Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Madrid, oh! Die dingetjes heeft de mijne ook in haar vacht. Die moet je er echt uitpeuteren. Geen idee wat dat precies is. Ik woon best wel in een bosrijke omgeving, dus dat ze teken zou krijgen was helaas wel te verwachten. Gelukkig weet ik nu na twee keer wel hoe ik het het beste aan kan pakken :P

Ha, die kippenborst met tonijn en kaas vond ze hier ook het lekkerst. Gelukkig zijn er toch een aantal merken die hij lekker vindt! Succes met het experimenteren verder :D

Izzy_, jeetje, wat ontzettend heftig. Fijn dat ze nu weer thuis is en langzaamaan aan het opknappen is. Heel veel beterschap voor haar en sterkte voor jou! :hug:
Wat fijn, CC, dat het beter gaat met je Muppie!
En Izzie, beterschap voor jouw kat.

Onze katten zitten weer wat beter in hun vel. Alleen hebben ze pech: degene die een stuk laminaatvloer zou leggen (voor de verhuizing), liet het afweten. Dat wordt nu vandaag gedaan, alleen konden we de verhuizing niet meer uitstellen.
Vannacht kwamen ze knuffels halen en daarna werd het huis verder verkend.
Nu liggen ze ergens in een hoekje: het zagen van het laminaat is niet geruisloos en het onweert hier ook flink.
Jee Izzy, wat een nachtmerrie voor jou en je kat de afgelopen week :hug: Echt fijn dat ze nu iets aan het opknappen is en wat boft ze dat je haar zo liefdevol verzorgt. Heel veel sterkte en ook ik hoop dat ze nog heel wat jaren meegaat.

Ik ben nu zo'n uurtje thuis met de Mup. Hij vindt het heel fijn om weer thuis te zijn en heeft al goed gegeten van zijn zakje zachtvoer. Hij moet nog wel steeds medicatie, Cerenia tegen de misselijkheid en Clavaseptin (antibiotica) 2x daags tot aan de uitslag van de kweek. We hebben al lekker veel geknuffeld en met lapje en de rooie is het ook alweer koek en ei :) Ben zó blij dat hij weer hier is.

Over die dingetjes in de vacht, hier ligt Muppy vaak te slapen op een plek in de tuin waar kleefkruid staat, daar komen van die kleine kleverige balletjes vanaf die dan vast gaan zitten in zijn vacht. Er zijn wel keren geweest dat ik er 20 uit zijn staart moest halen. Een van zijn bijnamen is dan ook balletje balletje ;-D
Heerlijk om de Mup weer lekker thuis te hebben Calamitycat. Home sweet home. :cat:

En kleefkruid.... daar zaten onze katten vroeger ook altijd onder. En ikzelf ook trouwens.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Thuis is het beste, dat heb ik ook weer eens ervaren. Maar soms kun je ze de zorg gewoon niet meer bieden en moet je hopen dat de stress bij de da de genezing niet in de weg staat. Ook beterschap voor jouw Mup!
Betterschap voor jouw poezel Izzy :hug:

Fijn dat Mup weer thuis is Calamity!!

De zaadjes van kleefkruid! Dat zijn die balletjes dus! Hier zit het ook in de staart van beide dames, op hun buik en flanken. Achter mijn tuin ligt een gemeentetuin en ik nam altijd al aan dat ze het daar oppikte, daar zal dan vast die kleefkruid staan. Lastig eruit te trekken, want je trekt gelijk een pluk vacht mee. Zo een ijzeren vlooienkam werkt wel goed om die kleefdingen eruit te krijgen.

Kleine poes kwam vanochtend met een muisje binnen, dit was nog een kleintje. Dus ik poes opgepakt en weer buiten gezet. Tijdens het oppakken liet ze de muis los, die piepend achter een pot ging zitten. Ik kleine poes naar binnen gegooid en wilde de muis verder de tuin in begeleiden, maar die was 'm al gepeerd!
pimpom wijzigde dit bericht op 20-07-2019 19:07
0.06% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Wat een goed nieuws dat Muppy weer thuis is! Hopelijk is hij snel weer de oude!

Ook voor jou kat Izzy heel veel beterschap! Dat moet inderdaad een heftige emotionele week geweest zijn, zoiets hakt er goed in.

Mijn Felix zit ook onder het kleefkruid maar gelukkig krijg ik die balletjes er makkelijk uit. Gisteren waren we lekker aan het knuffelen zie ik opeens een grote nagel in z’n huid steken. M’n man kreeg m er gelukkig uit, ik ben daar te voorzichtig voor. Helaas is het nogal een vechtersbaas ;-D
Niet fijn, een nagel in je vel.
Ik vond het kleefkruid echt een plaag dit jaar, de groei gaat al teruglopen gelukkig.

Ik hoop dat Muppie snel opknapt.
Hier ook veel kleefkruid Mieke.
Doubletree, hou dat plekje waar die nagel in zat maar even goed in de gaten, hopelijk gaat het niet ontsteken.

Het gaat erg goed met Muppy, hij eet prima. Alleen de zakjes van de dierenarts vindt hij niet zo lekker, hij eet liever brokjes.
Ik heb hem een zakje Gourmet zachtvoer gegeven vandaag dat ging er ook goed in. De pillen geven lukt redelijk goed, ik vraag me af voor hoe lang nog ;-D

Vandaag is hij voor het eerst even buiten geweest, de buren zijn naar de camping en er waren geen bouwvakkers dus ik durfde het wel aan aangezien het nu heel rustig is in de tuin. Hij heeft lekker in het gras gelegen en wat rondgestruind. Afgelopen nacht weer gezellig samen geslapen met zijn pootje in mijn hand :love:
Calamitycat schreef:
21-07-2019 19:19
Hier ook veel kleefkruid Mieke.
Doubletree, hou dat plekje waar die nagel in zat maar even goed in de gaten, hopelijk gaat het niet ontsteken.

Het gaat erg goed met Muppy, hij eet prima. Alleen de zakjes van de dierenarts vindt hij niet zo lekker, hij eet liever brokjes.
Ik heb hem een zakje Gourmet zachtvoer gegeven vandaag dat ging er ook goed in. De pillen geven lukt redelijk goed, ik vraag me af voor hoe lang nog ;-D

Vandaag is hij voor het eerst even buiten geweest, de buren zijn naar de camping en er waren geen bouwvakkers dus ik durfde het wel aan aangezien het nu heel rustig is in de tuin. Hij heeft lekker in het gras gelegen en wat rondgestruind. Afgelopen nacht weer gezellig samen geslapen met zijn pootje in mijn hand :love:
Fijn te horen Calamity! Natuurlijk had je hier op gehoopt, maar had je het ook verwacht? Ik deed bij mijn zwart-witte dame de pilletjes in een beetje smeerleverworst, vond ze heerlijk.

Ik heb vandaag weer een mindere dag. Het ergste verdriet is voorbij, maar ik mis haar zo ontzettend. Haar gekir, haar pootje tegen mijn arm als ik lekker op de bank zit. Haar geschooi om water uit kraan als ik een kopje thee of koffie ga zetten. Op zondagen lijkt het wel een stuk harder binnen te komen. Dan heb ik gewoon niet zoveel om handen. Pas nu merk ik ook dat alleen echt alleen is. Niemand om dit mee te delen of even bij uit te huilen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik had het zeker niet verwacht Mock, had er een heel vervelend onderbuikgevoel over en was er bijna van overtuigd dat het niet goed zou aflopen. Heb nog steeds wel de schrik te pakken hoor, hou hem bijna obsessief in de gaten nu, dat zal wel slijten hoop ik.
Zal proberen of het werkt die pillen in smeerleverworst, goed idee.

Je laatste zinnen gaan door merg en been :( heb zo ontzettend met je te doen en wilde dat ik iets kon doen of zeggen om je verdriet weg te nemen :hug: Hoop dat het je iets helpt om hier van je af te schrijven en je verdriet en gemis te delen met mensen die weten waar je doorheen gaat en meeleven. Het verlies van je geliefde huisdier is gewoon lood- en loodzwaar en kan je inderdaad intens eenzaam doen voelen. Hopelijk kan je morgen weer een beetje je zinnen verzetten?
Ik herken dat wel, dat obsessief op je kat letten. Maar dat doe je, zeker na zoiets ingrijpends. Want je wilt dat het goed gaat met je kat. Want ongeacht wat sommige mensen zeggen, het is niet ‘maar een kat’. Het is een maatje en gezelschap. Een kat maakt een huis een thuis vind ik altijd. En de smeerleverworst was een tip van de dierenarts. Niet te royaal mee zijn, want het is hartstikke zout, maar voor een pilletje kon het geen kwaad.

Lief van je Calamity :hug: Het van me afschrijven helpt wel, maar ik wil er ook niet te lang in blijven hangen. Dat is het ook een beetje. Maar zoals vandaag ben ik de hele dag thuis en dan heb ik te veel tijd om te gaan malen. En valt het extra op hoe stil het is nu in huis, ondanks mijn lieve achterblijver. Ik heb een foto laten ontwikkelen, die staat naast de televisie. En op die foto lijkt het alsof ze echt voor me ligt en dwars door mijn ziel heen kijkt. Precies zoals ze was, ze kon altijd zo doordringend kijken. Misschien moest ik die toch verplaatsen.... En doordeweeks en op zaterdag heb ik genoeg te doen om er niet al te veel en al te lang bij stil te staan. Maar op zondag dus niet. En hier was het zo rustig ;)
Ja dat zijn gewoon moeilijke dagen als je teveel tijd hebt om na te denken, ik herken het wel hoor.
Ik snap dat je er niet te lang in wil blijven hangen maar het is nog best kort geleden en je zit nog volop in de rouw. Ook dat moet langzaam slijten en gaat met vallen en opstaan.

Jaren geleden, toen mijn 21-jarige kater waar ik een hele speciale en diepe band mee had was overleden, heb ik meer dan een half jaar lang niet naar zijn foto's kunnen kijken, dat deed gewoonweg teveel pijn en verdriet. Uiteindelijk heb ik er een uit laten vergroten, een hele mooie foto maar ook zo eentje waar hij dwars door mijn ziel heen leek te kijken. Die foto hangt nu al jaren boven, dan word ik er niet de hele tijd mee geconfronteerd maar is hij toch nog bij me. Op die manier voelt het voor mij goed.

Geef je achterblijver een dikke knuffel van me :cat:
Calamitycat schreef:
21-07-2019 22:19
Ja dat zijn gewoon moeilijke dagen als je teveel tijd hebt om na te denken, ik herken het wel hoor.
Ik snap dat je er niet te lang in wil blijven hangen maar het is nog best kort geleden en je zit nog volop in de rouw. Ook dat moet langzaam slijten en gaat met vallen en opstaan.

Jaren geleden, toen mijn 21-jarige kater waar ik een hele speciale en diepe band mee had was overleden, heb ik meer dan een half jaar lang niet naar zijn foto's kunnen kijken, dat deed gewoonweg teveel pijn en verdriet. Uiteindelijk heb ik er een uit laten vergroten, een hele mooie foto maar ook zo eentje waar hij dwars door mijn ziel heen leek te kijken. Die foto hangt nu al jaren boven, dan word ik er niet de hele tijd mee geconfronteerd maar is hij toch nog bij me. Op die manier voelt het voor mij goed.

Geef je achterblijver een dikke knuffel van me :cat:

Ja, het is nu bijna vier weken geleden, dat is ook best kort. Ik had met haar ook een speciale band. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt stapelgek op mijn achterblijver, maar voor mijn zwart-witte heb ik altijd een enorm zwak gehad. Geen idee waarom. Die klik was er vanaf de eerste dag dat ze hier was. Inderdaad, door mijn ziel heen kunnen kijken. Ze was zo stronteigenwijs, alles op haar manier, in haar tempo en wanneer het haar uitkwam. En daar genoot ik van. Ik kijk ook nog vaak filmpjes terug. Ze maakte zo’n speciaal geluidje als ze op haar rug rolde en ik haar buik moest aaien. Daar geniet ik nu van. Ik word ook verdrietig, maar ik ben blij dat ik haar heb opgenomen.

Ik krijg binnenkort een mooi nieuw vitrinekastje, dan krijgt haar foto daar een mooi plekje. Dan is ze vlakbij, maar staart ze me niet zo aan ;)

Tjongejonge, wat kan zo’n dier toch allemaal met je doet hè? Heel bijzonder...
Ik wilde ook zeggen MockTurtle dat nog geen 4 weken heel erg kort is en je moet het nog verwerken. Hoe gaat het met je andere kat nou?

Hier moest ik ook erg wennen aan de nieuwe situatie. Vorig jaar immers de oudjes verloren, dat waren drie binnen een half jaar. Het duurde wel even voordat ik mijn hart helemaal weer open had gesteld.

Soms moet je weer helemaal van onderaf beginnen met een andere samenstelling en andere karakters.
Lekker slapen Calamitycat met pootje in je hand :heart:
Gaan we doen straks Mieke :)

Pff, drie katten in een half jaar verliezen, dat klinkt echt bijna onoverkomelijk... :| heel logisch dat het dan weer even duurt voordat er weer plek is in je hart voor nieuwe katten. Ik vind het heel knap dat dat je na zo'n groot verlies toch weer gelukt is.
miekemv schreef:
21-07-2019 23:17
Ik wilde ook zeggen MockTurtle dat nog geen 4 weken heel erg kort is en je moet het nog verwerken. Hoe gaat het met je andere kat nou?

Hier moest ik ook erg wennen aan de nieuwe situatie. Vorig jaar immers de oudjes verloren, dat waren drie binnen een half jaar. Het duurde wel even voordat ik mijn hart helemaal weer open had gesteld.

Soms moet je weer helemaal van onderaf beginnen met een andere samenstelling en andere karakters.
En ik vind eentje al niet te doen.... En jij dan drie, mijn hemel.

Met de andere kat gaat het steeds wat beter, maar ze verveelt zich wel. Ze doet dingen die ze nog nooit heeft gedaan. Vooral het krabben aan de meubels vind ik niet zo grappig. Dus ik wil er toch wel echt eentje bij, niet alleen voor haar, ook voor mezelf. Plek genoeg in mijn hart. Ik heb al gekeken voor een nieuwe poes, maar ik wacht toch nog even. Emotioneel ben ik er nog niet helemaal aan toe, maar ook qua tijd niet. Beide katten verdienen mijn volste aandacht en dan niet even snel in een weekend alles doen.
Ik hoop op een fijne metgezel voor jullie, MockTurtle.

Als al jouw katten besluiten oud te worden en de aanlooppoes ook, dan heb je op een gegeven moment een bejaardentehuis voor katten. En aangezien ik met het aantal boven het gemiddelde zit loop ik meer risico. Bij mij was het echt om de twee maanden en dan kom je niet goed toe aan de verwerking van allen.

Ik ben benieuwd of de club van nu ook van plan is zo oud te worden. Maar de tijd gaat snel. Mijn wildje is inmiddels alweer 6 jaar.
Ja, als je ze allemaal met ongeveer dezelfde leeftijd krijgt en ze worden allemaal oud, dan is de kans groot dat je snel achter elkaar afscheid zal moeten nemen. Kan me voorstellen dat de verwerking dan lang duurt of dat je het verlies niet goed kunt verwerken. Je komt dan van het ene verdriet in het andere. Maar toch hoop dat je club van nu ook de hoogbejaarde leeftijd haalt, zonder al te veel kwaaltjes. Is toch het mooiste.

Ik weet zeker dat ik wel weer een fijne metgezel vind. Enerzijds ben ik toe aan een nieuwe energie in huis, anderzijds is het me gewoon nog te vroeg. Gevoelens in conflict zeg maar....
Met een uitschieter van 20, hij heeft de andere oudjes overleeft tegen de verwachting in.

De tijd maar nemen voor een andere poezel. Ze zijn allemaal zo leuk alhoewel een klik fijn zou zijn zoals toen. En ja je moet er aan toe zijn.
Och MockTurtle, wat ongelooflijk zwaar. :hug:

Ik ben ooit binnen 5 jaar 3 katten verloren. Ik weet dat ik vooral bij de eerste lang heb gerouwd. En ik kan nog steeds een traantje wegpinken wanneer ik aan haar denk. Ze was zo speciaal. Echt een dame met karakter. Sommige mensen durfden haar niet te aaien omdat ze nog wel eens wilde uithalen. Maar ze was ook zo lief, slim en grappig. :heart:

Lukt het een beetje om de Mup zijn medicatie toe te brengen Calamitycat?
Ik vind dat ook altijd zo'n uitdaging. Het is me ooit wel eens gelukt om het door wat lekkers te doen. Totdat die bewuste kat dat door kreeg.
Bij mijn huidige kater lukte het alleen door het rechtstreeks in zijn bekje te doen. Dat was op zich ook geen lolletje, maar het lukte gelukkig wel.
Ik vrees alleen dat ik binnenkort wéér moet beginnen. Het is nu 5 dagen geleden dat hij zijn laatste Prednoral tablet heeft gehad, en zijn jeuk neemt weer toe.
Nu moet hij waarschijnlijk over op een ander medicijn, iets vloeibaars wat vies en bitter smaakt. :( Hoe ik dat ooit naar binnen ga krijgen bij mijn knapie...
CC, wat fijn dat het zoveel beter gaat met je Muppy! Helemaal top dat hij ook alweer bij je slaapt met zijn pootje in je hand. Hoe is het nu met hem? Eet hij zijn pillen al een beetje?
Ik snap goed dat je nu extra obsessief met hem bezig bent hoor en hem extra in de gaten houdt, dat heb ik ook nog steeds met mijn monster. Dat is ook logisch toch, je bent zo geschrokken dat nu alles even teveel is en gevaarlijk lijkt.
Ik zit mijn kat nog steeds de hele tijd op zijn lip en scherp in de gaten te houden.

Mijne is een ware Houdini blijkbaar. Hij lag vandaag boven te slapen en de bel ging beneden. Dus ik open doen, lag mijn kat ineens buiten voor de deur. Hoe hij dat geflikt heeft? Geen flauw idee.
Die jongen zei dat hij er al lag toen hij de tuin in kwam maar ik weet zeker dat ik hem niet buiten gelaten had en mijn onderburen hebben het ook niet gedaan. Het zolderraam stond open en het raam hier in de huiskamer ook ( aan de achtertuin kant ) maar daar waren de horren ook nog van gesloten dus daar was hij niet doorheen gegaan.
Kan ook niet want dan springt hij in de achtertuin en dan had hij wel oorlog met de honden gehad. Echt ik snap er helemaal niets van.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik hem toch zelf naar buiten gedaan heb en dat ik het gewoon vergeten ben. Dat lijkt me de enige logische mogelijkheid.
Ik vond het zo raar.

Oh wat balen Serengeti, ik kan me voorstellen dat je zo opziet tegen die medicijnen geven. Dat lijkt me echt een hel. Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn.

@Izzy, veel sterkte met je kat! :hug:
Die Jaime van jou is me er een, Madrid! Je omschrijft het zo grappig, ik zie het helemaal voor me en dan jouw verbaasde gezicht erbij :biggrin:

Oei, dat is naar Serengeti dat kater alweer jeuk krijgt en waarschijnlijk aan een nog smeriger middel moet :( Er schijnt ook van die speciale pasta te zijn (je dierenarts weet het vast) dat wel goed schijnt te helpen, heb er zelf geen ervaring mee.
Jij hebt ook een groot verlies geleden zeg, vooral bij de katten waarmee je zo'n speciale band had kan die rouw heel erg lang duren. Ik herken dat wel.

Hier vanochtend de pil van de Mup in smeerleverworst gedaan maar daar trapte meneer niet in. Smeerleverworst keurig opgelikt maar de pil bleef liggen :sarcastic: Vanavond dus maar gewoon weer de houdgreep dat is tot nu toe wel redelijk gegaan.
Ik verwacht morgen of overmorgen telefoontje van de dierenarts met de uitslag van de kweek, afhankelijk daarvan moet ik of de ab-kuur afmaken of ik mag stoppen (denk ik). Hopelijk voor de Mup het laatste.
Hij eet weer ouderwets de bakjes van de andere katten leeg als hij klaar is met zijn eigen bak dus volgens mij gaat het erg goed met hem. :D
Calamitycat schreef:
22-07-2019 19:45
Die Jaime van jou is me er een, Madrid! Je omschrijft het zo grappig, ik zie het helemaal voor me en dan jouw verbaasde gezicht erbij :biggrin:

Oei, dat is naar Serengeti dat kater alweer jeuk krijgt en waarschijnlijk aan een nog smeriger middel moet :( Er schijnt ook van die speciale pasta te zijn (je dierenarts weet het vast) dat wel goed schijnt te helpen, heb er zelf geen ervaring mee.
Jij hebt ook een groot verlies geleden zeg, vooral bij de katten waarmee je zo'n speciale band had kan die rouw heel erg lang duren. Ik herken dat wel.

Hier vanochtend de pil van de Mup in smeerleverworst gedaan maar daar trapte meneer niet in. Smeerleverworst keurig opgelikt maar de pil bleef liggen :sarcastic: Vanavond dus maar gewoon weer de houdgreep dat is tot nu toe wel redelijk gegaan.
Ik verwacht morgen of overmorgen telefoontje van de dierenarts met de uitslag van de kweek, afhankelijk daarvan moet ik of de ab-kuur afmaken of ik mag stoppen (denk ik). Hopelijk voor de Mup het laatste.
Hij eet weer ouderwets de bakjes van de andere katten leeg als hij klaar is met zijn eigen bak dus volgens mij gaat het erg goed met hem. :D

Mijn katten trappen daar ook niet in. :nope:
De houdgreep werkt hier ook het beste. Al heeft mijn kater het metéén door wanneer ik een tabletje in mijn hand heb en hem er eentje wil geven. Dan rent hij voor mij weg. Ik kan hem het beste onverwachts overvallen.
Maar fijn dat de Mup het weer zo goed doet! :thumbsup: Wat een opluchting na zo'n nare spannende week.

Hoe gaat het nu met jouw kat Izzy? Hopelijk gaat het wat beter.

Madrid, weet je zeker dat Hans Klok niet bij jou thuis is geweest? ;-D
Of is Jaime zélf een Magician Cat?
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven