Het 30ste Tetter Topic!!

28-10-2013 20:52 2346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jubileum topic, de 30ste!!

Nog in de herfst maar toch al een eindje richting winter.

Maar tetteren kunnen we zelfs met stijve vingers vd kou, of in de storm, we houden ons warm aan onze beessies en aan elkaars gezelschap.

Happy New Topic!

Deel 29
Optimist tot in de kist!
Ah bah, er is vannacht ingebroken bij mijn ouders

Geld, mobiele telefoons en digitale camera weg...espressoapparaat stond klaar in de tuin, kennelijk zijn ze gestoord. Echt, ik kan hier zoooo kwaad om worden! Mijn moeder vloekte ook alles bij elkaar aan de telefoon
Ik ben mijn eigen bananenschil
Lastig hoor Rat, dat zal een pittige kluif worden. Ook zo tegenstrijdig: je gevoel onder woorden brengen. Ik weet nog van hapto dat ik dat vreselijk ingewikkeld vond:

Wat voel je nu?

Uh, even denken hoor...

Nee, niet denken, vóelen.

Jaha, maar ik bedenk welke woorden ik daar aan moet geven.

Voor K zal het ook nog wel werken worden, zo te zien. En voor Taartje, die moet als warme knuffel voor je klaarstaan denk ik.

Sterkte ermee meis, hou voor ogen dat het voor jezelf uiteindelijk beter wordt. Je doet het niet voor niks.
Met de spierpijn valt het redelijk mee. Zo lang ik niet te veel doe.

In de koelkast staan nu 3 bonbonvullingen op te stijven: aardbeienprutje met peper en kruidnagel, een ganache (room met gesmolten chocolade) en een chocolade-whiskey vulling. Straks verder met de omhulsels.

Plou, hoe lang moet je straks vliegen? Wel een takke-end hè.

Hoe is het met de overige Tetters?
Jezus Olijf! Wat een schoften, vreselijk. Gelukkig zijn ze gestoord, maar

Ik zou geen oog meer dicht doen.

Zijn ze bezig geweest toen je ouders lagen te slapen?
Oh shit, ik las verkeerd. Ze hebben dus ook echt dingen meegenomen.
Goffer Olijf, wat een klotenieuws! Arme ouders... Wat lijkt me dat verschrikkelijk. Inbrekers in je huis. Sliepen je ouders of waren ze weg?

Splinter, de bonbons klinken heerlijk!

Gelukkig valt het met weinig doen dus wel mee met de spierpijn.
Jeee wat erg Olijf, voor je ouders maar ook voor jou, de schrok lijkt mij zo verschrikkelijk. Hoe leef je verder na een in inbreuk op je privé terrein, het is mssch wel nog meer een inbreuk op je gevoel van veiligheid. Bah, heel naar
Optimist tot in de kist!
Ik wou en kon de overgang niet maken in 1 berichtje.

Maar Splint, dat klinkt errug lekker. Ik ben gek op bonbons. Heb nog nooit de tijd genomen om ze zelf te maken, op de rumballen na dan

Over rum, alcohol, gesproken. Vorig weekend had ik zomaar ineens zin in iets warms in mijn mond, dus koos ik zomaar voor een koffie met likeur erin. Een slok, mjam wel lekker eigenlijk, nog een slok en nog een en toen sloeg het in "shit ik heb natuurlijk medicijnen waar je geen alcohol bij mag consumeren", dus een driekwart volle beker koffie wegmoeten laten gooien. Zund he? Ben ik eindelijk een keertje dapper met alcohol en gebeurt dit, pffff.
Optimist tot in de kist!
En nog iets dat een extra berichtje nodig heeft:

Ratje, wat zal dat moeilijk zijn. Zoals Splint al zegt, hoe voel je zonder te denken. Kan dat eigenlijk, je moet tenslotte woorden gebruiken (en dus denken over welke woorden passend zijn) om je gevoelens uit te drukken.

Gevoelens zijn er altijd, je hele leven lang, je leeft ermee zonder ze altijd zo te realiseren, en zo groeien we langzaam in een patroon waarin onze gedachten en gevoelens elkaar gaan kruizen, overlappen en soms zelfs elkaar overnemen. En dan ineens moet je ze gaan scheiden, heel lastig maar je kunt het Ratje, je bent een gevoelsmens dus dan moet ook dit lukken, nu het om je eigen binnenste gaat

Mag ik even aanhaken op gevoel? Ik zat net op de bank, zet een NL talige playlist op (muziek pre-emigratie) en ineens kwamen zomaar de tranen. Heimwee naar vroeger toen het huis nog gevuld werd met kinderstemmen, soms tot alarmniveau toe, maar oh wat kan ik dat soms zomaar ineens missen. Ook de mensen die bij die periode hoorden, vriendinnen met hun kindjes, het schoolplein, de straat, onze S die als aupair een jaar bij ons woonde, mijn soulmate en nog altijd is ze gelukkig "in ons leventje" maar wel helemaal in Helsinki woont, onze andere oppassen die veel meer zijn geworden dan "oppas"; een soort altijd gewenste zusjes, en zo ging er ineens veel meer door mijn emo hoofd. Maf he? Ze zijn inmiddels opgedroogd die tranen, maar gek dat muziek zoveel kan oproepen.
Optimist tot in de kist!
Ik hier helemaal alleen

Moet nu naar het lab, bloed prikken, later vandaag naar tandarts en weer later naar dok ook hopelijk toch nog even een urinetest, wil graag zeker zijn dat alles goed is. Heb geen zin om weer zo de boel uit de hand te zien lopen.

Nou i.i.g. een gezellig ochtendje. Ik ben het meest bang voor de tandarts natuurlijk.
Optimist tot in de kist!
kom ff snel binnenrennen om Fant s6 te wensen, te laat natuurlijk . Hoop dat alles meegevallen is!

Verdomme, Olijf, wat erg!!

Ratteke, ik benijd je niet. Wat lijkt het me moeilijk om je zo open te moeten stellen
Fant, is het allemaal meegevallen vandaag?

Je tripje down memory lane is verdrietig maar ook wel weer leuk toch? Denken aan de leuke dingen die allemaal gebeurd zijn.

Jammer van je lekkere koffie!

Het benoemen van mijn gevoelens is wel moeilijk idd. Ik moet nu aangeven hoe ik me voel in bepaalde stadia. Ze gebruiken pannetjes. 1 staat rustig op het vuur, niks aan de hand. Dat gaat door tot pannetje 5, die is dan hevig aan het overkoken. Ik moet nu dus aangeven hoe ik me voel in pannetje 1, 4 en 5. Héél lastig. Vooral omdat ik het verschil niet zo goed weet tussen pannetje 4 en 5. Ik schrijf alles maar op met potlood. Kan ik nog wat wijzigen.

Vandaag wel een lekker dagje gehad. Gezellig met een paar collega's een visje gegeten. Altijd leuk op vrijdagmiddag. Het was ook best lekker weer. Niet koud, droog en een zonnetje.

Vanavond lekker douchen, en dan in huispak op de bank.
Slof, dat openstellen is niet zo moeilijk hoor. Dat gaat vanzelf. Alleen het benoemen dàt vind ik moeilijk. Ik zal ook wel moeten, anders kom ik nooit tot een 'normaal' leven.
Hoe ging het vandaag, Fant?

Mooi en moeilijk hè, die nostalgische gevoelens die je zomaar kunnen overvallen. Fijn dat ze er zijn en dat ze steeds maar worden aangevuld, maar ze kunnen zo gek onverwachts zjn.

Wij hebben allerlei plaatsjes bezocht en daarna lekker gegeten in onze favoriete auberge. Beetje triest, het staat te koop, we zaten daar met z'n tweetjes en het was net iets te fris. Wel heerlijk gegeten. En daarna deed de pinautomaat het niet, dus moesten we naar het buur-dorp om geld te halen. Heerlijk kneuterig. En nu weer lekker bij de haard.
Wat jammer Splinter, kan je er volgend jaar niet meer eten waarschijnlijk.
Ja, die kans is er wel. Hoewel ze zelf denken dat het nog wel even duurt voor er een koper is. Ze hebben geen haast. Overigens zie je hier wel veel winkels leeg staan, campings die braak liggen. Ik denk dat de crisis hier best toegeslagen heeft...

Plou! Ploutje! Kom je nog gedag zwaaien? Wanneer ga je? Doe je voorzichtig?
Joh, dinsdag pas hoor
Ohw...... ik dacht morgen.

*stopt met zwaaien*
Morgen gewoon klussen
Ook leuk.
Ratje, mooi dat ze het zo plastisch uitleggen. Kun je er wat mee in de toekomst denk je, blijvend bedoel ik? Het lijkt me zo moeilijk om iets toe te passen voor de rest van je leven.

Plous, morgen weer klussen, pffff, wat zul je bekaf zijn. Hoelang ga je naar Japan? Even verplicht iets anders dan klussen. Fijn maar ook lastig.

Splint dat is best heel jammer als zo'n restaurateur het moet opgeven, weet je ook waarom? Slechte aanloop of problemen met personeel of is de baas oud en niemand om het over te nemen? Verder klinkt je dag weer heel knus!

Ik heb man hier naast me zitten, die heeft een paniek klus vh werk dus hij is aan het programmeren naast mij, helemaal niet erg maar hij praat hardop en ook nog soms in vragende vorm. Hij reutelt de hele tijd door als een van Ratjes pannetjes op een vuurtje

Tandarts viel mee maar krijg wrsch wel speciale verdoving weer ivm paniekaanvallen en vervelende reflexen

Maar als het goed is zijn het alleen gaatjes maar wel veel. Dokter merkte op dat ik wel een heel erg gebrek aan speeksel heb en dat komt door de medicijnen die ik gebruik. Hierdoor zijn er in een heel kort tijdgebrek zomaar een boel gaatjes bijgekomen. Das dus niet leuk, ik moet nu een spray of een pilletje voor mijn speeksel. Ik ben gewoon een anti-kwijlebal

Lekker weekend, morgen shoppen met oudste dochter, gisteren met jongste en zo blijf ik aan het winkelen Maar ik zit in de rolstoel en zij karren me en hebben dikke pret, stel mafkezen. Het gaat hier weer sneeuwen morgen dus we krijgen weer een nieuw wit tapijtje eroverheen.

Fijn weekend allemaal!!!!!
Optimist tot in de kist!
Hah Fant, wat lekker om te lszen over dat winkelen in je wheels. Gelukkig niet zo schaamtevol als in het begin. Fijn!

Hier is het ook wit, maar dan van het vriezen. Brrr, het is goed koud geweest vannacht. Mooi hoor.

De restauranthouder en zijn vrouw willen met pensioen. Eén van hun 3 zoons zou overnemdn, maar die haakte toch af toen er getekend moest worden. Hun schoondochters hebben niks met horeca en durven het dus niet aan. Jammer hoor, het is ook een klein hotel, in een prachtig koetshuis.

Balen trouwens van je tanden zeg. Krijg je dat er ook weer bij.

Fijn weekend allemaal!
Ik ben lekker uitgeslapen. Om 8 uur ff koffie drinken en wat internetten en daarna weer lekker geslapen tot half 12. Nu hard aan het werk in de badkamer. Die is vies. Heel vies. Soms valt het in ene op. Dus nu met antikalk, voegenwitmaker (recept van viva) en een sopje in de weer.

Vanavond taart eten bij een vriendin. Verjaardag van vanmiddag maar afgezegd, geen zin in. We zijn alleen maar cadeaugevers en bankvulling.
Was de taart lekker, Rat?

En hebben jullie nog iets van Sinterklaas gezien? Wij liepen gisteren in zo'n hypermarché en daar zat een Sint in een grote zetel, ik dacht dat het zo'n beweegbare neppert was, maar toen we langs liepen zei hij ineens gedag. Hij was wel 'echt'.

Wel grappig trouwens, de Belgen zien al die discussies in NL en houden zich heel stil. Gewoon lekker een kinderfeest vieren, zonder bemoeienis van de VN. Ze vinden het wel best dat niemand bedenkt dat Snieklaas ook in België is.

Onze laatste dag hier, morgen weer naar huis. Vanmiddag lekker weer fröbelen met bonbonnetjes.

Fijne zondag!

Moe

Kater

later..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven