Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ja hij is vannacht buiten geweest Mieke, dat wilde hij zelf en hij was net toen hij binnen kwam al niet meer angstig. Hij is gaan eten en hem weer naar buiten gepeerd. Hij mag nu nog lekker buiten zitten maar op het heetst van de dag ga ik hem echt binnen opsluiten, het is hier veel koeler dan buiten en ik wil het niet hebben dat hij buiten gaat liggen in de hitte.
Ik begrijp dat het best gevaarlijk kan zijn voor oudere katten dus dat risico neem ik liever niet.

Wat leuk Kohaku! Leuke naam ook. Wat lijkt me dat lastig zeg, nog zo lang moeten wachten, poeh. Dat is niets voor mij.
Ga je tussendoor nog bij haar kijken?
Ik durf mijn Felix ook niet buiten te laten 's nachts. Hij zal het zelf prima en heerlijk vinden maar ik ben bang dat 's nachts de kans groter is dat hij aangereden wordt. Ik vind het wel lastig nu want mijn konijnen zitten in de woonkamer (los) en Felix is helemaal geobsedeerd door hun dus kan hem geen seconde los laten. Normaal is hij in de garage als wij niet thuis zijn maar daar wordt het nu ook te warm, zeker 's nachts omdat de warmte van overdag blijft hangen dus wil hem daar niet hebben. Dan neem ik hem mee naar boven 's avonds en gaat hij lopen klieren :-(
Pfff, dus eigenlijk weet ik niet waar ik hem moet laten haha. Ik denk dat ik hem vannacht in de studeerkamer laat. Tja, hij mag op bed slapen maar dat wilt meneer niet.
Van mij mag het weer afkoelen hoor. De konijntjes weer naar buiten, Felix overdag weer buiten en hopelijk wat meer slaap voor mij want ik voel me nu zo gaar als wat.
Ik weet niet aan wat voor straat je woont maar hier rijdt s'nachts bijna niets aan verkeer. Het is voor mijn gevoel juist veiliger voor hem s'nachts buiten dan overdag. Lastig dat je niet weet wat je met hem moet momenteel icm je konijnen.

Helemaal eens dat het snel af mag koelen. Ik wil ook wel weer eens een nacht slapen.
Wij wonen op de buiten aan een 30 km weg maar wel aan het einde van de weg dus mensen rijden daar vaak te hard (of ze remmen nog af of ze geven juist gas bij) En 's nachts is het uiteraard heel rustig qua verkeer maar dan wordt er juist harder gereden en ben ik bang dat Felix juist dan de weg over steekt omdat het zo rustig is en komt er net een gek aan... Ik heb helaas al zoveel aangereden katten aan die weg zien liggen :cry: Ik ben sowieso heel bang als hij buiten is maar binnen laten is geen optie. Dat beestje is zo gelukkig buiten. Meestal gaat hij de weilanden achter ons huis in of bij de buurvrouw in de tuin (die heeft een megagrote tuin met veel groen, bomen, gras, struiken, een echt paradijs voor hem). En voor de mensen die zeiken dat hij dan vast bij de buren schijt wees niet bang, hij komt netjes in onze tuin schijten haha.
Ik zit trouwens weer met iets stoms... gaat niet over m'n eigen kat maar een kat in de straat. Ongeveer een halve km verder woont een man (ik vind hem een griezel) en die heeft een kat (of meerdere dat weet ik niet) Maar nu zie ik constant zijn kat buiten (ik weet dat die kat van hem is omdat ik die kat wel eens op de vensterbank bij hem binnen heb zien zitten) Het valt me op omdat ik hem niet eerder buiten heb gezien maar nu zit die kat daar constant bij zijn huis in de buurt (hij gaat niet weg blijft in de buurt van dat huis) Ik vind het raar want nu met die hitte is dat beestje constant buiten. Toen ik gister naar huis reed rond 4 uur zat die er weer. (iedere keer als ik daar langs kom zie ik hem vanaf dit weekend) Als ik vanmiddag om 4 uur naar huis rij en hij zit er weer begin ik me echt zorgen te maken. Maar ik kan toch moeilijk zomaar aan de deur gaan om te vragen waarom zijn kat steeds buiten zit. Ik durf dat niet (ben sowieso een schijtluis) maar ik vind het zo'n rare enge vent. Maar ondertussen maak ik me wel zorgen.
Misschien wil die kat wel naar buiten. Mijne is ook met de ergste hitte graag buiten.
Ik vind dat niets maar kat gaat gewoon in de schaduw liggen. Ik snap wel dat je je zorgen maakt maar katten kunnen best goed tegen de hitte.
Je kan aanbellen om te zeggen dat je vond dat zijn kat er niet zo goed uitzag/overhit leek en of het wel goed met hem gaat. Zoiets?
Ik zou me niet teveel zorgen maken. In Griekenland en andere hete landen lopen de zwefkatten ook gewoon de hele dag op straat rond. Katten zijn geen honden gelukkig en kunnen er veel beter tegen.
Wel lief dat je je zorgen maakt.

Over je eigen kat en die weg, tja als je echt twijfelt dan zou ik het ook niet doen. Dan ga je toch niet lekker liggen slapen. Dan blijf je toch wel malen.
Dat heb ik in elk geval wel.
Mijn kat schijt wel in de tuin ( van mijn aso buurman die er niet eens meer woont ) maar dat doen de overige 40 katten hier in de buurt ook. Het is niet anders. En hij heet 2 bakken staan en plast er soms wel op maar dat is heel zelden.
Als die kat er vanmiddag weer zit ga ik eens een bakje water neer zetten, kijken wat die doet. Het valt me gewoon op omdat ik die kat niet eerder buiten heb gezien (terwijl ik daar iedere dag loop, fiets of rij) en nu zit die non-stop buiten alsof tie niet meer binnen mag. Of misschien is die vent op vakantie? Ik weet het niet maar anders bel ik inderdaad toch maar aan...

Dan heeft je ex aso buurman een gemeentelijke kattenbak als hele tuin :-D
Doubletree20, misschien wil de kat zelf graag naar buiten. Zolang hij er gewoon gezond uit ziet zou ik er niks mee doen. Mijn kat loopt ook de hele dag buiten met dit weer, het is een drama om haar binnen te houden en dat wil ik haar ook helemaal niet aandoen. Ze komt om de zoveel tijd even naar huis en voelt nooit warm of heet aan, dus ze vindt schijnbaar altijd een plekje in de schaduw. Het is wel heel goed van je dat je je ogen open houdt! :) Misschien kan je er gewoon wat water neerzetten?

Mijne slaapt overigens ‘s nachts binnen. In de woonkamer is het prima te doen en we hebben een plekje op de vensterbank in de erker gemaakt waar ze zich lekker opkrult ‘s avonds. Ik moet er echt niet aan denken om haar ‘s nachts buiten te laten, vind ik veel te eng :$
Ik denk dat sommige eigenaren helemaal niet stilstaan bij (extra) water neerzetten. Maar wellicht zien sommige mij net zo goed als ontaarde katteneigenaar als ik zeg dat Zwartwitje al twee dagen niet thuis is geweest. Ik maak me zorgen over haar vochtinname en hoop dat ze snel terug is. En verder neem ik aan dat in muizen vocht zit.
Of... koppel ik het los van de kat... Heb je buurman nog wel gezien? Is het een oude man? Gezonde man? Zou het kunnen dat er wat met hem is?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
24-07-2019 10:46
Of... koppel ik het los van de kat... Heb je buurman nog wel gezien? Is het een oude man? Gezonde man? Zou het kunnen dat er wat met hem is?
Nou dat zou heel goed kunnen.
Darkcrystal, fijn dat je meisje weer thuis is al maakt dat het gemis natuurlijk niet minder :hug:
Ik hou ook zo van dat eigenzinnige van katten. Aan de ene kant zijn ze zo voorspelbaar, aan de andere kant doen ze dan ineens weer iets onverwachts en weten je altijd weer te verrassen en een glimlach op je gezicht te toveren :heart:

Madrid, wat een lastig dilemma. Als je het nog eng vindt om hem 's nachts buiten te laten is het balkon misschien een optie? Ik weet niet of je balkon is afgeschermd maar als dat zo is kan hij toch lekker buiten maar op een veilige manier?
Hier zijn de katten gisteren toen ik moest werken binnen gebleven (de temperatuur hier binnen is nog wel te doen) omdat er een bouwvakker in mijn tuin staat te metselen en ik in ieder geval Muppy niet met nog meer stress wil opzadelen. Ook vandaag is de metselaar er weer, de rooie wilde net naar buiten dus ik deed de deur open maar hij vindt het toch te eng. Muppy zit bovenaan de trap alles een beetje gade te slaan en is op zijn hoede.

Kohaku, gefeliciteerd met je kitten al duurt het dan nog even voordat je haar mag ophalen.

Doubletree, wat een gedoe bij jou met de konijnen en Felix :D Ik heb de konijnen ook binnen, in een met traliewerk afgeschermd stukje woonkamer maar de katten hebben geen interesse, toch te warm blijkbaar ;-D
Hou jij Felix maar lekker binnen 's nachts, dat klinkt echt heel veel veiliger voor hem.

Parachutes, hier slapen de katten ook 's nachts binnen hoor, ik word onrustig als ze 's nachts niet thuis zijn en kan dan niet goed slapen. Ze zouden hier wel veilig naar buiten kunnen maar ik wil dat gewoon liever niet. Al is het maar omdat ik anders waarschijnlijk 10 dode muizen in de keuken vind als ik wakker wordt. ;-)

Mieke, ik vind je geen ontaarde katteneigenaar hoor. Zwartwitje heeft waarschijnlijk gewoon het 'mooie' weer in haar bol maar voor jou hoop ik dat ze snel weer thuis komt en je in de gaten kan houden dat ze genoeg vocht binnenkrijgt.

Gisteren belde de dierenarts met de uitslag van de kweek, alles was in orde, er is geen bacterie aangetroffen. Ik moet wel de ab-kuur afmaken, zal de Mup niet leuk vinden maar het is niet anders. Het gaat ontzettend goed met hem gelukkig, al ziet hij er dan nog een beetje 'gehavend' uit (kale buik vanwege de echo, kale plek in zijn nek van de bloedafname en een kale plek op zijn poot waar het infuus heeft gezeten) wel lekker koel voor hem met dit snikhete weer ;-D
Wat een goed nieuws Calamitycat, proficiat.
Gelukkig gaat het goed met Muppy! Dat is super nieuws!!

Eigenlijk nog niet eens bij nagedacht dat er ook iets met de buurman kan zijn (nou ja buurman, hij woont een halve km verder) Hij is iets van 35 en voor de rest weet ik niets van hem behalve dat het een aparte is maar ik zal vanavond nog eens een paar keer voorbij lopen en anders met lood in m'n schoenen aanbellen...
Wat fijn dat het helemaal goed komt met je Mup! Ik ben zo blij voor jullie!
Geweldig nieuws, meid!

Ja, Jaime's balkon is afgezet dus daar kan hij op maar ik wil de deur dichthouden ivm de hitte. Hij kan op een kier maar dat heb ik met dit weer liever niet.
Ik hoefde niet te werken dus het maakt nu niet uit, hij is binnen in zijn hangmat aan het slapen nu. Hij heeft vannacht alweer buiten geslapen en er was bij binnenkomst dit keer niets aan de hand, geen angst meer of niks. Na een half uur wilde hij alweer naar buiten. Ik kon het dit keer ook loslaten vannacht, maar desondanks heb ik toch weer heel slecht geslapen, maar 3 uurtjes denk ik.
Ga zo nog maar even tukken denk ik.

Ik koel hem nu af met een natte theedoek, daarmee maak ik dan zijn buikje nat en ik zet hem erop met zijn warme pootjes. Hij mag straks weer naar buiten als hij wil maar ik vind het nu echt te heet met 32 graden.
Ook al is hij vorig jaar de hele zomer buiten geweest met nog hetere temperaturen. Sinds ik weet dat hij een echt oudje is ben ik super beschermend.
Dank jullie wel! :cat:

Wat is Jaime een bofferd met die goede zorgen van jou :heart:
Heel verstandig om zo nog even lekker te gaan tukken, 3 uurtjes slaap is wel heel erg weinig.

De metselaar is hier klaar met de muur (moet nog gevoegd worden dus we zijn er helaas nog niet helemaal vanaf) dus de rooie en Muppy zijn nu buiten en hebben hopelijk een fijne plek gevonden achter in de tuin in de schaduw. Dat gekke oude lapje van mij lag boven in de badkamer te slapen, op de badmat, daar is het echt bloedheet. Ik heb mijn handen maar een tijdje onder ijskoud water gehouden en haar daarmee geaaid, vond ze wel lekker geloof ik. Nu ligt ze beneden op het koele laminaat, beter.
Zelf zit ik ook binnen, tuin op het zuiden dus dat is echt niet te doen. Heb echt medelijden met de bouwvakkers hiernaast, heb ze net maar een ijsje aangeboden.

Succes Doubletree! Ontzettend lief dat je je om buurman en kat bekommert.
Goed nieuws voor de Mup Calamitycat. :thumbsup:

Hier liggen de katten compleet voor pampus. En dan wordt het morgen nog warmer...

Ik heb vandaag gebeld met de dierenarts. Mijn kater moet vanaf nu wéér een Prednoral kuur en daarnaast moet er worden gestart met het bittere drankje. Dat laatste waarschijnlijk levenslang. :( En het is nog duur ook. Een flesje van dat spul kost 125 Euro en dat is voor ongeveer 2 maanden. Een hoop geld dus. Al zit ik er vooral mee dat hij nu waarschijnlijk voor de rest van zijn leven dat bittere spul moet nemen. Wat een kwelling voor mijn lieverd. Ik zit echt even in een dipje nu. :-(
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Och Serengeti, wat naar :( Snap dat je in een dip zit, het is echt heftig wat je te horen hebt gekregen van de dierenarts.
Hoe oud is je kater? Misschien als je elke keer als hij dat gore bittere drankje moet nemen hem beloont met iets heel lekkers dat dit het voor hem en voor jou iets dragelijker maakt?

Wat een bedrag ook zeg, doet me denken aan de Cerenia pillen die ik aan Muppy moest geven tegen de misselijkheid, die dingen kosten meer dan 8 euro per stuk, echt niet normaal. Maar zoiets levenslang.... dat is nogal wat :hug:
Calamitycat schreef:
24-07-2019 18:50
Och Serengeti, wat naar :( Snap dat je in een dip zit, het is echt heftig wat je te horen hebt gekregen van de dierenarts.
Hoe oud is je kater? Misschien als je elke keer als hij dat gore bittere drankje moet nemen hem beloont met iets heel lekkers dat dit het voor hem en voor jou iets dragelijker maakt?

Wat een bedrag ook zeg, doet me denken aan de Cerenia pillen die ik aan Muppy moest geven tegen de misselijkheid, die dingen kosten meer dan 8 euro per stuk, echt niet normaal. Maar zoiets levenslang.... dat is nogal wat :hug:

Mijn knaap is 3 jaar jong.
Het is inderdaad een idee om hem te belonen met wat lekkers. Ze staan nu nog op speciaal voer, en daar mag ik officieel niets naast geven. Maar blijkbaar helpt dit voer niet, en is zijn allergie geen voedselallergie, dus dan kan ik hem inderdaad net zo goed een lekkere beloning geven. Dat vindt mijn andere kat, die nogal verzot is op lekkere dingen, vast ook niet erg. :-D
Dat maakt de andere kat wel een bofbips, die profiteert dan mooi mee van katers kwelmomentje.
Drie jaar pas, dat is echt nog heel jong. Heb te doen met jullie :hug:
Een allergie schijnt vaak te ontstaan tussen 2 en 3 jaar bij katten.
Ja mijn andere kat is nogal een Bourgondisch typje. ;-D Ik moet binnenkort dus maar weer wat lekkere dingen inslaan.
Wat een geld hè, die medicijnen.... Is toch bijna wel een verzekering waard. In ieder geval veel sterkte Serengeti.

Fijn dat het met Muppy weer goed gaat Calamity. Was even spannend, maar wat een heerlijke afloop!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Wat leuk om alles weer bij te lezen. (Was even niet zo actief). Er is een hoop gebeurd, ook nare dingen. Wat voel je je dan machteloos over je beestje he.. Met de hitte vandaag hou ik mijn kat Muttus toch maar binnen. Meneer is het daar niet mee eens en dat snap ik heel goed. Als hij aan het ' klieren, is, ga ik met hem spelen. Dat vind hij leuk. Laatst was ik hem een nachtje kwijt. Bleek mijn buurvrouw er een loge bij te hebben :hihi:
Mijne is met geen stok binnen te krijgen nu. Ligt gewoon te slapen in de schaduw in de tuin van de buren. Ik hou hem ook liever binnen maar ik werd net al ondergekrabt toen ik het probeerde. Niets voor mijn kat. Zelfs met eten lokken werkte niet. Nou ja dan niet. Gisteren lag hij ook met 34 graden in de schaduw te snurken. Blijkbaar trekt hij het wel.
Koelmatten, ijspacks, badjes met water, etc wordt niet naar omgekeken hier. Niet boeiend voor meneertje. Hij slaapt s'nachts nu gewoon buiten, ook dan wil hij echt niet naar binnen, begrijpelijk ook want het is hier binnen veel warmer dan buiten in de nachten.

Serengeti, wat balen zeg dat je kater weer aan de medicijnen moet. En wat is dat duur zeg, mijn hemel.
Ik hoop dat je poezel er wel van op knapt. Maar kan me goed voorstellen dat je er enorm van baalt. :hug:

En Doubletree, heb je al aangebeld?
CC, wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met Muppy!

Serengeti, jeetje, wat een hoop geld en wat een heftig nieuws. Ontzettend rot voor jou, maar natuurlijk ook voor je kat :( Sterkte ermee!

Nou, het is gebeurd, het was vandaag (voor het eerst) te warm buiten voor mijn kat. Ze kwam rond 14u binnen wandelen en wilde niet meer naar buiten. Niet heel gek, op ons terras heeft het vanmiddag de 43 graden aangetikt :sun: nog één dagje morgen en dan koelt het gelukkig weer af, dan kan ze weer lekker buiten rond rennen.

Hoop dat jullie beestjes het warme weer allemaal nog een beetje trekken :cat:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven