte herder een vermeerderings product. En geen erkend ras.
Fijn dat je nog even reageert Tjelsy. Bloed in de ontlasting door wormen kan inderdaad.

Maar er kunnen ook veel ergere zaken aan de hand zijn , daarom altijd zaak om naar de da te gaan ipv eerst op het forum vragen te stellen.

Wat betreft erkende fokker: misschien bedoelt Tjelsy een goede betrouwbare fokker (die dan niet erkend is) en geen broodfokker? Er zijn genoeg mensen die fokken en betrouwbaar zijn zonder onder de noemer erkend te vallen.
Fijn dat het inmiddels beter gaat met je pup.

Zoals al aangegeven is 7,5 weken vroeg, maar niet TE vroeg. Bewuste combies tussen rassen komt meer voor, zo wordt de kruising lab/golden veel gebruikt als geleide hond. Ook deze witte herder/lab combi is erg geschikt als geleide c.q. hulphond. Zo kun je iid een erkende fokker hebben zonder hond met stamboom. Het gaat er in dit geval dus om hoe je "erkende fokker" interpreteert.
Ik ben ook erg blij dat het goed gaat met de pup en ik kon ook niet zo goed begrijpen dat je hier je vraag op het forum neerzette. Als mijn hond iets heeft dan pak ik altijd als eerste de telefoon. Pas geleden nog had mijn hond de poeperietus en braken. Ik stond een kwartier later aan de deur van de dierenarts. Ze bleek een gemeen virusje te hebben.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Goed dat je toch naar de dierenarts bent gegaan en dat het nu beter gaat.

Volgende keer zou ik ipv hier op het forum te vragen gewoon de dierenarts bellen. Dat kost niks, en dan weet je meteen of het nodig is om langs te komen of niet.

Waar je ook mee op moet passen is om zelf diagnoses te stellen. (we denken zelf aan....) Gewoon even bellen en wanneer nodig langsgaan!
quote:zusenzo schreef op 07 januari 2010 @ 09:23:

Eeen erkende fokker???

Terwijl het geen rashond is?

Kan dat dan.

Nee dat kan niet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Fijn dat het goed met de pup gaat!!!! geniet er maar lekker van, ze zijn zo weer pup af!
quote:Spijker schreef op 07 januari 2010 @ 11:37:

[...]

Nee dat kan niet.Tuurlijk wel, er zijn genoeg betrouwbare fokkers die onder de noemer erkende fokker vallen, maar geen stamboom af willen/kunnen geven. Dat een fokker alleen erkend kan zijn als hij stambomen afgeeft vind ik zo`n onzin. Een goede fokker die zijn honden laat testen en alles volgens de regels doet, vind ik net zo erkend als fokkers die een stamboom afgeven ( en 9 van de 10 dus niet testen he!)
Als ze groot zijn, zijn ze nog net zo leuk hoor! ;)
Tjelsie, dat noem je vooroordelen, nederlanders zijn daar heel goed in!
wie de mens kent houdt van dieren
quote:Flashy schreef op 07 januari 2010 @ 14:18:

[...]

Een goede fokker die zijn honden laat testen en alles volgens de regels doet, vind ik net zo erkend als fokkers die een stamboom afgeven ( en 9 van de 10 dus niet testen he!)

Testen, als je geen ras fokt maar kruisingen? Waarop ga je testen dan, want gezondheidstests zijn altijd rasspecifiek. En op welke kenmerken ga je letten dan als je de ouderdieren selecteert? En, nog belangrijker vraag, waar ga je de ouderdieren vandaan halen?! Want de eigenaar van een dekreu zal zijn hond niet graag inzetten voor een nestje kruisingen. Bovendien moet je voor een goede dekreu dekgeld betalen, welke fokker doet dat voor kruisingen?

Klopt dat geleidehondenscholen soms hun eigen fokprogramma opzetten voor kruisingen, maar dat doen ze juist omdat geen goede fokker kruisingen fokt. Een goede fokker is fan van een of een aantal ras(sen). Die gaat niet zomaar twee honden op elkaar zetten.

Ik vraag me dus nog steeds af of de fokker waar deze pup vandaan komt vaker fokt, zo ja waarom hij nu een nest kruisingen gefokt heeft. Ik kan bijna niet geloven dat er sprake is van een gepland nest van een goede fokker.

Een buik vol wormen is ook echt geen goed teken. Zijn de pups wel vaak genoeg ontwormd? Is de moeder wel genoeg ontwormd?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Juist, een jonge pup met wormen, daar maakt "fokker" geen goede sier mee.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Ik denk dat jullie "goede" en "erkende" fokkers door elkaar halen hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven