Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

zondag 9 februari 2020 om 11:58
Mijn kat bibbert ook eigenlijk nooit. Zelfs met weer en wind niet.
Ik zou even naar de dierenarts bellen ja.
Mijn monster ligt al uren boven te slapen, storm vindt hij maar niks. Ik denk dat hij de hele dag binnen wil blijven en gezien het al hard tekeer gaat wil ik hem ook sowieso liever binnen houden.
Hoe is het met jullie katten?
Heeft iemand hier trouwens ervaring met het droogvoer van Celtic Connection?
Jaime zit nu op een mix van Thrive brokken, Purizon ( XL ) en Wild Freedom sterilised. Maar ik zoek nog steeds door naar een echt goede brok en Celtic Connection leek me heel goed. Kan er alleen weinig over vinden qua ervaringen.
Ook Wildcat lijkt me interessant maar ook daar hoor je niemand over.
Hij begint zijn nat voer steeds meer te weigeren namelijk dus meer brokken zal ik toch aan moeten, helaas.
Die Purizon vindt hij echt heeeel lekker. Maar ik geef graag meerdere merken door elkaar heen voor de afwisseling.
Mijn monster ligt al uren boven te slapen, storm vindt hij maar niks. Ik denk dat hij de hele dag binnen wil blijven en gezien het al hard tekeer gaat wil ik hem ook sowieso liever binnen houden.
Jaime zit nu op een mix van Thrive brokken, Purizon ( XL ) en Wild Freedom sterilised. Maar ik zoek nog steeds door naar een echt goede brok en Celtic Connection leek me heel goed. Kan er alleen weinig over vinden qua ervaringen.
Hij begint zijn nat voer steeds meer te weigeren namelijk dus meer brokken zal ik toch aan moeten, helaas.
Die Purizon vindt hij echt heeeel lekker. Maar ik geef graag meerdere merken door elkaar heen voor de afwisseling.
zondag 9 februari 2020 om 12:32
nee, in het oude huis was het veel kouder en daar heb ik hem nooit zien bibberen.
viel mij opeens op omdat hij prompt voor mij zat. kijk het nog even aan en anders neem ik contact op.
Relax we're all crazy, it's not a competition

zondag 9 februari 2020 om 13:16
Ik herken het bibberen ook niet, heb het mijn kat ook nog nooit zien doen. Ik zou inderdaad contact opnemen met de dierenarts, hopelijk is het niks ergs.
Hier waait het aardig hard. Ben vanmorgen even een kwartiertje met poes de tuin in geweest en hou haar nu binnen omdat ik het voor mijn kleine meisje toch wel eng en gevaarlijk vind.
Madrid, ik ken het merk niet, maar van wat ik er op internet over lees, lijkt het me kwalitatief gezien wel goed voer. Wel prijzig!
Hier waait het aardig hard. Ben vanmorgen even een kwartiertje met poes de tuin in geweest en hou haar nu binnen omdat ik het voor mijn kleine meisje toch wel eng en gevaarlijk vind.
Madrid, ik ken het merk niet, maar van wat ik er op internet over lees, lijkt het me kwalitatief gezien wel goed voer. Wel prijzig!
zondag 9 februari 2020 om 13:34
Is het echt bibberen of lijkt het op trekken met de huid/rillingen over de rug? Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen.Rouge__ schreef: ↑08-02-2020 15:30ik had een stukje gekeken, het donkere kitten nestjezat te brullen tegen mijn tv
vriend riep meteen : vergeet het maar schat, gebeurt niet je hebt deze al *wees naar poes die naast me lag)
maar als mijn poezenbeest overlijd en ik neem een nieuwe wordt het weer een oudere kat, kitten tijd heb ik al meegemaakt met mijn vorige katten
![]()
ik heb een gekke vraag, als katten trillen of bibberen hebben ze het dan koud of is er meer aan de hand?
mijn kat heeft dat wel is vaak zet ik de verwarming hoger.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
zondag 9 februari 2020 om 14:12
ja het is voornamelijk bibberen en beetje trillerigMockTurtle schreef: ↑09-02-2020 13:34Is het echt bibberen of lijkt het op trekken met de huid/rillingen over de rug? Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen.
Relax we're all crazy, it's not a competition

woensdag 12 februari 2020 om 12:58
Zo leuk om te zien dat de jongens hier nu echt samen een sociale groep vormen. Er wordt dagelijks gespeeld, liggen naast elkaar te pitten.
Toen de oudste gisteren weer ruzie had met een indringer in de tuin kwam jongste aangerend en jaagde de indringer weg.
Enerzijds blij mee, want oudste is al een paar keer verwond door die kat. Anderzijds bang dat de jongste gewond raakt.
Hopelijk slaan ze de klauwen vaker in elkaar en beseft de indringer eindelijk dat het zijn territorium niet is. Hij schijt ook regelmatig bovenop het gazon of het terras.
Ik weet nog steeds niet van wie hij is. Zou het graag weten aangezien ik vermoed dat hij niey gecastreerd is.
Toen de oudste gisteren weer ruzie had met een indringer in de tuin kwam jongste aangerend en jaagde de indringer weg.
Enerzijds blij mee, want oudste is al een paar keer verwond door die kat. Anderzijds bang dat de jongste gewond raakt.
Hopelijk slaan ze de klauwen vaker in elkaar en beseft de indringer eindelijk dat het zijn territorium niet is. Hij schijt ook regelmatig bovenop het gazon of het terras.
Ik weet nog steeds niet van wie hij is. Zou het graag weten aangezien ik vermoed dat hij niey gecastreerd is.
zaterdag 15 februari 2020 om 19:35
Madrid87 schreef: ↑09-02-2020 11:58Mijn kat bibbert ook eigenlijk nooit. Zelfs met weer en wind niet.
Celtic Connection en Wildcat ken ik allebei niet. Die van mij zitten ook op Purizon, maar dan de Sterilised versie. Het bevalt ze nog steeds goed, dus dat blijf ik geven....En ik heb net twee zakken van 6,5kg gekocht, dus ze moeten het maar lekker blijven vinden

"I love not Man the less, but Nature more..."
zaterdag 15 februari 2020 om 19:37
Grappig hè! Je kunt wat kopen, maar als het niet op een (naar hun mening) nuttige plek staat, wordt het niet gebruikt

zondag 16 februari 2020 om 11:35
Inderdaad

we hebben al jaren katten, maar deze tip (om de krabpaal in de looproute van de katten te zetten) kwam uit het boek van Liesbeth Puts: als de kat het voor het zeggen had.
Leuk om weer nieuwe dingen te lezen over katten.
dolfine wijzigde dit bericht op 17-02-2020 17:27
Reden: typefout
Reden: typefout
2.67% gewijzigd

zondag 16 februari 2020 om 22:50
Of je maakt een looproute voor de kat. Kwam dit bijzondere huis voor katten weer eens tegen. In het huis wonen 15 geadopteerde katten;
https://youtu.be/okOVxfuSYPk
maandag 17 februari 2020 om 17:32
Super leuk filmpje! Ik ga toch eens kijken of we op een simpele manier wat voor ze kunnen maken zonder dat we het hele huis hoeven te verbouwen.miekemv schreef: ↑16-02-2020 22:50Of je maakt een looproute voor de kat. Kwam dit bijzondere huis voor katten weer eens tegen. In het huis wonen 15 geadopteerde katten;
Wij hebben amper "verboden" plaatsen. Het maakt mij niet uit of ik de boeken weer in de kast moet zetten o.i.d.
Alleen krabben aan de bank mag niet en de praktijk heeft geleerd dat ze dat alleen doen als wij thuis zijn en ze vinden dat het etenstijd is......
maandag 17 februari 2020 om 18:41
Wat ontzettend lief!miekemv schreef: ↑16-02-2020 22:50Of je maakt een looproute voor de kat. Kwam dit bijzondere huis voor katten weer eens tegen. In het huis wonen 15 geadopteerde katten;
Hier een aantal weken geleden geschreven over mijn gewonde kat met gebroken middenvoetsbeentje. Inmiddels loopt hij weer normaal en hoeft hij geen medicijn meer. Ik ben zo blij dat het weer goed gaat. Voorlopig komt hij niet verder dan onze tuin.
Het is een echte schootkat, ook nu ligt hij bovenop me, dus hopelijk heeft hij voldoende aan de tuin.
zizo wijzigde dit bericht op 18-02-2020 18:17
0.16% gewijzigd
dinsdag 18 februari 2020 om 10:23
Een vriendin van mij heeft sinds kort 2 jonge Main Coons.
Het zijn prachtige katten en ze zijn ook super lief
Als wij eindelijk een wat groter huis hebben wil ik ook heel graag 2 jonge katten.
Ik heb altijd gedacht om een ''gewone'' kat te nemen.
Maar nu ben ik wel benieuwd wat (naast het prijskaartje) nou de grootste verschillen zijn tussen een ras kat en een ''gewone'' kat?
Het zijn prachtige katten en ze zijn ook super lief

Als wij eindelijk een wat groter huis hebben wil ik ook heel graag 2 jonge katten.
Ik heb altijd gedacht om een ''gewone'' kat te nemen.
Maar nu ben ik wel benieuwd wat (naast het prijskaartje) nou de grootste verschillen zijn tussen een ras kat en een ''gewone'' kat?
dinsdag 18 februari 2020 om 11:33
Mag ik ook meedoen?
Wij hebben twee poezen, Nova, uit het asiel, en Luna, die kwam bij een kattenpleegmoeder vandaan.
Nova was al heel snel heel gewend, maar Luna is enorm schuw. Ze is vorig jaar augustus bij een vuilnisdump gevonden met een stel kittens. Ze zijn gevangen en ze is gesteriliseerd. De kittens werden al snel herplaatst, maar omdat zij zo schuw was duurde het voor haar wat langer, ze heeft 5 maanden bij de kattenpleegmoeder gezeten.
Wij wilden graag een maatje voor Nova en we hebben haar toen gevonden.
We hebben haar sinds begin december en heel af en toe mogen we haar aaien. Dan gaat ze ook pardoes kwijlen
Maar spelen vindt ze echt geweldig, balletjes en het állerbeste: een schoenveter. Daarvoor kun je haar wakker maken.
Hier is ze in actie met de veter:
https://ibb.co/kyg5KqG
En dit is Nova:
https://ibb.co/PcpyZJ7
Wij hebben twee poezen, Nova, uit het asiel, en Luna, die kwam bij een kattenpleegmoeder vandaan.
Nova was al heel snel heel gewend, maar Luna is enorm schuw. Ze is vorig jaar augustus bij een vuilnisdump gevonden met een stel kittens. Ze zijn gevangen en ze is gesteriliseerd. De kittens werden al snel herplaatst, maar omdat zij zo schuw was duurde het voor haar wat langer, ze heeft 5 maanden bij de kattenpleegmoeder gezeten.
We hebben haar sinds begin december en heel af en toe mogen we haar aaien. Dan gaat ze ook pardoes kwijlen

Maar spelen vindt ze echt geweldig, balletjes en het állerbeste: een schoenveter. Daarvoor kun je haar wakker maken.
En dit is Nova:
dinsdag 18 februari 2020 om 13:45
Mieke, wat een leuk filmpje! Nu wil ik dat ook
Dierenvriend97, wat leuk! Maine Coons zijn inderdaad prachtige katten. De verschillen tussen raskatten en HTK’tjes zit hem inderdaad in de prijs, het uiterlijk (sommige mensen willen bepaalde fysieke kenmerken) en het karakter, denk ik. Zo staan bepaalde rassen er om bekend om over bepaalde karaktereigenschappen te beschikken (sociaal, knuffelig, praatgraag, goed alleen kunnen zijn, etc.). Dat is natuurlijk alsnog niet altijd 100% zeker, maar bij niet-raskatten is het in ieder geval een stuk minder voorspelbaar. Daarnaast hebben raskatten ook (altijd?) een stamboom, zodat je weet wie de ouders zijn en waar de kat vandaan komt.
Hoewel ik bepaalde rassen wel echt heel erg mooi vind, ben ik er niet echt een voorstander van om een raskat aan te schaffen, terwijl de asielen in Nederland overvol zitten, maar ik kan de redenen waarom iemand voor een raskat zou gaan in ieder geval wel een beetje begrijpen.
Ainne, leuk dat je mee komt schrijven!
wat een prachtige poezen heb je (en ontzettende leuke namen)!

Dierenvriend97, wat leuk! Maine Coons zijn inderdaad prachtige katten. De verschillen tussen raskatten en HTK’tjes zit hem inderdaad in de prijs, het uiterlijk (sommige mensen willen bepaalde fysieke kenmerken) en het karakter, denk ik. Zo staan bepaalde rassen er om bekend om over bepaalde karaktereigenschappen te beschikken (sociaal, knuffelig, praatgraag, goed alleen kunnen zijn, etc.). Dat is natuurlijk alsnog niet altijd 100% zeker, maar bij niet-raskatten is het in ieder geval een stuk minder voorspelbaar. Daarnaast hebben raskatten ook (altijd?) een stamboom, zodat je weet wie de ouders zijn en waar de kat vandaan komt.
Hoewel ik bepaalde rassen wel echt heel erg mooi vind, ben ik er niet echt een voorstander van om een raskat aan te schaffen, terwijl de asielen in Nederland overvol zitten, maar ik kan de redenen waarom iemand voor een raskat zou gaan in ieder geval wel een beetje begrijpen.
Ainne, leuk dat je mee komt schrijven!

woensdag 19 februari 2020 om 10:46
In mijn huis zijn eigenlijk ook geen verboden plekken, behalve het aanrecht en liever niet in een kledingkast. Betrap ik ze op het laatste laat ik ze lekker slapen en neem ik later de schade op.Dolfine schreef: ↑17-02-2020 17:32Super leuk filmpje! Ik ga toch eens kijken of we op een simpele manier wat voor ze kunnen maken zonder dat we het hele huis hoeven te verbouwen.
Wij hebben amper "verboden" plaatsen. Het maakt mij niet uit of ik de boeken weer in de kast moet zetten o.i.d.
Alleen krabben aan de bank mag niet en de praktijk heeft geleerd dat ze dat alleen doen als wij thuis zijn en ze vinden dat het etenstijd is......

woensdag 19 februari 2020 om 10:52
Ja vind ik ook leuk om te zien als er banden ontstaan.GreenLadyFern schreef: ↑12-02-2020 12:58Zo leuk om te zien dat de jongens hier nu echt samen een sociale groep vormen. Er wordt dagelijks gespeeld, liggen naast elkaar te pitten.
Een vechtjas in de buurt is erg vervelend want eigenlijk vindt hij dat jouw katten zich moeten schikken of zijn territorium uit. Hier is pas een vechtjas verhuisd, daar ben ik enorm blij om want hij sloeg mijn damespoezen en sproeide zelfs in mijn huis als de boel openstond.

woensdag 19 februari 2020 om 10:56
Wat fijn om te lezen dat ze een leuke en liefdevolle plek hebben bij jullie. Zien er goed uit!ainne schreef: ↑18-02-2020 11:33Mag ik ook meedoen?
We hebben haar sinds begin december en heel af en toe mogen we haar aaien. Dan gaat ze ook pardoes kwijlen![]()
En dit is Nova:

woensdag 19 februari 2020 om 11:16
Wat raskatten betreft maak ik me wat zorgen over de toename in populariteit.
Ik heb een prachtige halve Brit alleen wist ik dat niet van tevoren. Toen ik hem ophaalde was hij nog een wit kitten in lastige omstandigheden. Ik moet zeggen dat hij een aimabele persoonlijkheid heeft, de andere katten vinden hem ook lief.
En ik heb een schuwe kat (hier Wildje genoemd)in prachtige Siameeskleuren met witte voeten en een wit uiteinde aan de staart. Toen ze door ons gevangen werd in een vangkooi was ze ca 4 maanden en helemaal beige. De points en de bruine vachtkleur kwam later en had ik een heel andere kat. Helaas zal ze haar wilde kant houden vanwege buiten geboren.
Alle twee hebben ze blauwe ogen wat hun ogen zo sprekend maakt. Ze zijn mooi maar ze zijn er niet op uitgekozen.
Ik heb een prachtige halve Brit alleen wist ik dat niet van tevoren. Toen ik hem ophaalde was hij nog een wit kitten in lastige omstandigheden. Ik moet zeggen dat hij een aimabele persoonlijkheid heeft, de andere katten vinden hem ook lief.
En ik heb een schuwe kat (hier Wildje genoemd)in prachtige Siameeskleuren met witte voeten en een wit uiteinde aan de staart. Toen ze door ons gevangen werd in een vangkooi was ze ca 4 maanden en helemaal beige. De points en de bruine vachtkleur kwam later en had ik een heel andere kat. Helaas zal ze haar wilde kant houden vanwege buiten geboren.
Alle twee hebben ze blauwe ogen wat hun ogen zo sprekend maakt. Ze zijn mooi maar ze zijn er niet op uitgekozen.

woensdag 19 februari 2020 om 11:19
https://www.rtvoost.nl/nieuws/326007/Ve ... -programma
Hebben jullie dit artikel gelezen? Bijzonder, iemand ziet zijn vermiste kat terug op tv.
Hebben jullie dit artikel gelezen? Bijzonder, iemand ziet zijn vermiste kat terug op tv.
woensdag 19 februari 2020 om 18:51
miekemv schreef: ↑16-02-2020 22:50Of je maakt een looproute voor de kat. Kwam dit bijzondere huis voor katten weer eens tegen. In het huis wonen 15 geadopteerde katten;
Wow! 15 katten....Ik hou het wel bij 2, hoef ik ook niet 21 kattenbakken neer te zetten

Ziet er wel gaaf uit!
Hier heb ik wel bovenop een aantal kasten van die zachte mandjes liggen. Daar trekken ze zich graag terug.