Het 30ste Tetter Topic!!

28-10-2013 20:52 2346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jubileum topic, de 30ste!!

Nog in de herfst maar toch al een eindje richting winter.

Maar tetteren kunnen we zelfs met stijve vingers vd kou, of in de storm, we houden ons warm aan onze beessies en aan elkaars gezelschap.

Happy New Topic!

Deel 29
Optimist tot in de kist!
Wat gaaf Splint! En veel plezier straks

Ik zit nu in Duitsland
En nu in NL
Welkom thuis Pilou. Lekker naar huis, slapen in je eigen bedje. Of is het voor jou een andere tijd gevoelsmatig?
Welkom terug Ploutje!

Kun je nu de dag die je net gehad hebt, nu gaan over-slapen? Of ben je nu niet moe?

Wij zijn net terug. Spetterende avond, leuk!
Nou, na 26 uur in touw zijn kun je prima slapen hoor

Nu weer echte koffie, Sjorskoffie

Ik las dat 1 van mijn favo acteurs is overleden.. Paul Walker, die blonde hoofdrolspeler met prachtige blauwe ogen van the fast and the furious :(
Lekker slapen dan!

Paul Walker, de naam ken ik wel, maar de serie die je noemt niet. Ga straks even googlen. Eerst naar mijn ouders.

Gek weer is het hier: aan de voorkant van het gebouw is het grijs en aan de achterkant strak blauw. Wat nu? Zomerjurk of dikke sjaal?
Jeetje Plous, ik zie het op nu.nl staan. Best een lekker ding en nog maar 40 jaar! Heftig hoor.

We zijn weer bonbons aan het maken. Hele keuken zit onder de chocola..... en ik ben er toch een beetje te ongeduldig voor geloof ik. Straks zijn de vullingen al opgesnoept terwijl de vormpjes nog gevuld moeten worden.
Wat is het geworden Splinter? Zomerjurk met sjaal? Hier was het niet zo koud. We zijn nog even de stad in geweest. Heb een lekker groot dik woonvest gekocht bij de New Yorker.

Is de keuken al weer schoon? Wat voor vulling hebben jullie nu gemaakt? Weer iets pittigs of iets zoets?

Gisteren was erg gezellig. Leuke verjaardag gehad. K heeft een jaren 50 platenspeler voor haar gekocht en een zooi lp's er bij. Helemaal blij! We hebben dus de hele dag plaatjes gedraaid. Met z'n allen meezingen.

K's neef was er ook met vrouw en kinders. Jongetje van 4 en z'n zusje van bijna 2. Wat een poepies. Erg gezellig gehad met zusje, samen farmville 2 spelen. Ik moet nu alleen mijn scherm nog schoonmaken van alle vingertjes die er nu opstaan. Want de kipjes, koetjes en varkentjes waren erg interessant.

Het is lekker laat geworden. Door het nieuws van gister niet zo heel goed geslapen. Om half 8 er maar uit. Hond boven gelaten, dan hoefde ik haar ook niet uit te laten. Had ik ff geen zin in. Om 9 uur er weer ingegaan tot kwart voor 11. Het was een lekkere luie zondag. Morgen weer hard aan de bak!
Pilou, moet jij nou morgen ook gelijk weer aan het werk? Of heb je nog een dagje om bij te komen?
Fijn van de leuke verjaardag Rat. Mooie tegenhanger van het andere gezeur.

Ik had 2 vullingen gemaakt voor de bonsbons: vanille frosting (een soort vanille room, had ik laatst gezien op tv voor taartvulling) en cakebeslag. Daar ben ik vooral heel benieuwd naar.

Man had iets gemaakt met caramel en verpulverde werthers echte. En gewone ganache (zachte chocoladevulling).

En nu moeten we nog eten en heb ik geen honger meer.
Klinkt gezellig Rat en een hangdagje is ook lekker.

Ik ben nog een week 'vrij'. Klussen.

Oeh, die vanille frosting, die willik!

Ik ben een beetje sipjes. Even wennen, na twee weken weer helemaal alleen. Nu ook zonder kat...
Haha, te veel gesnoept? Dan eet je toch gewoon wat minder avondeten.

Of geen avondeten. Kan ook nog.

Wij hebben boerenkool op met een Hema rookworst. Lekker hoor.
He bah, Pilou. Het is ook wel een hele abrupte overgang zo. Ik heb wel lekkere bonbonnetjes voor je? En een

Vanille frosting is inderdaad heel lekker. Beetje rare hoeveelheden, maar dat is omdat het eigenlijk voor een hele taart is en ik de hoeveelheden door 6 heb gedeeld.

1 eidooier

22 ml slagroom

18 g suiker

1/6 el vanillesuiker

27 g zachte boter

Meng de eidooiers met de slagroom, suiker en vanillesuiker in een pan. Gaar zonder te koken (warm laten worden tot ongeveer 80 graden en dan een minuutje laten doorwarmen, of tot je ziet dat het gaat indikken en dat het in een dikke stroom van je lepel loopt). Laat afkoelen. Meng de boter erdoor tot er een zalvige frosting ontstaat.

En ja te veel gesnoept. Maar we hadden boeuf bourgignon in de slowcoocker staan, en die wilde ik ook niet missen.

*bwurp*
Ik heb je berichtje gemist net Pilou. Kan me je gevoel goed voorstellen. 2 weken gezelschap gehad, leuke dingen gedaan, lekker gegeten, niet alleen geweest. En nu weer wel.
Dank voor de knuffels. Avondeten klinkt ook lekker. Ik had saté maar na twee happen misselijk.

En ik heb het gevoel dat ik toch last heb van een jetlag....
Zo, was is klaar, opgevouwen, opgehangen, nieuwe machine aan.

Nu boodschappenlijstje maken... Ik dacht dat ik nog brood in de vriezer had, maar helemaal niks, nakkes, nada. En een gierende honger ivm gister niet gegeten.

Thank God for droge toastjes

Werkse allemaal
Halloooooo Jumboooo jetlag!

En dan moet je ook nog wachten tot de winkels open zijn. Roomsevice is zo gek nog niet, eigenlijk.

Sterkte Pilou!
Haha, bedankt.

Ik ga vanmiddag boodschappen doen. Nu zo zoetjes aan omkleden en naar mijn klushuis
Gelukkig zijn de winkels net open. Vreselijk als je er achter komt dat er toch geen eten in huis is na een vakantie.

Wat een nacht zeg. Gisteren om half 11 naar boven. K was al om 9 uur in bed gaan liggen. Hond mee natuurlijk. Poes aan de miauw. Hond op bed, hond van bed af. Poes naar boven gebonjourd. Slapen. Nee hoor. Gaat dochter appen. Okeeeejjj. Nog een poging. Appje van kvv. Hij hoorde de hele tijd een piep. K weer bed uit. Was het de batterij van de koolmonoxidemelder. Ik maar een peukie gerookt. Nog even met K kletsen en zo tegen 12 uur eens gaan slapen. Weer heel onrustig geslapen. Veel te veel denken in mijn hoofd. Niks aan.

En tot overmaat van ramp had ik natuurlijk ook geen medicijnen genoeg. Dus gisteren niks genomen, vandaag de laatste. Ik zit hier toch wel met wat ontwenningsverschijnselen. Vanmiddag nieuwe halen. Gaat een moeilijke dag worden.
En, ben je je dag doorgekomen, Rat? Volgens mij moet jij weer baas in eigen bed worden hoor!

Mijn werkdag zit er ook weer op. Nog maar 3 werkdagen te gaan deze week.

Plou, hoe was het in je klushuis? Geen kaboutertjes die het in die twee weken hebben omgetoverd tot een paleisje? En lekker boodschappen gedaan? Ik vind dat altijd wel leuk, om weer in een NL winkel rond te struinen en mijn kar vol te gooien na de vakantie.

Nu ga ik een avondje bankhangen.
Gelukkig wel de dag goed doorgekomen. Heb het retedruk op het moment. Heel veel oude zaken gekregen. Gelukkig kan ik in veel zaken gelijk beslissen en afsluiten.

Medicijnen zijn weer binnen! Morgen weer een gewone dag.

Ik ga denk ik ook maar bankhangen vanavond. Ff niks, beetje tv kijken, nu douchen.
Alle reacties Link kopieren
Pilou, weer terug en nu in de Day After modus. Haat ik altijd, de dag na iets leuks, zeker zoiets als wat jij hebt gedaan. Maar nu weer klussen, ook een heel leuk en vooral groot project!

Splint, leuk joh dat bonbon maken. Heb je nog leuke websites of ideetjes? Lekker getoeterd, leuk is dat toch muziek als hobby.

Ratje, balen van de medicijnen. Heb ik met mijn codeine, daar krijg ik enorm heftige afkickverschijnselen van, misselijk, koortsig gevoel, zweverig, brrr. Echt een junkie gedoe. Gelukkig viel het mee vandaag. Leuk ook van de verjaardag en de visite enzo, klinkt erg gezellig.

Ik ben weer van mijn externe waterleiding af gelukkig. Ik hoop niet dat ik dat ooit nog moet meemaken, hoewel dat wrsch wishful thinking is met mijn blaasproblemen, vond het vreselijk en enorm eng. Durfde de deur er niet mee uit en was enorm opgelucht toen het er zaterdag uit was.

Verder gisteren superieur Sint gevierd, heerlijke rotzooi met alle surprises waar nu de katten lekker mee uit hun dak gaan.

Nu moe en bijkomen.
Optimist tot in de kist!
Jeuj voor je waterkraan Fant! Waardeloos ding, maar hopelijk heeft ie wel even goed werk gedaan.

Truste!

Ben je ook op de foto geweest met Angela Splint?

Gaaf hoor zo samen met een BNner spelen.

Die bonbons klinken echt zalig! (op het cakebeslag na, dat heb ik nooit begrepen dat mensen dat rauw naar binnen werken)

En welkom thuis Pilou. Fijn dat je nog een weekje vrij bent om te klussen nu.

Schiet het een beetje op?

Fant fijn dat je externe waterkraan weer pleite is. En nou zelf doen hé!!

je Sinterklaasfoto's zagen er erg fijn uit!

Rat heb jij je slaapkamer inmiddels weer voor je alleen? Lijkt me helemaal niks dat gestoor de hele tijd

Ik ga zo nog even de laatste Sinterklaaskadootjes regelen. MO moet voor zijn lootje nog wat hebben maar was zaterdag niet gelukt.

Oh en ze zijn hier vanmorgen begonnen met de aanbouw. Net op mijn vrije dag.

Sowieso is dinsdag een stomme dag om vrij te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven