Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
maandag 22 juli 2019 om 20:10
Ze zijn zo uitgekookt hè Serengeti, dan is overvallen op een onverwachts moment wel het beste ja.
De pil van de Mup ziet er hier weer in, hij kwam binnen dus ik heb hem meteen gegrepen
daarna een half zakje zachtvoer als beloning. Ik ben echt heel opgelucht dat hij weer beter is, het was vandaag precies een week geleden dat hij stopte met eten, blij dat ik snel heb ingegrepen en behandeling op tijd kon worden gestart.
Hans Klok
Ben ook benieuwd hoe het nu met jouw kat gaat Izzy.
De pil van de Mup ziet er hier weer in, hij kwam binnen dus ik heb hem meteen gegrepen

Hans Klok

Ben ook benieuwd hoe het nu met jouw kat gaat Izzy.

maandag 22 juli 2019 om 20:11
Hahaha Hans Klok. Zou zomaar kunnen. Wat een geweldige foto!!
Ik snap er nog steeds niets van. Denk dat ik hem toch zelf gewoon naar buiten gedaan heb en het niet meer weet. Dat moet haast wel. Hij is geen avonturier die uit het raam springt. Hij gaat gewoon bij het trapgat liggen als signaal dat hij weg wil.
Ik kan me niet voorstellen dat hij uit het raam zou gaan. Dat heeft hij ook niet gedaan want de horren waren gewoon dicht. Dus ik moet hem wel gewoon zelf naar buiten gedaan hebben, dat kan echt niet anders. Ik stond echt even verbijsterd hoor, dat hij daar al lag.
Maar dit is dus wel de reden dat ik niet graag met open ramen ga slapen, het zijn plak horren dus je bent er zo doorheen, ook als kat zijnde. Hij gaat maar weer lekker buiten slapen de komende dagen, kan ik alles lekker luchten. Hij wil toch niet naar binnen als het zo heet is.
Jaime zou dat ook hebben hoor CC, die trapt daar ook niet in en eet er gewoon omheen. Is hij veel te sluw voor. Als hij me met het Stronghold pipetje ziet staan gaat hij er al vandoor. Hij onthoud veel te veel.
Ik hoop dat je morgen heel goed nieuws krijgt over je Muppy meid. Ik ga voor je duimen weer.
Ik snap er nog steeds niets van. Denk dat ik hem toch zelf gewoon naar buiten gedaan heb en het niet meer weet. Dat moet haast wel. Hij is geen avonturier die uit het raam springt. Hij gaat gewoon bij het trapgat liggen als signaal dat hij weg wil.
Ik kan me niet voorstellen dat hij uit het raam zou gaan. Dat heeft hij ook niet gedaan want de horren waren gewoon dicht. Dus ik moet hem wel gewoon zelf naar buiten gedaan hebben, dat kan echt niet anders. Ik stond echt even verbijsterd hoor, dat hij daar al lag.
Maar dit is dus wel de reden dat ik niet graag met open ramen ga slapen, het zijn plak horren dus je bent er zo doorheen, ook als kat zijnde. Hij gaat maar weer lekker buiten slapen de komende dagen, kan ik alles lekker luchten. Hij wil toch niet naar binnen als het zo heet is.
Jaime zou dat ook hebben hoor CC, die trapt daar ook niet in en eet er gewoon omheen. Is hij veel te sluw voor. Als hij me met het Stronghold pipetje ziet staan gaat hij er al vandoor. Hij onthoud veel te veel.
Ik hoop dat je morgen heel goed nieuws krijgt over je Muppy meid. Ik ga voor je duimen weer.
maandag 22 juli 2019 om 20:44
Balen dat het niet lukte. Mijn dame at nog net mijn vinger er niet bij op. En als je het pilletje in smeerleverworst doet en even in de vriezer legt? Schijnt ook te helpen. Ik had gewoon geen zin in die strijd iedere avond. Bij jou is het hopelijk tijdelijk, dus dan is het nog te overzien wellicht. Zal voor je duimen....Calamitycat schreef: ↑22-07-2019 19:45Die Jaime van jou is me er een, Madrid! Je omschrijft het zo grappig, ik zie het helemaal voor me en dan jouw verbaasde gezicht erbij![]()
Oei, dat is naar Serengeti dat kater alweer jeuk krijgt en waarschijnlijk aan een nog smeriger middel moetEr schijnt ook van die speciale pasta te zijn (je dierenarts weet het vast) dat wel goed schijnt te helpen, heb er zelf geen ervaring mee.
Jij hebt ook een groot verlies geleden zeg, vooral bij de katten waarmee je zo'n speciale band had kan die rouw heel erg lang duren. Ik herken dat wel.
Hier vanochtend de pil van de Mup in smeerleverworst gedaan maar daar trapte meneer niet in. Smeerleverworst keurig opgelikt maar de pil bleef liggenVanavond dus maar gewoon weer de houdgreep dat is tot nu toe wel redelijk gegaan.
Ik verwacht morgen of overmorgen telefoontje van de dierenarts met de uitslag van de kweek, afhankelijk daarvan moet ik of de ab-kuur afmaken of ik mag stoppen (denk ik). Hopelijk voor de Mup het laatste.
Hij eet weer ouderwets de bakjes van de andere katten leeg als hij klaar is met zijn eigen bak dus volgens mij gaat het erg goed met hem.![]()
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
maandag 22 juli 2019 om 20:57
Ja dat zei mijn kat ook.

Ik voerde altijd een heel toneelstukje op. Zat wat luidruchtig met servies enzo te rommelen in de keuken en deed de kraan aan zodat hij het niet zou horen dat ik de pil uit de verpakking haalde.
Vervolgens hield ik in één hand de pil verstopt terwijl ik door het huis liep en met mijn andere hand allerlei dingen deed, zoals planten water geven, opruimen, etcetera. Terwijl ik dan heel nonchalant tralala-end door de kamer richting hem probeerde te lopen om hem dan ineens plotsklaps te overmeesteren met de houdgreep. Maar in die 100ste van een seconde rende meneer al voor mij weg naar de andere kant van het huis. Hij trapt niet in mijn toneelspel.

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

maandag 22 juli 2019 om 21:59
Toch bijzonder dat ze het allemaal maar onthouden hè? Vroeger ontwormde ik de katten met pasta, dat leek me makkelijker dan een pil
Dat zat in zo’n grote spuit. Dat is me 1 keer gelukt. Nu gaat mijn achterblijver kokhalzen als ze die spuit ziet, heel apart.

maandag 22 juli 2019 om 23:50
Serengeti schreef: ↑22-07-2019 20:57Ja dat zei mijn kat ook.![]()
Ik voerde altijd een heel toneelstukje op. Zat wat luidruchtig met servies enzo te rommelen in de keuken en deed de kraan aan zodat hij het niet zou horen dat ik de pil uit de verpakking haalde.
Vervolgens hield ik in één hand de pil verstopt terwijl ik door het huis liep en met mijn andere hand allerlei dingen deed, zoals planten water geven, opruimen, etcetera. Terwijl ik dan heel nonchalant tralala-end door de kamer richting hem probeerde te lopen om hem dan ineens plotsklaps te overmeesteren met de houdgreep. Maar in die 100ste van een seconde rende meneer al voor mij weg naar de andere kant van het huis. Hij trapt niet in mijn toneelspel.![]()

Tsjongejonge zeg, ik dacht dat ik stronteigenwijs was maar dat mens in het topic over kat in rugzak doet zelfs mijn eigenwijsheid verbleken. Ik heb het opgegeven, daar valt echt niet normaal mee te praten

dinsdag 23 juli 2019 om 09:46
Goedemorgen, ik heb op het moment geen kat maar als kattenliefhebber trekt zo'n topic
Ook ik weet hoe moeilijk het is om medicijnen te geven.
Kreeg ooit de tip om het pilletje op te lossen in een beetje lauw water, daarna een eetlepel mousse erbij en goed mengen. (of iets anders waar de kat dol op is)
Als het op was gaf ik hem de rest van het blikje zodat ik zeker wist dat hij het deel met de pil op had. Ik meng de mousse overigens altijd met lauw water, dat vinden ze lekker en krijgen wat extra vocht binnen.

Ook ik weet hoe moeilijk het is om medicijnen te geven.
Kreeg ooit de tip om het pilletje op te lossen in een beetje lauw water, daarna een eetlepel mousse erbij en goed mengen. (of iets anders waar de kat dol op is)
Als het op was gaf ik hem de rest van het blikje zodat ik zeker wist dat hij het deel met de pil op had. Ik meng de mousse overigens altijd met lauw water, dat vinden ze lekker en krijgen wat extra vocht binnen.
dinsdag 23 juli 2019 om 10:25
dinsdag 23 juli 2019 om 10:35
Hey! Volgens mij is genoeg schaduw en genoeg water het belangrijkste. Ik zorg ervoor dat er in huis en in de tuin op meerdere plekken water staat, dit ververs ik met de warmte ook minimaal twee keer per dag (een ijsklontje erin is ook lekker) zodat het goed koud blijft. Je zou ook een koelmat kunnen proberen, kijken of je kat daar gebruik van wil maken. Verder is het volgens mij zo dat katten heel goed zelf weten wat het beste voor ze is met deze hitte, maar ze goed in de gaten houden/opletten of ze niet oververhit raken kan natuurlijk nooit kwaadlotte40 schreef: ↑23-07-2019 10:25Hallo allemaal,
Mag ik even inbreken op dit topic?
Mijn kat heeft het hele huis tot zijn beschikking, kan mijn tuin in en ook verder naar buiten.
In principe heeft dus hij mogelijkheden genoeg om een koel plekje te zoeken maar kan ik nog meer voor hem doen om hem koel te houden?

dinsdag 23 juli 2019 om 10:37
Ik heb overal, in tuin en huis, drinkwater en lactosevrije melk neergezet. Ik denk dat poezen met een slechte gezondheid en de oudjes net als mensen het meeste risico o lopen.lotte40 schreef: ↑23-07-2019 10:25Hallo allemaal,
Mag ik even inbreken op dit topic?
Mijn kat heeft het hele huis tot zijn beschikking, kan mijn tuin in en ook verder naar buiten.
In principe heeft dus hij mogelijkheden genoeg om een koel plekje te zoeken maar kan ik nog meer voor hem doen om hem koel te houden?
dinsdag 23 juli 2019 om 12:54
Ik zet ook op meerdere plekken in huis water neer, en die ververs ik regelmatig.
Verder probeer ik wat "tenten" te bouwen. Mijn katten vinden het altijd heerlijk om 's avonds op het balkon te chillen. Ik zet dan de balkondeur open en hang daar zo'n droogrek aan met wat natte lakens/dekbedhoezen, grote handdoeken etc. waardoor een soort van koelere plek / tent ontstaat. Zolang ze maar niet helemaal opgesloten zitten en dus nog wat uitzicht hebben vinden ze het fijn om daar te liggen.
Ik wil nu binnen ook wat van die plekken maken. Ik kan ook wel zo'n droogrek met natte handdoeken aan de radiator hangen. Ofzo.
Mijn katten negeerden de koelmatten.
Verder probeer ik wat "tenten" te bouwen. Mijn katten vinden het altijd heerlijk om 's avonds op het balkon te chillen. Ik zet dan de balkondeur open en hang daar zo'n droogrek aan met wat natte lakens/dekbedhoezen, grote handdoeken etc. waardoor een soort van koelere plek / tent ontstaat. Zolang ze maar niet helemaal opgesloten zitten en dus nog wat uitzicht hebben vinden ze het fijn om daar te liggen.
Ik wil nu binnen ook wat van die plekken maken. Ik kan ook wel zo'n droogrek met natte handdoeken aan de radiator hangen. Ofzo.
Mijn katten negeerden de koelmatten.

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
dinsdag 23 juli 2019 om 13:18
Soms... Heel soms denk ik dat de hitte mijn zwart-witte dame de nekslag heeft gegeven. Ze was (natuurlijk) al niet gezond, maar met die hitte was het ineens van BAM! Maar ja, dat zal ik nooit zeker weten.
Mijn kat (voorheen katten) vindt de badkamervloer en de wasbak prima. Of onder het bed, ook redelijk koel. Alles wat ik ooit voor ze heb geprobeerd of gefabriceerd, vonden ze niet echt nodig, behalve extra water. Ook vandaag lag mijn bolle weer lekker in de wasbak toen ik richting werk ging. Ben benieuwd hoe het straks is als ik thuiskom.
Mijn kat (voorheen katten) vindt de badkamervloer en de wasbak prima. Of onder het bed, ook redelijk koel. Alles wat ik ooit voor ze heb geprobeerd of gefabriceerd, vonden ze niet echt nodig, behalve extra water. Ook vandaag lag mijn bolle weer lekker in de wasbak toen ik richting werk ging. Ben benieuwd hoe het straks is als ik thuiskom.

dinsdag 23 juli 2019 om 19:59
Ik noemde het speciaal even omdat ik een paar negatieve ervaringen heb met warmte en overlijden. En ik zie het ook bij oude buurkatten, ze krijgen dan een pompende ademhaling wat best een inspanning moet zijn.MockTurtle schreef: ↑23-07-2019 13:18Soms... Heel soms denk ik dat de hitte mijn zwart-witte dame de nekslag heeft gegeven. Ze was (natuurlijk) al niet gezond, maar met die hitte was het ineens van BAM! Maar ja, dat zal ik nooit zeker weten.
Dus MockTurtle, zou kunnen hoor met jouw Zwartwitje.
Bij mij zijn ze allemaal nog steeds buiten. In de tuin liggen bevalt blijkbaar nog het beste.
dinsdag 23 juli 2019 om 20:13
Heel goed. Er wordt volgens mij al snel gedacht dat dieren zich van nature wel aanpassen aan hitte en kou en andere omstandigheden. Maar ik weet niet of dat nog altijd het geval is, aangezien de kat toch echt gedomesticeerd is. En misschien passen ze zich wel prima aan, maar dan nog kan het voor oudjes en zwakke katten misschien funest zijn. Net als bij ons mensen inderdaad.miekemv schreef: ↑23-07-2019 19:59Ik noemde het speciaal even omdat ik een paar negatieve ervaringen heb met warmte en overlijden. En ik zie het ook bij oude buurkatten, ze krijgen dan een pompende ademhaling wat best een inspanning moet zijn.
Dus MockTurtle, zou kunnen hoor met jouw Zwartwitje.
Bij mij zijn ze allemaal nog steeds buiten. In de tuin liggen bevalt blijkbaar nog het beste.
dinsdag 23 juli 2019 om 20:51
Eindelijk weer even bij kunnen lezen, wat is er weer een hoop gebeurd met alle poezebeesten! Calamity, wat een heftige tijd heb je met Mup achter de rug! Fijn dat het weer beter gaat en dat hij weer lekker bij je ligt 's nachts (met zijn pootje in je hand...zo lief
)!
En Mock, ook voor jou een
, ik herken me in al je berichten over het gemis en het verdriet om je maatje te moeten missen. Ons meisje staat inmiddels in een mooi kokertje op het dressoir. Vind het fijn dat ze weer thuis is, maakt de cirkel voor mijn gevoel weer rond. Maar mis haar wel nog steeds ontzettend. Ondanks onze 2 andere dames, is het ineens zoveel stiller. Onze oude dame was het meest aanhankelijk en kletste altijd met iedereen mee. De andere 2 katten zijn veel meer buiten en gaan hun gangetje. De jongste knuffelt wel graag, maar vooral met mijn man (behalve als het etenstijd is, dan ben ik ook ineens héél erg lief
). De andere poes is een echte buitenkat. Die zien we alleen rond etenstijd of in de tuin rondlopen.
Met deze warmte ben ik voor onze oude dame wel blij dat ze er niet meer is. Ik heb zelf ook het gevoel dat de vorige hittegolf het evenwicht heeft omgegooid.
De andere katten lijken hier niet zoveel last van te hebben. Die hebben ergens in de tuin een koel plekje gevonden, waar we ze de hele dag niet zien.
Op het moment dat ik dit typ, staat onze kleine tijger op haar achterpoten tegen de tuindeur te krabbelen, blijkbaar is het etenstijd voor madam...
ben ik weer even het liefste baasje van de wereld....
Wat zijn katten toch heerlijk eigenzinnig!

En Mock, ook voor jou een

Met deze warmte ben ik voor onze oude dame wel blij dat ze er niet meer is. Ik heb zelf ook het gevoel dat de vorige hittegolf het evenwicht heeft omgegooid.
De andere katten lijken hier niet zoveel last van te hebben. Die hebben ergens in de tuin een koel plekje gevonden, waar we ze de hele dag niet zien.
Op het moment dat ik dit typ, staat onze kleine tijger op haar achterpoten tegen de tuindeur te krabbelen, blijkbaar is het etenstijd voor madam...

Wat zijn katten toch heerlijk eigenzinnig!

darkcrystal wijzigde dit bericht op 23-07-2019 21:50
2.07% gewijzigd
Life is a party but you must self uphanging de slingers
dinsdag 23 juli 2019 om 21:03
Wat fijn dat ze weer thuis is Darkcrystal. De cirkel is dan inderdaad weer rond. Het gemis blijft helaas nog wel een tijdje. Gaat met ups en downs. Uiteindelijk zullen de ups het gaan winnen. Maar verdrietig blijft het.
Haha, heerlijk is dat, dat eigenzinnige. Ik hou dr zo van!
Haha, heerlijk is dat, dat eigenzinnige. Ik hou dr zo van!

dinsdag 23 juli 2019 om 22:05
Ik maak me af en toe wel wat zorgen om Jaime met die warmte nu. Hij zat net met zijn bekje open en ademde best zwaar. Bijna hijgen. Nu is het weer normaal en hij heeft goed gedronken. Maar omdat ik nu weet dat hij ook een senior is ga ik me sneller druk om hem maken, zeker met dit weer. Ik hou hem goed in de gaten. Hij eet en drinkt verder gewoon normaal en ligt graag op de stenen in de douche of buiten. Verder niets aan de hand, hij is wat slomer dan normaal. Maar ik ben toch snel in de stress, zeker na wat er met hem gebeurd is.
Hij wilde afgelopen nacht weer buiten slapen en dat was echt lastig om te accepteren. Ik maakte me toch zorgen en heb de halve nacht gecheckt of hij niet naar binnen wilde en dus geen oog dicht gedaan. Hij stond om 6 uur mauwend voor de deur en leek wat angstig. Daarna lag hij op het balkon te slapen.
Hij is vorige keer met de hitte in juni ook gewoon buiten geweest, ook op de heetste tijden van de dag maar ik vind het nu gewoon geen fijn idee. Het is vooral lastig als ik moet werken, hou ik hem binnen of laat ik hem buiten? Nu sta ik morgen en overmorgen nog niet ingedeeld maar ik denk er wel over na. Vandaag was hij dus binnen maar morgen wordt het heter.
Het blijft piekeren. Loslaten is niet mijn sterkste kant.
Sterkte met je verlies Darkcrystal, fijn dat je meisje zo'n mooi plekje heeft gekregen. Ik hoop dat het goed met je gaat.
Hij wilde afgelopen nacht weer buiten slapen en dat was echt lastig om te accepteren. Ik maakte me toch zorgen en heb de halve nacht gecheckt of hij niet naar binnen wilde en dus geen oog dicht gedaan. Hij stond om 6 uur mauwend voor de deur en leek wat angstig. Daarna lag hij op het balkon te slapen.
Hij is vorige keer met de hitte in juni ook gewoon buiten geweest, ook op de heetste tijden van de dag maar ik vind het nu gewoon geen fijn idee. Het is vooral lastig als ik moet werken, hou ik hem binnen of laat ik hem buiten? Nu sta ik morgen en overmorgen nog niet ingedeeld maar ik denk er wel over na. Vandaag was hij dus binnen maar morgen wordt het heter.
Het blijft piekeren. Loslaten is niet mijn sterkste kant.
Sterkte met je verlies Darkcrystal, fijn dat je meisje zo'n mooi plekje heeft gekregen. Ik hoop dat het goed met je gaat.

woensdag 24 juli 2019 om 00:57
Hi! Ik had hier een aantal weken (denk ik) gepost over dat ik een kat wilde.
Nou, die is ondertussen uitgezocht en het is een kitten uit een particulier nestje geworden ipv asiel kat.
Ze is een kruising tussen een Abbesijn en nog iets, en ze gaat Mia heten!
Ben helemaal in de wolken en ik heb haar nog maar 1x gezien.
Ze is nu 6 weken oud dus het is nog een poosje wachten en ik ga nog een paar dagen weg met mijn ouders dus kan haar daarna pas ophalen, maar ik voel me helemaal een katten moeder :p
Nou, die is ondertussen uitgezocht en het is een kitten uit een particulier nestje geworden ipv asiel kat.
Ze is een kruising tussen een Abbesijn en nog iets, en ze gaat Mia heten!
Ben helemaal in de wolken en ik heb haar nog maar 1x gezien.
Ze is nu 6 weken oud dus het is nog een poosje wachten en ik ga nog een paar dagen weg met mijn ouders dus kan haar daarna pas ophalen, maar ik voel me helemaal een katten moeder :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”