Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Mijn kat komt niet buiten. Hier in de kamer is het nu 29 graden, vergeleken met buiten stelt dat natuurlijk niets voor. Maar ze ziet er niet uit alsof ze ergens last van heeft, al vindt ze de badkamervloer aantrekkelijker dan normaal. Ze drinkt en eet ook prima. Net even gespeeld. Succes met jullie katten!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Pff, eigenlijk moet ik dat soort berichten helemaal niet lezen maar ik browse altijd langs wat nieuwssites 's avonds, lees ik net een bericht (met foto :'( ) over dat er vier katten over het hek zijn gedumpt van Stichting Dierenthuis Almere. Het was het hondenveld... er liepen zo'n 100 honden los. Einde katten dus. Jezus, wat afschuwelijk voor die beestjes om zo aan hun eind te komen.
Wat voor zieke monsters doen dit soort dingen? Ik kan me echt niet voorstellen dat ze dachten dat het een kattenveld was, 100 honden zie je niet over het hoofd lijkt me, zelfs niet in het donker. Bah, wat naar :|
Calamitycat schreef:
25-07-2019 21:01
Pff, eigenlijk moet ik dat soort berichten helemaal niet lezen maar ik browse altijd langs wat nieuwssites 's avonds, lees ik net een bericht (met foto :'( ) over dat er vier katten over het hek zijn gedumpt van Stichting Dierenthuis Almere. Het was het hondenveld... er liepen zo'n 100 honden los. Einde katten dus. Jezus, wat afschuwelijk voor die beestjes om zo aan hun eind te komen.
Wat voor zieke monsters doen dit soort dingen? Ik kan me echt niet voorstellen dat ze dachten dat het een kattenveld was, 100 honden zie je niet over het hoofd lijkt me, zelfs niet in het donker. Bah, wat naar :|

Ja dit had ik ook al gelezen, inclusief plaatje. :'(
Ik word vaker naar van nieuwsberichten, maar dit vind ik wel héél erg verschrikkelijk. :@ :cry:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ja ik ook, ook voor de medewerkers van de dierenopvang verschrikkelijk....
Calamitycat schreef:
25-07-2019 21:09
Ja ik ook, ook voor de medewerkers van de dierenopvang verschrikkelijk....

Ja voor die medewerkers is dit ook heftig. :(
Ik dacht nog, misschien hebben ze het niet geweten dat juist daar honden liepen als het 's nachts is gebeurd en de honden binnen zaten? Dan nog ben je natuurlijk niet goed bij je hoofd (en dan druk ik me nog zacht uit) als je je katten over een hek van een opvang dumpt maar ik wil me eigenlijk met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er 'mensen' zijn die zoiets bewust zouden doen.
Zoals die mevrouw van de opvang verklaarde, is het terrein waar de honden los mogen lopen groot en zijn er veel bosjes en struiken wat het onmogelijk maakt om te checken of er katten zitten. Maar hoe dan ook, het is een intens triest verhaal...

Schrok trouwens ook wel van de hoeveelheid dieren daar in de opvang, 350 katten en 150 honden die niet herplaatsbaar zijn. Wat ontzettend veel :| Wel mooi dat ze daar een plek hebben gekregen waar mensen om ze geven en ze verzorgen.
Ooo wat verschrikkelijk! Arme beestjes! :cry: Wat een gestoorde lui. Herkenbaar dat je aan de ene kant dat soort berichten niet wilt lezen
Dit raakt me enorm, zulke lieve poezen.

Verschrikkelijk.

Ik heb wel wat vragen bij deze opvang, wat moeten zulke en zoveel honden allemaal daar. Hoe kan het dat een willekeurig persoon zo dichtbij kan komen.
En als deze verschrikkelijk waardeloze eigenaar ( broodfokkers ofzo) achterhaalt wordt, zal wel even duren vanwege vakantie, overkomt dit persoon niks van.
Ja dat vraag ik me ook af Mieke. Nou is 35.000 vierkante meter terrein wel heel groot dus ik neem aan dat de dieren genoeg ruimte hebben maar het zijn er wel heel veel bij elkaar. Misschien zijn er niet veel van dit soort opvanglocaties in Nederland en/of zijn er simpelweg teveel niet herplaatsbare katten en honden? :(
Ze hebben wel een hele mooie website, ziet er professioneel uit. Ellie Lust is ambassadeur sinds 2018.
De koppies van een paar van de katten daar, te schattig :heart:

Hier word ik ook blij van :)
Afbeelding
Calamitycat schreef:
25-07-2019 22:40
Ja dat vraag ik me ook af Mieke. Nou is 35.000 vierkante meter terrein wel heel groot dus ik neem aan dat de dieren genoeg ruimte hebben maar het zijn er wel heel veel bij elkaar. Misschien zijn er niet veel van dit soort opvanglocaties in Nederland en/of zijn er simpelweg teveel niet herplaatsbare katten en honden? :(
Genoeg ruimte zeker maar ik kan me niet voorstellen dat je genoeg aandacht kunt hebben voor een individueel dier. Ik heb nou meer het idee van een grote roedel en soms losgeslagen honden. Ik las bijvoorbeeld dat je ook geen hondje op het terrein moet gooien. Wordt onmiddellijk doodgebeten en opgevreten. Wat is dit voor een eng terrein.
Calamitycat schreef:
25-07-2019 22:40

Ik denk dit inderdaad.
Maar wat een geweldige foto van die katten in dat bed . :flirting:
miekemv schreef:
25-07-2019 22:46
Genoeg ruimte zeker maar ik kan me niet voorstellen dat je genoeg aandacht kunt hebben voor een individueel dier. Ik heb nou meer het idee van een grote roedel en soms losgeslagen honden. Ik las bijvoorbeeld dat je ook geen hondje op het terrein moet gooien. Wordt onmiddellijk doodgebeten en opgevreten. Wat is dit voor een eng terrein.

Ja dit vraag ik me ook af.
Serengeti schreef:
25-07-2019 22:52
Ja dit vraag ik me ook af.
Ik ook. Want dat is inderdaad eng. Ik wil geen advocaat van de duivel spelen en heb daarnaast geen verstand van honden maar eigenlijk zouden dermate agressieve honden misschien beter kunnen worden afgemaakt? :sigh:
Ik kan er niet over uit dat buitenstaanders zo dichtbij kunnen komen. Mega veel, 150 niet verplaatsbare honden, niet onder controle. Ik heb daar niks mee en het roedelgedrag wordt alleen maar erger.

Zwartwitje is al drie dagen niet thuisgekomen. Waar ze altijd zit zijn de bewoners met vakantie. Veel schuren, sommige afgesloten. Kijk door het glas heen en roepen, maar niks te zien. Een andere schuur had een kattenluikje en hier was iets tegen aangelegd ter afsluiting. Ik kon het met mijn hand open duwen. Gelukkig veel bomen zodat het minder warm is maar ja, drie dagen. Als ze vastzit hoop ik dat ze muizen kan vinden. Zij komt zeker in aanmerking voor GPS.
Oh wat naar Mieke! Is ze alweer terug?
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker met het weer van de afgelopen dagen. Ik hoop dat ze er alweer is of anders snel op komt dagen.

Jaime is alle dagen gewoon buiten geweest op het heetst van de dag, dan lag hij in de schaduw te slapen. Is prima gegaan. Vannacht heeft hij ook nog buiten geslapen maar aankomende nacht komt hij maar lekker weer op bed. Ik mis het samen slapen wel na de hele week alleen.
Hij ligt nu lekker binnen van het koele huis te genieten. Net als ik.
Och Mieke, wat naar dat Zwartwitje zo lang niet thuisgekomen is. :( Hopelijk is ze snel weer terug!🤞

Hier hebben de katten behoorlijk last van de hitte. De poes ligt steeds op het balkon onder een bankje. Ik merkte dat ze het daar ook nog steeds prettig vond, dus ik hang nu steeds natte handdoeken over het bankje heen en leg er wat bevroren flesjes water bij. Hopelijk helpt dat iets.

Fijn voor jou en Jaime dat het huis wat afgekoeld is Madrid. Daar zou ik ook van genieten. 😺 In mijn huis is het iets minder afgekoeld. Ik kan de ramen niet echt helemaal open zetten 's nachts, omdat de katten anders naar beneden springen (woon op de 1e etage).
Opgelucht, heb haar weer gezien en ze heeft twee bakjes lactosevrije melk opgedronken en een beetje vlees gegeten. Mijn wildje begroette haar enthousiast maar werd afgesnauwd door haar en ik mocht haar best een keer aaien helaas daarna verdween ze weer. Misschien vindt ze ons niet zo leuk. In huis zijn vindt ze verschrikkelijk en wordt ze boos, alleen als het koud is past ze zich aan. Ze zou zich denk ik prima thuis voelen op een boerderij.
Wat fijn dat je zwartwitje weer hebt gezien Mieke en dat ze wat heeft gedronken. Sommige katten lijken wel gemaakt voor het buitenleven. Is op zich niets mis mee maar niet leuk dat je ongerust wordt als ze zich dagenlang niet laat zien. Hopelijk is ze over een aantal maanden als het kouder wordt weer wat vaker bij je :)

Ik vind het trouwens ook stom dat buitenstaanders zo makkelijk bij die opvang kunnen komen. Het was gisteren in hart voor Nederland en het hek is ook echt heel laag, heel toegankelijk dus. En er liepen inderdaad heel veel honden. Te veel.... :(

De katten hier hebben de hitte goed doorstaan. Ik had gehoopt op wat verkoeling van onweers- en regenbuien maar helaas niets hier en gaat er ook niet komen. Buiten is het nu zo'n 25 graden, de hitte blijft helaas wel lang in huis hangen.
Straks de konijnen maar weer lekker naar buiten, zullen ze wel fijn vinden.
In ieder geval fijn dat ze weer terecht is Mieke! En dat ze gedronken heeft met deze hitte.
Wat fijn dat ze haar gezicht weer even heeft laten zien, Mieke! Je weet in ieder geval dat het goed met haar gaat. Ik denk wel dat ze jullie leuk vindt hoor, ze komt toch telkens weer terug, maar het klinkt alsof ze gewoon echt gemaakt is voor het buitenleven.

Mijn kat lijkt ontzettend blij te zijn dat het wat is afgekoeld. Ze hobbelt de hele tijd achter me aan, mauwt veel en geeft me de hele tijd kopjes :heart: Ze is de hitte gelukkig heel goed doorgekomen.
Top dat je haar weer gezien hebt Mieke! Wat een opluchting.

Ik ben gewoon even nieuwsgierig: katten kunnen toch ook heel goed tegen de hitte? In vergelijking met andere huisdieren? Ik zag op vakantie in de hete landen ook altijd zwerfjes over straat hobbelen op het heetst van de dag en gewoon in de zon liggen. Ze komen oorsprongelijk toch ook uit Egypte?
Mijne wordt wat slomer met de warmte maar wil wel per se buiten liggen ipv binnen. Hij lijkt verder nergens last van de hebben. In vergelijking met honden kunnen katten volgens mij veel meer hebben.
Madrid, dat lees ik ineens ook overal. Ze kunnen er sowieso beter tegen dan honden of de meeste andere huisdieren, inderdaad! Volgens mij redden ze het prima tot een graad of 30, daarboven wordt het wel wat lastiger. Ik weet niet of het ligt aan het feit dat ze oorspronkelijk woestijndieren zijn, misschien wel! Zolang ze genoeg water en schaduwplekken hebben, kunnen ze denk ik een hoop hebben.
Calamitycat schreef:
27-07-2019 11:37
Wat fijn dat je zwartwitje weer hebt gezien Mieke en dat ze wat heeft gedronken. Sommige katten lijken wel gemaakt voor het buitenleven. Is op zich niets mis mee maar niet leuk dat je ongerust wordt als ze zich dagenlang niet laat zien. Hopelijk is ze over een aantal maanden als het kouder wordt weer wat vaker bij je :)

Ik vind het trouwens ook stom dat buitenstaanders zo makkelijk bij die opvang kunnen komen. Het was gisteren in hart voor Nederland en het hek is ook echt heel laag, heel toegankelijk dus. En er liepen inderdaad heel veel honden. Te veel.... :(

De katten hier hebben de hitte goed doorstaan. Ik had gehoopt op wat verkoeling van onweers- en regenbuien maar helaas niets hier en gaat er ook niet komen. Buiten is het nu zo'n 25 graden, de hitte blijft helaas wel lang in huis hangen.
Straks de konijnen maar weer lekker naar buiten, zullen ze wel fijn vinden.
Blij dat ze niet ergens opgesloten zit en uitdroogt. Vreemd poesje. En in huis ziet ze altijd wat bij het plafond waar ze bang voor is. Dan wil ze of absoluut op schoot of per direct naar buiten anders krijgt ze een woede aanval.

Ik ga even kijken of ik de uitzending van HvN terug kan vinden.
Volgens mij kunnen katten goed tegen hitte. Ze zoeken als ze buiten zijn zelf meestal wel hun goede plekjes op in de schaduw. Ik heb mijn oude lapje ook nog helemaal niet zien hijgen of met haar bekje open gezien gelukkig.
Al snap ik dan wel weer helemaal dat Serengeti ze wat helpt met natte handdoeken en de schaduw van een bankje. De temperatuur zal flink oplopen op een balkon en het is toch een hele andere situatie dan met een tuin waar katten meestal onder een struik of boom kunnen liggen.

Een grappig verschil; gisterennacht was het 32 graden in mijn slaapkamer, toen wilde de katten niet meer op bed maar lagen ze languit op het laminaat boven of beneden in de huiskamer, waar het waarschijnlijk iets koeler was. Afgelopen nacht was het 26 graden in de slaapkamer en lagen ze alle drie weer op bed :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven