Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Bedankt Parachutes :)

Heerlijk voor jouw kat dat ze het rijk alleen heeft. Klinkt inderdaad of je haar doodongelukkig zou maken met nog een kat in huis.
Sommige katten zijn nou eenmaal echt loners en kunnen serieuze gedragsproblemen ontwikkelen als ze met soortgenoten moeten leven. Ik vind het echt goed dat asielen hier ook rekening mee houden bij het plaatsen van een kat.

Ik hoop dat je kat niet ziek is geworden van die vieze beschimmelde muizenresten?
Wat leuk, al die poezenfoto’s!

Update over Joost!

De dierenarts was een stuk positiever gestemd dan de vorige keer. Joost doet het heel goed, ze is goed aangekomen. Bloed- en urineonderzoek had nu niet zoveel zin, omdat ze zoveel medicijnen krijgt en het onderzoek daardoor beïnvloed wordt. Het plan is nu om donderdag te stoppen met de antibiotica en een week later dan onderzoeken te laten doen bij mijn eigen dierenarts. Daar heb ik nu gelijk een afspraak voor gemaakt voor volgende week donderdag. Ze gaan dan geloof ik weer urine aanprikken en het bloed onderzoeken.

Ze is heel sterk. Niemand, ook de dierenarts niet, had verwacht dat ze het zou redden, en ze gaat hartstikke goed vooruit. Supertrots op mijn kanjer! :heart:

Madrid87, het gaat met mij ook wat beter nu het met Joost beter gaat. Het eten en de medicijnen geven is niet meer een constante strijd en ik hoef niet meer voortdurend alert te zijn. Ik ben natuurlijk nog wel alert, maar niet meer zo sterk als eerst. Dat scheelt een boel energie en ik ben daardoor een stuk minder gestrest. Ook kan ik zelf weer wat meer, mijn arm gaat langzaam vooruit en het lopen gaat weer goed, dus dat scheelt ook een boel frustratie. Dank voor het vragen.
drackie wijzigde dit bericht op 13-05-2019 13:30
24.69% gewijzigd
Wat een fijn nieuws!
Drackie schreef:
13-05-2019 13:25
Wat leuk, al die poezenfoto’s!

Update over Joost!

De dierenarts was een stuk positiever gestemd dan de vorige keer. Joost doet het heel goed, ze is goed aangekomen. Bloed- en urineonderzoek had nu niet zoveel zin, omdat ze zoveel medicijnen krijgt en het onderzoek daardoor beïnvloed wordt. Het plan is nu om donderdag te stoppen met de antibiotica en een week later dan onderzoeken te laten doen bij mijn eigen dierenarts. Daar heb ik nu gelijk een afspraak voor gemaakt voor volgende week donderdag. Ze gaan dan geloof ik weer urine aanprikken en het bloed onderzoeken.

Ze is heel sterk. Niemand, ook de dierenarts niet, had verwacht dat ze het zou redden, en ze gaat hartstikke goed vooruit. Supertrots op mijn kanjer! :heart:

Madrid87, het gaat met mij ook wat beter nu het met Joost beter gaat. Het eten en de medicijnen geven is niet meer een constante strijd en ik hoef niet meer voortdurend alert te zijn. Ik ben natuurlijk nog wel alert, maar niet meer zo sterk als eerst. Dat scheelt een boel energie en ik ben daardoor een stuk minder gestrest. Ook kan ik zelf weer wat meer, mijn arm gaat langzaam vooruit en het lopen gaat weer goed, dus dat scheelt ook een boel frustratie. Dank voor het vragen.
Wat een goed nieuws! :yes:
Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.
Goedemiddag! Ik heb na heel veel voor mezelf opkomen en 'strijd' eindelijk akkoord gekregen voor de adoptie van een kat.

Ik woon begeleid, daarom ging dit niet zonder slag of stoot.

Dit zou mijn eerste kat worden, hebben jullie tips, dingen die je graag had willen weten, voor jullie je eerste kat adopteerden?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
13-05-2019 14:30
Goedemiddag! Ik heb na heel veel voor mezelf opkomen en 'strijd' eindelijk akkoord gekregen voor de adoptie van een kat.

Ik woon begeleid, daarom ging dit niet zonder slag of stoot.

Dit zou mijn eerste kat worden, hebben jullie tips, dingen die je graag had willen weten, voor jullie je eerste kat adopteerden?
Wat leuk voor je!
Ik hoop wel dat je een heel appartement tot je beschikking hebt en niet alleen 1 kamertje, want daar wordt de kat niet gelukkig van.

Voordat ik Hamtaro adopteerde heb ik me eerst suf gelezen over katten, hun gedrag, welke benodigdheden, kosten voor DA, welke leeftijd?

Ook heb ik informatie gevraagd aan mensen die ik ken die al jaren katten hadden.

Daarna ben ik naar het asiel gegaan en daar weer informatie gevraagd.
En ook uitgelegd wat mijn situatie is en wat voor kat ik zocht.

Bijv. binnen of buitenkat.
Kitten of oudere kat.
Kroelkat of juist meer onafhankelijk.

Aan de hand van al die informatie is mijn keus uiteindelijk Hamtaro geweest.

En heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Ik kan me geen betere vriend en steun en toeverlaat voorstellen dan hem.

Houdt ons op de hoogte!

En succes ermee ♡
Dat is goed nieuws Drackie :cheer:
"I love not Man the less, but Nature more..."
@Labru, ik heb inderdaad een appartement, 1 kamer zou veel te klein zijn voor een kat. Ik heb meerdere collega's die katten hebben, en daar zorg ik ook voor als deze met vakantie zijn etc. dus er is ook al veel gepraat met mensen die verstand hebben van katten.

Qua financiën heb ik ook alles uitgeplozen, en mensen 'geregeld' die hem of haar kunnen voeren, mocht ik met vakantie zijn (dit gebeurt eigenlijk nooit, maar better safe than sorry).

Ik wil eind deze maand meerdere keren in het asiel gaan kijken, en inderdaad daar info vragen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Calamitycat, nee, gelukkig niet! Ze heeft er helemaal niks aan over gehouden :biggrin:

Drackie, wat een goed nieuws! Ik hoop echt dat het nu alleen maar beter blijft gaan.

Kohaku, wat ontzettend tof! :D Voordat ik mijn kat adopteerde heb ik me eerst ingelezen en vrienden met katten om advies gevraagd. Ook heb ik zorgvuldig uitgezocht wat ik ongeveer kwijt zou zijn aan de eerste aankoop (mandje, krabpaal, eet en drinkbakje, speeltjes, voer, kattenbak, reismandje etc. De eerste aankoop is echt het duurst) en wat de maandelijkse kosten ongeveer zouden worden. Ik heb ook contact opgenomen met het asiel en hen om wat advies en hulp gevraagd. Zij werken namelijk met een "meet your match" systeem, waardoor de kat die je adopteert hopelijk heel goed bij jou past. Verder doe ik (nog steeds) maar wat. Ik heb haar pas zo'n negen maanden, dus ik weet nog lang niet alles, maar ik luister vooral veel naar mijn gevoel en ik probeer het voor haar gewoon heel erg fijn te maken en tot zover is dat volgens mij wel goed gelukt!

Ik lees dat je een appartement hebt, heb je ook een balkon of een dakterras of ben je van plan buiten te gaan wandelen met je kat of zoek je echt een binnenkat? Echt heel erg leuk dat je eindelijk groen licht hebt gekregen! :)
@Parachutes, ik heb toegang tot een groot grasveld. Ik ben wel van plan om te gaan wandelen of hem aan een lange lijn te doen als we naar buiten gaan, want ik woon aan een redelijk drukke weg, plus ik wil niet dat ie naar binnen loopt bij andere mensen, wat bij mij wel eens het geval is en ik wil niet dat een dier van mij bij anderen binnen loopt.
Fijn Drackie! Dat het met jullie allebei zoveel beter gaat. Ik hoop dat Joost nog lang bij je mag zijn.

Ik kwam gisteren thuis van mijn werk in een leeg huis. Geen Jaime. Vreemd. Ik had een lange dag gewerkt en was rond kwart over 7 thuis. Dus ik had hem buiten verwacht ( de buren laten hem vaak buiten en binnen ) maar ook daar zat hij niet voor de deur zoals normaal. Hij is nooit ver van huis te vinden. Zelfs na meerdere keren roepen en rondjes lopen was hij er niet. Toen begon ik hem wel te knijpen.
Ik had hem buiten gelaten toen ik naar mijn werk ging want mijn buren zijn toch thuis overdag. Dus ik naar achteren lopen om hem te zoeken, zie ik in de verte, heel ver van huis een kat die sprekend op mijne lijkt. Ik riep maar hij kwam niet, hij ging ervandoor. Heel vreemd.
Halve buurt afgezocht zonder resultaat en net toen de moed al in mijn schoenen zakte zat hij hier voor de deur op me te wachten.
Het was heel even weer alsof het oudejaarsavond was en ik hem niet kon vinden.
Zo ik kneep hem echt wel even. :bonk:

De Purizon vis vindt hij echt niet lekker, de kip met vis wel. Die gaat er goed in. Ik heb nog geen andere merken geprobeerd.
Het krabben is zo goed als over, hij schudt alleen nog sporadisch met zijn kop maar ook dat stelt weinig voor.

Wat leuk Kohaku! Jaime is ook mijn eerste eigen kat en ik vond het super spannend toen ik hem kreeg. Ik maakte me continu zorgen om hem, voelde me rot als ik hem alleen niet en overlaadde hem met cadeautjes en speelgoed. :biggrin:
Ik zou je aan willen raden om gewoon eens bij de asiels te gaan kijken en dan een binnenkat te nemen. Een buitenkat op een balkon houden kan wel maar ik merk aan mijne ook dat hij veel gelukkiger is nu hij vrij buiten kan lopen.
Hij loopt ook wel eens bij de buren naar binnen als de deur open staat. Maar gelukkig vinden ze dat leuk, de buurt is gek op mijn kat. :P
Aan een tuigje lopen kan je aanleren maar lukt niet bij elke volwassen kat. Mijne is super makkelijk maar ook hij vond het niet echt wat.
Ik had niet zo'n mooi lijstje gemaakt als parachutes, met wat alles zou gaan kosten. Het viel mij vies tegen hoeveel geld ik in hem gestopt heb de eerste maanden, maar ja dat was mijn eigen keuze. Hij kreeg gewoon veel speelgoed en dat was prijzig. Ook heeft hij een raamhangmat en dat was een schot in de roos. Hij ligt er nu weer in. Hij kijkt er graag in naar buiten. Hoeft hij niet op de harde vensterbank te zitten.
Ja alles voor mijn prinsje. :P
Ik zou wel kijken of je je kat kan verzekeren, de DA is ongelooflijk duur. Ik had dat bij mijne ook wel gewild maar daar was hij helaas te oud voor toen ik hem kreeg

Wel super tof dat je een kat mag hebben in je woning. Hou je ons op de hoogte als je er een gevonden hebt die je hart gestolen heeft?

Ik zal straks nog eens een foto van Jaime posten als ik een leuke kan vinden.
Kohaku, wat ontzettend leuk! Mijn eerste kat kreeg ik ook toen ik nog begeleid woonde. Eerlijk gezegd was ik toen helemaal niet zo goed voorbereid. Ik had wel alles in huis hoor, maar ik heb me niet echt ingelezen. Het is goedgekomen. :proud: Aan een tuigje lopen heeft zij nooit gewild trouwens. Die kat heeft acht jaar bij me gewoond en is in september helaas overleden. Ik mis haar nog elke dag.

Zo Madrid87, wat een stress! Gelukkig toch nog redelijk snel gevonden!

Joost eet weer slechter. Geen idee wat ik ermee aan moet. In de gaten houden maar weer. Ze wilde vanmorgen geen zacht voer, maar heeft net wel wat harde brokjes gegeten.
Vanmiddag met kleine poes naar de dierenarts. Ze is helemaal zichzelf niet. Sinds gisterenochtend eet ze nauwelijks, geen energie, voelt warm aan...weet het niet...
Ze is geënt, ontwormt en ontvlooit, maar toch iets opgelopen?
Oh nee PimPom, hopelijk valt het mee en is het iets simpels.

Joost is toch weer 100 gram aangekomen! Ze eet nu meer droge brokken en minder natvoer. Ze eet niet écht slecht gelukkig.

Olivier had gisteren een teek! Ik heb nog nooit een kat met een teek gehad, dus het is een wonder dat ik wel een tekentang heb en die nog wist te vinden ook. Ik hoop dat ik het verwijderen goed heb gedaan, ik vond het best eng om te doen.
He wat naar PimPom. Hoe is het nu met je kat?

Fijn dat Joost weer is aangekomen Drackie, een ons is best veel!
Hier gelukkig nog geen teken gezien bij de katten dit seizoen, vind het zulke smerige beesten.
Bij de dierenarts geweest, die kon geen harde diagnose stellen. Buikje voelde soepel, geen koorts, bekkie en keel zagen er ook normaal uit.
Doordat kleine poes niet eet zoals normaal en zich gewoon niet lekker lijkt te voelen, vermoed de dierenarts dat ze zich wel misselijk voelt....maar de oorzaak? Ze loopt dagelijks buiten, dus kan best aan iets geknabbeld hebben.
Tegen de misselijkheid heeft poes een injectie gekregen.

Ook heb ik twee blikjes Hills Restoritive Care meegekregen om haar te verleiden te eten. Daar moest ze net nog weinig van weten, maar de injectie zal zijn werk nog moeten doen. Zal het straks weer proberen.

Heb ook een spuitje meegekregen om haar eventueel dwangvoer te geven als ze zelf niet gaat eten, want ze moet echt meer binnen krijgen dan een paar brokjes. En haar in de gaten houden, gelijk bellen als ik me zorgen maak.

Maar wat een verschil is zij in vergelijking met grote poes bij de dierenarts!
Grote poes is doodsbang en wordt daardoor richting iedereen aggressief, uithalen/blazen/grommen/bijten. Ik heb het met haar te doen als ik echt met haar naar de dierenarts moet.

Kleine poes daarentegen probeert zowat ín mij te kruipen, koppie in mijn elleboog verstopt. Ze onderging de onderzoeken verder zonder een kik te geven en liet zich wel 'troosten' door mij.

Dus even afwachten nu!
Beterschap voor alle zieke poezels♡

Hamtaro en ik gaan waarschijnlijk vrijdag naar ons nieuwe stekje.
Ik hoop zo dat hij kan wennen.

Ik ben helaas al 3 keer tijdens het verhuizen op mijn al ontstoken heup gevallen.
De pijn zit nu dus niet alleen meer in mijn heup, maar gezellig in mijn hele bovenbeen en knie.

Echt een manke Nelis nu.

Gelukkig ben ik pijn gewend en ga gewoon door.

Zal ik jullie op de hoogte houden, hoe Hamtaro het doet in zijn nieuwe huisje?
Vervelend dat er geen diagnose gesteld kon worden PimPom. Hopelijk doet de medicatie zijn snel werk en knapt kleine snel op.
Sterkte :hug:

Wat een narigheid Labrujajoder, wees je een beetje voorzichtig met jezelf? Je hebt maar 1 lijf he.
Succes met de verhuizing en ik zou het leuk vinden als je ons op de hoogte houdt. Ben benieuwd wat Hamtaro van zijn nieuwe plek gaat vinden.
Soms ben ik Joost gewoon even zo zat hè. Ze moet medicijnen nu, maar eerst krijg ik haar al met geen mogelijkheid onder het bed vandaan en vervolgens kan ik het hele huis door rennen om haar te vangen. Ik heb het opgegeven voor nu want ik ben er echt even klaar mee en dit gevecht heeft toch geen zin. Geen idee wat ze heeft vandaag.
Halleluja, het is gelukt. Ze kwam ineens toch naar beneden.

Pillen geven is sowieso een drama. Ze zeggen altijd dat je het pilletje achterin de keel moet stoppen en dan over het nekje wrijven om het slikreflex te stimuleren. Maar Joost gooit haar tong omhoog en duwt het pilletje zo aan de kant, richting wang, en spuugt het dan uit (vaak zelfs als ik niet meer kijk). Het is dus best wel een gevecht. Nu ligt ze zielig in een hoekje om wat ik haar heb aangedaan.
Drackie schreef:
16-05-2019 19:02
Halleluja, het is gelukt. Ze kwam ineens toch naar beneden.

Pillen geven is sowieso een drama. Ze zeggen altijd dat je het pilletje achterin de keel moet stoppen en dan over het nekje wrijven om het slikreflex te stimuleren. Maar Joost gooit haar tong omhoog en duwt het pilletje zo aan de kant, richting wang, en spuugt het dan uit (vaak zelfs als ik niet meer kijk). Het is dus best wel een gevecht. Nu ligt ze zielig in een hoekje om wat ik haar heb aangedaan.
Ik doe het pilletje in een dotje smeerleverworst en ze vreet nog net mijn vinger er niet af! Die ene keer dat ze zich niet lekker voelde en nergens zin in had heb ik het ook op jouw manier geprobeerd en toen heeft ze me voor het eerst in haar hele leven gebeten en gekrabd. Op aanraden van de dierenarts dit geprobeerd en sindsdien gaat het hartstikke goed. Smeerkaas schijnt ook goed te gaan, zolang het maar een sterke geur heeft.

Afgelopen maandag was ik nog bang dat ze niet lang meer bij mij zou zijn. Contact gehad met de dierenarts, moest toch heen voor nieuwe medicijnen. Hij zei me geduld te hebben, een blaasontsteking schijnt lang te kunnen aanhouden. En *afkloppen* ik herken mijn eigen meiske weer!

Iedereen weer sterkte met alle zieke en zielige beestjes!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Kleine poes is helemaal opgeknapt en eet weer als een klein bootwerkertje :biggrin:
Super! :cheer2:
Wat fijn PimPom!

MockTurtle, dankje. Ik ga morgen smeerworst kopen!

Ik kreeg op Facebook de herinnering te zien dat Zwelgje precies negen jaar geleden bij me kwam wonen en gelijk weer in tranen. Went het ooit? :'(

Foto van mijn allerliefste, allermooiste Zwelgje. :heart:

Afbeelding
Joost is die 100 gram die ze was aangekomen alweer bijna kwijt. Ze eet ook wederom een stuk minder. Ik twijfel of ik morgen naar het inloopspreekuur van mijn eigen dierenarts ga. Ik weet niet of ik durf te wachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven